Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi naiset lakkaavat pitämästä itsestään huolta?

Vierailija
15.05.2014 |

Raflaava otsikko. Kysyn ihan ystävällisesti ja yleistän mutta ymmärtänette asian. Miksi naiset lakkaavat pitämästä itseään tärkeinä lasten myötä? Miksi ei voisi edelleen nauttia siitä että on nainen, pitää terveydestään huolta, harrastaa, myös seksiä, ja hoidattaa lapsi välillä jollain muulla. Itsekkyys on terveellistä.

Olen seurannut nyt lähipiirin naisia. Lapsi syntyy, tulee äititukka ja mielenkiinnon menetys, katoaa se kipinä ja onnellisuus ja tilalle tukee marttyyri joka valittaa, haukkuu miestään ja elämäänsä mutta mitään ei itse tee parantaakseen elämäänsä. Kuka sen kissan hännän nostaa jos ei kissa itse.

Lihomisesta en edes kirjoita. Sanomattakin selvää että aiheuttaa masennusta naisessa ja huonoa terveyttä ja oloa.

Kommentit (62)

Vierailija
61/62 |
15.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.05.2014 klo 10:21"][quote author="Vierailija" time="15.05.2014 klo 08:36"]

Kulttuuri kieltää sen. Laittaituneita paheksutaan. Kukaan ei uskalla erottua massasta vaan näyttää samalta väsyneeltä äidiltä kuin kaikki muutkin.

[/quote]

Totta. Maassa, jossa äidin salillakäynti voi johtaa lastensuojeluilmoitukseen, ei todellakaan olla siinä vaiheessa että äidit uskaltavat satsata omaan ulkonäköönsä. On hyväksyttävämpää olla nukkavieru ja väittää, että 20 h vuorokaudessa nukkuva vastasyntynyt estää hiusten harjaamisen.

[/quote]

Aivan samaa mieltä edellisten kanssa. Terveisin kahden pienen äiti joka treenaa ja, hui kauhistus, meikkaakin joka päivä. Kyllä, myös lähikauppaan mennessä. Ja ei, ei koskaan verkkareissa.

Vierailija
62/62 |
15.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika paljon jaksamiseen vaikuttaa se miten lapset nukkuvat/saako itse nukutuksi, sairastellaanko/onko perheessä kroonisia sairauksia, onko läheisiä ketkä voivat antaa joskus hoitoapua tai viedäänkö joku lapsista päiväkotiin. Perhetilanteita on monenlaisia.

Itse olen kotona 2v5kk ja 3kk ikäisten lasteni kanssa ja omaa aikaa ei todellakaan ole, kun yksi on uhmaiässä ja tekee pahojaan sillävälin kun imetän toista ja aika usein jos toinen nukkuu, toinen on hereillä ja joskus kiljuvat toisensa hereille. Kuntosalien ym. lapsiparkkeihinkaan ei ihan pikkuvauvaa voi jättää. Jos omaa aikaa joskus on niin käytän sen muuhun kuin laittautumiseen. Puhtaus ja siistit vaatteet ja pitkä tukka kammattuna riittää mulle ja miehelleni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kuusi