Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

tunarit työkavereina

Vierailija
15.05.2014 |

Nyt aloitetaan ketju, jossa saa avautua tunareista työkavereina. Mä oon tässä parille tyypille puoli vuotta selittänyt yhdestä hommasta, että sitä ei voi tehdä noin. Mutta kun ei älyä, niin ei älyä. Niin isoa rautalankakerää ei olekaan, että se riittäisi.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
15.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mulla on työkaverina sellainen että pitkin päivää hokee mulle "enää 5 tuntia, enää 3,5 tuntia", hidas ja laiska, yrittää saada mut tekemään omat hommansa kun on hidas. Tehdään tiimityötä että mä laitan tavarat pesuun ja tämä ottaa ne pois ja vie oikealle paikalleen. Ei kerkeä ottaa niitä sitä mukaa pois että saisin lisää laitettua menemään. Valittaa kun on rankkaa, kokoajan.

Jos olen saanut oman työni siihen vaiheeseen että voin mennä tupakalle, menee tämä tekemään mun töitä koska ovat olevinaan jääneet kesken vaikka ovat valmiina odottamaan pesua kunhan tämä saisi tyhjennettyä ne entiset.

Ei voinut tuoda salin puolelta likaisia astioita tullessaan, kävelee ennemmin tyhjin käsin takaisin keittiöön. Huomautin niin sanoi että pitäähän sullekkin olla jotain tekemistä. Mä kannan ruokaa pöytiin, siivoan salin puolta, olen kassalla ja täytän noutopöytää. Aina kun käyn keittiössä tämä ruikuttaa että pitäisi auttaa kun ei kerkeä.

Todella rasittavaa kun olen itse tottunut pyörittämään sitä tiskausta ja salin puolta yksinkin. Ja tosiaan ravintola-alalla ollaan.

Vierailija
2/8 |
15.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Been there... Meillä yritetään kehittää toimintaa ja muuttaa toimintatapoja, mutta yksi tähyää vain menneeseen ja haluaa palata ajassa taaksepäin. Hänelle on monta kertaa selitetty, miksi asiat tehdään nyt toisin, mitä hyötyä siitä on ja mitkä ovat tavoitteet ja niin edelleen, mutta silti sieltä tulee mitä oudompia ehdotuksia siitä, mitä pitäisi tehdä. On vaikea olla aina torppaamassa toisen ehdotuksia, jotka ovat yrityksen linjan ja tavoitteiden vastaisia ja sitä, mitä tehtiin ennen vanhaan ja mikä ei ole millään mittarilla järkevää. huoh!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
15.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääosin minulla on hyvät työkaverit, mutta yksi heistä saa välillä meidät muut suorastaan raivon partaalle härkäpäisyydellään.

Tämä tyyppi on esim. omin päin päättänyt, että eräs asiakas ei oikeastaan tarvitse tilaamaansa tuotetta, ja heittänyt tilauksen roskiin, kertomatta asiasta kenellekään, ei asiakkaalle, ei pomolle. Asia selvisi sitten kuukauden kuluttua, kun vihainen asiakas kyselee, miksi hän ei ole saanut tilaustaan.

Toisen kerran tyyppi päätti lähteä omin päin muuttelemaan tiedostopohjia (koko suuren työnantajamme yhteisiä pohjia) ja poistelemaan niistä osia "kun ne näyttää tyhmältä". Paha vain, että nuo muutokset rikkoivat pohjat, mistä seurasi se, että asianhallintasysteemi ei toiminut niin kuin pitää. Ja kun kielsin häntä koskemasta pohjiin ja kädestä pitäen näytin mitä tapahtuu jos niitä sorkkii, niin hän vain sanoi "joo joo", ja jatkoi salaa niiden muuttelemista. Jouduin pyytämään Isoa Pomoa puuttumaan asiaan, ennen kuin hän uskoi kieltoa.

Tyyppi on myös sitä mieltä, että jos asiakas ei ole tyytyväinen tilaamaansa tuotteeseen, korrekti vastaus on "se on ihan hyvä, kyllä minä osaan tehdä työni, minä tiedän paremmin kuin sinä miten tämä homma toimii", ja asia sillä loppuun käsitelty. Itse hän kommentoi minulle vähän aikaa sitten että "jos en olisi näin hyvä asiakaspalvelija, niin sanoisin vähän rumemmin noille tilaajille kun valittavat". 

Aivan ihana työkaveri... aina joskus. Ja periaatteessa hyvä työssaan. Mutta välillä tuntuu elävän niin omassa maailmassaan.

Vierailija
4/8 |
15.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis softahommissa olen, mutta ns. "projektipäällikölle" ja "hw-suunnittelijalle" ei mene jakeluun, ei millään. Niitä vituttaa, kun olen kokeneempi ja tiedän heitä enemmän. Ei viitsisi firmaakaan nolata asiakkaan edessä.

t. ap

Vierailija
5/8 |
15.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

nosto

Vierailija
6/8 |
15.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välillä aina ihmettelen että mitä te siellä työpaikalla oikein teette kun on aikaa kyttäillä toisten tekemisiä? :)

Vierailija
7/8 |
15.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
8/8 |
15.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.05.2014 klo 14:42"]

Välillä aina ihmettelen että mitä te siellä työpaikalla oikein teette kun on aikaa kyttäillä toisten tekemisiä? :)

[/quote]No me tehdään niitä töitä YHDESSÄ, niin kyllä se törpön osuus näkyy ihan katsomattakin, varsinkin kun itse joutuu korjailemaan niitä jälkiä. Ei kaikki napota töissä omassa kahden neliön kopissa, laput silmillä ja tulpat korvissa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi neljä