Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Ensin hikoilee litroittain ja naama punoittaa, sitten vähennät vaatetusta niin kohta palelee ja pitää lisätä vaatetusta.

• ylös 15
  • alas 0

Kommentit (15)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Hyvin tyypillinen vaihdevuosioire. Pidän itse neuletakeista (alla T-paita), koska niiden avulla on helppo säätää nopeasti lämpötilaa.

N55

• ylös 15
  • alas 0
Vierailija

Ja oma työhuone, josta ikkunan saa auki halutessaan. Kun työpaikalla pitää paikalla olla. Etätyö oli kivaa, kun kotona sai olla rauhassa, hikoilla tai palella.

Vierailija

Kuulema on korona just noilla oireilla. Oli juttua. Tyypillinen oire väsymys ja hikoilu. Silloin kun on lievä tauti.

• ylös 1
  • alas 13
Vierailija

Mulla on pelkästään noita kylmiä aaltoja. Herään yöllä siihen, että olen umpijäässä. N45

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Onko mitään ei hormonaalista hoitoa tällaiseen?

Eipä ole. Voit tietysti tutkia jotain yrtti- sun muuta luonnonlääkitystä, mutta ei se mitään auta. Käy läpi vain.

Vierailija

Voin vahvistaa että koronakin voi aiheuttaa tuollaisia oireita. Olen sairastunut ja sairastan/olen sairastanut koronainfektion. Kokemusta myös toki vaihdevuosioireista vaikka ikää ei vielä kauheasti. Vaihdevuosioireisiin kuuluu tuollaiset oireet.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko mitään ei hormonaalista hoitoa tällaiseen?

Eipä ole. Voit tietysti tutkia jotain yrtti- sun muuta luonnonlääkitystä, mutta ei se mitään auta. Käy läpi vain.

Mulla auttoi salviatabletit ihan täydellisesti. Muutaman päivän käytön jälkeen aloin huomata hikoilun vähenemistä ja parin viikon kuluttua loppui tai siis normalisoitui ihan ennalleen. Tästä on nyt 1,5 v aikaa, että ei ole mitään placeboa. Ja mun yöhikoilu oli ihan järkyttävää, alkoi puolen yön jälkeen ja jatkui aamuyöhön. Jäi yöunet aika olemattomaksi, siitä seurasi tietysti jatkuva väsymys ja mielikin painui alamaihin. Nämä vaivat loppui samalla kun hikoilu, varmaan siksi, että sain taas nukuttua normaalisti.

Vierailija

Hormonikorvaushoito toki auttaa vähentämään hikoilua ja parantamaan yöunen laatua mutta on siinä riskejäkin.
Mun piti lopettaa hoito koska tuli jatkuvasti paineen tunne ja turvotus oikeaan pohkeeseen. Veritulppariski on mahdollinen.
Olen tosi hoikka ihminen joten ei näköjään paino merkkaa jos on tulppa tullakseen.

Vierailija

Kylläpä se mulla ainakin oli tuollaista. Pari kk kärsittyäni, kokeilin homeopatiaa, kun olin siitä aiemminkin saanut apua. Kävin homeopaatilla, eka pilleri ei auttanut, mutta toinen auttoi. Samana päivänä kun otin pillerin, alkoi tulla helpotusta. Vaivat on pysyneet pois, mutta ilmeisesti homeopaattisella pillerillä oli kaksi mielenkiintoista sivuvaikutusta tai sitten nämä vain sattu tulemaan pillerin jälkeen. Ensinnäkin seksihalut kasvoi, siis ei vain tulleet takaisin, vaan heti sellaiset, että joka päivä haluaa. Toinen on vielä oudompi: rinnat kasvoi kaksi kuppikokoa. Ja en siis ole lihonut. Vai voiko tämmöistä sattua ihan vaan vaihdevuosiin liittyen? Mulla ei siis ole enää mitään vaihtarioireita, ne loppui tyystin.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmiset ei halua hormonihoitoja? Onko niillä jotain negat. vaikutuksia?

Kaikki ei voi käyttää, jos on suvussa vaikka hormoniperäistä rintasyöpää tai veritulppariskiä tai on jo sairastanut rintsyövän. Joillakin nousee verenpaine, joillakin maksa-arvot. Ja osa ei sitten vaan halua esim. lisääntyneen rintasyöpäriskin takia tai koska haluaa vaan elää luonnollisesti tämänkin elämänvaiheen.