Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Harmittaako teitä muita fiksuja työelämän alisuoriutuminen?

Vierailija
20.12.2020 |

Tiedän olevani fiksu ja koulussa/yliopistossa olin ihan hyvä, mutta luonne on sellainen, että en ole osannut hakeutua mihinkään "hyviin" työtehtäviin. en hallitse kyynärpäätekniikka, en pomojen nuolemista, en sosiaalista verkostoitumista jne.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
20.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ajattelen niin, että kyynärpäätekniikkojen hallinta ja muut ylenemiskeinot ovat nimenomaan sitä osaamista, jota työelämä vaatii ja eteneminen erityisesti.

Itsekin olen teoreettisesti lahjakas ja joka työpaikassa olisin saanut hommia tehostettua huomattavasti, mutta minulta puuttuu taidot, joilla päästään johtoasemaan. Eli en ole riittävän osaava ja kyvykäs.

Vierailija
2/7 |
20.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, en palkkaisi tuollaisella asenteella varustettua ihmistä edes varastoa järjestämään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
20.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työelämä ei vaadi mitään kyymärpäätekniikoita. Itse olen aina ylennyt työpaikkaa vaihtamalla, eikä minut palkannut uusi esimies ole mistään voinut tietää mistään kyynärpäätaktiikoistani, pomojen nuolemisesta tai sosiaalisista verkostoistani. 

Sen sijaan on ollut eduksi, että olen kehittänyt omaa osaamistani, olen tehnyt hyvän hakemuksen ja esiintynyt haastattelussa edukseni.

Noin muuten olen huomannut, että työelämä vaatii erilaisia taitoja kuin opiskelu. Juuri siksi moni kympin oppilas ei ole kympin työntekijä.

Vierailija
4/7 |
20.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työmyyrä kirjoitti:

Työelämä ei vaadi mitään kyymärpäätekniikoita. Itse olen aina ylennyt työpaikkaa vaihtamalla, eikä minut palkannut uusi esimies ole mistään voinut tietää mistään kyynärpäätaktiikoistani, pomojen nuolemisesta tai sosiaalisista verkostoistani. 

Sen sijaan on ollut eduksi, että olen kehittänyt omaa osaamistani, olen tehnyt hyvän hakemuksen ja esiintynyt haastattelussa edukseni.

Noin muuten olen huomannut, että työelämä vaatii erilaisia taitoja kuin opiskelu. Juuri siksi moni kympin oppilas ei ole kympin työntekijä.

Ja sitten käy kuten ap:lle. Hän luulee että koulumenestyksen takia hänellä on tiettyjä oikeuksia työelämässä. Kun muut eivät tunnusta tätä oikeutta, hän katkeroituu.

Vierailija
5/7 |
20.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun sillä kympin koulusuorittamisella ei pärjää, pitää osata soveltaa tietoa ja keksiä uutta työelämässä. Siihen ei kyynärpäitä ja nuoleskelua tarvi, vaan itsensä kehittämistä ja epävarmuuden ja kritiikin sietämistä.

Vierailija
6/7 |
20.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiennytkään, että työelämäkin alisuoriutuu. Tiesin, että työelämässäkin voi alisuoriutua.

Vierailija
7/7 |
20.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työmyyrä kirjoitti:

Ja sitten käy kuten ap:lle. Hän luulee että koulumenestyksen takia hänellä on tiettyjä oikeuksia työelämässä. Kun muut eivät tunnusta tätä oikeutta, hän katkeroituu.

Tuntuu oleva yleistä. Minulla on kollegana perinteinen kympin tyttö, joka on diplari koulutukseltaan. Oikein ahkera ja pedantti työntekijä. Vaan kun asiakkaat eivät ole valmiita maksamaan täydellisyydestä, joten minä laskutan tuplasti häneen verrattuna ja se tietysti näkyy palkassakin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi kuusi