Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Loma alkoi ja olen täysin uupunut

Vierailija
19.12.2020 |

En tiedä millä voimilla teen jouluvalmistelut. Kaupassakäyntikin tuntuu ylivoimaiselta. En näköjään edelleenkään ole oppinut tunnistamaan rajojani 😞

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
19.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenelle teet joulua? Pistä heidät hommiin tai jätä tekemättä. Ei ole mikään pakko. Lepää.

Vierailija
2/28 |
19.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko opettaja?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
19.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko opettaja?

Ei, en ole opettaja. Sosiaalipuolella töissä.

Vierailija
4/28 |
19.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kenelle teet joulua? Pistä heidät hommiin tai jätä tekemättä. Ei ole mikään pakko. Lepää.

Joulupukille ja Joulumuorille pitäisi ensimmäiseksi tehdä joulu. Porot pitäisi ruokkia,halot hakata,riisipuuro ja sekametelisoppa keittää,piparit ja pullat paistaa jne.

Vierailija
5/28 |
19.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä stressaa liikaa, valmiit ruuat jouluksi. Lahjoja ei tarvitse pohtia niin paljon, kaupoissa on valmiita lahjakoreja ja joulukukkia nää on aina varma lahja kun aikuisilla ihmisillä on jo kaikkea, lapsille lahjakortit tai rahaa niin saavat itse valita mitä ostavat, pienimmät tyytyy helposti mihin tahansa legoon tai muuhun leluun.

Vierailija
6/28 |
19.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos, yritän levätä. En osaa enää edes nukkua ilman unilääkkeitä. Tuntuu silti kurjalta, että en jaksaisi tehdä jouluvalmisteluja lapsille tai heidän kanssaan. Nuorin kysellyt jo koska leivotaan pipareita ym.

Vierailija
7/28 |
19.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valmistaikinasta piparit ja annat lasten paistamisvaiheen jälkeen itse koristella, juot kuumaa kahvia tai teetä vieressä ja kehut työn jälkeä. Pikasiivous, lapset mukaan tai jos hankalaa niin joululeffa pyörimään niille ja nopsaan tavarat paikoilleen, imurointi, mäntysuoparätillä pyyhit ovet ja peset vessan hyvin niin tulee hyvä tuoksu. Pyykkiä pesaset vaikka pari koneellista. Vaihdat puhtaat pyyhkeet ja lakanat. Tilaat ja hommaat valmiina ruuat, syötte ihan sitä mitä haluatte. Toivon että teille tulee ihana joulu. <3

Vierailija
8/28 |
19.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lepäile ensin pari päivää hyvällä omallatunnolla, ja ulkoile jne. Sitten teet sen minkä jaksat. Ja jos et jaksa, niin osta valmiina. Jouluun on vielä aikaa, ehtii tässä vielä.

Vierailija
9/28 |
19.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valmistaikinasta piparit ja annat lasten paistamisvaiheen jälkeen itse koristella, juot kuumaa kahvia tai teetä vieressä ja kehut työn jälkeä. Pikasiivous, lapset mukaan tai jos hankalaa niin joululeffa pyörimään niille ja nopsaan tavarat paikoilleen, imurointi, mäntysuoparätillä pyyhit ovet ja peset vessan hyvin niin tulee hyvä tuoksu. Pyykkiä pesaset vaikka pari koneellista. Vaihdat puhtaat pyyhkeet ja lakanat. Tilaat ja hommaat valmiina ruuat, syötte ihan sitä mitä haluatte. Toivon että teille tulee ihana joulu. <3

Kiitos ❤️, jo näistä kommenteista tulee jaksavaisempi fiilis

Vierailija
10/28 |
19.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loma onkin lepoa ja virkistystä varten.

Vierailija
11/28 |
19.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoin itseni irti ja vasta kolmen kuukauden jälkeen voimani alkoivat palautua.

Vierailija
12/28 |
19.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos oikein oikoo niin valmiit piparit, ostat kuorrutetta ja erilaisia strösseleitä millä lapset saa koristella, toimii ainakin meillä.

Vierailija
13/28 |
19.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuule, mitä jos vaan olet lähekkäin lastesi kanssa? Sosiaalipuolella olo on sellaista, että siinä kuolee sisäisesti ja omista lapsista saa voimaa takaisin.

Ota lapset kainaloon, olkaa kiireettömästi, anna lasten kertoilla sinulle juttuja, kuuntele, rauhoittukaa.

Imuroinnit, siivoamiset, kinkut ovat toissijaisia.

Rauhaa sinulle!

Vierailija
14/28 |
19.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilaa ruuat kotiin Ja osta valmisruokaa. Tee vaikka yksi tai kaksi asiaa itse, siis ruokapuolesta. Himmennä valoja, niin pölyt ei näy. Hoida lahjajutut yhdellä kertaa. Osassa lahjakaupoista pääkaupunkiseudulla onnistuu kotiinkuljetus woltin kautta, esim. sokoksen valikoima. Nuku ja rentoudu kunnolla. Vielä on monta päivää aikaa. Kerro muille väsymyksestäsi ja pyydä apua.

Vierailija
15/28 |
19.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo kommentti ”pistä heidät tekemään” olisi tietysti oikein mutta vie vielä enemmän voimia organisoida tappelevat teinit tekemään. Toki noita pistotehtäviä voi aina antaa...

Vierailija
16/28 |
19.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuule, mitä jos vaan olet lähekkäin lastesi kanssa? Sosiaalipuolella olo on sellaista, että siinä kuolee sisäisesti ja omista lapsista saa voimaa takaisin.

Ota lapset kainaloon, olkaa kiireettömästi, anna lasten kertoilla sinulle juttuja, kuuntele, rauhoittukaa.

Imuroinnit, siivoamiset, kinkut ovat toissijaisia.

Rauhaa sinulle!

Kiitos ❣️🥲. Ihan itku tulee tästäkin kommentista

Vierailija
17/28 |
19.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama fiilis vaikka olen sinkku, lapseton, opiskelija ja vietän joulun yksin! Tuntuu että ajtkuvasti pitäisi ravata ostamassa lahjoja ja muita joulujuttuja. Päässä pyörii tauotta kaikki jouluvalmistelut, lahjalistat ja mitä pitää vielä tehdä ennen joulua.

Vierailija
18/28 |
19.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanoin itseni irti ja vasta kolmen kuukauden jälkeen voimani alkoivat palautua.

Mulla olo paheni irtisanoutumisen jälkeen. Koen, että ns. parantuminen alkoi puolen vuoden jälkeen.

Vierailija
19/28 |
19.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No huhhuh.

Vierailija
20/28 |
19.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos kertoisit lapsille, että olet hyvin uupunut ja kysyisit ideoita helppoon jouluun? Että mitä hauskaa syötävää ostetaan, sellaista mahdollisimman helppoa. Olen itse monesti tehnyt kaiken äärimmäisen helposti (ruoaksi vain valmiskinkkua, valmislaatikoita ja vaikka pizzaa 😀) ja olen huomannut, että joulu tulee sittenkin! Joulumusiikkia ja lepäilyä. Kaikkea hyvää ap!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan viisi