Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En tahdo mieheni tapaavan naispuolisia ystäviäni

Vierailija
08.04.2014 |

Onko tämä normaalia kenenkään parisuhteessa? Exäni päätyi sänkyyn hyvän ystäväni kanssa ja sen jälkeinen säätö kommentoi toista ystävätärtäni "kuumaksi kissaksi" ja "aika pantavaksi". Nykyisen kanssa yhdessä neljä vuotta ja vieläkään en kykene tuomaan ystäviäni yhteiseen kotiin mieheni silmien eteen. Pelkään että iskee silmänsä johonkin heistä, vaikka ei ole mitään syytä olla luottamatta. Moni ystäväni on sanonut haluavansa tutustua mieheeni ja siinä vaiheessa pistän liinat kiinni. Olenko mustasukkainen? Vainoharhainen? Voiko näin jatkaa loputtomiin?

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
08.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehenä, jos sillä nyt on mitään merkitystä, niin minulle heräisi pientä suurempi epäily jossain vaiheessa, että mitä muuta nainen haluaa salata minulta, jollei hän halua ikinä ja tai koskaan esitellä ystäviään minulle.

Muistelisin jostain lukeneeni, että ns. narsistiset ihmiset eivät halua muiden tietävän heidän "vanhoja ystäviään". - Narsistit, jos en muista väärin eivät, myöskään halua kertoa, kuinka paljon heillä on rahaa tai millaisia omia aktiviteetteja heillä on..

En syytä tässä nyt ketään narsisimista, mutta tutustuessani naisiin tai miksei miehiinkin niin -korostettakoon tätä vielä-  on asioita, mihin kiinnitän huomiota ja/ tai pyrinkiinnittämään huomiota on, kuinka hän (tutustumiseni kohde) -kohtelee muita ihmisiä ympärillään, puhuu heistä ja tai kuinka pitää heihin yhteyttä... 

Jos toinen haluaa kohdella toisia kuin ilmaa, niin sillä tavoin ei ainakaan minulta saa kovin suurta arvostusta.

Vierailija
2/17 |
08.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksestasi. Kyse ei kuitenkaan ole omahyväisyydestä, luulen että oikeasti pelkään miehen menettämistä toiselle (minua kauniimmalle ja hauskemmalle ja upeammalle) naiselle. Jaamme parisuhteessa lähes kaiken, ei salailua puolin tai toisin ja kaikki on sujunut hyvin. Mies tietää kavereistani suuren osan nimeltä, mutten halua heidän kaveeraavan toistensa kanssa, missään yhteydessä. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
08.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu toi eka vastaus oli kyllä aivan ohi aiheen. Eihän tuosta nyt ole lainkaan kyse vaan kuten itsekin sanoit niin epävarmuudesta aiempien kokemusten takia - ja todellakin täysin ymmärrettävästi. Onko ystäväsi jotenkin poikkeuksellisen kuumia vai onko aiemmat miehesi vain olleet törppöjä? Kyllähän osa ongelmasta on myös ystävissäsi jos lähettävät "signaaleja" miehillesi. Nauravat vähän liikaa miehen jutuille, kehuvat, katsovat pitkään silmiin, "voi Liisa kun toi sun Jaakkos on niin ihana, oispa mullakin!" jne. Aika vaikea tuohon on nyt suoraa neuvoa antaa. Miten miehesi puhuu yleisesti muista naisista? Jos ei ole sellainen jonka silmä vilkkaa niin ongelmaa ei varmaan ole.

Tsemppiä! Hyvä että tiedostat ongelman. Itse en tosiaan yhtään ihmettele että tästä aiheesta on tullut sulle päänsisäinen ongelma, ihan luonnollista.

Vierailija
4/17 |
08.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.04.2014 klo 23:10"]

Juu toi eka vastaus oli kyllä aivan ohi aiheen. Eihän tuosta nyt ole lainkaan kyse vaan kuten itsekin sanoit niin epävarmuudesta aiempien kokemusten takia - ja todellakin täysin ymmärrettävästi. Onko ystäväsi jotenkin poikkeuksellisen kuumia vai onko aiemmat miehesi vain olleet törppöjä? Kyllähän osa ongelmasta on myös ystävissäsi jos lähettävät "signaaleja" miehillesi. Nauravat vähän liikaa miehen jutuille, kehuvat, katsovat pitkään silmiin, "voi Liisa kun toi sun Jaakkos on niin ihana, oispa mullakin!" jne. Aika vaikea tuohon on nyt suoraa neuvoa antaa. Miten miehesi puhuu yleisesti muista naisista? Jos ei ole sellainen jonka silmä vilkkaa niin ongelmaa ei varmaan ole.

Tsemppiä! Hyvä että tiedostat ongelman. Itse en tosiaan yhtään ihmettele että tästä aiheesta on tullut sulle päänsisäinen ongelma, ihan luonnollista.

[/quote]

Ihan aiheestahan se oli. Mies siinä kertoi, millaisia ajatuksia tuollainen käytös hänessä herättäisi.

Ap:lle: pelkosi on luonnollista ja ihan ymmärrettävää, mutta epäluulosi saattavat pitemmän päälle silti tuottaa ongelmia uudessa suhteessasi. Exäsi törkeys ja säädön harkitsematon kommentti sen jälkeen eivät ole uuden miehesi syytä. Toivottavasti et ole enää väleissä tämän "hyvän ystäväsi", joka pani exääsi, kanssa. Sinuna kertoisin miehelle kipeästä muistosta ja miksi pelkäät esitellä ystäviä. Jos siltikin pelottaa, kannattaisi ehkä jutella ammattiauttajan kanssa. Älä anna kusipääexän pilata uuttakin suhdettasi.

Vierailija
5/17 |
08.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka Ap. Me ollaan samanlaisia :) jos mä saisin päättää, mieheni ei tapaisi ikinä muita naisia. Tiedän fiiliksen. 

6/17 |
08.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä taidan olla yhtä huolestuvaa tyyppiä, sillä kuvittelisin hyvinkin käyttäytyväni tilanteessa juuri noin.

Onneksi omat ystäväni eivät ole (ainakaan mun mielestä :D) mitään seksipommeja, vaan tosi omalaatuisia ja vähän outoja tyyppejä enimmäkseen, ja koska mieheni tietää niin paljon heidän elämästä ja ongelmistaan niin en pelkää, että se niihin ihastuis. Todennäköisempää on varmaan ihastua johonkin ihan ventovieraaseen jossain muualla kohtaamaansa tyyppiin.

Oletko ajatellut kertoa miehellesi kaikenlaista ystävistäsi ennen kuin esittelet heidät toisilleen? En nyt tarkoita tosiaan mitään mustamaalaamista tai salaisuuksien juoruilua, mutta normaaleita hyviä ja huonoja piirteitä ihmisestä. Se vois ainakin auttaa, kun ihastumisen pohjana kuitenkin on useimmiten illusio siitä, miten fantastinen se ihastuksen kohde on, ja ihminen on alkuun aivan sokeutunut kaikille huonoille puolille.

Jos miehesi siis etukäteen olisi kuullut ystävistäsi jotain ei-niin-hyviä-puolia, joita varmasti meistä kaikista kyllä löytyy, niin ehkä ihastumisen vaara olis jo aika pieni. 

Vierailija
7/17 |
08.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisen vastausksen antaneena miehenä täytyy hieman puolustautua. Saattaa  olla, että hieman ylireakoin. Ja toki ymmärrän ap.n tilanteen paremmin kun hän on kertaalleen jo saanut ex-miehensä kiinni pettämisestä ystävänsä kanssa.

Mutta kyllä minusta "normaaliin" parisuhteeseen kuuluu se, että pikkuhiljaa tutustuu, myös toisen puoliskon läheisiin, joihin luen itse muutkin kuin vain 2. puoliskon mahd. sisarukset ja vanhemmat. 

Ja, kuten "4" kirjoitti Tsemppiä! Hyvä että tiedostat ongelman. Itse en tosiaan yhtään ihmettele että tästä aiheesta on tullut sulle päänsisäinen ongelma, ihan luonnollista." - Tähän kyllä olisin taipuvainen lisäämään, että kuinka kauan tätä ongelmaa haluaa kantaa päässään, kun nykyisenkin kanssa on ollut jo neljä vuotta kimpassa. - Voisiko jo pikkuhiljaa oivaltaa, ettei kaikki miehet halua pettää sinua? 

On ilahduttavaa, että olet antanut "jo" uudelle suhteelle mahdollisuuden. Jos vain haluat, niin uskon sinun jossain vaiheessa olevan valmis esittelemään ystäviäsi uudelle kumppanillesi.(Ellet ole, sitä ikinä koskaan niin riskinä on, että miehesi haistaa palaneen käryä, vaikka se olsikin aiheetonta)

Muuten, eikö yksikään ystävistäsi ole osoittanut kummeksuntaa, kun et ole koskaan halunnut esitellä heitä kumppanillesi? - Vai joudutko mahdollisesti keksimään valheita, miksi et ole ollut halukas esittelemään kumppaniasi ystävillesi? Jos, siis, jos joudut sepittelemään kumppanistasi valheita ystävillesi, niin eikö sekin ole ikävä asia?

Vierailija
8/17 |
08.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas oikein aloittaisin suhteen tuomalla nuo ystävättäret näytille. Turha sitä on vuosikausia tuhlata vääriin ihmisiin.

Vierailija
9/17 |
09.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieskommentoija puhuu asiaa, se on juuri noin miten hän sen kuvailee. Tästä on omakohtaista kokemusta, useampi vuosi yhdessä enkä koskaan tavannut naisystäväni ystävättäriä.

Jossakin vaiheessa tulee vääjäämättä mieleen, että missä vika, minussa, hänessä, hänen ystävättärissä vai missä?

Se kalvaa parisuhteelta pohjan varmasti, se on toisen halveksuntaa ja vähättelyä pitää toinen poissa omasta elämästä.

Mieti ap omalla kohdallasi, mitä sinun mielessäsi liikkuisi jos mies ei koskaan esittelisi sinua omille ystävilleen, luulisitko, että ohittaisit sen aina vaan vuosia pelkällä olankohautuksella?

Vierailija
10/17 |
09.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon mäkin joskus miettinyt mitä jos oma mies menisikin ihastumaan hyvään ystävääni ja heille kehittyisikin jotain. Täytyy vaan toivoa ettei näin käy! sehän vaan kertoisi siintä ettei meitä ole luotu yhteen. Ei toista voi pakottaa rakastamaan, ei voi kilpailla aidosta rakkaudesta.

Vierailija
11/17 |
09.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei "11" tähän on pakko kommentoida, niin kuin viesti aloitat:  Kyllä mäkin olen joskus olen miettinyt, jos -omalla kodalla ainakin  toistaiseksi- nainen ja tai  naiseni pettäsi, niin...

Kyllä parisuhteeseen kuuluu pieni mustasukkaisuus. Ja hei -ihan kaikkea ei kai koskaan tarvitse kertoa edes omalle kumppanillekaan. Mutta vuosia -ap:n  tapauksessa ilmeisesti jo ainakin neljä, jos ymmärsin oikein- omien ystävien salaaminen kumppanilta on minusta, kuinka tämän sanoisi, no saattaa aiheuttaa sen, että kumppani haistaa palaneen käryä. Ja tai kuten, "10" mielestäni osaavasti ja viisaasti kirjoitti: "Jossakin vaiheessa tulee vääjäämättä mieleen, että missä vika, minussa, hänessä, hänen ystävättärissä vai missä? Se kalvaa parisuhteelta pohjan varmasti, se on toisen halveksuntaa ja vähättelyä pitää toinen poissa omasta elämästä."

Tervein "2"  Mies, joka haluaa hyväksyä naisensa mies-puolisetkin kaverit, vaikka tiedän että jos naiseni on rehellinen, niin hän myöntää, että heistä moni on paremman näköinen kuin minä, mutta ainakaan toistaseksi se ei ole haitannut.(..)   

Vierailija
12/17 |
09.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap tässä. Todella fiksua tekstiä "kakkosmieheltä" ja pohdintaa muiltakin! Yleensä tavatessani ystäviäni menemme kaupungille, tai mies on poissa kotoa jos tuon heidät sinne. Usein vain sanon että meillä on tyttöjenjuttuja, haluaisimme olla rauhassa. Mies sanoi ymmärtävänsä. Tiedän itse miehen ystävät mutta emme me koskaan ole porukalla hengailleet, ohi kulkiessa mies on saattanut sanoa että tuolla menee nyt se salikaveri. En tiedä "kehtaanko" sanoa tästä miehelle, sehän olisi sama kuin sanoisin että en luota suhun kun sä petät kuitenkin. Kukapa ei loukkaantuisi?

Vierailija
13/17 |
09.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.04.2014 klo 08:05"]

Ap tässä. Todella fiksua tekstiä "kakkosmieheltä" ja pohdintaa muiltakin! Yleensä tavatessani ystäviäni menemme kaupungille, tai mies on poissa kotoa jos tuon heidät sinne. Usein vain sanon että meillä on tyttöjenjuttuja, haluaisimme olla rauhassa. Mies sanoi ymmärtävänsä. Tiedän itse miehen ystävät mutta emme me koskaan ole porukalla hengailleet, ohi kulkiessa mies on saattanut sanoa että tuolla menee nyt se salikaveri. En tiedä "kehtaanko" sanoa tästä miehelle, sehän olisi sama kuin sanoisin että en luota suhun kun sä petät kuitenkin. Kukapa ei loukkaantuisi?

[/quote]

Kyllä miehesi luultavasti ymmärtäisi jos kertoisit mitä on aikaisemmin käynyt kun olet ystäväsi tutustuttanut mieheesi. Itsellä ollut aivan samanlainen ongelma kaikkien exien kanssa mutta nykyiselle miehelleni kerroin asioista ja hän ymmärsi ja ehkä se vaikutti hieman hänen käytökseensä tyttö kavereideni kanssa mutta ei kyllä mitään kipinöitä lentele

Vierailija
14/17 |
09.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.04.2014 klo 22:18"]

. Olenko mustasukkainen? Vainoharhainen? Voiko näin jatkaa loputtomiin?

[/quote]

Olet, olet, ei voi.

Vierailija
15/17 |
09.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme kanalauma sulla on kavereina jos toi on aiheellinen pelko. Tai luuseri poikkiksena?

Vai meneekö se kuin sanotaan, että seura tekee kaltaisekseen?

Vierailija
16/17 |
09.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei todellakaan ole tervettä mustasukkaisuutta. Et voi estää miestä ihastumasta toiseen, jos niin on tapahtuakseen. Rajoitat omaa elämääsi turhaan.

Vierailija
17/17 |
09.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ex-miehesi ja ystäväsi olivat törkeitä, kun menivät sänkyyn keskenään.

Se, että toinen sanoi kaveriasi "kuumaksi" saattoi taas vaan olla lause, jota ei ajatellut loppuun asti, ei tarkoittanut mitään pahaa, kunhan nyt päästi sammakon suustaan.

Mulla on pari kaveria, jotka on oikeasti todella "kuumia". Mun mies on heidät monesti tavannut ja myöntänyt hänkin asian. Tai no, siinä kohtaa, kun katsoo about Penelopen näköistä naista, on ihan turha väittää ettei se olisi hyvännäköinen xD Kumpikaan noista ei kuitenkaan ole minkäänlainen uhka, koska kumpikaan ei pettäisi mua eikä miehenikään pettäisi mua.

Siinä vaaditaan vain itsetuntoa ja sitä saat kyllä kasvatettua ajan kanssa, kun yrität ja keskityt siihen.

Toisaalta mulla on myös kaksi muuta ystävää, joista tiedän ettei mieheni heistä kiinnostuisi, mutta silti epäilisin näiden ystävien yrittävän miestäni iskeä, jos tilaisuus tulisi. Näistä olen miehelleni myös kertonut ja sanonut, että vaikka luotankin häneen, tuntuu ikävältä, että ystäväni edes yrittäisi ja miehellänikin olisi hankala tilanne, että mihin vetää raja, kun kuitenkin muka "ihan vaan kavereita tässä ollaan ja kyllähän nyt kavereiden kesken voidaan halata". Näin ollen ollaan sovittu, että mieheni pyrkii pois tilanteista, joissa olisi noista jomman kumman kanssa kahdestaan, ihan molempien takia.

Ja kyllä, he ovat edelleen ystäviäni muuten, he ovat vain saaneet elämässään näpeilleen niin pahasti, että tekevät tuollaista kohottaakseen omaa itsetuntoaan. Todella ikävää, vastenmielistä ja toki on vaikuttanut väleihin, mutta en koe, että olisi tarvinnut laittaa välejä kokonaan poikkikaan.

Yritän tässä siis sanoa, että avoin keskustelu asiasta saattaisi olla se paras tapa ja jonkinlaisten sääntöjen sopiminen.