Camelina-öljy kokemuksia?
Väitetään vaikuttavan positiivisesti kohonneisiin veren sokeri- sekä kolesteroliarvoihin. Kokemuksia? Hyötyjä/haittoja?
Kommentit (60)
Hyvä omega3-lähde (itse asiassa sisältää DHA:n ja EPA:n lähteen, niitä ei sellaisenaan saa kasvistuotteista). Jos syöt kalaa, et tarvitse camelinaöljyä, mutta vegaanille tosiaan erinomainen omega3-lähde. Pellavaöljy on vielä parempi
Haittoja: no öljy on öljyä eli sisältää myös paljon energiaa. Lisäksi on mahdollista, että siemenöljyissä (ja siemenissä) on myös raskasmetalleja. Määrät on toki mitättömän pieniä ja niistä saatava hyöty kumoaa haitat, mutta itse vaihtelen öljyjä ja pidän välillä taukoja.
Vierailija kirjoitti:
Alensi mun kolestrolin, en tarvii enää lääkettä
Ei ole olemassa vertaisarvioitua tutkimusta, joka osoittaisi noin suoraviivaisen vaikutuksen. Mutta jos korvaa kovat rasvat (esim. voi) pehmeillä rasvoilla (kasviöljyt) ja vähentää punaisen lihan syömistä sekä lisää kalan syömistä, niin ihan varmasti kolesteroliarvot paranevat, mikäli ei ole kyse geneettisesti korkeista arvoista.
Myöskään verensokeri ei korjaannu pelkästään sillä, että ottaa lusikallisen camelinaa päivässä.
Itä-Suomen yliopistossa tehty tutkimus. Camelinaöljy vaikuttaa kolestroli arvoihin jopa paremmin kuin kala. Tehty vertaileva tutkimus. Luotan siihen. Itselle ollut myös hyvä vaikutus.
Vierailija kirjoitti:
Itä-Suomen yliopistossa tehty tutkimus. Camelinaöljy vaikuttaa kolestroli arvoihin jopa paremmin kuin kala. Tehty vertaileva tutkimus. Luotan siihen. Itselle ollut myös hyvä vaikutus.
Samat äällä, puolisoni kol.arvot on nyt hyvällä tasolla, kun aiemmin hipoi ajoittain liki 7. Ei ensin uskonut, eikä edes halunnut kokeilla, mutta jäärä suostui vihdoin ja vuodessa ne laski 5 pintaan.
Omat arvot on kunnossa olleet lähes aina, vanhemmiten noussut yli 5, mutta pysyy camelinalla alle sen.
Tilaan suoraan tehtaalta, saa paljon halvemmalla kuin kaupoista ...10 kpl 0.5 lirtan pulloja.
Se 3 l kannu olisi edullisin, mutta vaikea säilyttää kun avattuna pitää olla jääkaapissa, myöskin jos uudelleen pullottaa.
Varokaa tätä!!!!! Se on tuotteen myyjä joka näitä aloituksia tekee!!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samat äällä, puolisoni kol.arvot on nyt hyvällä tasolla, kun aiemmin hipoi ajoittain liki 7. Ei ensin uskonut, eikä edes halunnut kokeilla, mutta jäärä suostui vihdoin ja vuodessa ne laski 5 pintaan.
Omat arvot on kunnossa olleet lähes aina, vanhemmiten noussut yli 5, mutta pysyy camelinalla alle sen.
Tilaan suoraan tehtaalta, saa paljon halvemmalla kuin kaupoista ...10 kpl 0.5 lirtan pulloja.
Se 3 l kannu olisi edullisin, mutta vaikea säilyttää kun avattuna pitää olla jääkaapissa, myöskin jos uudelleen pullottaa.
Tää sama viesti on ollut täällä ennenkin.
Vierailija kirjoitti:
Hyvä omega3-lähde (itse asiassa sisältää DHA:n ja EPA:n lähteen, niitä ei sellaisenaan saa kasvistuotteista). Jos syöt kalaa, et tarvitse camelinaöljyä, mutta vegaanille tosiaan erinomainen omega3-lähde. Pellavaöljy on vielä parempi
Haittoja: no öljy on öljyä eli sisältää myös paljon energiaa. Lisäksi on mahdollista, että siemenöljyissä (ja siemenissä) on myös raskasmetalleja. Määrät on toki mitättömän pieniä ja niistä saatava hyöty kumoaa haitat, mutta itse vaihtelen öljyjä ja pidän välillä taukoja.
Ei sisällä DHA tai EPA:ta. Lopeta valehteleminen.
Mulla on nyt kokeilussa tää öljy. Sain jo kolesteroliarvon vähän pieneneen sillä, että syön kaurapuuroa joka päivä. FP-Kolesteroli oli aiemmin 5,8 ja nyt on 5,3 (viitearvo max 5) ja triglyseridit tippui arvosta 2,7 arvoon 1,7 (viitearvo max 1,7). Mittausten välissä on n. 1 vuosi. Punaista lihaa en ole syönyt muutamaan vuoteen.
Vierailija kirjoitti:
Varokaa tätä!!!!! Se on tuotteen myyjä joka näitä aloituksia tekee!!!
ääliö.
En pysty käyttämään karmean maun vuoksi. Mutta joo onhan siinä hyvä rasvahappokoostumus, tutkitusti voi alentaa kolesterolia, ja tämä ei ole edes mikään nykyajan prosessoinnilla syömäkelpoiseksi tehty öljykasvi vaan on käytetty camelinaöljy erityisesti Saksassa ja Venäjällä jo Rooman valtakunnan ajoista alkaen öljykasvina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei sisällä DHA tai EPA:ta. Lopeta valehteleminen.
Kyllä nämä öljyt sisältävät, mutta on epävarmaa, kuinka hyvin elimistö pystyy käyttämään nämä hyväksi.
alentaa huonoa kolesterolia ja nostaa hyvää. Toimii. Ukolla oli kokonaisarvo liki 7 ja kun tuota otti vuoden niin arvo oli hiukan yli 5. Tilaan suoraan tehtaalta Janakkalasta useita 0,5litran pulloja, tulee halvemmaksi kuin kaupasta ostettuna. Siellä se 0,5 l maksaa saman tai alle sen minkä kaupassa maksaa se 0,25l pullo.Edullisinta olisi tilata se 3l kanisteri, mutta kun sen avaa niin pitäisi vaihtaa lasipulloihin ja avattuna säilyttää jääkaapissa, ei oo niin suurta jääkaappia johon tuo määrä pikkupulloja sitten mahtuisi.Avaamattoma huoneenlämmössä.
Soittaa voi tai tilata sillä nettikaupan ota yhteyttä kohdalla.
Olen tilannut 7-10 ploa kerralla, postiin tulee.
Sitä on myös paistoonsopivana, on miedomman makuista kuin se toinen.
Kissatkin voi sitä ottaa, omani rakastaa, karva kiiltää.
Koirat ja hevoset myös. Taisipa olla jotain rakeita hepoille ainakin aiemmin.
Janakkalan Piensiemen/ sellaisesta paikasta olen tilannut.
Vierailija kirjoitti:
alentaa huonoa kolesterolia ja nostaa hyvää. Toimii. Ukolla oli kokonaisarvo liki 7 ja kun tuota otti vuoden niin arvo oli hiukan yli 5. Tilaan suoraan tehtaalta Janakkalasta useita 0,5litran pulloja, tulee halvemmaksi kuin kaupasta ostettuna. Siellä se 0,5 l maksaa saman tai alle sen minkä kaupassa maksaa se 0,25l pullo.Edullisinta olisi tilata se 3l kanisteri, mutta kun sen avaa niin pitäisi vaihtaa lasipulloihin ja avattuna säilyttää jääkaapissa, ei oo niin suurta jääkaappia johon tuo määrä pikkupulloja sitten mahtuisi.Avaamattoma huoneenlämmössä.
Soittaa voi tai tilata sillä nettikaupan ota yhteyttä kohdalla.
Olen tilannut 7-10 ploa kerralla, postiin tulee.
Sitä on myös paistoonsopivana, on miedomman makuista kuin se toinen.
Kissatkin voi sitä ottaa, omani rakastaa, karva kiiltää.
Koirat ja hevoset myös. Taisipa olla jotain rakeita hepoille ainakin aiemmin.
Janakkalan Piensiemen/ sellaisesta paikasta olen tilannut.
Just joo, huomasin vasta jälkeenpäin että on vanha ketju ja olenkin tämän saman vastauksen jo aiemminkin laittanut, sori toistosta.
Mulla on tuota mutta maku tosiaan paha. Mies kieltäytyi ottamassa mutta itse olen koettanut käyttää. Dippaan leipään.
Kolesterolini ldl-arvo oli syyskuussa 4,3 ja 5 kuukauden Camelina-kuurin jälkeen 3, 8 eli hyvään suuntaa menossa
Kalaöljyt voi nostaa verensokeria. Camelinaöljy ei
Hyvää kamaa, toimii. Laitan leivän päälle, salaattiin yms yms.
Itsellä lähti kokeiluun maaliskuussa. Elokuussa näkyy, miten toimii. Mielenkiintoista!
Alensi mun kolestrolin, en tarvii enää lääkettä