Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Liikaa vai liian vähän mahahappoja?

Vierailija
13.05.2014 |

Maha on ollut viime päivät kauheassa kunnossa. Olen aiemmin kärsinyt liioista mahahapoista (esimerkiksi herään tyhjän mahan kipuun yöllä, ikävä polttava tunne vatsassa). Mutta nyt oireet ovat hivenen erilaiset. Maha pitää koko ajan jatkuvaa ääntä. Kauheasti ilmaa vatsassa, mikä jotenkin kuuluu koko ajan, kun se siellä kiertelee ja kaartelee mutkissa (jotenkin erilaista kuitenkin kuin perus ilmavaivat). Lisäksi kun vatsa on tyhjempi niin vatsassa selkeästi jotenkin suhisee välillä pitkän aikaa.

Mietin, että hankkisinko apteekista nyt sitten mahahappoja lisäävää vai vähentävää lääkettä.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
13.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.05.2014 klo 20:27"]

Liian kauan jos syö happosalpaajia, niin aiheuttavat kaikenlaisia oireita. Vatsa myös vastaanottavaisempi bakteereille jne.

Aloittaisin varovasti vahvoilla probiooteilla, esim. Probiootti Plus. Kaikenmaailman gefilustabut voi unohtaa.

Happosalpaajat vain ja ainostaan tilapaäiseen käyttöön, ei ikinä yli kahta viikkoa putkeen. Itse otan vain tarvittaessa.

T. refluxista kärisvä muutenkin vatsavaivainen

[/quote]

Viimeksi olen syönyt liikahappoisuuteen lääkettä noin vuosi sitten, joten ei liene siitä kysymys. Lähinnä vaan mietin, että kumpaankohan vaivaan minun nyt kannattaisi lääkettä ottaa. Kun ilmavaivojen lisääntyminen liittyisi netistä lukemani perusteella liian vähäiseen happotasoon, joka aiheuttaa ettei ruoka sula kunnolla ja aiheuttaa myös ilmavaivoja.

Eikö ketään lääkäriä olisi linjoilla?

Vierailija
2/3 |
13.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

uppista

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
13.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liian kauan jos syö happosalpaajia, niin aiheuttavat kaikenlaisia oireita. Vatsa myös vastaanottavaisempi bakteereille jne.

Aloittaisin varovasti vahvoilla probiooteilla, esim. Probiootti Plus. Kaikenmaailman gefilustabut voi unohtaa.

Happosalpaajat vain ja ainostaan tilapaäiseen käyttöön, ei ikinä yli kahta viikkoa putkeen. Itse otan vain tarvittaessa.

T. refluxista kärisvä muutenkin vatsavaivainen

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kahdeksan