Milainen on tuntemasi Mirva?
Kommentit (9)
Just, kuten 3 sanoo. Ei oma ukko riitta
Meillä oli ala-asteella Mirva. Hän oli kiltti, mutta hiukan reppana tyttö. Pikkuisen pyöreä, sellainen lyhyt nyrhitty maantienvärinen tukka - ei poikatukka, muttei polkkakaan. Ehkä ylikasvanut poikatukka. Aina hyvin tummat silmänaluset, ehkei nukkunut tarpeeksi.
Mirva oli koulukiusattu ja jonkin verran syrjitty. Hän asui koulun lähellä ränsistyneen näköisessä ok-talossa keskellä pajuryteikköä. Talon kulmalle oli tuotu kyltti, että paikalle rakennetaan uusi kauppakeskus. Sitä ei tosin sitten tullut koskaan, mutta talo purettiin, kun Mirva oli jo lähtenyt luokaltamme jonnekin, en tiedä minne.
Minulla on Mirvan suhteen huono omatunto. En minä kiusannut häntä. Mutta luokallamme oli tyttöjen harrastuksena pitää kirjevihkoja. Eli kahdella tytöllä oli yhteinen vihko, johon kirjoitettiin ja piirrettiin toiselle viestejä ja tehtäviä. Minä olin ainoa, jolla oli Mirvan kanssa tällainen vihko, varmaan yli vuoden ajan.
Sitten kyllästyin siihen leikkiin, en keksinyt enää viestiteltävää ja lopetin kaikki kirjevihot. Buumi oli muutenkin jo vähän mennyt. Mirva oli tosi pahoillaan, kun lopetin hänen kanssa sen vihon. En sitä silloin typerys tajunnut, että se oli Mirvalle tosi tärkeä juttu ja hän varmaan otti sen niin, etten halua enää olla hänen kaveri - vaikka selitin, etten pidä enää mitään kirjevihkoja.
Mirva, jos luet tämän, niin anteeksi! EN todellakaan halunnut loukata sinua, aloin vaan muiden harrastusten lisäksi kokea ne kirjevihot tosi ahdistavina velvollisuuksina. Sittemmin olen soimannut itseäni, että miksen nyt sinun kanssasi olisi voinut sitä vihkoa jatkaa vaikka muut olisinkin lopettanut.
Hoikka ja huonohampainen +-40 v nainen.
Tosi siisti ja puhdas näköjään. Näpsäkän näköinen kahden lapsen äiti. Ihan miellyttävä tyyppi. Ostimme asunnon häneltä, ja kaikki paikat ovat hyvässä kunnossa.
Minulle rakas. Ja nyt häntä ei enää ole.
Omalaatuinen