Olenko nipo, kun en anna miehen pelata yömyöhään?
Jutellen samalla kavereidensa kanssa skypen välityksellä. Minun pitää nousta aikaisin arkiaamuisin, enkä saa nukuttua jos mies mölyää aamuun asti.
Viikonloppuisin saa pelata kuin sielu sietää.
Valittaa minulle, että olen ärsyttävä nipottaja ja kaverit ovat samaa mieltä. Tulee vihaisena puhisten nukkumaan, mököttää ja äyskii minulle vielä aamullakin.
En siis rajoita pelaamistaan mitenkään muuten, kuin että ei pelaisi yöllä. Ei ymmärrä, että jo näppäimistön ja hiirenkin tauoton ärsyttävä nakutus pitää minut hereillä, koska olen herkkäuninen.
Tekisi mieli sanoa, että muuttakoon omaan kämppään niin voi pelata yömyöhään. Olisi myös kiva jos mies edes vähän ajattelisi minuakin.
Taidan alkaa suorittamaan aamuimuroinnit aamulla heti herättyäni, samalla voisin paukuttaa kattiloita, pistää pyykit pyörimään ja porailla taulunkiinnikkeitä seinään.
Kommentit (77)
Nipotat, ellei tietsikka siis ole makkarissa ja miehellä ei kuulokkeita.
Tietokone toiseen huoneeseen. Korvatulpat. Et voi rajoittaa aikuisen ihmisen tekemisiä. Toki sinulla on oikeus omaan uneesi, mutta eikö asiaa voisi ratkaista muuten kuin pakottamalla mies nukkumaan?
[quote author="Vierailija" time="14.05.2014 klo 00:31"]
Nipotat, ellei tietsikka siis ole makkarissa ja miehellä ei kuulokkeita.
[/quote]
Voin kokemuksesta sanoa ettei se koneen siirtäminen toiseen huoneeseen ja kuulokkeilla pelaaminen välttämättä auta ollenkaan :D varsinkin jos miehellä on tapana puhua pelikavereiden kanssa, siinä sitten kuuntelet makkarissa kun miehen äyskintä, huuto, nauraminen ja möly kuuluu sinne asti. Meillä miehen kone on olkkarissa, ja vaikka itse nukun makkarissa suljetun oven takana, niin kyllä se aikuisen miehen kiroaminen ja meteli vaan sinne kuuluu :/ joskus kyllä kyrsii yli kaiken kun toinen mölyää aamuun asti ja valvottaa, varsinkin kun itse pitäisi sit nousta aikaisin. Minun mielestäni yömökän rajoittaminen ei ole millään tapaa niuhottamista, jos kumppanin tarvitsee nousta aikaisin. Harrastan pelaamista itsekin, mutta en koskaan tule ymmärtämään mieheni tarvetta huutaa ja kirota peleillensä. Se on jotain ihan järkyttävää, vielä enemmän raivostuttaa jos siihen herää. Varsinkin kun mies ei käy edes töissä vaan pelaa kaiket yöt, herää joskus iltapäivällä aikaisintaan ja valittaa väsymystä.
[quote author="Vierailija" time="14.05.2014 klo 00:19"]
[quote author="Vierailija" time="14.05.2014 klo 00:13"]Taas täällä peleistä tietämättömät eukot vaahtoaa.
[/quote]
no mä en ainakaan ole tietämätön, kun olen raidannut vuosia WoWissa melko hc tasolla. Ja sanon kyllä, että ap ei nipota turhasta. Aika hukkaan meni ne vuodet ja jos siinä olis ollut vielä joku kumppani kuuntelemassa mun näppiksen hakkausta yöt läpeensä niin olis kyllä ollut melko kohtuutonta.
[/quote]
Kukaan wowia pelannut ei kirjoita siitä tuolla tyylillä. :D
[quote author="Vierailija" time="14.05.2014 klo 01:32"][quote author="Vierailija" time="14.05.2014 klo 00:19"]
[quote author="Vierailija" time="14.05.2014 klo 00:13"]
Kukaan wowia pelannut ei kirjoita siitä tuolla tyylillä. :D
[/quote]
Ai jaa? Anteeksi jos en mahdu kuvittelemaasi ex-wowinpelaajamuottiin. Jos et usko, niin kysy ihan vapaasti tarkentavia kysymyksiä.
Ainakin miehesi on nössö jos vähänkään piittaa narinastasi, kannattaisi tuollainen muija laittaa ajoissa vaihtoon. Kusessahan mies on jos kanssasi meinaa alkaa yhtään vakavammassa mielessä yhdessä elämään. Ei ole teillä tulevaisuutta jos jo pelaamisesta aletaan nipottamaan.
Oletko miehen äiti tai onko mies ala-ikäinen ja sinä hänen huoltaja ? Jos et nii osta korvatulpat, jokainen saa kodissaan tehdä mitä haluaa.
Onneksi ne miehen kaveritkin pitää sua nipona ja kohta kehoittavat miestä lemppaamaan sut :)
Siis kuinka vanha tämä "mies" on? Mun mielestä tuollainen älytön pelaaminen sopii pikkupojille. Hommatkoon moottoripyörän tai bändin.
[quote author="Vierailija" time="14.05.2014 klo 08:43"]
Oletko miehen äiti tai onko mies ala-ikäinen ja sinä hänen huoltaja ? Jos et nii osta korvatulpat, jokainen saa kodissaan tehdä mitä haluaa.
[/quote]
Ööö...not.
Kyllä tuohon saattaapi olla jonkinlaisia rajoitteita. ;D
Ihmisillä nyt vain sattuu olemaan erilaiset rytmit. Itse valvon yöt ja nukun päivät. Olen tehnyt paljon yötyötä ja se rytmi tuntuu luontaiselta. Opiskelukin sujuu yöllä paremmin.
Miksi yörytmi olisi yhtään sen huonompi rytmi kuin muutkaan rytmit? Jotkut tekevät jatkuvaa yövuoroa. En minä ainakaan vapaa päivinä vaihda päivärytmiin. Laita ap korvatulpat.
Onkohan tässä nyt kyseessä joku teinihomma tai äiti ja poika? Ei kai aikuiset ihmiset jakele toiselle määräyksiä. Ja onko se mikään puoliso ja onko perheellä ylipäätään merkitystä jos aika menee yökaudet pelaamiseen, ettei olisi jo peliriippuvainen?
Ohko miehesi heikkolahjainen ja sinä hänen holhooja?
[quote author="Vierailija" time="14.05.2014 klo 08:43"]Oletko miehen äiti tai onko mies ala-ikäinen ja sinä hänen huoltaja ? Jos et nii osta korvatulpat, jokainen saa kodissaan tehdä mitä haluaa.
[/quote]
No miksei AP sitten saa nukkua rauhassa?
Ellei teillä ole lapsia, niin hankkikaa omat kämpät.
Jos mun mies kehtaisi kiukutella siitä, että mä haluan nukkua öisin ja unirauhan sijaan pitää jotain peliorgioita kiroillen ja huutaen keskellä yötä, niin saisi mies siinä vaiheessa etsiä ihan oman kämpän. Itsekäs kusipäämulkku.
Mä pelaan itsekin (tosin näiden tosipelaajien mielestä en varmaan "oikeasti" koska en ole koskaan pelannut yli 4h putkeen enkä noita wowin tyyppisiä pelejä lainkaan). Se on hauskaa ja nyt lapsellisinakin pelaamme mieheni kanssa illalla kun lapset nukkuu. Eikä siinäkään ole mitään vikaa jos pelaa suurimman osan vapaa-ajastaan, jos haluaa näin tehdä. MUTTA aniharva parisuhde onnistuu jos toinen puoliso käyttää kaiken tai lähes kaiken vapaa-aikansa johonkin omaan juttuunsa ja jos osapuolilla on täysin eri päivärytmit. Eli ap.n toiveet pelaamisen rajoittamisesta ovat aivan ymmärrettäviä, miehen ei tietenkään tarvitse niihin suostua.
Jos ongelma on lähinnä meteli, niin ei toista saa tietenkään pitää valveilla yöllä. Jos meteliä ei saada kuriin niin pelaaminen on lopetettava, tai sitten omat kämpät.
Osta korvatulpat. Et voi määräillä aikuista miestä. Mieti jos miehesi alkaisi päättää miten värjäöt hiuksesi ja pakottaisi ottaa silarit ja vielä päättäisi vaatteetkin koska muuten hänen silmiä särkee rumuutesi.
Olet ja et. Meillä mies kuuntelee mun nettailua (ei pelejä) yleensä tunteja. Hän tosin saa hyvin nukuttua kunhan nukahtaa ja osaa sanoa jos kuuluu vaikka videot luureista läpi. Unirytmi ja unentarve kun vaihtelee noin paljon, niin olisiko mahdollista että mies olisi koneella eri huoneessa tai jotain? Meillä isompi asunto (nyt yksiö) etsinnässä juuri tämän mun "ongelman" takia. Ei siis varsinaisesti ole meille ongelma, mies saa unensa ja minä konerauhan, mutta ärsyttää varoa joka elettä ettei vaan häiritse.