*****CLOMISTIT VKO 31*****
Huomentapäivää ja hyvää alkanutta viikkoa!
Viimeinen työviikko käynnistyi ennen lomaa! Viitsiikö joku muuten laittaa sen esittelylistan tähän johonkin väliin, en oikein osaa sitä hommaa...
Onkos kukaan plussannut viikonlopun aikana? Mitä muuta kuuluu?
Itselläni tänään iltapäivällä se follikkeliultra. Saapi nähdä, onko tapahtunut mitään... Hieman olen pessimistisellä mielellä. Viikonloppuna oli alavatsa kipeä ja limaakin tuli, mutta eilen lakkasivat kivut kuin seinään ja samoin alkoi tuntua aikaste kuivalta paikat. Jokohan se ovis sitten oli, vai mitä lie??? No, tänäänhän se kai selviää. Eilen yöllä ja la aamusta touhuttiin, toivottavasti riitti! Tai sitten lääkäri määrää irrotuspiikin, jos näyttää siltä, ettei vielä ovista ollutkaan.
Kirjoittelen sitten huomenna lääkärikuulumisia!
Kirjoitelkaahan muutkin kuulumisia!
PS. Vielä pitäisi rohkaista mielensä ja varailla jossain vaiheessa hammaslääkäriä :(. Pelkään ihan ylikaiken hammaslääkäriä, mutta nyt on tuntunut aika-ajoin ihme vihlontaa alhaalla ienrajassa taaimmaisessa hampaassa... :(
Kommentit (49)
Olipas samanaikaiset aloitukset=)
Tätsy pakkailee kamojaan ja torstaina lääkäriaika. Kirjoittelen myöhemmin lisää, kiirettä pukkaa...
Vieläkö mahtuu mukaan? Yksi clomivauva nukkuu tyytyväisenä päiväunia ja toisesta haaveilen. Clomiresepti on takataskussa ja seuraavasta kierrosta aloitan, jos on tarvetta. Positiivista ajattelua. :)
Viime keväänä " yllätysraskaus" päättyi keskenmenoon. Lääkäri kirjoitti takatastuun clomireseptin siltä varalta, etten enää tunne ovulaatiota. Kolme kiertoa käski kuulostella. Minä tunnen ovulaation, jos se on. Ovulaatiota ei ole kuulunut eikä näkynyt. Kohta on puoli vuotta täynnä sen odottelua. Pakko kai se on myöntää, että elimistö jäi jälleen talviunille keskenmenon jälkeen.
Kaveri heräsi päiväunilta, joten täytyy jatkaa myöhemmin. Ajattelin etsiä vanhan pinon ja lukaista sen läpi.
Tervetuloa Haave07 joukon jatkoksi!
ON: Kp 22 menossa. viime viikon ke-to-pe tietämillä oli ovis (aapteekin testillä ja aconilla testattu). Nyt sitten toivotaan sormet ja varpaat ristissä että olis tärpännyt. Testaamaan ryhdyn vasta jos näyttää että on tarvetta eli kahden vkon päästä. Vielä ei tietenkään ole tuntemuksia puoleen eikä toiseen, ja mä ainakin yritän olla luomatta hirveitä paineita tälle ensimmäiselle clomikierrolle. Tänään tupsahtaa metformiinin resepti postilaatikkoon ja ne aloitan huomenna.
Syökö täällä kukaan muu metoja? Kuinka tiukalla dieetillä olette?
Että sellaista, aika laiskan lupsakka maanantai tässä menossa...
joo eli pe plussasin ja eilen illalla alkoi ruseka pieni vuoto kauheiden mahakipujen ja selkäkivun kanssa.. tänään pääsin äitipolille käymään ja verikokeella Hcg oli 842 mutta ultrassa ei sitten muuta näkynyt kuin hieman suurentunut kohtu, joka voi tarkoittaa että raskaus onkin todella alussa... 2 vk päästä pääsen uudestaan ultraan jossa jo sitten pitäis näkyä jotain ja otetaan uudestaan tuo Hcg..eli ei muu auta kuin odottaa...
Adette
[size=4][color=EE1289]Kuumeilevat clomistit
[size=2][color=EE1289]LiisaM [size=2][color=#000000]Ikä 38v. Meillä on yksi clomialkuinen lapsi -04. Toisen yritys ja clomit aloitettu 08/2005. Sitten oli parin kuukauden tauko ja nyt 4. kierto clomeilla. Parissa kierrossa on ollut myös Pregnyl muniksen irroittamiseksi.
[size=2][color=EE1289]Hanna [size=2][color=#000000]Yritys aloitettu 06/04 ja clomit aloitettu 01/06. Yhtään lasta ei ennestään ole. Itse olen 23v. ja mieheni 30v.
[size=2][color=EE1289]Irmeli72 [size=2][color=#000000]Terolutit käyttöön 04/06? Näillä eväillä yritämme muutaman kuukauden minkä jälkeen (oletan) aloitan clomit. Kotona on jo kaksi suloistakin suloisempaa clomi poikaa (6 ja 3,5v.) ja kolmatta toivotaan kovasti.
[size=2][color=EE1289]omppu03 [size=2][color=#000000]Oma ikä ja miehen myös hieman yli 30v. kolme lasta ennestään jotka saaneet alkunsa luomuna. Neljättä yritetty 09/05 lähtien, joulun aikaan todettu pco, jolloin clomit käyttöön.
[size=2][color=EE1289]Sätky [size=2][color=#000000]Ikä 31v. Yritys aloitettu 06/05, clomit 03/06 (+luget 01/06). Ennestään yksi clomi-lapsi, syntynyt 12/03 jouluaattona.
[size=2][color=EE1289]Kaipuu [size=2][color=#000000]Ikä 40+. Clomit aloitettu 16.2.06. Aiemmin käytössä vuosia sitten n. 1/2 v. Vauvaa toivottu enemmän ja vähemmän alkuvuodesta 1994 asti. Ennestään kaksi aikuista lasta. Terolutien avustuksella alkunsa saaneet. Tauolla clomeista.
[size=2][color=EE1289]pömppö79 [size=2][color=#000000]Minä ja miehemme vm. 79, yksi lapsi entuudestaan -03, pikkukakkosta yritetty 04/04 -> (välissä kaksi km). Nyt siis eka clomikierto meneillään.
[size=2][color=EE1289]Henkaripuustin [size=2][color=#000000]Eli tämän nimimerkin taakse " kätkeytyy" 22-vuotias ensimmäistä kovasti halaja nainen ja mies löytyy vm-81. Ehkäisy jätetty 12/04 ja tähän reiluun vuoteen mahtuu yksi keskenmeno 2/06 RV 9+3. Nyt sitten takana eka clomiavusteinen kierto.
[size=2][color=EE1289]SaaraMatias [size=2][color=#000000]Elikkäs olen 28v. mies 32v ja yksi poika 05/05(clomiraskaus). Pco on todettu 10/03. Clomit aloitettu 04/06. Pikkukakkosta kuumeillaan.
[size=2][color=EE1289]Senniina [size=2][color=#000000]37v. mies 32v. mulla 12/99 syntynyt poika 1.clomikierrosta. Miehellä ennestään 2 lasta. Viimeiset pillerit olen syönyt -93. Clomit aloitettu 01/06, yritystä viime syksystä. Vikaa ei ole löydetty. Päässä varmaan=) Tauolla clomeista
[size=2][color=EE1289]Helinä_1983 [size=2][color=#000000]22v. ja mies 24v. ennestään yksi " luomulapsi" tyttö 07/04. Todettu lievä hormonihäiriö, clomit ja terolutit aloitetaan todennäköisesti 05/06. Toista yritetty lähes vuosi.
[size=2][color=EE1289]RuuPikkuinen [size=2][color=#000000]Olen vm78 mies vm76, yritys aloitettu 01/06. Kierrot huitelevat hurjissa lukemissa ilman proveraa. Clomit aloitettu 05/06.
[size=2][color=EE1289]niad [size=2][color=#000000]28v, mies 29v. Kaksi clomilasta, poika 8/03 ja tyttö 9/05, tärpänneet molemmat ekasta kierrosta!
Kierrot aina olleet pitkiä, lievä pco, clomit aloitettu 06/06.
[size=2][color=EE1289]Levinia [size=2][color=#000000]Levinia, vm69, neljän tytön äiti ulkomailta! Yritys aloitettu viitosesta 2/06; jonka jälkeen tuulimuna ja km. Clomeja söin kierron verran huhti-toukokuussa ennen +. Uutta alkua yritetään kesän jälkeen eli syyskuun puolesta välistä!!
[size=2][color=EE1289]Senny-76 [size=2][color=#000000]Itse olen 30v ja mieheni 36v. Meillä on yksi clomialkuinen (raskaus alkoi toisesta clomikierrosta) poika 2/05. Pikkukakkosta kuumeillaan ja kovasti toivotaan. Pojan syntymän jälkeen ei ehkäisyä ole ollut. Varsinaista yritystä 8/05 alkaen. Clomien aloitus kesänloputtua.
[size=2][color=EE1289]Meri05 [size=2][color=#000000]Mulla on ilmeisesti lievä pco, ja ovista pitäis avittaa. Mulla on jo kaksi lasta, jotka on saatu hieman rankemmilla hoidoilla, mutta on mulla ollut luomuraskauskin (joka päättyi keskenmenoon rv:lla 18 napanuorakomplikaation takia). Clomit käyttöön 08/06.
[size=2][color=EE1289]Haave07[size=2][color=#000000]Clomit aloietaan 08/06. Yksi clomilapsi ennestään. Viime keväänä " yllätysraskaus" päättyi keskenmenoon. Lääkäri kirjoitti takatastuun clomireseptin siltä varalta, etten enää tunne ovulaatiota.
[size=2][color=EE1289]Plussanneet clomistit
[size=2][color=EE1289]Severon [size=2][color=#000000]la 10.10.06
[size=2][color=EE1289]pipu-77 [size=2][color=#000000]la 13.11.06
[size=2][color=EE1289]Kanelisokeri [size=2][color=#000000] la 19.11.06
[size=2][color=EE1289]Viliweera [size=2][color=#000000]la 30.11.06
[size=2][color=EE1289]marrasmamma [size=2][color=#000000]la 7.12.06
[size=2][color=EE1289]Olvi [size=2][color=#000000]la 21.12.06
[size=2][color=EE1289]yöö [size=2][color=#000000]la 14.01.07
[size=2][color=EE1289]Ulriina
[size=2][color=EE1289]Elora [size=2][color=#000000]la 05.02.07
[size=2][color=EE1289]Giiga-82
[size=2][color=EE1289]Adette
[size=4][color=EE1289]Kuumeilevat clomistit
[size=2][color=EE1289]LiisaM [size=2][color=#000000]Ikä 38v. Meillä on yksi clomialkuinen lapsi -04. Toisen yritys ja clomit aloitettu 08/2005. Sitten oli parin kuukauden tauko ja nyt 4. kierto clomeilla. Parissa kierrossa on ollut myös Pregnyl muniksen irroittamiseksi.
[size=2][color=EE1289]Hanna [size=2][color=#000000]Yritys aloitettu 06/04 ja clomit aloitettu 01/06. Yhtään lasta ei ennestään ole. Itse olen 23v. ja mieheni 30v.
[size=2][color=EE1289]Irmeli72 [size=2][color=#000000]Terolutit käyttöön 04/06? Näillä eväillä yritämme muutaman kuukauden minkä jälkeen (oletan) aloitan clomit. Kotona on jo kaksi suloistakin suloisempaa clomi poikaa (6 ja 3,5v.) ja kolmatta toivotaan kovasti.
[size=2][color=EE1289]omppu03 [size=2][color=#000000]Oma ikä ja miehen myös hieman yli 30v. kolme lasta ennestään jotka saaneet alkunsa luomuna. Neljättä yritetty 09/05 lähtien, joulun aikaan todettu pco, jolloin clomit käyttöön.
[size=2][color=EE1289]Sätky [size=2][color=#000000]Ikä 31v. Yritys aloitettu 06/05, clomit 03/06 (+luget 01/06). Ennestään yksi clomi-lapsi, syntynyt 12/03 jouluaattona.
[size=2][color=EE1289]Kaipuu [size=2][color=#000000]Ikä 40+. Clomit aloitettu 16.2.06. Aiemmin käytössä vuosia sitten n. 1/2 v. Vauvaa toivottu enemmän ja vähemmän alkuvuodesta 1994 asti. Ennestään kaksi aikuista lasta. Terolutien avustuksella alkunsa saaneet. Tauolla clomeista.
[size=2][color=EE1289]pömppö79 [size=2][color=#000000]Minä ja miehemme vm. 79, yksi lapsi entuudestaan -03, pikkukakkosta yritetty 04/04 -> (välissä kaksi km). Nyt siis eka clomikierto meneillään.
[size=2][color=EE1289]Henkaripuustin [size=2][color=#000000]Eli tämän nimimerkin taakse " kätkeytyy" 22-vuotias ensimmäistä kovasti halaja nainen ja mies löytyy vm-81. Ehkäisy jätetty 12/04 ja tähän reiluun vuoteen mahtuu yksi keskenmeno 2/06 RV 9+3. Nyt sitten takana eka clomiavusteinen kierto.
[size=2][color=EE1289]SaaraMatias [size=2][color=#000000]Elikkäs olen 28v. mies 32v ja yksi poika 05/05(clomiraskaus). Pco on todettu 10/03. Clomit aloitettu 04/06. Pikkukakkosta kuumeillaan.
[size=2][color=EE1289]Senniina [size=2][color=#000000]37v. mies 32v. mulla 12/99 syntynyt poika 1.clomikierrosta. Miehellä ennestään 2 lasta. Viimeiset pillerit olen syönyt -93. Clomit aloitettu 01/06, yritystä viime syksystä. Vikaa ei ole löydetty. Päässä varmaan=) Tauolla clomeista
[size=2][color=EE1289]Helinä_1983 [size=2][color=#000000]22v. ja mies 24v. ennestään yksi " luomulapsi" tyttö 07/04. Todettu lievä hormonihäiriö, clomit ja terolutit aloitetaan todennäköisesti 05/06. Toista yritetty lähes vuosi.
[size=2][color=EE1289]RuuPikkuinen [size=2][color=#000000]Olen vm78 mies vm76, yritys aloitettu 01/06. Kierrot huitelevat hurjissa lukemissa ilman proveraa. Clomit aloitettu 05/06.
[size=2][color=EE1289]niad [size=2][color=#000000]28v, mies 29v. Kaksi clomilasta, poika 8/03 ja tyttö 9/05, tärpänneet molemmat ekasta kierrosta!
Kierrot aina olleet pitkiä, lievä pco, clomit aloitettu 06/06.
[size=2][color=EE1289]Levinia [size=2][color=#000000]Levinia, vm69, neljän tytön äiti ulkomailta! Yritys aloitettu viitosesta 2/06; jonka jälkeen tuulimuna ja km. Clomeja söin kierron verran huhti-toukokuussa ennen +. Uutta alkua yritetään kesän jälkeen eli syyskuun puolesta välistä!!
[size=2][color=EE1289]Senny-76 [size=2][color=#000000]Itse olen 30v ja mieheni 36v. Meillä on yksi clomialkuinen (raskaus alkoi toisesta clomikierrosta) poika 2/05. Pikkukakkosta kuumeillaan ja kovasti toivotaan. Pojan syntymän jälkeen ei ehkäisyä ole ollut. Varsinaista yritystä 8/05 alkaen. Clomien aloitus kesänloputtua.
[size=2][color=EE1289]Meri05 [size=2][color=#000000]Mulla on ilmeisesti lievä pco, ja ovista pitäis avittaa. Mulla on jo kaksi lasta, jotka on saatu hieman rankemmilla hoidoilla, mutta on mulla ollut luomuraskauskin (joka päättyi keskenmenoon rv:lla 18 napanuorakomplikaation takia). Clomit käyttöön 08/06.
[size=2][color=EE1289]Haave07 [size=2][color=#000000]Clomit aloitetaan 08/06. Yksi clomilapsi ennestään. Viime keväänä " yllätysraskaus" päättyi keskenmenoon. Lääkäri kirjoitti takatastuun clomireseptin siltä varalta, etten enää tunne ovulaatiota.
[size=2][color=EE1289]Plussanneet clomistit
[size=2][color=EE1289]Severon [size=2][color=#000000]la 10.10.06
[size=2][color=EE1289]pipu-77 [size=2][color=#000000]la 13.11.06
[size=2][color=EE1289]Kanelisokeri [size=2][color=#000000] la 19.11.06
[size=2][color=EE1289]Viliweera [size=2][color=#000000]la 30.11.06
[size=2][color=EE1289]marrasmamma [size=2][color=#000000]la 7.12.06
[size=2][color=EE1289]Olvi [size=2][color=#000000]la 21.12.06
[size=2][color=EE1289]yöö [size=2][color=#000000]la 14.01.07
[size=2][color=EE1289]Ulriina
[size=2][color=EE1289]Elora [size=2][color=#000000]la 05.02.07
[size=2][color=EE1289]Giiga-82
[size=2][color=EE1289]Adette
Tervetuloa joukkoon Haave07.
Mitenkäs kävi sätkyn ssg, pääsetkö tässä kierrossa?
Adette luotetaan siihen, että kaikki on hyvin ja selviät vain säikähdyksellä. Varmaan pelottaa tuollainen mutta koitahan jaksaa odotella parempia uutisia :)
Itellä olis nyt kp5 menossa ja vasta eilen alkoi kunnon vuoto ja minä kun laskin kp siitä ekasta tuhrupäivästä kuten neuvottiin. Vähän pelkään ettei clomit auta jos aloitin liian aikasin et olisiko kuitenkin pitänyt odottaa siihen asti et alkaa kunnolla ja sit vasta ruveta lakemaan.
Eli lauantaina otin ensimmäisen tabletin ja silloin tulikin sitten n. 6-7 tuntia tabletin oton jälkeen maha ihan kamalan kipeäks, huono olo ja maha ihan sekaisin. Ei oikein ollut kivaa kun ei pystynyt töitäkään tehdä (olin päivän töissä) kun sai aivan hypätä vessassa. Sit kun tunnin istui paikalla niin rupes helpottamaan.
En sit tiedä johtuiko se clomeista vai oliko mahatautia tulossa. otin kyllä aamulla myös diformin tabletin,mut ei ole kyllä siitä ikinä aikasemmin menny maha sekaisin vaikka voi sen tehdä. En ole niitä pitkään aikaan ottanut mutta ei kyllä aikasemmin ole tullut niistä mitää eikä clomeistakaan näin pahoja oireita.
Pari clomia vielä ja sit varmaan saankin ruveta tikuttamaan hyvissä ajoin kun en yhtään tiedä millon ovis tulee. Pitääkin heti tilata testit.
Eipä nyt tuu muuta mieleen..
Paitsi et minä syön metforminia. En oo kyllä apua huomannut.
Päivän jatkoa!
Adette: Onnittelut plussasta! Mulla tuhrutteli ekassa raskaudessa ekan kuukauden ihan jatkuvasti. Välillä piti 1-2 päivää taukoa ja sitten taas tuli vähän. Silloin en vielä tiennyt olevani raskaana, joten sen takia en hermoillut, mutta se tiputtelu ärsytti ihan muuten vaan, kun koko ajan sai kulkea joku suoja housuissa :-) En siis missään tapauksessa heittäisi vielä kirvestä kaivoon.
Hanna: Huomiseksi sain ajan ssg:hen. Nyt jännittää! :-P Lääkäri oli myös sitä mieltä, että mahdollisimman nopeasti kannattaisi aloittaa pistoshoidot, mutta jutellaan niistä sitten huomenna tarkemmin. Jos sitten ensi kierrossa pääsisi niihin käsiksi.
Omassa navassa ei sitten muuta kertomista olekkaan. Mieli hyvä sen puolesta, että asiat kesäloman jälkeen etenee.
Ai niin, Haaveelle vielä tervetulotoivotukset!
Nyt täytyy lähteä vaihtamaan ratsikamppeet päälle ja tallille. Mukavaa viikon alkua kaikille! Mulla on huomenna eka lomanjälkeinen työpäivä :-P
vaikka niin harmittaa tuo tatien pakoilu, ettei paljon oo asiaakaan kirjoitella; Nyt jo 8. pv terojen jalkeen eika mitaan! Viela oottelen pari pv ja soitan lekuriin.
-toiveissa elava levinia-
joo niin ne sielä äitipollillakin sanoi että alkuraskaudessa vuotoa voi tulla... nyt näyttääs et hiipunut aiankin nyt tuo tiputtelu...
eli 2vk päästä sitten kuulee näkyykö sielä mitään.. ja oli kylllä tosi mukava kätilö joka ultras kun sanokin ennenkuin aloitti ultraamisen, että pakosti sielä ei mitään näy vielä.. vähän helpottaa kuitenkin kun tuo hcg on kuitenkin nuonkin " paljon" et sekin viittais alkuraskauteen...
Mut nyt päivä kerrallaan otetaan ja toivotaan parasta :)
adette
Tervetuloa mukaan haave ja adetelle tsemppiä ja toivotaan, että kaikki menee hyvin.
Nyt tulee sitten omaa napaa oikeen kunnolla, täällä siis kp23/26 ja koko ajan on vaan enemmän ja enemmän menkkaolo. Lämmötkin oli tippuneet 36,5 35,8 eli toivo on menetetty tästäkin kierrosta. Surettaa kyllä oikeen kunnolla...olisin halunnut päästä jo plussailemaan, mutta näin taas käy.
Sitten alkaakin kolmas kierto clomeilla ja teroilla ja pitäis ottaa tuplat clomeja...katotaan auttaako sekään. Jos toi viimenen kiertokaan ei tuota tulosta niin lääkäriin taas ja mies testeihin ja mulla kait aletaan sitten tutkia onko torvet auki.Mikäs sen operaation nimi oikeen on...siis tämä missä katotaan onko torvet auki? Ja sattuuko se tai ylipäätään millainen se koko juttu on? Auttakaa taas tyhmää...
Eipä muuta tällä kertaa vetäydyn takavasemmalle.
Tervetuloa Haave mukaan joukkoon!
Adetelle tsemppiä, kaikki menee varmaan hyvin ja tuhruttelukin loppui. Voin kyllä kuvitella, miten tuhru kipujen kanssa säikäyttää!
Omasta navasta ei erityistä. Torstain gyneä oottelen. Nyt on kyllä muutto enemmän mielessä! Kerroinkos minä tässä pinossa jo, että vuokrattiin omakotitalo lammen rannalta? Paikka on aivan ihana ja ootan kovasti, että päästään pihaa rapsuttelemaan ja kotia laittamaan. Ihana saada päähän muutakin ajateltavaa kuin lapsettomuusjutut...
Helinä: Mulla aikanaan tutkittiin torvien aukiolo + koko kalusto niin, että nukutuksessa pumpattiin maha täyteen ilmaa ja työnnettiin kaksi tähystysputkea vatsanahkan läpi, toinen navan alta ja toinen vasemmasta nivusesta. Laparoskopiakos tämä nyt oli nimeltään. Mitäänhän sieltä ei löytynyt. Toimenpidehän sinäsä ei tietenkään sattunut, kun olin unessa, mutta toipuminen kesti mulla aika kauan. Tuntui, että se kaasu kiersi mussa monta päivää, enkä meinannu päästä edes sängystä ylös. Taitaa niitä yksinkertasempiakin keinoja olla, en tiiä miks mulla päädyttiin tohon.
Töitä täytyis tehdä vissiin kanssa, joten palaillaan!
Moi pitkästä aikaa!! Kahlasin äsken edell. viikon ja tämän viikon pinon läpi ja paljon ois kommentoitavaa... katsotaan mitä nyt sitten satun muistamaan.
Giiga-82:Onnea, onnea! Masuasukille tarrasukkia matkaan!
Adette: Onnea myös sinulle!!! Minullakin tuhrutteli ensimmäisessä raskaudessa alussa ja lopulta kaikki meni kuitenkin hyvin. Toivottavasti kaikki menee hyvin. Tarrasukkia pienelle!
Yöö: kiva kun kävit meitä moikkaamassa. Mukava on lukea odotupuolenkin kuulumisia.. Ja hyvä homma että np-ultrassa kaikki oli ok!!
pömppö79: mites follikkeliultra?
Sätky: mites ssg? toivottavasti kaikki kunnossa..
Senniina. mukavalta kuullostaa teidän talopaikka. Tulehan torstaina kertomaan lääkärikuulumiset.
Helinä_1983: en vielä heitä kirvestä kaivoon... jos tätiä ei näy, toiveita on.. +++++++++++++++++++++++++++++++
Hanna:tsemJppiä ensimmäiseen tauon jälkeiseen clomikiertoon.. nyt sinulle plussa tässä kierrossa!
Meri05 ja Haave07: tervetuloa mukavaan joukkoomme!!
Jotain jäi varmasti kommentoimatta, pahoitteluni. Mutta kaikille kuitenkin tasapuolisesti plussaonnea!
ON: edell. kierrossa sain ovisplussa aikaiseksi, mutta muuta plussa en sitten siinä kierrossa saanutkaan :( nyt otti tädin tulo kohtuullisen tiukille ensimmäisinä päivinä, olin aika lailla allapäin.. Mutta nyt taas jaksaa uskoa tähän hommaan ja odotella ovisaikoja..
Mukavaa ja aurinkoista viikkoa!! Plussatuulia!
SaaraMatias kp7
Sorry lukuisat kirjoitusvirheet tekstissäni.. koettakee saada tolkkuu!!
Helinä_1983: en = älä
SaaraMatias *poistuu nolona takavasemmalle*
tai oonhan jo parin tunnin ajan ollut hereillä...viime yö oli ihana siinä mielessä kun sai nukuttua rauhassa ja ei ollut kipuja. tiputtelu on loppunut ainakin näillä näkymin ja ei kipujakaan oo tällä hetkellä.. nyt sitten otan rauhallisesti ja makoilen niin paljon kun pystyn ja jaksan :)
nyt meen hakemaan jotain leffaa et saa jan kulumaan sohan pohjalla...
plussasäteitä kaikille
adette
kp6 menossa joten eipäs ole omasta navasta mitään kerrottavaa. Ei ole mitään oireitakaan tullut enää clomeista.
Tänään kävin työhaastattelussa ja omasta mielestä se meni hyvin. Ens viikon tiistaihin mennessä ilmoittavat sainko paikan.
Helinä: Mulle tehtiin ssg(sonografia) tai joku vastaava se koko nimi oli, pari viikkoa sitten. Kaikillahan se ei satu, mutta mulla kyllä sattui niin et meinasin kirota kovaan ääneen mut hillitsin itseni.
Ensin paikat pestään huoneenlämpöisellä vedellä, sanoi et tuntuu kylmältä mut mä en tuntenut mitään. Sitten laittoi katetrit, yritti et jos sais ihan helpolla laitettua ne mut eihä se onnistunut. Vaan joutui ottaa kiinni kohdunnupukasta tai jostain vastaavasta en nyt muitsa mikä oli, mut se sattui mulla ihan helvetisti. Joutui nipistään sieltä jostain et sai sen katetrin laitettua, no sitten kun se oli paikalla niin laittoin sen nesteen enkä tuntenut sitäkään. Sit ottikin ne katetrit pois mikä ei sattunut lainkaan ja sit katsoa näkyykö virtausta.
Toimenpiteen jälkeen on ihan normaalia et vuotaa verta ja mulla sitä tulikin koko päivän ja sit tietenkin se neste tulee pois et sai nopsasti juosta pukemaan et sai siteen paikoille jonka antoi. Ankara mummoside.
Antoi vielä neljä antibioottia jotka piti ottaa heti kaikki kerralla ettei tule mitään tulehduksia.
Aluksi ajttelin et enää ikinä mut jos sillä vauvan sais menisin vaikka joka kuukausi :)
Senniina kuulosta tosi hyvältä teidän uusi kotia,on aina kiva ruveta möyrimään uudessa paikassa ja järjestää kaikki. Mulla se vain yleensä sitten jää kun homma on jo vanhaa...
Kuten otsikkokin kertoo, en saanut kovin iloisia uutisia eilisestä follikkeliultrasta... No, ensinnäkin lääkäri oli ekaa päivää lomansa jälkeen töissä ja kai se sitten hieman harmittaa loman loppuminen. Hän alkoi heti tiukata, että miksi olen syönyt kaksi clomia päivässä jne. vaikka hän itse antoi luvan syödä niitä tupla-annoksen kun yhdellä ei läheskään joka kerta irronnut munis. No, sitten ultrattiin ja hän totesi, että oikealla munasarjassa ei taida olla toimintaa laisinkaan ja vasemmalla oli jo ylisuuri munarakkula (27x37 mm) ja yksi pienempi 12x14 mm. Tuo isompi sitten kai on jo kysta :(.
Sitten se, mitä olen itsekin monelle lääkärille sanonut ja miettinyt, eli munarakkula kyllä kypsyy, muttei irtoa... Tähän lopputulemaan lääkärikin päätyi. Reagoin kyllä clomeihin ehkä turhankin voimakkaasti, mutta lh-huippua ei tule. No, sitten kun kysta on joskus poistunut, niin kokeillaan 1 tbl kp 3-7 ja ultra jo kp 9 tai 10 ja sitten irroituspiikki kehiin...
Onkos jollain ollut kystia? Hanna? Muistanko oikein? Kauanko meni, että se poistui? Puhkesiko vai kutistui vaan pois? Kuinka isoiksi voi kasvaa? Onko vaarallista, jos puhkeaa? Tuli paljon kysymyksiä, mutta olen oikeasti tosi huolissani, jos siitä voi tulla jotain pahoja tuhoja. Varsinkin, jos vasen on ainoa toimiva munasarjani...
Eilen kyllä oli vasemmalta alaselkä ja vatsa ja kylki ihan hellänä ja kipeä sen lääkärin ronkkimisen jälkeen. Yön jälkeen oli jo ainakin toistaiseksi parempi olo. Kyllä oli eilen itku herkässä, kun kävelin lääkäriltä pois. Onneksi oli aurinkolasit päässä! Tuntui niin pahalta taas katsoa vauvamahoja ja lööppejä, joissa hehkutettiin Lolan vauvaonnea... Mutta kai tämä taas tästä... Nyt taas pakollista taukoa clomeista ja toivon totisesti, että se ainokainen munasarjani sitten toimisi vielä jatkossa!
Sori, oli niin omanapainen viesti! Myöhemmin sitten kommentoin muiden juttuja!
Ikävä ettet saanut hyviä uutisia lääkärikäynniltä.
Mulle tosiaan tuli vasemmalle puolelle kysta ja se varmaankin johtui siitä et yhdessä kierrossa söin kaksi tab/pv. Se oli liikaa minulle.
En oikein tiedä minkä kokoisia olivat kun lääkäri ei sitä sanonut enkä sitten kysynytkään. Mutta kolme kierron clomitauolle jouduin, kolmannen kierron alussa kävin tarkastuksessa ja kysta oli lähteny pois. En edes muista oliko niitä yksi vai ehkä useampi, muistan vain et lääkäri sanoi ettei enää clomeja. Mulla näköjään on tapana sulkea pois kaikki tärkeä tieto jos saan huonoja uutisi asiihen liittyen.
Kyllä niitä taisi kaksi olla, mun mielestä lääkäri kyllä sillai jotenkain puhui.
En ole edes varman et olinko kipeä niiden kystien takia. Suunniillen niihin aikoihin varmaan kun ne muodostui niin vasempaa puolta nipisteli, ei nyt voi sanoa et oli kipeä mut aivan nippaili. En sit kuitenkaan tiedä johtuiko ne kystistä vai oliko clomeista johtuvaa tai siis et tulevan oviksen nippailuja tai jotain.
Kystat yleensä lähtee ihan helpolla pois, aika harvoinj oudutaan puhkaista.
Kokemuksesta tiedän et kolme kiertoa tuntuu tosi pitkältä ajalta, mut ei sitten loppujen lopuksi ollutkaan niin pitkä. Aluksi toivoin kyllä et olis jo syksy niin sais taas aloittaa clomit, mut se tulee nopeasti vaikkei toivokkaan, liian nopeasti.
Jospa teille tulisi luomuplussa tauon aikana, olisihan se melkoinen yllätys. Omalla kohdalla en usko luomuplussaan.
Koitahan vain jaksaa, mutta en aio sanoa et ajattele jotain muuta kuin vauva jottuja koska tiedän ettei se niin toimi, ei voi vain kääntää pois päältä.
Mulla tuli kyllä kans itku silloin kun pääsin lääkäriltä pois :)
Kiitokset hannalle ja senniinalle kun jaksoitte vähän selventää asioita mulle, tuntuu etten tiedä mistään mitään. Mutta onneksi täällä saa kysyä ja saa vastauksia.
Pömppö79 pahoittelut kun ei tullut hyviä uutisia lääkäriltä. Kyselit myös noista kystista. Mulla on ollut sellainen kolme vuotta sitten vasemmassa munasarjassa verikysta, joka oli todella kipeä ja olin sairaalassakin siitä, kun pelättiin sen puhkeavan ja sittenhän se olis vuotanu vatsaonteloon.Mutta se parantuikin ihan itsestään muutamassa viikossa. Sen vain muistan että kipuihin sain tramalia sairaalassa. Mutta luulisin että useimmiten noi kystat on ihan harmittomia nestekystiä jotka häviää itestään. Mulla toi verikysta jätti arpikudosta sinne vasempaan munasarjaan ja se onkin jäänyt mietityttämään, että voisko sillä olla jotain tekemistä tän lapsettomuuden kanssa. Tosin mä olen kyllä saanut sen kystan jälkeen lapsen, mutta sitäkin kuitenkin 8kk yritettiin sen kystan jälkeen. Eikä lääkäri ole siihen kommentoinut koskaan.No tiedä näistä sitten...
Täällä kp 24/26 ja koko ajan vahvempi tunne alkavista menkoista. Naamaan on ilmestynyt muutama näppylä, karkinhimo on kaamea ja alavatsa pömpöttää joten tuskin tässä enää toivoa on.
Alkoi vaan huolestuttaa kun luin Hanna ton sun jutun, et olit saanu niitä kystia siitä kun söit clomeja 2tabl. päivässä. Aloin heti pelkäämään että mulle käy samoin kun nyt pitäis kaks niitä seuraavassa kierrossa ottaa. Lääkärikin on lomalla vielä kaks viikkoa etten edes tiedä minne soittaa.Asutaan pienellä paikkakunnalla joten täällä on vaikee näitä lääkäreitä tavottaa. Neuvolasta tänään asiasta kyselin ja yritin samalla saada uutta teroreseptiä, mutta käski oottaa sen kaks viikkoa ja puhua sitten lääkärin kanssa. Sanoi vain että teen niinkun lääkäri on käskenyt.On tää niin mukavaa...mutta täytyy lähteä ruuanlaittoon.
Hauskaa alkanutta viikkoa kaikille!!
Aloitimmepa yhtä aikaa tämän viikon! Juuri samoilla minuuteilla...
Jatketaan siten vaikka tästä, minulle sopii.
Omppu