Paniikkihäiriö
Minulla on aika vaikea paniikkihäiriö. Siihen on lääkityksenä propral ja tarvittaessa oxamin. Välillä tuntuu ettei ne auta hyvin. Olen siis eristäytyvä tämän takia. Meillä on tulossa koulutuspäivä töissä ja pelkään jo etukäteen ja jännitän sitä. En ole kuin kala vedessä tuollaisissa tapahtumissa. Ihmisillä on omat kuvionsa joihin en mahdu tai ole päässyt sisälle. Olo on orpo. Nyt vielä tuo paniikkihäiriö lisäksi. Tunne in yksinäinen ja ulkopuolinen. Pelkään saavani jonkun kohtauksen siellä stressistä.
Kommentit (24)
Minulla on lääkkeenä Cymbalta paniikki/ahdistushäiriöön, ei Propral pelkästään auta (tai siis se hoitaa vain oireita, ja otan sitä tarvittaessa). Jos sinulla on vaikea paniikkihäiriö, mikset ole saanut muuta lääkettä?
Olen syönyt Cymbaltaa viime syksystä alkaen. Sitä ennen oli toinen samankaltainen lääke, joka auttoi vähän mutta ei tarpeeksi. Nykyään minulle tulee kohtauksia harvemmin, viime viikkoina/kuukausina ei ole tullut ollenkaan. Ennen tuli ainakin joka viikko, ja öisinkin.
[quote author="Vierailija" time="15.05.2014 klo 11:59"]
Mitä alkoholia suosittelette? Raakaa viinaa ryyppyinä vai? Tarvisin nyt kyllä pika apua. Terapiaa en kerkiä saamaan tai toisia lääkkeitä. Kandeeko ottaa pelkkä rauhoittava (monta) vai otanko myös propralia?
Ap
[/quote]
Mä olen ottanut pienen konjakin. Se on riittänyt. Yhdistelmänä en ehkä vetäisi lääkettä ja viinaa, voi olla jänniä yhteisvaikutuksia. Toisaalta voi olla olemattakin. Tuo yksi konjakkipaukku on ainakin turvallinen.
[quote author="Vierailija" time="15.05.2014 klo 14:52"]
[quote author="Vierailija" time="15.05.2014 klo 11:54"]
[quote author="Vierailija" time="15.05.2014 klo 10:39"]en tiedä, onko näillä yhteyttä, mutta kun e-pillerit jäivät pois (tai sitten se, että vanhenin), niin oireet alkoivat hävitä.
Alkoholista: joku sanoi, että se auttaa oireisiin. Näin kävi mullakin. Pienessä huppelissa en jännittänyt samalla tavalla kuin muuten. Toisaalta sitten, kun jätin alkoholin kokonaan-kokonaan pois, tuntuu, ettei paniikkihäiriöitä pääse enää alkamaan ollenkaan, kun ei ole sitä väsymyksen ja krapulan jälkimaininkien aiheuttamaa yleishäiriötilaa kehossa.
[/quote]Allekirjoitan nuo pillerit! Paniikkihäiriö puhkesi samaan aikaan kun söin Femodenia. Sain p-häiriöön lääkkeet, mutta lopullisesti kohtaukset hävisivät kun lopetin e-pillerit. En ole uskaltanut kokeilla olisiko joku muu merkki parempi, pelkään että kohtaukset tulisivat pillereiden myötä takaisin.
[/quote]
voihan nenä. Olen siis se, joka ensimmäisenä kirjoitti pillereistä ja jolle vastasit... minunkin pillerini olivat sattumoisin Femodenit.
Ei juma. Mitä jos elämästä meni hitonomoinen siivu meni mönkään vain siksi, että tuli syöneeksi pillereitä?
[/quote]
Numero 23 täällä: Itsekin syön e-pillereitä, en tosin tuota merkkiä, MUTTA paniikkihäiriöni alkoi jo vuosi ennen niiden aloittamista. Lisäksi olen aina ollut jännittävää sorttia, joten en usko että johtuu minun tapauksessani pelkästään e-pillereistä, ja tuskin niistä ollenkaan.
[quote author="Vierailija" time="15.05.2014 klo 11:54"]
[quote author="Vierailija" time="15.05.2014 klo 10:39"]en tiedä, onko näillä yhteyttä, mutta kun e-pillerit jäivät pois (tai sitten se, että vanhenin), niin oireet alkoivat hävitä.
Alkoholista: joku sanoi, että se auttaa oireisiin. Näin kävi mullakin. Pienessä huppelissa en jännittänyt samalla tavalla kuin muuten. Toisaalta sitten, kun jätin alkoholin kokonaan-kokonaan pois, tuntuu, ettei paniikkihäiriöitä pääse enää alkamaan ollenkaan, kun ei ole sitä väsymyksen ja krapulan jälkimaininkien aiheuttamaa yleishäiriötilaa kehossa.
[/quote]Allekirjoitan nuo pillerit! Paniikkihäiriö puhkesi samaan aikaan kun söin Femodenia. Sain p-häiriöön lääkkeet, mutta lopullisesti kohtaukset hävisivät kun lopetin e-pillerit. En ole uskaltanut kokeilla olisiko joku muu merkki parempi, pelkään että kohtaukset tulisivat pillereiden myötä takaisin.
[/quote]
voihan nenä. Olen siis se, joka ensimmäisenä kirjoitti pillereistä ja jolle vastasit... minunkin pillerini olivat sattumoisin Femodenit.
Ei juma. Mitä jos elämästä meni hitonomoinen siivu meni mönkään vain siksi, että tuli syöneeksi pillereitä?