Omituiset ovulaatiokivut synnytyksen jälkeen?
Ajattelin kysyä teiltä kokemuksia kys. asiasta. Olen synnyttänyt 07/06. Kun kuukautiset alkoivat, alkoivat myös ennen kokemattomat ovulaatiokivut. Ainakin kipujen ajankohta sattuisi ovulaation aikaan. Muutaman päivän alavatsa on todella " kurjan" tuntuinen, ei varsinaista kovaa kipua, vaan turvotusta, " täysinäistä oloa" , viiltelyä, nipistelyä tärinäkipua yms. Onko muilla vastaavanlaisia oireita, vai olisikohan kyseessä sittenkin jokin muu, tarkempia tutkimuksia vaativa juttu...
Kommentit (3)
Mulla myös alkanut tuntumaan oviskipua. Aina parina päivänä on tosi aran tuntunen alavatsa varsinkin jos vielä vähän kädellä painaa. synnytys oli 9/07. Mä oon kyllä ihan pitäny tätä normaalina,mut ainahan sitä voi gynellä käydä tutkituttamassa jos siltä tuntuu.
unohtui mainita, eli kovat selkäkivut. Alaselkä on tosi kipeä, siihen täytyy ottaa kipulääkettäkin, tai muuten joutuu kävelemään kumarassa.
Mulla on kaksi lasta joista nuorempi on syntyny 05/06. Ennen lapsia en huomannu oviskipuja, mutta nyt tuntuu! Etenkin vas. puolella munasarjan kohdalla jomotusta muutaman päivän ajan puolen kierron paikkeilla. Sitten se kipu laantuu, mutta paikkaa aristaa jonkin aikaa tämän jälkeenkin. Pääasiassa kipu on jomotusta, joskus vihlontaa. Ja eniten se tuntuu, jos mahaa koskee kädellä (tai lapset kiipeilevät sylissä..)
Itse menen muutaman päivän päästä lääkäriin, katsotaan varalta ultralla, ettei siellä ole muuta vikaa. Neuvolasta käskettiin olla luottavaisin mielin, syy on tod.näk. ovulaatiossa.