Rippijuhlat - juhlapaikalla huussi
Siinäpä se. Paikka on meille tuttu kiva juhlatila mutta siellä on huussi. Se ei ole erillään rakennuksesta, tilava ja siisti sivuovi. Mutta pitääkö nyt koittaa siirtyä kaupunkiin päin. Vieraita tulee yli 40.
Kommentit (21)
Totta, sitä en tullut ees ajatellutkaan, voi sentään menipä hankalaksi.
Vierailija kirjoitti:
Totta, sitä en tullut ees ajatellutkaan, voi sentään menipä hankalaksi.
Kun laitat kutsuun (ja kannattaa ilman muuta laittaa), että juhlapaikalla on vain huusi, niin väki vähenee puoleen. Problem solved.
Porttapotta ei monta kymppiä maksa, muutama vaikka eteisen nurkkaan. Temusta saa tilattua wc teltan jos niin arkaa porukkaa että piilossa käytävä.
Myös naisille on myytävänä pisukaukalo, onnistuu seisaaltaan housuja riisumatta nurkalle missä miehetkin käy.
Kuinka pitkään on tarkoitus juhlia? Jos kesto on noin pari tuntia niin aika pieni osa vieraista todennäköisesti edes käyttää wc:tä.
Vuokraa bajamaja toiseksi huusiksi
Vierailija kirjoitti:
Porttapotta ei monta kymppiä maksa, muutama vaikka eteisen nurkkaan. Temusta saa tilattua wc teltan jos niin arkaa porukkaa että piilossa käytävä.
Myös naisille on myytävänä pisukaukalo, onnistuu seisaaltaan housuja riisumatta nurkalle missä miehetkin käy.
Pisukaukalo? Mieluummin pidätän kuin talon nurkalla kaukaloon pissaan.
Vierailija kirjoitti:
Kai siinä alushousut pitää riisua vai kuinka?
Sukulaiset varmaan on sen verran tuttuja, että eivät pahastu huussista. Ja ei kai rippijuhliin muita kutsuta kuin sukulaisia,
Suosittelet vieraille käymään vessassa kotona tai kirkossa. Juhlapaikan vessassa voi olla ruuhkaa. Meillä oli ensin kirkko,sit meille kotiin kahville. Kukaan vieraista ei käynyt meidän kodin vessassa, vaikka olin sen siivonnut. Itse myös tollasina hetkinä pyrin juomaan vähän. On siinä hommaa että saa sukkahousut takas ylös ehjänä.
mites tua käsien pesu JÄRJESTÄT TODELLA TAUTISET PILEET.
Joku jo ehdotti bajamajan vuokraamista.hyvä idea.ovat siistejä.myös esim. Lassila & Tikanojalta voi vuokrata wc-vaunun.ovat siis ihan kuin normi vessa käsienpesualtaineen.kallis muistaakseni.
Minulle vieraana (olen nainen) ei olisi ongelma enkä säikähtäisi vieraana sitäkään, että on käytössä 1 wc/40 hlöä. Monissa juhlissa ja tilaisuuksissa syntyy ajoittain vessajonoa, mutta ei 40 ihmistä lähde yhtä aikaa vessaan.
Mutta huolehtisin siitä, että
- wc on kaikille vieraille varmasti esteetön (liikkumisen kannalta)
- tarjolla on kunnollinen käsienpesumahdollisuus
- käsien kuivaamiseen käsipaperia, ei pyyhkeitä
-käsidesiä myös tarjolle
-huussiin kunnollinen kannellinen tilava (poljettava mielellään) roskis roskia varten
-joku voi kaivata myös puhdistuspyyhkeitö
(-joku perheenjäsenistä voi käydä aina tsekkaamassa että kaikki huussissa kondiksessa)
En edes sano, että huussi pitää siivota ennen juhlia, koska tämähän on itsestään selvää. :)
eipä taida olla kylmälaitteetkaan päivitettyjä . miksi noin aneemisessa tilassa oikea minä minä äityli.
Vierailija kirjoitti:
eipä taida olla kylmälaitteetkaan päivitettyjä . miksi noin aneemisessa tilassa oikea minä minä äityli.
Mistä noin päättelet?
Vierailija kirjoitti:
Siinä sitä onkin juhlakansalla hupia, kun pappi vääntää paskaa pottaan eteisen nurkassa. Tai naispappi laskee seisaaltaan paineella kusta pisukaukaloon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siinä sitä onkin juhlakansalla hupia, kun pappi vääntää paskaa pottaan eteisen nurkassa. Tai naispappi laskee seisaaltaan paineella kusta pisukaukaloon.
Ei taida pappi tulla rippijuhlapaikalle, on vain konfirmaatiossa kirkossa.
Vierailija kirjoitti:
Sinällään siistissä huussissa ei ole vikaa, mutta yksi wc on aika vähän neljällekymmenelle ihmiselle.
No ei mun mielestä. 40 ei ole mikään iso määrä ja ei rippijuhlissa kukaan vessassa ramppaa. Miettikää nyt vähän. 40 ihmisestä vessajono juhlissa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinällään siistissä huussissa ei ole vikaa, mutta yksi wc on aika vähän neljällekymmenelle ihmiselle.
No ei mun mielestä. 40 ei ole mikään iso määrä ja ei rippijuhlissa kukaan vessassa ramppaa. Miettikää nyt vähän. 40 ihmisestä vessajono juhlissa?
Kyllä meillä ainakin lähes kaikki sukulaiset rippijuhlissa tulivat pitkien matkojen päästä niin, että jokainen varmaan kävi vessassa ennen kotiinlähtöä.
Kyllähän tuo menee, vaikka yksi wc nyt on ehkä tosiaan vähän. Kunhan on vettä, saippuaa ja paperipyyhkeitä siellä, niin ihan ok pärjäilee.