Nyt aion päästä sivistymättömyydsetäni matkailun suhteen
Mutta olen aika kranttu. En tykkään istumisesta paikoillaan (jalkoihin käy), enkä lentämisestä muutenkaan, joten matka-aika ei saisi olla kovin pitkä. Laivassa tulee myrksyssä tai jo kovassa tuulessa huono olo, joten en halua pitkää laivamatkaa. Naapurimaissa olen siis käynyt. Aika on heinä-elokuun vaihde.
Tässä vielä jotain kriteerejä
-pitää olla hyvää ruokaa
-en tykkää yli 25 asteen lämpötiloista
-tykkään toiminnasta, mutta kuitenkin rauhallisesta toiminnasta, eli extreme lajit ehdoton ei.
- En haluaisi käyttää kovin paljon rahaa, joten edullinen,mutta kuitenkin kohtuutasoin hotelli (suomen ketjuhotellien taso kelpaa).
- suuret ihmisjoukot ei, joten joku pieni kylä jossain voisi olla ihan ok
Itsellä mietinnässä keski-Euroopan pikkukaupungit, joissa kuitenkin olisi "jotain" tapahtumia tai nähtävyyksiä.
Ehdotuksia?
Kommentit (15)
Salzburg näyttää olevan turistien suosiossa, mutta googletin ja vaikuttaisi kuitenkin aika hyvältä. Se on vahva vaihtoehto, kiitos.
Pietari ja Scandic hotel. Tosin eivät tunne sellaista asiaa kuin rommitoti, mutta eipä sellaista kesällä tarvitakaan.
Hampuri, Praha, Budapest, Amsterdam.
[quote author="Vierailija" time="10.03.2014 klo 22:10"]
Pietari ja Scandic hotel. Tosin eivät tunne sellaista asiaa kuin rommitoti, mutta eipä sellaista kesällä tarvitakaan.
Hampuri, Praha, Budapest, Amsterdam.
[/quote]
Niin, nuo edellämainituthan on niitä pieniä kyliä jossa ei paljon porukkaa ole, etenkään heinä-elokuun vaihteessa...
Tuo on sitä turistisesonkiaikaa, että jos johonkin kaupunkiin menet, niin kannattaa varautua, että sitä porukkaa on paljon tai enemmänkin.
Tiedän, että euroopassa on pahin lomakausi alkamassa juuri tuolloin, joten ihan turistivapaata ei voi odottaa. Mutta jotain pientä, idyllistä, rauhallista..toivon siis että olette itse käyneet ja osaatte siksi suositella. Netistä toki löytyy paljon, mutta melkoinen infotulva sieltä tulee.
Islanti! Ei pääse tulemaan turhan kuuma eikä ole väkijoukkoja. Matka-aika ei ole pitkä, ja Iceland Air on mukava lentoyhtiö. Rauhallinen toiminta voi olla vaikka vesiputousten katsomista, heppavaellusta tai ihan Blue Lagoonin kylpylässä tai vastaavassa likoamista. Hyvää ruokaakin voi löytää, ainakin jos tykkää kalasta, hummerista tai hodareista. :)
Islanti olisi ihan loistava, mutta eikös se ole aika kallis? Vai onko mulla harhakäsitys. Ap. Kalaa, kyllä kiitos!
Huippuvuoret! Vähän eksoottisempi, moni ei ole käynyt. Lennot Köpiksestä. Jääkarhuja ja jäävuoria!
#11 korjaa, taisin sekoilla noiden kenttien kanssa. Eiköhän se ole niin, että Huippuvuorille lennetään Oslosta ja Grönlantiin Köpiksestä. Grönlannissa saattaa olla paljon turisteja, siksi ehdotan Huippuvuoria :-)
Ap menee nyt nukkumaan, joten kiitos etukäteen jos joku vielä kertoo jotain.
[quote author="Vierailija" time="10.03.2014 klo 22:35"]
Islanti olisi ihan loistava, mutta eikös se ole aika kallis? Vai onko mulla harhakäsitys. Ap. Kalaa, kyllä kiitos!
[/quote]
On ollut kallis, mutta ei ollut silloin, kun kävin eli Islannin kruunun kurssin romahduksen jälkeen. En tiedä, mikä nykytilanne on. Ei nyt suorastaan erityisen halpa maa, mutta otaksuisin, että ihan edullisen reissun voi nykyäänkin tehdä. Vilkaisin nyt hotellien hintoja, eivätkä ne minusta tyyriiltä näyttäneet.
Snowdonian kansallispuisto pohjois-Walesissa. Vaikka se onkin suosittu paikka niin lääniä on sen verran, että ei ahdistumaan pääse. Kaikki ihanat pikku kylät ja se luonto <3
Salzburg. Vuorella ei ole kuuma ja voit, jos sää on hyvä, hilautua ylös maisemia katselemaan hissikärryllä.