Mitkä ovat sinun huonoimmat piirteesi ihmisenä
Täällä on paljon valitusta kuinka muut ihmiset ovat kamalia. Kokeillaan lähestyä asiaa toisinpäin. Mitkä ovat mielestäsi sinun huonoimpia luonteenpiirteitä?
Kommentit (80)
Muiden näkökannalta varmaan introverttiys.
Olen aivan intona auttamassa ja kuuntelemassa, mutta heidän pitää sitä selkeästi pyytää.
Muuten pysyttelen omissa oloissani, koska oletan että näin hekin mieluiten tekevät.
Suuttuessani paha suusta. Onneksi suutun aika harvoin, mutta jos suutun, niin saattaa lähteä verbaalisesti ihan käsistä ja sitten jälkeenpäin harmittaa. Myös jos on ollut pidempään rankempia aikoja, niin tulen huonommaksi versioksi itsestäni ja ärsyynnyn helpommin erilaisiin ihmisiin joiden arvoja ym. en oikein arvosta.
Sitten taas tasapainoisempana ja paremmin voivana en jaksa kiinnostua tuollaisista, antaa kaikkien kukkien kukkia vaan-tyylillä kunhan ei muita satuta.
Lisäksi olen laiskuuteen taipuvainen ja vähän ääripäiden ihminen, eli joko en tee mitään tai sitten tavoittelen täydellisyyttä - ja sekin voi olla muille ihmisille rasittavaa.
Nämä riippuu myös siitä toisesta ihmisestä, että minkä piirteen kukin kokee negatiiviseksi. Sekin vaihtelee aika paljon sen mukaan, millainen toinen ihminen itse on ja millaiset kokemukset hänellä on elämästä.
- minulla on outoja mielipiteitä
- tykkään flirttailla, vaikka olen parisuhteessa
- olen työnarkomaani
Olen tyhmä ja nykyisin myös aika hidas.
Olen sisäsyntyisesti ja kroonisesti todella laiska. N34
En halua olla kenenkään kanssa tekemisissä vapaalla ollessani. Viihdyn yksin, enkä töiden lisäksi käy "missään." 😐
En jaksa aktiivisesti pitää yhteyttä ihmisiin.
Saatan hermostua, jos toinen on mielestäni tyhmä, eikä tajua jotain itsestään selvää asiaa, vaikka olisi selitetty useampaankin kertaan, tai kyselee ihan itsestäänselvyyksiä kerta toisensa jälkeen.
Minulla on paha tapa alkaa antaa konkreettisia neuvoja, vaikka toinen kaipaisi vain empaattista myöntelyä (tästä olen yrittänyt oppia pois).
En jaksa istua iltaa loputtomiin, vaan haluan keskivertoa nopeammin kotiin omaan rauhaan. Tästä syystä en yleensä halua mennä mihinkään kenenkään kyydillä tai jollain yhteiskyydillä, koska silloin poispääsemisen ajankohta ei ole itsen päätettävissä. Mutta jos olen erehtynyt menemään kimppakyydillä tai kaverin kyydillä, alan jossain vaiheessa iltaa väkisinkin vaikuttaa siltä, että mun puolesta oltaisiin voitu lähteä jo viimeistään vartti sitten, vaikka kuinka yrittäisin olla näyttämättä sitä.
Oon huono esiintymään, se on haitannut uralla. Tosin itse arvostan ammattitaitoa sananhelinän sijaan...Mutta pelkällä puhumisella pääsee pisimmälle..
Olen tempperamenttinen, kiroilen, olen makeanperso, vähän laiska, mutta määräilevä.
Vierailija kirjoitti:
Pitkävihaisuus.
Tämä on vaan hyvä. Minullakin on aika pitkä lista ihmisistä joiden karmaa hieman avitan jos pääsen sellaiseen asemaan.
Voiko tähän vastata kuten työhaastattelussa? Olen taipuvainen perfektionismiin ja liialliseen tunnollisuuteen, mutta olen opettelemassa niistä pois ja muuttunut iän myötä sillä tavalla pehmeämmäksi, että hyväksyn myös sen, että suurin osa työkavereista on vähemmän tehokkaita kuin minä.
Olen sosiaalisesti todella laiska. Lisäksi hiillyn joskus nopeasti ja teksti ei ole painokelpoista. Ihmisvihaa tunnen ja se on myös vihaa itseäni kohtaan.
Jos jätetään "vihaajat vihaa" -jutut ja ennakkoluulot pois, ja saan kertoa vain omasta mielestäni, niin:
- olen todella sotkuinen. Osaan olla järjestelmällinen, mutta siivous on jotenkin ihan eri asia kuin kukkaruukkujen asettelu riviin.
- jos olen yhtään väsynyt tai stressaantunut, karsin heti ensimmäisenä kaiken extrasosiaalisuuden pois. Osaan silloinkin käyttäytyä ja olla perus ystävällinen, mutta saatan silloin olla syrjäänvetäytyvä ja tiedän olevani jopa vaivaannuttavaa seuraa.
- minulla on ollut taipumusta olla se barbapapa-möykky, joka muotoutuu aina tilanteeseen sopivaksi, nyökkäilee "jees jees", ja pulassa ollessani yritän selittää mustan vaaleammaksi. Olen melko vastikään opetellut seisomaan itseni takana, ainakin niissä asioissa, jotka ovat oikeasti merkityksellisiä.
- olen ilmapiiripuntari, ja huono ilmapiiri vaikuttaa minuun ja suorituksiini enemmän kuin haluaisin antaa sen vaikuttaa.
Vierailija kirjoitti:
En halua olla kenenkään kanssa tekemisissä vapaalla ollessani. Viihdyn yksin, enkä töiden lisäksi käy "missään." 😐
Millä tavalla tämä olisi huonoin piirre ihmisenä, kun eihän tämä vaikuta toisiin ihmisiin mitenkään? Hassua, että tämä on saanut paljon yläpeukkuja, kun tämä ei ole sillä tavalla ihmisenä huono piirre, kun ei kosketa ketään jos joku on vaan omissa oloissaan.
Osaan tarvittaessa olla todella paha suustani ja käyttää viiltävää sarkasmia, jos oikein hermostun (fyysistä väkivaltaa en kuitenkaan hyväksy).
Olen erittäinen nopea vihastumaan ja paiskomaan esineitä. En kohdista ihmisiin vihojani mutta tavarat saa kyytiä. Vi tutuskynnys on matala.