Muita naisia jotka ei halua miestä arkeensa?
Oon koko ikäni ajatellut että mies se on oltava. Muutaman kerran oon seurustellut pitempään, ne on aina päättyneet. Viimeisimmästä suhteesta yksi alakouluikäinen lapsi.
Nyt on ikää vähän yli 40v ja oon alkanut miettiä haluanko miestä enää ollenkaan elämääni. Raskain pikkulapsivaihe on takana, ja alkaisi olla aikaa jo omillekin jutuille. Välillä harvoin kaipaan miehen seuraa ja läheisyyttä mutta en niin paljon, että olisin enää valmis siihen, että joku mies pyörisi jatkuvasti kotona. Oon aikanaan pyrkinyt miellyttämään miehiä liikaakin ja nyt se vaaka on jotenkin napsahtanut toiseen asentoon, ei tee mieli miellyttää enää ketään. Kaipaan omaa aikaa.
Onkohan tää joku ikään ja hedelmällisyyden hiipumiseem liittyvä vaihe vai onko muilla samaa? En siis kaipaa miestä enää lapsentekoon, en elättämään enkä oikein arkeakaan jakamaan. Keskityn mielellään itseeni ja lapseeni. Tilanne voi tietysti olla eri kun lapsi lähtee kotoa.
Kommentit (465)
Mä oon 25v sinkkunainen joka ei ole koskaan ollut parisuhteessa. Mut kasvatti yh-äiti ja koko elämäni ajan olen nähnyt ettei nainen tarvitse miestä. Mulla oli hyvä lapsuus, ei ikinä mistään pulaa ja lisäksi vielä kallis harrastus.
En sano etten ikinä alkaisi miehen kanssa parisuhteeseen, mutta ei se kovin todennäköiseltä näytä. Tärkeää mulle elämässä on opiskelut, työt, varallisuuden kerääminen, perhe ja ystävät, lemmikit... Parisuhde tulee jossain sijalla 150. Ja hei hyvä sinä joka hankit sen mökin yksinäsi! Mullakin on haaveena ja tarkoituksena joskus myöhemmin rakennuttaa oma talo, ihan itselleni:)
Vierailija kirjoitti:
mielenkiintoista että jollekin on niin pelottavaa se, että naiset ei välttämättä halua pitkää suhdetta, että pitää tulla provosoimaan ja pätemään tällaiseen keskusteluun, jossa vaihdetaan tuntemuksia samanhenkisten kesken. Aikamoista. Tavallaan todistaa monen pointin täällä.
Mitä ne pointit on? Kiinnostaisi kuulla. En tunne tosiaankaan ainuttakaan naista joka ei kaipaisi kumppania itselleen. Nyt puhutaan siis aikuisista naisista.
mies52v
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama. Joskus nuorena ajattelin että miestä on passattava ollakseen ”hyvä nainen” siivottava jäljet ja vaan kestettävä. Nyt ymmärrän ettei todellakaan tarvitse! Eikä tarvitse kestää kotonaan mitään riippaa, joten ei kiitos enää. Tapailen mutta en enää muuta yhteen.
Minä viimeisen eron jälkeen pysähdyin kyseenalaistamaan sen, että kun naisen pitää palvella miestä ja hiljaa pitää sietää mieheltä mitä tahansa, että mitä minä siitä saan? Miehellä on lokoisat päivät kun on oma orja ja orjan iloksi ei tarvitse olla. Kotona voi valittaa kun vaimo on masentunut ja tylsä. Vieraat naiset on hauskoja ja kivoja. Mieluummin minäkin olen vieras nainen ja iloinen kuin surullinen vaimo jonka ainoa ilo on siivoaminen.
Teillä on kummallisia kokemuksia parisuhteista. Oma kokemukseni on aivan toisenlainen. En siivoa, laita ruokaa tai tee mitään muutakaan, mikä ei huvita sillä hetkellä. Joskus toki joutuu tekemään myönnytyksiä epämiellyttävien asioiden suhteen, mutta esim kotitöitä joutuisin tekemään yksin asuessanikin.
Minusta on hienoa, että nainen viihtyy yksin. Mutta koska yksin olemista perustellaan täällä sillä, miten huonoja miehet parisuhteessa ovat, niin ehkä se ei olekaan koko totuus. On valtava määrä miehiä, jotka ovat ihania ja joiden kanssa elämää voi olla tosi mukavaa jakaa.
hmm..muista en osaa sanoa, mutta koen että minulla on ollut ihan todella upeita kumppaneita, älykkäitä, komeita ja kaikin puolin hyviä ihmisiä, jotka ovat halunneet hyvää myös minulle. En vain voi hyvin yhdessä asuessa, sillä kaipaan omaa tilaa. Mikäli entiset kumppanini olisivat tulleet toimeen tuon ominaisuuteni kanssa niin tilanne voisi olla erilainen, koskaan ei voi tietää. Mutta en koe, että tässä vaiheessa elämääni prioriteettina olisi parisuhteen löytäminen, vaan pikemminkin koen saavani hyvinvointia ihan muista asioista ja vakituinen parisuhde ei ole agendalla. Minulla on paljon ihania miespuolisia ystäviä ja nautin heidän seurastaan, en koe että arvioisin ihmisiä sukupuolen perusteella.
Joo, en tykkää. Sillä hetkellä kun iskä tuli valittamaan, että musiikki on liian kovalla, niin ajattelin että miestä en sitten ota ja kuuntelen mitä haluan. Mitään kusisukkailua ala!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
mielenkiintoista että jollekin on niin pelottavaa se, että naiset ei välttämättä halua pitkää suhdetta, että pitää tulla provosoimaan ja pätemään tällaiseen keskusteluun, jossa vaihdetaan tuntemuksia samanhenkisten kesken. Aikamoista. Tavallaan todistaa monen pointin täällä.
Mitä ne pointit on? Kiinnostaisi kuulla. En tunne tosiaankaan ainuttakaan naista joka ei kaipaisi kumppania itselleen. Nyt puhutaan siis aikuisista naisista.
mies52v
Minä tunnen montakin. Onpa siellä yksi ikisinkkukin ystävissäni kun ei ole ikinä miestä vaivoikseen kokeillut ottaa. Minua itseasiassa kauhistuttaa ajatus että vielä joutuisin työleirille jota parisuhteeksi kutsutaan. Nautin siitä kun voin ostaa palveluja ja minä olen hemmottelun kohde. Minä saan istua ja muut juoksee. Aivan parasta :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama. Joskus nuorena ajattelin että miestä on passattava ollakseen ”hyvä nainen” siivottava jäljet ja vaan kestettävä. Nyt ymmärrän ettei todellakaan tarvitse! Eikä tarvitse kestää kotonaan mitään riippaa, joten ei kiitos enää. Tapailen mutta en enää muuta yhteen.
Minä viimeisen eron jälkeen pysähdyin kyseenalaistamaan sen, että kun naisen pitää palvella miestä ja hiljaa pitää sietää mieheltä mitä tahansa, että mitä minä siitä saan? Miehellä on lokoisat päivät kun on oma orja ja orjan iloksi ei tarvitse olla. Kotona voi valittaa kun vaimo on masentunut ja tylsä. Vieraat naiset on hauskoja ja kivoja. Mieluummin minäkin olen vieras nainen ja iloinen kuin surullinen vaimo jonka ainoa ilo on siivoaminen.
Teillä on kummallisia kokemuksia parisuhteista. Oma kokemukseni on aivan toisenlainen. En siivoa, laita ruokaa tai tee mitään muutakaan, mikä ei huvita sillä hetkellä. Joskus toki joutuu tekemään myönnytyksiä epämiellyttävien asioiden suhteen, mutta esim kotitöitä joutuisin tekemään yksin asuessanikin.
Minusta on hienoa, että nainen viihtyy yksin. Mutta koska yksin olemista perustellaan täällä sillä, miten huonoja miehet parisuhteessa ovat, niin ehkä se ei olekaan koko totuus. On valtava määrä miehiä, jotka ovat ihania ja joiden kanssa elämää voi olla tosi mukavaa jakaa.
Vaikka olisi kuinka mukava ja komea mies, siitä lähtee hajua, karvaa, pissaa ja kakkaa. Sotkee astioita, syö hirveästi, hikoilee, tulee pyykkiä. En halua kotiini sellaista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
mies52v
Minä tunnen montakin. Onpa siellä yksi ikisinkkukin ystävissäni kun ei ole ikinä miestä vaivoikseen kokeillut ottaa. Minua itseasiassa kauhistuttaa ajatus että vielä joutuisin työleirille jota parisuhteeksi kutsutaan. Nautin siitä kun voin ostaa palveluja ja minä olen hemmottelun kohde. Minä saan istua ja muut juoksee. Aivan parasta :)
Nainen haluaa luonnostaan rakastaa omaa prinssiään.😀
Mies52v
En halua seksiä ollenkaan, joten ei sitten ole miestäkään koskaan ollut elämässä.
Nyt ikää päälle kolmekymmentä.
Mitä enemmän näen/kuulen/opin miehistä, niin ihan hyvä ettei sellaista ole koskaan näkynyt.
Vielä muutama vuosi sitten kyllä haaveilin kumppanista.
Miehinen näkökulma, erottuani 34-vuotiaana ajattelin, että löytäisin uuden puolison jakamaan arkea. Nyt olen todennut, että oman ikäisistä suurinosa ei halua asumaan saman katon alle. Itse en oikein perusta tuollaisesta eletään erikseen meiningistä. Ilmeisesti olen loppuelämän sinkkuna kun tässä iässä ei tuollaista perinteistä yhteistä elämistä ja asumista enää suosita.
M38
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
mies52v
Mies52v
Ei ole sen arvoisia. Minä tarvitsen rakkautta. En sano myös. Koska en ikinä enää aio rakastaa miestä. Rakastan vihdoin itseäni.
Minä en ainakaan anna sitoutumiskammoiselle naiselle. Sori vaan tytöt.
En tarvitse miestä, kun seksiin, läheisyyyteen ja jotain puuhailee kanssani. En jaksa kenenkään pieniä lapsia, passaamista, exiä, sukua ym. Minä olen oman tonttini hoitanut. Hoitakoon muut omansa!
Tavallaan. Jos listaisi plus- ja miinuspuolia, miinusten merkitys ja vaikutusaika on pidempi.
Vähän sama juttu kuin lähileipomon Sacher-kakussa. Ensimmäiset lusikalliset hyvää, loput imelää, mutta läskin ja selluliitin häätöön menee ikuisuus.
Minulla on hiukan vastaava tilanne. Pistin väkivaltaisen miehen pihalle 15 vuotta sitten kun lapset olivat pieniä ja kasvatin lapset yksin. Nyt lapset ovat jo 18 ja 16, enkä todellakaan halua miestä elämääni enää ikinä. Jos joskus keksin haluta jonkun suhteen, pidän huolta että asumme erillämme.
Vierailija kirjoitti:
Miehinen näkökulma, erottuani 34-vuotiaana ajattelin, että löytäisin uuden puolison jakamaan arkea. Nyt olen todennut, että oman ikäisistä suurinosa ei halua asumaan saman katon alle. Itse en oikein perusta tuollaisesta eletään erikseen meiningistä. Ilmeisesti olen loppuelämän sinkkuna kun tässä iässä ei tuollaista perinteistä yhteistä elämistä ja asumista enää suosita.
M38
Voi voi kun ei saa kotiorjaa :(
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M38
Voi voi kun ei saa kotiorjaa :(
Noh. Ei saa asiallista viestiä mollata. Se meillä naisilla, osalla on, että kun me nähdään mies niin me nähdään vaan työtä. Vähän kuin näkee nuoria tuolla pihalla nilkat paljaana talvipakkasella. Niin ei sitä mieti että siinä menee trendikäs nuori vaan että puolialasti kekkuloi ja kylmettää itsensä. Niin että mies voi olla mielestään kivan oloinen ja näköinen ja hyväkin saalis ja nainen kun katsoo miestä niin se näkee pyykkiä, tiskiä, sukat lattialla, ruuanlaittoa, kaupassakäyntiä...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
mies52v
Mies52v
Ei ole sen arvoisia. Minä tarvitsen rakkautta. En sano myös. Koska en ikinä enää aio rakastaa miestä. Rakastan vihdoin itseäni.
Kirjoitin väärin. Tarkoitin "palvella". Kun taas se oikea osuu kohdalle, niin se on mammalla naks😍
mies52v