Muita naisia jotka ei halua miestä arkeensa?
Oon koko ikäni ajatellut että mies se on oltava. Muutaman kerran oon seurustellut pitempään, ne on aina päättyneet. Viimeisimmästä suhteesta yksi alakouluikäinen lapsi.
Nyt on ikää vähän yli 40v ja oon alkanut miettiä haluanko miestä enää ollenkaan elämääni. Raskain pikkulapsivaihe on takana, ja alkaisi olla aikaa jo omillekin jutuille. Välillä harvoin kaipaan miehen seuraa ja läheisyyttä mutta en niin paljon, että olisin enää valmis siihen, että joku mies pyörisi jatkuvasti kotona. Oon aikanaan pyrkinyt miellyttämään miehiä liikaakin ja nyt se vaaka on jotenkin napsahtanut toiseen asentoon, ei tee mieli miellyttää enää ketään. Kaipaan omaa aikaa.
Onkohan tää joku ikään ja hedelmällisyyden hiipumiseem liittyvä vaihe vai onko muilla samaa? En siis kaipaa miestä enää lapsentekoon, en elättämään enkä oikein arkeakaan jakamaan. Keskityn mielellään itseeni ja lapseeni. Tilanne voi tietysti olla eri kun lapsi lähtee kotoa.
Kommentit (465)
Olen 40 ja ollut jo parisen vuotta sitä mieltä, että ei enää. Koko ajatukseni nykyajan parisuhteista on muuttunut. En enää haaveile lainkaan parisuhteesta. Olen aina itse panostanut suuresti suhteeseen silloin kun olen sellaisessa ollut. En ole saanut koskaan mitään kovin ihmeellistä takaisin enkö enää edes haaveile mistään.
Elämä on tässä ja nyt ja tärkeintä on nauttia elämästä tälläisenään.
Erosin 2v sitten, 10v suhteesta. 2 lasta on, koululaisia. En kaipaa enää perinteistä suhdetta. Tuskin haluan enää ketään kanssani asumaan. Pärjätään lasten kanssa hyvin, on oma talo jne. Ainut mitä kaipaan, on seksi ja muukin läheisyys. Mutta en halua joka ilta tähän jotain miestä pyörimään. Onneksi on parikin miestä, jotka näitä tarpeita hoitaa. Ja ainakaan toinen ei mitään vakavaa halua ja hänelle on ok myös muut miehet minulla. Ja minulle ok että hänellä ehkä muita. Toinen on vielä aika tuore tapaus, mutta ainakin se käsitys, että seksiä hänkin lähinnä haluaa. Molemmat todella komeita, pitkiä jne, joten mikäs tässä.
Sama kokemus. Erosin 40 v ja nyt ollut jo 10 vuotta ilman miestä, kaksi lasta. En usko, että jaksaisin enää miestä samassa asunnossa. En korjaa miehen jälkiä, ja pyydä osallistumaan. Sikailkoot keskenään. Yleensä ovat tosi lapsellisisiakin ja äitiä vailla. Olen kasvattanut lapseni, enkä ota huolehtiakseni mieslapsesta enää.
Vierailija kirjoitti:
Erosin 2v sitten, 10v suhteesta. 2 lasta on, koululaisia. En kaipaa enää perinteistä suhdetta. Tuskin haluan enää ketään kanssani asumaan. Pärjätään lasten kanssa hyvin, on oma talo jne. Ainut mitä kaipaan, on seksi ja muukin läheisyys. Mutta en halua joka ilta tähän jotain miestä pyörimään. Onneksi on parikin miestä, jotka näitä tarpeita hoitaa. Ja ainakaan toinen ei mitään vakavaa halua ja hänelle on ok myös muut miehet minulla. Ja minulle ok että hänellä ehkä muita. Toinen on vielä aika tuore tapaus, mutta ainakin se käsitys, että seksiä hänkin lähinnä haluaa. Molemmat todella komeita, pitkiä jne, joten mikäs tässä.
Minulla vastaava järjestelty. Kevyt suhde miehen kanssa jota näen noin kerran viikossa ja sen lisäksi random pan8ja, jos tekee mieli uutta miestä. Kaikki miehet todella hyvännäköisiä! Kiitos Tinder! Ei enää koskaan parisuhdetta.
Vierailija kirjoitti:
Sama kokemus. Erosin 40 v ja nyt ollut jo 10 vuotta ilman miestä, kaksi lasta. En usko, että jaksaisin enää miestä samassa asunnossa. En korjaa miehen jälkiä, ja pyydä osallistumaan. Sikailkoot keskenään. Yleensä ovat tosi lapsellisisiakin ja äitiä vailla. Olen kasvattanut lapseni, enkä ota huolehtiakseni mieslapsesta enää.
Tämä tuntuu olevan yleinen kokemus, että mies on suhteessa vähän niin kuin lapsen asemassa, anelemassa milloin seksiä ja läheisyyttä, milloin syömässä jääkaapin tyhjäksi, milloin mitäkin. Joku 2 kertaa vuodessa tapahtuva renkaiden vaihto tai muut harvoin tehtävät ns miesten työt ei oikein kompensoi sitä vaivaa mitä miehestä muuten aiheutuu. AP
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla vastaava järjestelty. Kevyt suhde miehen kanssa jota näen noin kerran viikossa ja sen lisäksi random pan8ja, jos tekee mieli uutta miestä. Kaikki miehet todella hyvännäköisiä! Kiitos Tinder! Ei enää koskaan parisuhdetta.
Sama juttu, että näitä randomjuttuja myös välillä. Tämän ekan miehen kanssa nähdään parin viikon välein, joten senkin takia nyt katson tämän toisenkin miehen. Vähän useammin kun sitä seksiä kuitenkin kaipaa. Ja tämä uusi kaveri tosiaan tosi komeakin ja seksi oli ihan huippua. Joten mielelläni ottaisin haaremiin hänet. :D Ja tinderistä hänet minäkin löysin.
Hassua miten edelleen on yleisesti niin vaikea asia se, jos nainen ei halua vaikutusta suhdetta. Aina löytyy yksi, kaki, kolme ongelmaa yksilöstä. Miehillä vastaavan tilanteen selittminen on aika erilainen juttu. En oikein saa kiinni siitä, ketä oikeastaan tämä naisen päätelmä siitä, että ei halua siotoutua, uhkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehinen näkökulma, erottuani 34-vuotiaana ajattelin, että löytäisin uuden puolison jakamaan arkea. Nyt olen todennut, että oman ikäisistä suurinosa ei halua asumaan saman katon alle. Itse en oikein perusta tuollaisesta eletään erikseen meiningistä. Ilmeisesti olen loppuelämän sinkkuna kun tässä iässä ei tuollaista perinteistä yhteistä elämistä ja asumista enää suosita.
M38
Miksi yhdessä asuminen on sinulle tärkeää? Etkö kaipaa omaa rauhaa, osaa/halua hoitaa itse kotitöitä? Itselläni nämä ovat enimmäkseen aina lopulta langenneet minulle. AP
Lue myöhempi viestini.
M38
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama juttu, että näitä randomjuttuja myös välillä. Tämän ekan miehen kanssa nähdään parin viikon välein, joten senkin takia nyt katson tämän toisenkin miehen. Vähän useammin kun sitä seksiä kuitenkin kaipaa. Ja tämä uusi kaveri tosiaan tosi komeakin ja seksi oli ihan huippua. Joten mielelläni ottaisin haaremiin hänet. :D Ja tinderistä hänet minäkin löysin.
Kuulostaa hyvältä sun järjestelyt! Samassa veneessä ollaan. :) Mulla ei tosin useampaa vakia samaan aikaan, kun ei aika riitä ylläpitää kuin yhtä pidempää suhdetta..
Uskomatonta voimaantumista. Ei voi uskoa...kaikki kuitenkin kaipaa omaa prinssiään
mies52v
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehinen näkökulma, erottuani 34-vuotiaana ajattelin, että löytäisin uuden puolison jakamaan arkea. Nyt olen todennut, että oman ikäisistä suurinosa ei halua asumaan saman katon alle. Itse en oikein perusta tuollaisesta eletään erikseen meiningistä. Ilmeisesti olen loppuelämän sinkkuna kun tässä iässä ei tuollaista perinteistä yhteistä elämistä ja asumista enää suosita.
M38
Miksi yhdessä asuminen on sinulle tärkeää? Etkö kaipaa omaa rauhaa, osaa/halua hoitaa itse kotitöitä? Itselläni nämä ovat enimmäkseen aina lopulta langenneet minulle. AP
Lue myöhempi viestini.
M38
Jes, kumppaniuden tarve. Koen sitä toisinaan itsekin mutta harvoin kuitenkaan niin voimakkaana että jaksaisin ottaa ne lieveilmiöt kuten oman rauhan puutteen ja sen ettei saa itsenäisesti päättää asioista, vastaan. AP
Vierailija kirjoitti:
Hassua miten edelleen on yleisesti niin vaikea asia se, jos nainen ei halua vaikutusta suhdetta. Aina löytyy yksi, kaki, kolme ongelmaa yksilöstä. Miehillä vastaavan tilanteen selittminen on aika erilainen juttu. En oikein saa kiinni siitä, ketä oikeastaan tämä naisen päätelmä siitä, että ei halua siotoutua, uhkaa.
Perinteisesti on kai ajateltu, että mies valitsee. Miehiä on enemmän kuin naisia ja parisuhteeseen haluavia miehiä on enemmän kuin parisuhteeseen haluavia naisia. Silti miehet uhoavat, että akka vaihdetaan eron jälkeen nuorempaan. Moni saa huomata, ettei uutta naista löydy lainkaan.
Oon kans sitä mieltä, että jos ja kun eroan nykyisestä suhteesta, niin miestä en riesakseni enää halua. Ainakaan jokapäiviseen suhteeseen. Tulevaisuudessa haluan vain parhaat palat, en enää koko pakettia. Riittää tää vuosikausien toisen hyysääminen, miksi mua ei kukaan hyysää? Miks mun pitää olla sen suhteen ryhmänjohtaja ja kapallimestari aina?
Vierailija kirjoitti:
Mistä löysit kivaa seksiseuraa? Itse olen törmännyt vain ilkiöihin, jotka arvostelee kroppaa eivätkä halua, että nautin seksistä kunhan hoitavat itsensä.
Muuten tuo kuvio vaikuttaa hyvältä ja itsellä on samanlainen tilanne.
En enää jaksa miesten kanssa sitä kilpailua että kumpi välittää vähemmän. Tämä on omissa suhteissani toistunut aina ja se käy kipeää, se tekee entistä sulkeutuneemmaksi. Ilmeisesti teen jotain hyvin väärin kun tehdään ennen pitkää tiettäväksi etten ole halausten ja hellyyden arvoinen, kanssani ei haluta lähteä ulos tai minnekkään enkä ansiatse mitään spesiaalia etten vain luulisi itsestäni jotain. Mikään ei ole kamalampaa kuin vastaamaton halaus. Ei enää, olen nyt kärsinyt tarpeeksi.
Hyvä teille, jos nautitte "pelkästä" seksisuhteesta.
Itse en sellauseen pysty, sydän lähtee mukaan vahvasti.
T. Viesti n:o 40
Kun nyt ajattelen asiaa, ole koskaan haaveillut ns. perinteisestä tavasta, johon kuuluu yhteinen koti, häät ja lapset.
Mutta miten sen sanoisin. Koen, että parisuhteessa ei tarvitse olla yhdessä 24/7. En näe esim. ongelmaa siinä, että molemmilla on omat kodit vaikka yhdessä ollaankin. Niinkuin kaikissa ihmissuhteissa, ahdistun jos joku on iholla koko ajan. Tuntuu, että liika läheisyys tukahduttaa. En tiedä, onko se joku tapa suojella itseään?
Näistä ajatuksista huolimatta uskollisuus on minulle tärkeää ja en lähde suhteeseen kevyin perustein. Kun ollaan yhdessä, niin silloin asia pitää. Ehkä myöhemmin mieli voi muuttua esim. tuon yhdessä asumisen suhteen, mutta tähän asti olen tuntenut näin.
Vierailija kirjoitti:
Uskomatonta voimaantumista. Ei voi uskoa...kaikki kuitenkin kaipaa omaa prinssiään
mies52v
Toiveajattelua. Muutenkin hauska lukea, mitä "mies52v" on täällä lauantai-iltana selittänyt. Epätoivo ja epäusko näyttää vahvasti iskevän, kun hän huomaa että "omaa prinssiä" ei niin moni nainen enää haikailekaan. Paljon häntä nuoremmatkin on lopettaneet jo kumppanin etsinnän omasta tahdostaan.
Mies52v. joutunee hakemaan prinsessan Aasiasta itselleen, muuten saa taivastella "uskomatonta voimaantumista" täällä palstalla lauantai-ilta toisensa jälkeen ja mennä sitten yksin omaan sänkyyn nukkumaan ja näkemään märkiä unia unelmien prinsessasta...
Hyvä että olet löytänyt itsellesi sopivan tavan saada läheisyyttä! Minä en kaipaa seksisuhdetta edes parisuhteen muodossa, puhumattakaan mistään satunnaisemmasta. Mutta kukin tekee kuten sopii, pääasia että molemmat osapuolet on samalla sivulla 👍 AP