Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Loma alkoi ja olen täysin uupunut

Vierailija
19.12.2020 |

En tiedä millä voimilla teen jouluvalmistelut. Kaupassakäyntikin tuntuu ylivoimaiselta. En näköjään edelleenkään ole oppinut tunnistamaan rajojani 😞

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
19.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama fiilis vaikka olen sinkku, lapseton, opiskelija ja vietän joulun yksin! Tuntuu että ajtkuvasti pitäisi ravata ostamassa lahjoja ja muita joulujuttuja. Päässä pyörii tauotta kaikki jouluvalmistelut, lahjalistat ja mitä pitää vielä tehdä ennen joulua.

Pidätkö samanlaista suoritushullunmyllyä viikkoja ennen juhannusta?

Niinpä. Se on juhlapyhä kuten muutkin. Hyvää ja rauhallista joulunaikaa.

Vierailija
22/28 |
19.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Feel you ❤️ ei ole kyse mistään joulujaksamisesta vaan tämä vuosi on ollut vaan ihan kamala. Koronat ym. Koita jaksaa, mä täällä itkin kanssa uupumusta eilen kylppärin lattialla pimeässä maaten. Se helpotti. Tänään ollu parempi päivä, kun eilen vannoin siinä lattialla itkiessä, että töissä en enää ajattele muita liikaa ja vietän enemmän aikaa läheisteni kanssa. Otin pari ylimääräistä vapaata, helpottaa hetkeksi. Muista hengittää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
19.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sun lapset on jo teinejä, niin leipokoot itse jos haluaa pipareita. Valmistaikina.

Anna lasten koristella kuusi ja laittaa jouluvalot.

Siivoa vasta joulun jälkeen.

Vierailija
24/28 |
19.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Feel you ❤️ ei ole kyse mistään joulujaksamisesta vaan tämä vuosi on ollut vaan ihan kamala. Koronat ym. Koita jaksaa, mä täällä itkin kanssa uupumusta eilen kylppärin lattialla pimeässä maaten. Se helpotti. Tänään ollu parempi päivä, kun eilen vannoin siinä lattialla itkiessä, että töissä en enää ajattele muita liikaa ja vietän enemmän aikaa läheisteni kanssa. Otin pari ylimääräistä vapaata, helpottaa hetkeksi. Muista hengittää.

❤️

Vierailija
25/28 |
19.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sytytä kynttilä keittiön pöydälle. Laita jotain hiljaista musiikkia soimaan. Tee netissä tilaus kaupppaan ja pyydä tuomaan kotiovelle. Tilauksen voi tehdä vaikka makuultaan keittiön lattialla.

Nuku. Kun ruuat on toimitettu perille kotiisi, 99% Joulusta on jo tehty. Imuroit sitten vaikka keväällä, ei siihen kukaan kuole jos nyt et imuroi.

Pyydä jälkikasvua purkamaan ruuat jääkaappiin ja samalla ehdota, että aattoon mennessä paistatte pipareita yhdessä.

Joululahjat voi myös tilata suoraan myymälän tiskille kerättynä. Ja paketoituna. Käväset kassalla maksamassa, näin minä tein ja hienot paketit olivat paketoineet. Aikaa kului puolisen tuntia kaikkineen ja tulomatkalla poikkesin leipomossa juomassa kaffeet.

Hyvää Joulua koko perheelle ja jaksamista !

Vierailija
26/28 |
19.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sytytä kynttilä keittiön pöydälle. Laita jotain hiljaista musiikkia soimaan. Tee netissä tilaus kaupppaan ja pyydä tuomaan kotiovelle. Tilauksen voi tehdä vaikka makuultaan keittiön lattialla.

Nuku. Kun ruuat on toimitettu perille kotiisi, 99% Joulusta on jo tehty. Imuroit sitten vaikka keväällä, ei siihen kukaan kuole jos nyt et imuroi.

Pyydä jälkikasvua purkamaan ruuat jääkaappiin ja samalla ehdota, että aattoon mennessä paistatte pipareita yhdessä.

Joululahjat voi myös tilata suoraan myymälän tiskille kerättynä. Ja paketoituna. Käväset kassalla maksamassa, näin minä tein ja hienot paketit olivat paketoineet. Aikaa kului puolisen tuntia kaikkineen ja tulomatkalla poikkesin leipomossa juomassa kaffeet.

Hyvää Joulua koko perheelle ja jaksamista !

Hyviä vinkkejä ❤️.

Vierailija
27/28 |
19.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitää tehdä ylipäätään mitään?

Vierailija
28/28 |
19.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikaisemmin minä olen aloittanut Jouluhössötyksen jo viikkoja ennen aattoa. Lapset, miniät, lastenlapset ja mieheni. Koko sakki täyshoitolassa kaikki Joulunpyhät.

Aattona ulkona Joulusauna, jonka lämmitys alkaa jo edellisenä päivänä. Ja kinkku uuniin yön yli. Sitten Jouluruokien viimeistelyt jo viideltä Aattoaamuna. Liinojen silitykset ja kuusen koristelu sekä ulkovalojen laitto.

Sitten se alkaa. Pelkkää kattausta ja kahvin keittoa siinä tiskien lomassa. Nukkumapaikkojen järjestelyä ja yleistä hulinaa sekä pienten lasten hyörinää.

3 päivän päästä leikit on leikitty, juhla on juhlittu, kaikilla hyvä mieli. Mummolaan on ollut niin mukava tulla Joulunviettoon kun mummo ja vaari osaa tehdä Joulun.

Tänä Jouluna kaikki on toisin. Olemme vaarin kanssa kahdestaan. Vaari lämmitää kesämökillä saunan, minä paistan kinkun. Kaikki herkut ostetaan valmiina. Vaari paistaa piparit ja sytyttää kynttilät. Minä kuuntelen hyvää musiikkia ja katson jonkun hyvän elokuvan vaarin kainalossa.

Siinä se. Tämän se korona teetti. Ei paha.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän neljä