11v venyttää kastematoja niin, että ne katkeavat
Reagoinko liian voimallaisesti, kun minua suorastaan puistattaa tuo?
Kyseessä siis 11v poikani luokkakaveri joka tuli poikaani eräs päivä hakemaan ulos ja pallon potkimisen lisäksi oli kuulema tehnyt tuollaista.
Olen ihan äimistynyt, eikös 11v ikäisellä ole jo käsityskyky ja ymmärrys sitä tasoa että tietää ettei mitään eläimiä kiusata/kiduteta tms?!!
Kommentit (28)
Kerrot hänelle, että niin ei saa tehdä. Ehkä hän ei ole tullut ajatelleeksi.
Oksettavaa. Itse tuon ikäisenä myöhästelin koulusta, kun pelastin kaikki kastemadot asvaltilta.
Miten joku voi edes verrata huvikseen katkomista ja onkimista? Moni syö sikojakin, mutta harvemmin niitä kidutetaan ilman syytä. Tai no miten tuon tehotuotannon nyt ottaa... Marokon muuten tuntee kipua.
Onhan tuo ikävää, eläin se kastematokin on, ja hyödyllinen puutarhassa.
Lapsena 80-luvulla naapurin pojan kanssa leikattiin matoja puukolla palasiksi laudanpätkän päällä ja tarjoiltiin kanoille, tykkäsivät! Mutta se oli meistä ihan normaalia ja kanat ovat myös hyötyeläimiä jotka tarvitsevat proteiinia.
Psykopaatti paska! Nyt kiduttaa eläimiä ja jossain vaiheessa siirtyy ihmisiin. Parhaassa tapauksessa tuleva sarjamurhaaja. Mistä h*****ä näitä tulee?
Onko sillä loppujen lopuksi merkitystä tunteeko mato kipua, jos lapsi/aikuinen ei ymmärrä kiduttamisen käsitettä ja miksi niin ei tehdä?
[quote author="Vierailija" time="13.05.2014 klo 18:44"]
Onhan tuo ikävää, eläin se kastematokin on, ja hyödyllinen puutarhassa.
Lapsena 80-luvulla naapurin pojan kanssa leikattiin matoja puukolla palasiksi laudanpätkän päällä ja tarjoiltiin kanoille, tykkäsivät! Mutta se oli meistä ihan normaalia ja kanat ovat myös hyötyeläimiä jotka tarvitsevat proteiinia.
[/quote]
Sama meininki meillä. Joskus kiusasin myös muurahaisia suurennuslasilla polttamalla. Napsahtelivat hauskasti :) Eipä tuota ainakaan maalla osattu pitää pahana, pahempi juttu olisi ollut jos ei olisi uskaltanut laittaa vaikka matoa koukkuun tai heitellä marjapensaissa olleita rastaita kivillä.
Mutta miten kasvatus tähän liittyy? Helpottaako se jonkun pelkoja ettei oma lapsi kiusaisi jos lapselle kerrotaan kotona ettei saa kiusata.
Itse ainakin tunnen lapsia joita saa komennella ja opettaa, oletan että tämä on normaalia kasvattamista. Silti lapsi kokeilee ja tekee virheitä ja pahaakin.
Superkiltin tytön vanhemmat varmaan puhuu tässä yhteydessä kasvatuksesta?
[quote author="Vierailija" time="13.05.2014 klo 17:48"]
Minulle ja sisaruksilleni on äiti jo pienenä opettanut, että kärpästäkään ei kiusata.
[/quote]
Ja mitähän hemmetin alapeukutettavaa tässäkin on?