koiraihmiset ärsyttää !
Ärsyttää nämä koirajutut facebookissa että rakastat koiraasi vain jos annat sen nukkua sängyssä, syödä lautasilta, nuolla naamoja eikä koiran sotkutkaan haittaa yhtään. Huono koiranomistaja jos ei halua haisevaa koiraa lasten kanssa samaan huoneeseen nukkumaan ? Pahin on se että jos vieras tulee kylään nii se on siedettävä sitä koiraa! Kyllä se koira lähtee pihalle jos tulee pieni lapsi tai ihminen joka pelkää tai ei pidä koirista.
Kommentit (39)
Vierailija kirjoitti:
Eläinten inhimillistäminen on ällöttävää. Koira on eläin ja ihminen on koiran yläpuolella. Mut ne jotka pitää koiraa ihmisen tasolla mieltää ne ihmiset joille koira on koira toki kamaliksi rääkkääjiksi. Koiraaki stressaa jos se saa olla pomo.
Ei se koirasta pomoa tee eikä ole inhimillistämistä jos se saa nukkua sängyssä tai sitä ei pistetä pihalle kun tulee joku ihminen joka ei siitä pidä.
Kuinka kukaan joka sanoo tykkäävänsä koirastaan (mistä tahansa eläimestä) voi nimitellä sitä elukaksi?
Sellaiselle omatkin lapset ovat kakaroita?
Yhtään koiraa ei pitäis olla ruokittavana tai sängyssä nukkumassa, jos kerran jossain päin maailmaa joku näkee nälkää tai joutuu asumaan ulkona. Koirien ylenpalttinen paapominen on SAIRASTA tässä maailman tilanteessa.
Meillä koirat ei tuu sohvalle tai sänkyyn, ei kerjää ruokaa ruokapöydästä tai nuole ihmisiä. Mutta miks koira pitäis lukita ulos jos tulee vierailijoita?
Lähi-idän ihmiset pelkää koiria. Mutta toisaalta ne onkin näkkäreitä.
Vierailija kirjoitti:
Yhtään koiraa ei pitäis olla ruokittavana tai sängyssä nukkumassa, jos kerran jossain päin maailmaa joku näkee nälkää tai joutuu asumaan ulkona. Koirien ylenpalttinen paapominen on SAIRASTA tässä maailman tilanteessa.
Paljonkohan sinäkin olet rahaa laittanut keräyksiin?? Minun puolesta pistä vaikka kaikki ja minä ostan kalliita herkkuja omalle hauvelille. Eiköhän se ole oma asia mihin rahat laittaa.
Vierailija kirjoitti:
Ja miten se niitä kärsiviä ihmisiä auttaa jos koiranomistajat eivät anna lemmikkinsä nukkua sängyssä tai paapo sitä?
Meillä koirat on koulutettu, eivätkä tule sänkyyn tai sohvalle koska ovat isoja. Ei myöskään inhimillistetä koiria ja vaaditaan niiltä muutenkin hyviä käytöstapoja.
Mutta nyt tulee se mutta. Meidän koti on myös koirien koti ja niitä ei laiteta pihalle tai toiseen huoneeseen kun tulee vieraita. On ihan selvä asia että jos vieras ei pidä koirista, vieras voi lähteä. Jos vieraan lapsi on koirille allerginen se on hän joka leikkii pihalla ja koirat saa olla sisällä.
Vierailija kirjoitti:
Eläinten inhimillistäminen on ällöttävää. Koira on eläin ja ihminen on koiran yläpuolella. Mut ne jotka pitää koiraa ihmisen tasolla mieltää ne ihmiset joille koira on koira toki kamaliksi rääkkääjiksi. Koiraaki stressaa jos se saa olla pomo.
No nyt tuli viimein asiaa! Koiran lauma on perhe (jossa voi tietty olla useampikin koira), ja sillä pitää aina olla johtaja, sekä koulutus ja tietyt rutiinit, joista pidetään kiinni.
Mun entinen naapuri touhuili sellaisia juttuja, että otti huostaansa aina jostain (en todellakaan tiedä mistä niitä ilmestyi) pitovaikeus- tai jätettyjä koiria. Ei tainneet olla vintin matot ihan suorassa, noin niin kuin opin paremmin häntä tuntemaan.
Pyysi kerran niitä "kaitsemaan", kun lähti asioille. Oisko ollut n. kuusi koiraa, joista ei minulla mitään aiempaa tuntemusta. Voi härregyyd sitä meininkiä :o Mulla oli suurin piirtein kuset housuissa, pelkäsin koko ajan että henki lähtee. Otin siinä sitten ihan rauhallisesti ja aloin haukotella, kun sen pitäis tietojeni mukaan rauhoittaa koiraa. Ja niin kävikin. Kaikki köllähtivät jalkojeni juureen makoilemaan.
Tulihan se naapurikin sieltä ja kysyi ensitöikseen, että tekikö tuo "susikoira" sulle mitään? No ei onneksi, häntä kun oli näykkäissyt, ja ihan ilman syytä. Oli vanhemmalta pariskunnalta sen ottanut, kun meno oli kuulemma äitynyt vallan mahdottomaksi. Koiralla oli ollut oma tuoli keittiön pöydän ääressä jne. sekä yleensäkin täydet pomon valtuudet. Ja sen näki. Suorastaan pelottava.
Jotenkin tuntuu kummalliselle näitä kommentteja lukiessa. Useimmat koiran omistajat ovat koiran vuoksi valmiita luopumaan ihmissuhteista? Erikoista.
Hienoa, että ne koirat on apuna sitten kun oikeasti ei enää töppönen nouse, tai rahat loppu, niin ne auttaa.
Vierailija kirjoitti:
Jotenkin tuntuu kummalliselle näitä kommentteja lukiessa. Useimmat koiran omistajat ovat koiran vuoksi valmiita luopumaan ihmissuhteista? Erikoista.
Hienoa, että ne koirat on apuna sitten kun oikeasti ei enää töppönen nouse, tai rahat loppu, niin ne auttaa.
Samaa ihmettelen. "Painukoon anoppi vaikka vit...n"-tyylillä mennään.
Tämä nyt on tällaista muovisen ystävyyden ja ihmissuhteiden aikaa. Mutta itku pitkästä ilosta, paha poru pöyhkeydestä.
Vierailija kirjoitti:
Mun koira ei nuku sängyssä, eikä nuole naamaa. Mies on sitä varten!
Muistathan rapsuttaa?
Vierailija kirjoitti:
Mä annan koirieni nuolla lautaset puhtaiksi, annan nuolla myös naamaani, annan nukkua sohvalla ja myös sängyllä päivisin. Öisin en, koska muuten en itse mahtuisi nukkumaan ;)
En lukitse koiriani mihinkään huoneeseen jos koirapelkoisia vieraita tulisi käymään. Ei tartte sellasten kyläillä, jotka vaativat että koirat pois siksi aikaa. Koirat täällä asuu, ei vieraat. Koirani ovat kilttejä, eivät hypi päälle, en siis näe syytä miksi pitäisi teljetä muualle vieraiden vuoksi. Pöh pöh.
Miehen sukulaiset eivät suostu tulemaan kylään, koska eivät vissiin kauheena pidä koirista. Olemme vaan vastanneet että ok, ei sitten. Eipä ole minun elämä ainakaan sukulaisista kiinni, käykööt mies heidän luonaan jos haluaa (eivät kyllä juuri muutenkaan ole tekemisissä).
Ymmärtäisin, jos koirat vauhkoontuu vieraiden tullessa (hyppivät, riehuvat, eivät tottele mitään, puskevat kokoajan luokse), toki sillon voisi itteäkin tympäännyttää tuollanen käytös koirilla, mutta jos koirat käyttäytyy ihan nätisti niin en ymmärrä miksi pitäs teljetä johonkin muualle.
Minäkin annan tarantulani kävellä vapaasti vieraiden päällä kun tulevat kylään. Tämä on sen koti, ei vieraiden.
Vierailija kirjoitti:
Mutta nyt tulee se mutta. Meidän koti on myös koirien koti ja niitä ei laiteta pihalle tai toiseen huoneeseen kun tulee vieraita. On ihan selvä asia että jos vieras ei pidä koirista, vieras voi lähteä. Jos vieraan lapsi on koirille allerginen se on hän joka leikkii pihalla ja koirat saa olla sisällä.
Siis mitä helv.. ? Ihan oikeasti antaisit allergisen vieraasi olla pihalla kuin laittaisit rakkisi hetkeksi toiseen huoneeseen? Sairasta.
Olet surkea koiranomistaja ja vielä surkeampi emäntä vieraillesi. Ei ne koirat siihen kuole jos eivät saa häslätä koko ajan kintuissa. Tekee ihan hyvää niille tietää paikkansa. Ja jotenkin luulen, ettei sinulla edes käy koskaan vieraita.
Hauskinta porukkaa on koiraihmiset jotka ovat eläinten suojelijoita...
Eivät tajua että ovat itse eläinten riistäjiä!
LOL
Ap vedä se toleranssirajavaihteesi nollalle niin ärsytys loppuu. Toisilla nyt vain on koiria ja siihen saat tyytyä vastaisuudessakin. Kulutat turhaan energiaasi. Itse tykkään koirista, mulla käy kaksi naapurin koiraa vieraisilla ainakin kaksi kertaa päivässä. Itsellä on kolme kissaa. Tulevat kaikki toimeen keskenään. Tykkään kaikista eläimistä, kaikista ihmisistä en niinkään.
minua ei haittaa koiranomistajana laittaa koiraani toiseen huoneeseen lyhyen vierailun ajaksi, jos vieras on vaikka allerginen tai pelkää. Samoin koira lähtee pois jaloista kun tänne tulee joku huoltomies, koska on niin urpo että olisi koko ajan tiellä ja sen verran jäärä, että korvat on lähinnä koristeena useamman vuoden koulutuksesta huolimatta. Varsinkin silloin kun on yleisöä paikalla, unohtuu kaikki mitä joskus opetettu( ei ole eka koirani, poikkeuksellisen urpo yksilö vain osui pentulotossa tällä erää). Koira ei mene rikki siitä, että sille pidetään kuria, kuten ei myöskään lapsi. Toki näkee sitä lähes päivittäin lenkillä, että meidän wuffe haluaa nyt moikkaamaan ja kun kiellät, saat pahaa silmää että wuffelle tuli paha mieli. En halua ajatella miten ko. ihmiset pärjäävät muuten elämässä...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No nyt tuli viimein asiaa! Koiran lauma on perhe (jossa voi tietty olla useampikin koira), ja sillä pitää aina olla johtaja, sekä koulutus ja tietyt rutiinit, joista pidetään kiinni.
Mun entinen naapuri touhuili sellaisia juttuja, että otti huostaansa aina jostain (en todellakaan tiedä mistä niitä ilmestyi) pitovaikeus- tai jätettyjä koiria. Ei tainneet olla vintin matot ihan suorassa, noin niin kuin opin paremmin häntä tuntemaan.
Pyysi kerran niitä "kaitsemaan", kun lähti asioille. Oisko ollut n. kuusi koiraa, joista ei minulla mitään aiempaa tuntemusta. Voi härregyyd sitä meininkiä :o Mulla oli suurin piirtein kuset housuissa, pelkäsin koko ajan että henki lähtee. Otin siinä sitten ihan rauhallisesti ja aloin haukotella, kun sen pitäis tietojeni mukaan rauhoittaa koiraa. Ja niin kävikin. Kaikki köllähtivät jalkojeni juureen makoilemaan.
Tulihan se naapurikin sieltä ja kysyi ensitöikseen, että tekikö tuo "susikoira" sulle mitään? No ei onneksi, häntä kun oli näykkäissyt, ja ihan ilman syytä. Oli vanhemmalta pariskunnalta sen ottanut, kun meno oli kuulemma äitynyt vallan mahdottomaksi. Koiralla oli ollut oma tuoli keittiön pöydän ääressä jne. sekä yleensäkin täydet pomon valtuudet. Ja sen näki. Suorastaan pelottava.
Väärin. Koira ei luule ihmistä toiseksi koiraksi :D ei niillä ole "hierarkiaa" ihmisten kanssa samalla tavalla. Oikeasti vähän oksettaa kuinka vauvapalstalla ei kukaan ymmärrä miten koira ajattelee. onko cecar milan kovastikkin katsottu teillä? :D Jätkää ei huolita edes koirankoulutuskouluun saksassa ja te uskotte että koiraa pitää kuristaa ettei se luule olevansa "pomo"? hyi vttu mitä eläinrääkkääjiä. Älä ota koiraa jos et viitsi yhtään kouluttaa ITSEÄSI,
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis mitä helv.. ? Ihan oikeasti antaisit allergisen vieraasi olla pihalla kuin laittaisit rakkisi hetkeksi toiseen huoneeseen? Sairasta.
Olet surkea koiranomistaja ja vielä surkeampi emäntä vieraillesi. Ei ne koirat siihen kuole jos eivät saa häslätä koko ajan kintuissa. Tekee ihan hyvää niille tietää paikkansa. Ja jotenkin luulen, ettei sinulla edes käy koskaan vieraita.
ota hinix tai älä tule koiratalouteen vierailemaan. Sitä karvaa ja hilsettä on JOKA HUONEESSA, riippumatta siitä onko koira sieallä TÄLLÄ MINUUTILLA.
Ikinä ei ole tehnyt mieli hankkia koiraa vaikka ne teistä koiran omistajista niin ihania ovatkin. Riittää kun näkee koiraihmisiä ulkoiluttamassa koiriaan ja keräämässä koiran kakkoja muovipusiin.