Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lapseton veljeni ei aio antaa perintöään minun lapsilleni

Vierailija
19.12.2020 |

Siis millainen ihminen antaa omaisuutensa suvun ulkopuolisille hyväntekeväisyyteen? Mennyt puhevälit veljeen tämän takia.

Kommentit (74)

Vierailija
41/74 |
20.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyväntekeväisyyteen, on se sitten Pelastusarmeija, WWF, Unicef, tietty lääketieteellinen tutkimuskohde tai joku muu, saa tehtyä heidän laki-ihmisten avulla ilmaiseksi testamentin. Ei kannata vain pyöritellä asiaa mielessään asialle mitään tekemättä, nyt koronan takia voi tulla lähtö ihan alle viiskymppisiläkin yksineläjillä.

Minä olen tehnyt ja varmasti viimeistään silloin tekisin jos sukulaiset olisivat kehdanneet udella testamenttiasioitani.

Mun sisarus kertoi kerran pokkana kahvipöydässä, että heidän alle 10v lapsi oli kysellyt minne minun perintö menee sitten. Joo, varmaan on pieni lapsi kiinnostunut noista perintöasioista. Teen testamentin ja ohjaan perinnön johonkin itselle tärkeään tutkimuskohteeseen. (sivusta)

Vierailija
42/74 |
20.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin mites se perintökaari menukään lapsettoman sinkun osalta. Ensin vanhemmat ja jos he kuolleet, niin sitten sisarukset. Sisarusten lapset ei peri, jos sisarukset vielä elävät.

Meneehän se ellei välissä ole testamenttia. Juuri ap:n tapaisten sukulaisten takia meillä on testamentti. Paitsi perinnön kärkkyjille ei olla kerrottu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/74 |
20.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin mites se perintökaari menukään lapsettoman sinkun osalta. Ensin vanhemmat ja jos he kuolleet, niin sitten sisarukset. Sisarusten lapset ei peri, jos sisarukset vielä elävät.

Minun perintöni ja omistukseni menee suoraan kummilapselleni. Omien sisarusten kanssa en ole tekemisissä ja he eivät tule koskaan samaan yhtään mitään minulta eikä niiden lapset. Olen testamenttini tehnyt ja siinä on millintarkasti kaikki. Lakiosuuttahan ne ei voi vaatia, koska testamentti eikä lakiosuus ole sidoksissa omiin sisaruksiin. Sillon ne sais jos en olis tehnyt testamenttia.

Vierailija
44/74 |
20.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiinnostaisi tietää yleisellä tasolla, ajattelevatko lapsettomien sinkkujen perheelliset sisarukset tällaisia?

Miettivötkö, että heidän jaosensa perivät heidän lisäkseen myös tätinsä/setänsä/enonsa? Ja tuntevat tyytyväisyyttä tms asiasta?

Kyllä miettivät ja jotkut vielä ääneen. Ihmiset on ahneita.

Vierailija
45/74 |
20.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten pihalla ihmiset ovat lakiasioista? Sisarusten lapsilla lakiosa? Onko hullumpaa kuultu?

Vierailija
46/74 |
20.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, ensin vanhemmat ja sitten normaalin perintökaaren mukaan sisarukset jälkeläisineen. Näin siis siinä tapauksessa, että vainaja ei ole tehnyt testamenttia. Lapseton voi testamentata omaisuutensa kenelle haluaa.

Vierailija
47/74 |
20.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummilapsen äiti pyysi meitä lapsettomia kummeja testamenttaamaan omaisuutemme hänen lapselleen. Ikävä kyllä meillä on 5 muuta kummilasta mutta ei heidän vanhemmat ole koskann tuollaisia älyttömyyksiä pyytäneet. Ehei, testamenttiin ei sisälletty yhtäkään kummilasta. Että kyllä niitä röyhkeitä ja ahneita riittää.

Vierailija
48/74 |
20.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ihmeen takia sen pitäisi se sun lapsillesi antaa,kai hän saa päättää ihan itse mihin omaisuutensa laittaa..

Vierailija
49/74 |
20.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

M45 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M45 kirjoitti:

Minulla tulee olemaan sama juttu. En tahtoisi siskon mukuloille jättää mutta ketään muitakaan ei ole.

Käytä rahat itseesi eläessäsi.

Sitten pitäis tietää kuolinpäivänsä tarkalleen ettei tuhlaa kaikkea liian äkkiä. Mulla on vain 200t ja sen saa palamaan nopeastikin.

Ei muuta kuin testamenttia tekemään. Mieti joku sopiva kohde. Eräs sanoi hyvin että luonnonsuojeluun, luonto varsinkin tarvitsee apua. Ja näinhän tavallaan auttaisit sukulaislapsiakin ja heidän tulevia lapsia kun on vielä luontoa jäljellä.

Vierailija
50/74 |
20.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun tämä nykyinen sinkkukulttuuri ja lapsettomuus ilmeisesti koko ajan lisääntyy, saavat erilaiset hyväntekeväisyyskohteet tulevaisuudessa kivoja perintöpotteja.

Off topic, mutta tuli vaan mieleen.

Vierailija
51/74 |
20.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä ymmärrettävää jos kyse jostain suvussa kauan olleista maista, kiinteistöistä. Jos halutaan pitää ne jatkossakin tietyllä suvulla. Ettei joku täysin vieras esim.ala purkamaan arvokasta osaa jostain isommasta kokonaisuudesta tms.

Vierailija
52/74 |
20.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh, totuus on se että täällä palstalla aloittajaa kyllä paheksutaan, mutta jos kellä tahansa näistä tekopyhistä arvostelijoista olisi rikas lapseton sisarus, niin kummastipa alkaisi varojen kohtalo kiinnostaa! Kateus vie tunnetusti kalatkin vedestä, niin ap:llä, joka kadehtii veljensä rahoja, kuin kommentoijillakin, jotka kadehtivat ap:n tilannetta, jossa edes teoriassa voisi olla fyffeä tulossa, jos vaikka veli kuolinvuoteellaan vielä muuttaisi testamenttia.

Ja kyllä, minäkin ottaisin mielelläni ilmaista rahaa, en vain pelkää tunnustaa sitä. Mutta en myöskään voi olla aloittajaa kohtaan kriittinen, koska sellaisiksi me olemme rakentuneet. Ahneiksi.

Vierailija
53/74 |
20.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

M45 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M45 kirjoitti:

Minulla tulee olemaan sama juttu. En tahtoisi siskon mukuloille jättää mutta ketään muitakaan ei ole.

Sitten pitäis tietää kuolinpäivänsä tarkalleen ettei tuhlaa kaikkea liian äkkiä. Mulla on vain 200t ja sen saa palamaan nopeastikin.

Ei muuta kuin testamenttia tekemään. Mieti joku sopiva kohde. Eräs sanoi hyvin että luonnonsuojeluun, luonto varsinkin tarvitsee apua. Ja näinhän tavallaan auttaisit sukulaislapsiakin ja heidän tulevia lapsia kun on vielä luontoa jäljellä.

Onko nykyään edes mitään luonnonsuojelujärjestöjä(kään) joista voisi olla varma että rahat käytetään oikeasti siihen suojeluun eikä afrikan mustien hyväksi? Tai sitten henkilökunnan kuluihin.

Vierailija
54/74 |
20.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

M45 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M45 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M45 kirjoitti:

Onko nykyään edes mitään luonnonsuojelujärjestöjä(kään) joista voisi olla varma että rahat käytetään oikeasti siihen suojeluun eikä afrikan mustien hyväksi? Tai sitten henkilökunnan kuluihin.

Henkilökunnan kuluihin menee varmaan tietty määrä vaihdellen järjestöstä mikä on kyllä monesti ilmoitettu. Jos järjestö kouluttaa tai jengi tekee muutakin kuin vapaaehtoistyötä niin pakkohan noille ihmisille on maksaa jotain. On tietenkin kampanjoja ja tilejä joihin lahjoittamalla rahat menevät vain tiettyyn kohteeseen. Itse lahjoitan järjestöille joiden pääjohtajat ym. isot pomot saavat vain kohtuupalkkaa.

Miksi luonnonsuojelurahat menisivät Afrikkaan?

Luonnonperintösäätiö ainakin ostaa rahoilla suoraan luonnonsuojelualueita.

Vierailija
55/74 |
20.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi luonnonsuojelurahat menisivät Afrikkaan?

No kun järjestö voi muuttaa vähän toimintaperiaatteittaan ja aloittaa maailmahalauksen. Tai että rakennetaan kaivo sinne-ja-sinne lehmänpaskamajakylään ettei savanni kulu akkain jalkojen alla vedenhakumatkoilla.

Paras olisi jos voisi päättää että rahoillani ostetaan niin suuri timantti kuin saa ja se haudataan mukanani.

Vierailija
56/74 |
20.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luonnonperintösäätiölle osoitetut lahjoitukset menevät niin lyhentämättöminä suomalaisten metsien suojeluun kuin ne nyt ylipäätään voivat mennä. Säätiötä johtavat ihmiset, joille suojelu on sydämenasia, joten motiiveita ei tarvitse epäillä. Säätiön sivuilla on myös säännöllisesti esitelty alueet, jotka se on hankkinut, tällä hetkellä yhteensä 3056 ha eli keskikokoisen kansallispuiston verran.

Vierailija
57/74 |
20.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten pari muutakin täällä, niin ymmärrän näkemyksesi, jos kyse on pitkään teidän suvulla olleesta esim kiinteistöstä tai metsästä. Esim jos omistatte yhdessä perityn mökin, niin onhan se vähän hassua, jos veljesi haluaa sen pois suvusta.

Jos veljesi on itse tehnyt miljoonansa (missään ei käynyt selväksi, millaisesta perinnöstä on kyse) esim yrityskaupoilla, niin älä kuolaa niitä rahoja, vaan tee itse perässä omat miljoonasi.

Vierailija
58/74 |
20.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lapseton mies ja ehdottomasti haluan antaa rahat ja pienen asunnon perinnöksi siskon lapsille. Ei tulisi mieleenkään että johonkin tyhjänpäiväiseen hyväntekeväisyyteen laittaisin. Ne katoaa sinne eikä niillä edes ole oikeasti mitään merkitystä, työntekijät ottavat ym. Tavalliselle ihmiselle elämä on niin kallista, että hyvä jos palkalla tulee toimeen. On hienoa jos voi edes vähän auttaa ja jättää jotakin perinnöksi. Tietää että menee oikeasti tarpeeseen. Ei missään nimessä kenelläkään muulle kuin sukulaisille.

Vierailija
59/74 |
20.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoa, minkä ap voit tehdä, on kertoa teidän vanhemmillenne asiasta. Jos vanhemmat eivät halua heidän perintönsä valuvan puoliksi aikanaan hyväntekeväisyyteen, he voivat muuttaa testamenttejaan niin, että veli perii vain lakiosan (1/4, mikäli teitä sisaruksia on vain kaksi). Loppuperinnön he voivat testamentata sinulle, tai mahdollisesti osan suoraan lapsillesi.

Tälläkään et voi vaikuttaa tuon veljen vanhemmiltanne saaman lakiosan kohtaloon, etkä hänen itse kartuttamaansa omaisuuteen. Mutta voit toki puhua asiasta vanhemmille, jolloin pieni osa on heidän käsissään, mikäli he näin haluavat.

Vierailija
60/74 |
20.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No miksi antaisi?

Meillä on mieheni kanssa testamentissa kohta että jos minä tai mieheni tai lastemme suku alenevassa polvessa olemme kaikki kuolleet niin kukaan muu sukulaisemme ei peri meitä.

Me olemme itse hankkineet koko omaisuutemme alkaen opiskelu opintolainoilla ja osa-aikatyöllä. Omaisuutemme ei ole mitään koko suvun rahaa.