Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olenko nipo, kun en anna miehen pelata yömyöhään?

Vierailija
14.05.2014 |

Jutellen samalla kavereidensa kanssa skypen välityksellä. Minun pitää nousta aikaisin arkiaamuisin, enkä saa nukuttua jos mies mölyää aamuun asti.

Viikonloppuisin saa pelata kuin sielu sietää.

Valittaa minulle, että olen ärsyttävä nipottaja ja kaverit ovat samaa mieltä. Tulee vihaisena puhisten nukkumaan, mököttää ja äyskii minulle vielä aamullakin.

En siis rajoita pelaamistaan mitenkään muuten, kuin että ei pelaisi yöllä. Ei ymmärrä, että jo näppäimistön ja hiirenkin tauoton ärsyttävä nakutus pitää minut hereillä, koska olen herkkäuninen.

Tekisi mieli sanoa, että muuttakoon omaan kämppään niin voi pelata yömyöhään. Olisi myös kiva jos mies edes vähän ajattelisi minuakin.

Taidan alkaa suorittamaan aamuimuroinnit aamulla heti herättyäni, samalla voisin paukuttaa kattiloita, pistää pyykit pyörimään ja porailla taulunkiinnikkeitä seinään.

Kommentit (77)

Vierailija
61/77 |
27.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen mies ja pelailen yöllä ja onnekseni kumppani ei tästä häiriinny, mutta olen kyllä aapeen puolella. Jos kerran voi pelata milloun tahansa muuten niin ei voi olla syytä valittaa. Ja minulle ainakin merkkaisi rakkaan unet enemmän kuin pelit, voi silloin vaikka katsella leffoja. Kannattaa keskustella miehen kanssa asiasta ja jos ei pysty antamaan järkeviä syitä vaan ainoastaan kiukuttelua niin...no en tiedä mitä mutta ei kuulosta kovin kypsältä.

Vierailija
62/77 |
27.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä saa aikuiset valvoa nin pitkään kuin haluaa, kulutti sitten aikaa pelaten, netissä, leffaa katsoen tai vaikka lukien tai käsitöitä tehden. Kuitenkaan toisten unta ei saa häiritä. Onneksi tilaa on niin ettei tarvi ihan samassa huoneessa näpytellä joten normaalit pelaamisen/tietokoneen äänet ei häiritse.

Arkena kaikki herää ajoissa ja näin lomalla ja viikonloppuisin on jaettu aikuisille heräämisvuorot kun valvontaa vaativa lapsi herää seitsemän pintaan. Sekin rajoittaa noita yökukkumisia vähän. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/77 |
27.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti nyt toteutat tämän aamuimuroimisen ja muut että miehesi tajuaa kuinka ärsyttävää on kun ei saa nukkua silloin kun nukuttaa ;) Juuri tämän takia media suositus on niin aikuisille kuin lapsillekkin 2h jotta olisi muutakin elämää eikä tartte kiukutella pelaamisien takia puolisolle!!!!!

Vierailija
64/77 |
27.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hankkikaa isompi kämppä. Ooks sä joku sen äiti? Huvittavaa.

Vierailija
65/77 |
27.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuttakaa isompaan asuntoon? Korvatulpat? Pyydä miestä pitämään tauko kun yrität saada unen päästä kiinni, ehkä et kuitenkaan herää peliääniin vaikka nukahtamista häiritsee? 

Mun mies harrastaa myös aika paljon yöpelaamista, eikä tulis mieleenkään kieltää. Samalla tavalla ei sekään kiellä mua lähtemästä aamulla lenkille vaikka itse vielä nukkuu.

Jos mies ei pelais, niin mitä se sitten tekis? Katsois telkkaria tms? Vaikkei miehesi pelaisi vaan valvoisi tehden jotain muuta, niin varmasti tulisi kuitenkin ääntä kävelystä, vessassa käymisestä, telkkarista jne. Yritätkö estää vaan pelaamisen vai pakottaa miehesi samaan rytmiin sun kanssa? Onko tässä nyt ongelma se, että mies häiritsee sun unta VAI ETTÄ MIES PELAA JA JUTTELEE KAMUJENSA KANSSA? :D Ei 8-16 työläisten rytmi oo mikään ainoa oikea, ihminen saa valvoa myöhään ja nukkua pitkään jos haluaa ja arki sallii.

Vierailija
66/77 |
27.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin suosittelen Bacibactia ja laastari päälle. Kaksi kertaa päivässä aamulla ja illalla.

Vierailija
67/77 |
27.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.07.2014 klo 21:15"]Minäkin suosittelen Bacibactia ja laastari päälle. Kaksi kertaa päivässä aamulla ja illalla.

[/quote]

No niin, tulo väärään ketjuun. Omituista, kun en edes tätä avannut.

Vierailija
68/77 |
14.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.05.2014 klo 12:41"]

[quote author="Vierailija" time="14.05.2014 klo 11:27"]

[quote author="Vierailija" time="14.05.2014 klo 11:25"]

Aivan järjettömiä kommentteja.

Meillä mies pelasi yöllä välillä niin, että herätti lapsenkin. Olinko minäkin silloin nipo, kun suutuin miehelle siitä, että hänen pelaamisensa takia lapsella ei ollut mahdollisuutta nukkua, kuin katkonaisia yöunia ja aamulla piti aikaisin herätä päiväkotiin?

Jos ap laittaa korvatulpat yöksi, kuinka herätyskellon voi kuulla?

Jos ap:n mies ei rajota sitä pelaamistaan, jotta toinen saisi nukkua yönsä, on vaihtoehtoja:

- mies menee ja hankkii isomman asunnon, jotta tietokone saadaan tarpeeksi kauas makuuhuoneesta

- jos ei osaa ottaa toista huomioon, muuttaa omaan asuntoon, jossa ei tarvitse ottaa toista huomioon

Ap:n tilanteessa itse alkaisin aamulla imuroimaan ennen töihin menoa, koska teidän huushollissa näköjään ei tarvitse ottaa toista huomioon, koska korvatulpat.

[/quote]

koska sitten on yövuorolaisen vapaa-aika? Ja kyllä minä ainakin herään kelloon vaikka tulpat olisikin päässä. Tulpat on vuorotyöläisille ihan normi juttu.

[/quote]

Meinaatko, että yövuorolainen voi sitten vapaa-ajallaan meluta miten huvittaa, kun toinen yrittää nukkua? Kai se päivävuorolainenkin joutuu hissuksiin olemaan, kun toinen nukkuu päivällä? Se on sitä toisen huomioon ottamista.

Meilläkin mies keskittyy peliin niin, ettei älyä kuinka kovaa puhuu. Huomautuksesta hiljentää, mutta heti seuraavassa tiukassa paikassa volyymi on sama... Onneksi pelaa satunnaisesti, eikä iltamyöhään joka päivä. Ymmärrän kyllä ap:n tilanteen hyvin. Itsellä on korvatulpat ja olen eri kerroksessa, mutta se huudahdus tulee niin yllättäen, että häiritsee.

[/quote]

No ei meillä kumpikaan joudu hissukseen olemaan. En ikinä käskis miestäni olemaan päivällä hiljaa vaikka nukun.

Vierailija
69/77 |
14.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä meillä ainakin otetaan toisen nukkuminen huomioon, se on itsestäänselvyys jos toinen nukkuu niin ei silloin laiteta telkkaria/musiikkia/tietokonetta pauhaamaan. Ei tästä ole tarvinnut edes keskustella erikseen. Telkkarissa on myös langattomat kuulokkeet, jos yömyöhään jompikumpi haluaa toisen jo nukkuessa jotain leffaa katsoa.

Eksäni oli täysin toista maata, ei välittänyt lainkaan että minun piti herätä aamulla aikaisin töihin, vaan pelasi koneella äänet päällä pikkutunneille asti. Pelaamista ei voinut lopettaa millään, hän juuri kutsui minua nipoksi kun sanoin etten pysty nukkumaan, ja kun pyysin laittamaan edes kuulokkeet päähän niin vastaus oli että ei käy, "kuulokkeet painaa ikävästi korvia". Voi luoja. Mies itse oli siis jäänyt työttömäksi, pelasi öin ja nukkui päivin. Väitti hakevansa töitä, mutta koskaan ei kertonut mihin oli esimerkiksi hakenut. Kun ehdotin vapaita työpaikkoja mihin voisi hakea, niin mikään ei kelvannut. Tyyppi eli mieluummin mun rahoilla. Ei ole vaikea arvata että erohan siinä tuli, kun kaiken muun sietämättömän lisäksi oli mulla pinna hyvin kireällä KOSKA EN SAANUT NUKKUA TARPEEKSI.

Vierailija
70/77 |
14.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet

Vierailija
71/77 |
14.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole ollenkaan nipo. Poikaystäväsi saisi ajatella Sinua ja myöskin omaa terveyttään. On hyvä kun joku huolehtii tuollaisistakin epäterveellisistä (teille molemmille) tavoista. Kundilla ei ole aihetta mökötellä!

Vierailija
72/77 |
14.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

:D::DDD

Vierailija
73/77 |
14.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.05.2014 klo 00:17"]

No huhhuh, kyllä itseäkin ärsyttäisi, jos ei saisi omassa kodissaan tehdä mitä haluaa.

[/quote]

Yhteisessä kodissa mennään yhteisillä säännöillä, ei omilla. Jos on vain sinun halusi, muista asua aina yksin.

Vierailija
74/77 |
14.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.05.2014 klo 19:46"]

:D::DDD

[/quote]

Kommenttisi informaatioarvo on, sanoisinko.... vähäinen. Lisäksi liian kryptinen, ainakin minulle. Voisitko avata hieman?

Vierailija
75/77 |
14.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs sen äiti sanoo, kun mainitset asiasta? Jos et ole vielä maininnut, niin ens kerralla kun tavaatte, niin ihan kautta rantain valittelet väsymystä, kun mies pelaa kaiket yöt etkä saa nukuttua.

Vierailija
76/77 |
14.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelaaminen on mielestäni ihan ok harrastus. Siinä vaiheessa alkaisi minulta pinna kiristyä, jos se alkaisi haitata muuta arkea. Mies innostui yhdessä välissä pelaamaan veljensä kanssa Bombermania. Veli oli työtön, joten aikaa hänellä riitti. Se rasittava tausta musiikki raikui koko kämpässä, luulin miehen puhuvan minulle, mutta puhuikin aina veljilleen, kotityöt jäi tekemättä, minä olin enää vain tiellä, koiran lenkit lyheni mystisesti. Minnekkään ei halunnut lähteä pelin äärestä ja minua ei huomioitu enää mitenkään. Seksikin loppui, koska olin miehelle täysin näkymätön koko päivän ja sitten hän tulee nukkumaan, kun olen itse ollut sikiunessa.

Onneksi vähensi reippaasti, kun otin asian puheeksi. Sanoin, ihan suoraan, että tuntuu kuin olisin joku ulkopuolinen, joka ei oikeasti asu täällä. Nyt kun meillä on vauva, ei tuollaiseen edes ryhtyisi. Kyllä jokaisella pitäisi hälytyskellojen soida, kun muu elämä ja PUOLISO jää pelaamiselle kakkoseksi.

Vierailija
77/77 |
14.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko miehen kavereilla puolisoita? Jos ovat sinkkuja, niin tietysti haukkuvat sinut nipoksi, kun "ryöstät" heiltä kaverin. Kyllä aikuisten ihmisten pitäisi arvostaa toisten puolisoita ja parisuhdetta. Se, että mies haukkuu sinua itse nipoksi taas kertoo minusta lähinnä siltä, että pitää sinua itsestään selvältä. Kiukuttelee muutenkin kuin lapsi, jolta kielletään se neljäs kulhollinen jälkiruokaa.

Ota mies jutulle. Jos on liikaa vaadittu ja asenne ei muutu, niin oma kämppä olisi ihan hyvä. Jos annat olla, niin paras varautua siihen, että jäät kakkoseksi miehen harrastuksille ja kavereille jatkossakin. Et varmaan halua päätyä pyörittämään piikana taloutta (ja lastenhoitoa) yksin, kun ukko käy kotona syömässä ja lähtee harrastamaan. En nyt tarkoita, että pelaaminen pitäisi lopettaa, mutta kohtuus kaikessa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän yksi