Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Naisten rahan käytöstä

Vierailija
15.05.2014 |

Löytyi kun googlasin sitä aikaisempaa ketjua. Ei tää mun mielestä olekaan niin turha

http://www.fashionhunny.fi/2014/05/rohkeutta-naiset-sukanvarresta.html

Ihan ajattelemisen arvoista asiaa

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
15.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kait se riippuu siitä paljonko kuluttisern jää ylimääräistä sijoittamisen jälkeen. Kukin varojensa mukaan...

Vierailija
22/35 |
15.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

...kuluttamiseen...:-) kosketusnäyttö...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
15.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No joo, mutta ko. postaus ei tainnut ihan olla suunnattu "suursijoittajille", tuskin bloggaja itsekään kuuluu heihin... :D

Vierailija
24/35 |
15.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo "kuluttamistakin tarvitaan"-argumentti on huono. Kyse ei ole siitä, etteivätkö ihmiset saisi kuluttaa, kuluttamistakin on monenlaista. Kyseinen bloggaaja itse on hyvä esimerkki ns. kerskakuluttamisesta, mikä on kuluttamisen ääripäitä. Hän tuhlaa järjettömiä määriä luxusvaatteisiin ja kenkiin, joiden todellinen arvo on murto-osa siitä, mitä hän niistä maksaa. Tämä tietenkin on täysin fine, jos rahaa on niin mikäs siinä, kiertoon vain. En vaan ole saanut kyseisestä bloggaajasta sellaista kuvaa, että hän varsinaisest kierisi rahoissa (esim. heidän asuntonsa ei näytä kuvien perusteella miltään luxuskämpältä)... no ehkä hän ei kerro koko totuutta.

Minä ainakin ymmärsin hänen suunnanneen postauksensa tavallisille naisille, joista suuri osa taistelee pitääkseen oman kulutuksensa järkevänä ja suhteessa omaan tulotasoonsa. Ei nimittäin ole helppoa, jos himoitsee vaatteita, kenkiä, laukkuja ja muuta ylellisyystavaroita, kaikki tietää tämän.

Suomi on kallis maa ja varsinkin pk-seutu erittäin kallis paikka elää ja asua. Harvalla on oikeasti varaa tämäntyyppiseen kuluttamiseen kuin mitä fashionhunny-bloggaaja edustaa. Mahdottomaksi normaaleilla palkkatuloilla Helsingissä ja Espoossa vähänkään paremmalla alueella perheasunnossa elämisen tekee kyllä se, mikäli perheen äidin harrastuksiin kuuluu mielihyväshoppailu kalliissa putiikeissa... ei mulla muuta. :)

Vierailija
25/35 |
15.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mut tarkoitankin mainitsemaasi ristiriitaisuutta. Eli kait voi kuluttaa vaikka sijoittaisikin.

Vierailija
26/35 |
15.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mut tarkoitankin mainitsemaasi ristiriitaisuutta. Eli kait voi kuluttaa vaikka sijoittaisikin.

Vierailija
27/35 |
15.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olin sitä mieltä, että kirjoitus oli kovin yleisellä ja abstraktilla tasolla, konkretia puuttui. Tekstin informaation voisi tiivistää kahteen lauseeseen: Ottakaa selvää rahoitusmarkkinoidta ja sijoittakaa!

Mulla itseasiasss onihan itse sijoittamalla ja omalla työllä (Penniäkään en ole perinyt) hankittua omaisuutta puolisen miljoonaa. Miehellä on toinen. Taloudenhallintamenetelmäni on siis tähän asti ollut aika hyvä, mutta ehkä sitä voisi parantaa. Kun mulla ei ole minkäänlaista käsitystä noista joka paikassa mainittavista rahoitusmarkkinoista, voisiko joku kertoa, mistä voisin saada sellaisen?

Vierailija
28/35 |
15.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.05.2014 klo 16:12"]

[/quote]

Tietenkin voi.

Pistää vaan miettimään, että onko tällä blogistilla todella niin paljon ylimääräistä, että hänelle on ihan ok laittaa kuukaudessa useita satoja euroja arvottomiin rätteihin ym.? Luulisi että perheellisellä ihmisellä niitä rahareikiä on muitakin. Minä ainakin laittaisin mieluummin ylimääräisen fyrkan vaikka lasten tileille.

Minullakin on hyvät tulot ja perittyä rahaa, en silti suostu tukemaan näitä Helsingin keskustan ylihintaisia butiikkeja sadoilla euroilla kuussa, tai maksamaan muovisesta LV-kassista sitä mitä ne nyt maksaa... Minusta tuntuisi kuin vetäisin rahaa vessasta alas.

Vierailija
29/35 |
15.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän kyseisen bloggaajan. Ei todellakaan blogissaan kerro kaikkea ja miksi kertoisi. Bloginsahan on rättiblogi, joten ei kai kukaan palstallakaan selittäisi tuiki tuntemattomille kaikkea elämästään. Käsittääkseni kyse on yhdestä ajatuksia herättäneestä illanvietosta, kuten just noissa muoti- ja huuhaablogeissa ja siksi teksti aika yleisellä tasolla.

Vierailija
30/35 |
15.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo... kukin tyylillään, jos rätit tekee jonkun onnelliseksi niin siitä vaan. Meidän perheessä laitetaan ylimääräinen raha matkustamiseen, eli kulutetaan sillä tavalla. Luulen että meidän lapset saa matkailusta enemmän irti ja sisältöä elämään kuin räteistä...

Vierailija
31/35 |
15.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.05.2014 klo 16:10"]

Kyseinen bloggaaja itse on hyvä esimerkki ns. kerskakuluttamisesta, mikä on kuluttamisen ääripäitä. Hän tuhlaa järjettömiä määriä luxusvaatteisiin ja kenkiin, joiden todellinen arvo on murto-osa siitä, mitä hän niistä maksaa. 

[/quote]

Aivan absurdi kommentti. Ihmiset nyt sattuvat arvostamaan ja arvottamaan ostoksia eri tavoin. Lapsi esimerkiksi maksaa 130 000 euroa. Onko vanhemmuus oikeasti tuon arvoinen kokemus? Jokaisen on se itse päätettävä. Sama pätee "luksuslaukkuun": jos slaukusta on hyvillä mielin valmis maksamaan tonnin, se on tonnin arvoinen.

Vierailija
32/35 |
15.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.05.2014 klo 16:25"]

Joo... kukin tyylillään, jos rätit tekee jonkun onnelliseksi niin siitä vaan. Meidän perheessä laitetaan ylimääräinen raha matkustamiseen, eli kulutetaan sillä tavalla. Luulen että meidän lapset saa matkailusta enemmän irti ja sisältöä elämään kuin räteistä...

Mutta niiden hiilijalanjälki onkin sitten jo isompi. :-D Tai on varmaan vaatteiden tehtailussakin...

[/quote]

Vierailija
33/35 |
15.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuluttaminen ja tuhlaaminen on kaksi eri asiaa! Minusta tämä bloggaaja tuhlaa, minä sen sijaan kulutan: ostan sen mitä tarvitsen ja mitä lapseni tarvitsevat, eikä se ole 50 paria korkkareita tai Luikan veskoja! Vastuullinen kuluttaminen on sitä, että ostetaan tarpeeseen, eikä harrastuksenomaisesti tai mielihyvän takia. Tässä on se olennainen ero...

Vierailija
34/35 |
15.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei millään järkevällä mittarilla "tarvitse" sellaista määrää tavaraa kuin mitä fashionhunny ostaa, allekirjoitan sen mitä ylläoleva sanoi tuhlaamisesta!

Vierailija
35/35 |
15.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.05.2014 klo 16:27"]

[quote author="Vierailija" time="15.05.2014 klo 16:10"]

Kyseinen bloggaaja itse on hyvä esimerkki ns. kerskakuluttamisesta, mikä on kuluttamisen ääripäitä. Hän tuhlaa järjettömiä määriä luxusvaatteisiin ja kenkiin, joiden todellinen arvo on murto-osa siitä, mitä hän niistä maksaa. 

[/quote]

Aivan absurdi kommentti. Ihmiset nyt sattuvat arvostamaan ja arvottamaan ostoksia eri tavoin. Lapsi esimerkiksi maksaa 130 000 euroa. Onko vanhemmuus oikeasti tuon arvoinen kokemus? Jokaisen on se itse päätettävä. Sama pätee "luksuslaukkuun": jos slaukusta on hyvillä mielin valmis maksamaan tonnin, se on tonnin arvoinen.

[/quote]

No näinhän markkinamiehet ja -naiset meille haluavat uskotella. Mielikuviahan meille myydään! :D Mihin muuhun perustuu esimerkiksi muovisten LV-laukkujen myynti?

Kyllä useimpien hankintojen arvo on kuulkaa sellainen asia, jota voidaan objektiivisin mittarein arvottaa, tai ainakin näin pitäisi tehdä ja jokainen järkevä kuluttaja tekee. 

Mistähän johtuu muuten se, että yksikään mies ei suostuisi tuhlaamaan kuussa sellaista määrää vaatteisiin, kuin mitä jotkut naiset tekevät?