Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

*****CLOMISTIT VKO 31*****

31.07.2006 |

Huomentapäivää ja hyvää alkanutta viikkoa!

Viimeinen työviikko käynnistyi ennen lomaa! Viitsiikö joku muuten laittaa sen esittelylistan tähän johonkin väliin, en oikein osaa sitä hommaa...

Onkos kukaan plussannut viikonlopun aikana? Mitä muuta kuuluu?

Itselläni tänään iltapäivällä se follikkeliultra. Saapi nähdä, onko tapahtunut mitään... Hieman olen pessimistisellä mielellä. Viikonloppuna oli alavatsa kipeä ja limaakin tuli, mutta eilen lakkasivat kivut kuin seinään ja samoin alkoi tuntua aikaste kuivalta paikat. Jokohan se ovis sitten oli, vai mitä lie??? No, tänäänhän se kai selviää. Eilen yöllä ja la aamusta touhuttiin, toivottavasti riitti! Tai sitten lääkäri määrää irrotuspiikin, jos näyttää siltä, ettei vielä ovista ollutkaan.

Kirjoittelen sitten huomenna lääkärikuulumisia!

Kirjoitelkaahan muutkin kuulumisia!

PS. Vielä pitäisi rohkaista mielensä ja varailla jossain vaiheessa hammaslääkäriä :(. Pelkään ihan ylikaiken hammaslääkäriä, mutta nyt on tuntunut aika-ajoin ihme vihlontaa alhaalla ienrajassa taaimmaisessa hampaassa... :(

Kommentit (49)

Vierailija
21/49 |
01.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pömppö79, olipa tylsä lääkärikäynti. Saa nähdä kuinka meikäläisen käy torstaina...Mullahan clomiannostusta ei tulla lisäämään, koska elimistö reagoi oppikirjamaisesti clomeihin. Just joo, se pääasia eli raskaus vaan puuttuu=( Irrotuspiikkikin oli koko 5kk clomikuurin aikana ja silti ei mitään. Mulla on sellanen olo, että jotakin jää tapahtumatta, mutta mitä...Alkaa jännittää se torstain gyne...

Hanna, mäkään en usko kohdallani luomuplussaan. Olishan se pirulauta viimeisen 13 ehkäisemättömän vuoden aikana tapahtunut, jos olis ollut tapahtuakseen.

Vierailija
22/49 |
01.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

se vielä, että mulla on myös tunne, että oikeassa munasarjassa ei tapahdu mitään. Kaikki tuntemukset aina vasemmalla, samoin ne kaksi ultraa, jotka mulle alkuvuodesta tehtiin, näyttivät toimintaa vasemmalla puolella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/49 |
01.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omaa napaa siis heti alkuun:

Aika helpottavaa oli kyllä nähdä se virtaus. Molemmille puolille meni ihan ok läpi. Vasemmassa munasarjassa oli myös enempi elämää kuin viime kierrossa ja sielä olikin yksi 15mm follikkeli kasvamassa. Aloin siinä ihmetellä, että mites kun tuon mukaanhan mulla pitäisi ovis olla kp14-15 eikä niin aikaisin ole kyllä ollut ikinä. Clomien kanssa kp16 ja viime kierrossa kun en niitä syönyt niin kp18. Lääkäri antoi sitten Pregnyl-reseptin, että jos ei lauantai-aamuna ovistikku näytä plussaa niin piikkiä vaan. Ja sunnuntai-iltana pitäis pupuilla (ihanan spontaania ;-) Ensi kiertoon sain Menopuritkin (inssiin mennään jos munasarjat reagoi ok), joten mun clomeilut oli sitten tällä erää tässä. Pysyisin kuitenkin mielellään täälä clomisteissa, jos vain onnistuu?

Helinä: Mulla ssg sattui jonkin verran. Lähinnä siinä vaiheessa, kun katedria työnnettiin kohdunkaulan läpi ja kuplaa puhallettiin. Siitä tuli sellainen menkkajomotus mikä jäi joksikin aikaa päälle. Kannattaa kuulemma ottaa särkylääke tuntia ennen toimenpidettä. Jos torvet kramppaa niin voi sattua kovastikkin ja särkylääke pienentää kramppaamisriskiä. Ja toinen tietysti, että jos ne torvet tosiaan on tukossa niin kai se sitten sattuu, kun liuos ei pääse virtaamaan vaan kerääntyy. Ei tuota toimenpidettä kyllä ainakaan mun mielestä pelätä tarvi. Enempi mua pelotti se, kun harjoiteltiin pistämistä :-D Neula oli oikeasti pieni, mutta näytti se silti kamalan isolta, kun pistämisen aika tuli. Vaan eipä sekään sitten tuntunut kuin pienenä nipistyksenä. Toivon vain etten onnistu sössimään niiden aineiden sekoituksen kanssa ja puolet nesteestä lentää mäkeen...

Vierailija
24/49 |
01.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva kuulla sätkyn et torvet oli auki, aika helpottava tunne. Minä otin silloin 600 buranan n. puoli tuntia ennen sitä toimenpidettä.

Ja minun puolesta voit ihan hyvin jäädän clomisteihin kirjoittelemaan, olinhan minäkin täällä koko tauon ajan.

Onko sillä oikeastaan väliä käyttääkö clomeja vain ei, jos on löytänyt sellaisen pinon mihin tykkää kirjoitella. En minä ainakaan ketään käännytä takaisin ja onhan se meille muillekin kiva jos jäät tähän pinoon. Halutaan kuitenkin kuulla kuulumisiasi ja näinhän se on helpointa.

Uskon kyllä et muut ovat minun kanssa samalla linjalla tässä.

Vierailija
25/49 |
03.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipas meidän ketju pudonnut alas....ja nyt varsinaiseen asiaan.

Tein aamulla aconin erittäin herkällä testillä tosi haalean plussa testin. Kp siis 26/26 ja toi viiva oli tosi haalea, mutta erottui kuitenkin selvästi. Ihan vielä en uskalla toivoa, kun kaikki voi vielä mennä vikaan ja aattelin nyt muutaman päivän odottaa josko viiva vahvistuisi. Jos ei vahvistu niin tuskin raskaana olen. Sen takia testasin, kun kunnon tätioireita ei sitten tullutkaan ja vatsaa nipistelee ja vihloo ihan samalla tavalla kuin edellisessä raskaudessa. Silti tätä on vaikea uskoa...istuin aamulla vessan lattialla melkein puoli tuntia ja tuijotin testiä ja mietin, että noita viivoja on yli vuosi odotettu ja nyt kun ne on siinä en kuitenkaan siihen uskalla uskoa.Että tämmöisiä mun torstai päiviin...odotuspuolelle en vielä siirry.

Hämmennyksestä sekaisin Helinä

Vierailija
26/49 |
03.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varovaiset onnittelut Helinälle! Jospa tästä alkaisi plussa-aalto...

ON: gynellä siis kävin aamulla. Ensinnäkin endoa ei pitäisi olla. Hän sanoi, että erittäin harvoin se alkaa enää tässä iässä. Olen siis kohta 38. Kun -99 laparoskopiassa ei endoa näkynyt, niin tuskin sitten nytkään on siitä kyse. Lääkitys mulla toimii, mutta jostakin syystä oikeanlaiset solut eivät vaan ole kohdanneet. Olisin voinut vaihtaa pistettäviin lääkkeisiin, mutta en nyt niitä ottanut, vaan aloitan vielä kerran clomit. Näin sen vuoksi, että sain lähetteen julkiselle ja aikaa odotellessa musta on ihan sama, mitä lääkettä otan vai otanko mitään. Simppatesti tehdään heti ja mulle verikokeita sitten sairaalassa. Mieli on ihan hyvä ja muutto enemmän mielessä kuin vauva.

Vierailija
27/49 |
03.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varovaiset onnittelut Helinälle!

Mulla alkaa kohta olla edessäni piinaviikko, tänään kp 25 ja kierto n.32. Mitään sen suurempia tuntemuksia ei puoleen eikä toiseen ole ilmennyt...

Eipä sen kummempia...

Vierailija
28/49 |
03.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarvitsisiko joku teistä clomeja tai aconin ovistestejä? Itseltä jäivät ylimääräisiksi. Ehdin kirjoittaa tuonne toiseen clomistipinoon, teillä olikin kaksi aloitusta tällä viikolla. Käypä kurkkaamassa tekstini sieltä, jos olet kiinnostunut ilmaisista clomeista tai ovistesteistä sopuhintaan. Jos kiinnostuneita on useampia, niin pidän vaikka arpajaiset kuka saa tuotteet, ettei tule kenellekään paha mieli ettei ehtinyt ekana ottaa yhteyttä.

Onnittelut viime aikoina plussanneille, kivaa että pitkästä aikaa tulee upeita uutisia clomistien porukassa. Tsemppiä piinailijoille ja ihan jokaiselle tasapuolisesti toivon plussaa.

Vierailija
29/49 |
03.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

onnittelen helinää varovaisesti, pidän peukut pystyssä jotta se viiva tummuisi.

Tosi kivaa et näitä plussia alkaa taas tulla vähän enemmän, herää itselläkin toiveet plussasta. Taitaa tämä kesä olla ihmeiden aikaa :)

Omasta navasta ei olekkaan oikeastaan mitään kerrottavaa, eilen otin viimisen clomin ja nyt sitten vain odotellaan et saisi ruveta testaamaan. Testit kävin tänään ostamassa, mutta kyllä oli vaikeaa touhua. Kaupungissa käytiin ja oltiin appivanhempien kanssa liikkeellä joten äkkiä piti juosta kassalle ja ostaa testit ja nopsasti laukkuun, sillä välin muut tekivät ruokaostoksia. Prismassa oltiin joten oli suuri kauppa ja mies piti huolen etteivät nähneet, en kuitenkaan halua tässä vaiheessa ruveta heille kertomaan.

Noita fertestejä ei saa meidän paikkakunnan kaupoista joten pitää kaupungista hakea ja ovat ainoita joihin luotan.

Eipä tällä kertaa muuta, helinän kuulumisia odottelen malttamattomana, olen jo valmis lisäämään sinut plussanneiden listaan :)

Vierailija
30/49 |
03.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noniin täällä ehkä hiukan liian neuroottinen nainen kun oon nyt sitten tehnyt tänään kolme testiä ja kyllä niihin kaikkiin haalea vaaleanpunainen viiva tulee, MUTTA vielä kävin ostamassa neljännenkin testin (tiedän, olen ihan pöljä) ja aattelin josko sen saisin säästettyä viikonloppuun vai käytänkö jo huomenna. Kuulun sarjaan kärsimättömät!!En vaan usko tätä.Raskausoireita on aika paha vielä hakea lukuunottamatta noita nippailuja ja vihlomisia ja että rinnat on arat...sitä kuuluisaa pahoinvointia kuitenkin odottelen, koska oon kuullu lääkäriltä, että mitä pahemmin odottava äiti voi sitä enemmän se kertoo, että kaikki on kunnossa.Mutta sekavissa tunnelmissa jatkan tätä iltaa eteenpäin ja heti tulen kertomaan mitä se neljäs testi näyttää...

Plussatuulia toivotellen Helinä...

Vierailija
31/49 |
03.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin sitten pääsin aloittamaan ekan clomikerron. Muuten ei mitään oireita vielä, mutta iho tuntuu rasvaiselta. Maanantaina pitäis mennä ultraan tsekkaukseen.

Pömpölle pahoittelut huonoista uutisista.

Onnea Helinälle! Plussanvahvistusta ja peukkuja bdbdbd!

Meri05

Vierailija
32/49 |
04.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

huono aamu...heräsin kipuun ja vessassa käydessä..verta...perkules...eli reissu äitipolille taas...on sellanen tunne et tää on nyt se kewskenmeno mitä on enteilly silloin viime vloppuna... tyhjä pää...tuun sit kertomaan tuomion ku pääsen sieltä pois...

adette

Vierailija
33/49 |
04.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko muilla ollut alkuun huono olo ja kuinka huono?

Mä voin aika huonosti... oksettaa, ruokaa ei tee mieli ja eilen oli vatsa ihan sekaisin. Kyllä tämän vielä kestää mutta onko tää ikuista vai onko toivoa siitä että elimistö tottuu lääkkeeseen.

En usko että nuo olot johtuisivat alkuraskaudesta kp 26 /n.32, mutta käyhän tämä harjoituksesta :o).

Vierailija
34/49 |
04.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli tuomiona äitipolilta tuli alkuraskauden keskenmeno... hcg oli laskenut siitä 842 ---> 70 että se siitä...

palailen kun parempi olla..

adette

Vierailija
35/49 |
04.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahoittelut keskenmenosta. Sure rauhassa surut pois ja palaa joukkoomme kun siltä tuntuu.

Irmeli: En ole käyttänyt Metuja, mutta olen kyllä täältä lukenut, että alkuun voivat auheuttaa juuri tuollaista huonoa oloa ja pistää mahan sekaisin. Pitäisi kuulemma 2-3 kk:ssa helpottaa, kun elimistö tottuu niihin. Vaikka onpa joku lopettanut niiden käytönkin, kun sivuoireet vain kesti ja kesti. Toivottavasti kuitenkin auttavat!

Helinä: Onnittelut! Toivotaan, että plussa vahvistuu.

Omassa navassa sellaista, että tämän aamun ovistesti näytti selkeää negaa. Tuskin se siitä huomiseksi muuttuu, joten Pregnyliä sitten vaan. Vähän kyllä meinaa jänskättää se pistäminen, mutta en jaksa sen takia raahautua terveyskeskukseen. Voin sitten ylpeillä jälkikäteen, kuinka urhea olin, kun ihan itse pistin ;-)

Vierailija
36/49 |
04.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kaikki omat vaivat ja " kärsimykset" kalpeni.

Pahoitteluni vielä kerran. Koeta jaksaa Adette!

Vierailija
37/49 |
04.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen todella pahoillani puolestasi adette! Paljon voimia toipumiseen ja suremiseen!

Täällä nyt ei kummempaa...se neljäs testikin tuli aamulla tehtyä ja sain jo hiukan vahvemman plussan. Tää testi oli apteekin oma, ne edelliset oli aconeita.Kai se on alettava uskomaan, mutta matalaa profiilia pidän niin kauan kun ultraan pääseen. Varasin siis alkuraskauden ultra ajan 29.8. Tossa hiukan kalenteria katselin ja nyt olis vissiin menossa menkkojen mukaan 4+5, mutta en oo kyllä varma. Voi olla, että vähemmänkin on päiviä kasassa. Laskettu kuitenkin on 15.4. Voit Hanna lisätä mut plussanneisiin, mutta jos teille sopii niin pyörisin täällä vielä muutaman viikon, kun en haluaisi liian aikaisin siirtyä tuonne odotuspuolelle.Mutta aattelin kyllä mennä hiukan vakoilemaan tästä millaisia juttuja siellä on...

Vierailija
38/49 |
04.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Adetelle! Olipa ikäviä uutisia=( Palaile linjoille, kun vointi kohenee!!

Sätky, voihan se ovisplussa tulla vielä huomenna! Mua muuten neuvottiin, että ovistestin pitää olla plussa, että sen pregnylin voi pistää. Ihan hyvä tieto, että voi pistää ilman plussaakin. Ite en kyllä käynyt/käy pistämään, kun hirvittää se jauheen ja liuoksen sotkeminen ja pistäminen muutenkin. En tiedä, otanko pregnyliä nyt jatkossa ollenkaan vai pelkät clomit. Vähän tuntuu, että ihan sama otanko clomejakaan. Täytyy vaan ootella sitä poliaikaa ja katella, mitä sieltä tarjoavat.

Muuten eipä tässä ihmeempiä. Ovista tuskin tässä kierrossa tulee ja seuraavaa tätiä ootellessahan tämä menee. Muuttoa pitää jo suunnitella!

Vierailija
39/49 |
04.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa clomistit!

Mahtuuko joukkoon mukaan? Olen reilun parivuotiaan iloisen pojankoltiaisen äiti, pojan iskän kanssa eletään avioliitossa ja elämä on mukavaa kaikin puolin. Haaveissa on toinen lapsi, vajaa vuosi on yritetty tuloksetta, joten sain sitten parin käynnin jälkeen clomireseptin lääkäriltä ja aloittelen sen ensi kierrosta. Ensimmäinen meille suotiin ihan heti pillereiden lopettamisen jälkeen. Kyselisikin teiltä hieman " kokeeneemmilta" että millaisilla annoksilla olette lähteneet liikkeelle? Mä sain seuraavat ohjeet. 1 tabletti kierron 3-7 päivinä ensimmäisessä kierrossa ja seuraavassa 2 tablettia samoina päivinä. Ja tässä toisessa kierrossa on kontrolliultra. Syy, miksi siis hakeuduin alunperin lääkäriin, oli " tuhruilu" ennen menkkoja, kesti jopa viikon. Nyt käydessäni tutkittavana oli kp 12, ja ei johtofollikkelia kummassakaan torvessa, paikat muuten kaikki ok, limakalvo 6,4 mm, ja jossain vähän nestettä, joka kuulemma viittaisi siihen, että ovis olisi jo ollut, jota ei tosin tukenut tuo ohut limakalvo. Eli tässä mun taustat, kiva, jos huolitte joukkoon mukaan!

t.Pikkumyy

Vierailija
40/49 |
04.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle lääkäri sanoi nimenomaan, että jos lauantaina EI ovisplussaa niin sitten piikki. Tämä siksi, että aloin itse laskea, että oviksen pitäisi olla muniksen koon mukaan viimeistään sunnuntaina, eikä koskaan ole ollut kp:issä niin aikaisin. Heräsi epäilys, että munis on jo ovishetkellä " vanhentunut" eikä siittiöt pääse sen kuoresta läpi. Mulla yleensä ovistesti vahvenee pikkuhiljaa 2 päivää ja kolmantena on sitten se ovis. Lääkäri vielä sanoi, että vaikka ovis olisi luonnostaankin tapahtumassa la-su niin Pregnyl ei ainakaan haittaa tee.

Pikkumyylle tervetulotoivotukset :-) Mun kokemuksen mukaan ohueenkin limakalvoon pystyy tarttumaan, jos niikseen tulee. Esikoinen nimittäin tärppäsi niin että kiinnittyi heti menkkojen jälkeen (ja olikin muuten sitten tiukassa juuri sen ohuen limakalvon takia, mutta se on sitten jo toinen tarina). Oli myös Clomi-lapsi, niiden vuoksi tuli kiertoon toinen ovis, josta sitten tärppäsi. En muista oliko annostus silloin 1 vai 2 tablettia. Nyt toista yrittäessä oli 2, mutta jostain syystä ei raskaus kuitenkaan alkanut, vaikka muniksia kehittyi. 4 kiertoa nyt Clomeja käytin ja ensi kierrossa ollaan siirtymässä askelta " raskaampaan sarjaan" , eli piikityksiin + inseminaatioon. Täälä Clomisteissa kuitenkin roikun edelleen, kun en oikein tuonne lapsettomuuspuolellekkaan osaa vielä siirtyä. Sielä kaikki puhuu vain IVF:stä, ICSIstä ja muista, joihin verrattuna inssi on vielä harrastelijoiden puuhastelua.

Oho, alkoipas juttu rönsyillä :-) Nyt täytyy rientää hakemaan lapsi hoidosta ja kotiin. Viikonloppuja kaikille!