Raskauden valemenkat?
Harrastin suojaamatonta seksiä noin pari viikkoa sitten (vähä yli), otin kyllä katumuspillerin sen jälkeen, mutta yhtäkkiä äsken päähäni pompahti kauhea ajatus että jos olenkin raskaana. Mitään tunnistettavia oireita ei ole, tai en ainakaan niitä huomaa. Menkat alkoivat ihan normaalin kivuliaasti ja runsaasti, hiukan ehkä kuitenkin ajoissa, pari päivää vain, mutta kuukautiseni eivät ole säännölliset. Onko mahdollista että olen raskaana? Millaisia kokemuksia teillä on valemenkoista?
Kommentit (24)
Kuukautisten poikkeava vuoto tai ajankohta johtuu siitä hormonipommista, jonka otit jälkiehkäisynä, luepa se seloste. Itselleni on tullut 2 kertaa eläissäni tarve ottaa jälkiehkäisytabletti ja kyllä siinä menkat meni sekaisin, olo myös. Et taatusti ole raskaana. JOs jostakin syystä vielä epäilyttää, osta testi. Ei maksa montaa euroa.
Miten voit sanoa, että menkat eivät ole "säännölliset", jos nyt on vasta meneillään eka kierto jälkiehkäisyn jälkeen?
[quote author="Vierailija" time="14.05.2014 klo 18:12"]Miten voit sanoa, että menkat eivät ole "säännölliset", jos nyt on vasta meneillään eka kierto jälkiehkäisyn jälkeen?
[/quote]
Koska ne eivät ole ikinä olleet. Olen 18v.
-AP
[quote author="Vierailija" time="14.05.2014 klo 18:10"]Kuukautisten poikkeava vuoto tai ajankohta johtuu siitä hormonipommista, jonka otit jälkiehkäisynä, luepa se seloste. Itselleni on tullut 2 kertaa eläissäni tarve ottaa jälkiehkäisytabletti ja kyllä siinä menkat meni sekaisin, olo myös. Et taatusti ole raskaana. JOs jostakin syystä vielä epäilyttää, osta testi. Ei maksa montaa euroa.
[/quote]
Kiitos mielipiteestäkin. En itsekään oikein usko olevani raskaana, ajatus vain yhtäkkiä tuli mieleen että mitäs jos
-AP
[quote author="Vierailija" time="14.05.2014 klo 18:14"][quote author="Vierailija" time="14.05.2014 klo 18:10"]Kuukautisten poikkeava vuoto tai ajankohta johtuu siitä hormonipommista, jonka otit jälkiehkäisynä, luepa se seloste. Itselleni on tullut 2 kertaa eläissäni tarve ottaa jälkiehkäisytabletti ja kyllä siinä menkat meni sekaisin, olo myös. Et taatusti ole raskaana. JOs jostakin syystä vielä epäilyttää, osta testi. Ei maksa montaa euroa.
[/quote]
Kiitos mielipiteestäkin. En itsekään oikein usko olevani raskaana, ajatus vain yhtäkkiä tuli mieleen että mitäs jos
-AP
[/quote]
Mielipiteestäsi* pahoitteluni, puhelimeni autocorrect on yli-innokas.
-AP
Kyllä mulla oli ihan kunnon menkat molemmissa raskauksissa. Sen takia raskaudet huomattiinkin melko myöhään. Tosin tuon katumuspillerin takia epäilen ettet ole raskaana. Toki se on mahdollista, joskin epätodennäköistä. Testiä vaan kehiin jos epäilyttää :)
[quote author="Vierailija" time="14.05.2014 klo 18:21"]Kyllä mulla oli ihan kunnon menkat molemmissa raskauksissa. Sen takia raskaudet huomattiinkin melko myöhään. Tosin tuon katumuspillerin takia epäilen ettet ole raskaana. Toki se on mahdollista, joskin epätodennäköistä. Testiä vaan kehiin jos epäilyttää :)
[/quote]
Kiitos avustasi. Kuten sanottua epäilen että en ole raskaana, mutta varmaan koska en ihan heti ottanut katumuspilleriä (kuitenkin sen 72h sisällä, että sen suhteen ei hätää) niin se tunne riskistä on päässäni. Kaipa täytyy se testi hankkia... varmuudeksi.
-AP
Testihän suositellaan tehtäväksi joka tapauksessa, tuli sitten millaista vuotoa tahansa, eli n. 3 viikon kuluttua siitä yhdynnästä se raskaustestin teko.
Eihän se je ole mikään 100%:n varma ja mitä kauemmin sitä aikaa on mennyt sen otosta niin sitä huonompi teho.
ps. itselläni kahdessa raskaudessa aika normi kuukautisia muistuttavat ns. valekuukautiset, kolmen ensim. raskauskuukauden aikana.
Mä kans kerran suojaamattoman seksin jälkeen otin jälkiehkäsyn ja kahet menkat tuli. Tokat omi vähän niukat mutta kun tulivat ajallaan, en epäillyt mitään. Kolmannet kun sitten jäikin tulematta niin tein testin ja hokkuspokkus olin raskaana. Tässä välissä siis oli kuiva kausi ja se suojaamaton kerta oli viimeinen kerta mun olin harrastanut seksiä, eli olen 100% varma että tulin silloin raskaaksi. Kannattaa tehdä testi varmuudenvuoksi jos yhtään mietityttää. Prosentuaalinen mahdollisuus jälkiehkäisyn kanssa oli kyllä muistaakseni 1,5% (siis raskaaksi tulo) eli aika epätoden näköistähän se on
Hei niin ja vielä 12 jatkaa. Kerran aijemminkin olin joutunut ottamaan jälkkärin ja silloin jäi yhdet menkat kokonaan väliin enkä tullut raskaaksi. Eli se pilleri todella sekoittaa kierron. Et voi nyt tietää menkkojen perusteella oletko raskaana
[quote author="Vierailija" time="14.05.2014 klo 18:32"]Testihän suositellaan tehtäväksi joka tapauksessa, tuli sitten millaista vuotoa tahansa, eli n. 3 viikon kuluttua siitä yhdynnästä se raskaustestin teko.
Eihän se je ole mikään 100%:n varma ja mitä kauemmin sitä aikaa on mennyt sen otosta niin sitä huonompi teho.
ps. itselläni kahdessa raskaudessa aika normi kuukautisia muistuttavat ns. valekuukautiset, kolmen ensim. raskauskuukauden aikana.
[/quote]
Kiitos avustasi. Täytyypä hankkia se testi tavalla tai toisella.
-AP
[quote author="Vierailija" time="14.05.2014 klo 18:34"]Hei niin ja vielä 12 jatkaa. Kerran aijemminkin olin joutunut ottamaan jälkkärin ja silloin jäi yhdet menkat kokonaan väliin enkä tullut raskaaksi. Eli se pilleri todella sekoittaa kierron. Et voi nyt tietää menkkojen perusteella oletko raskaana
[/quote]
Kiitos avustasi.
-AP
googlailtuani tietoa raskaustestien tekemisestä, niiin koska mun pitäs se tehä? mun menkat on vielä meneillään, ja noissa ohjeissa sanotaan että suunnilleen kuukautisten oletettuna alkamispäivänä, mutta kun mun menkat on meneillään jo :O auttakaa tietämätöntä :(
-AP
Testistä riippuen noin 3vk mahdollisen hedelmöittymisen jälkeen pitäs näkyy :)
Ei sillä testin tekemisen ajankohdalla ole niin tarkkaa väliä. Kokeile vaikka heti, koska se kuukautisten oletettu alkupäivä on ollut jo, jos kuukautiset ovat meneillään. Tee aamuvirtsasta, niin saat tarkimman tuloksen.
Ei sillä testin tekemisen ajankohdalla ole niin tarkkaa väliä. Kokeile vaikka heti, koska se kuukautisten oletettu alkupäivä on ollut jo, jos kuukautiset ovat meneillään. Tee aamuvirtsasta, niin saat tarkimman tuloksen.
[quote author="Vierailija" time="14.05.2014 klo 20:27"]
Testistä riippuen noin 3vk mahdollisen hedelmöittymisen jälkeen pitäs näkyy :)
[/quote]
kiitos! eli tämän viikon lopussa tai ensi viikolla testailen :)
- AP
Nyrkkisääntö on se 19 vrk siitä suojaamattomasta yhdynnästä, liian aikaisin sitä on ihan turha tehdä.
Up