Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naimisissa oleva nettituttu laittoi eilen illalla sydämen viestissään...

Vierailija
13.05.2014 |

Tutustuin netissä mieheen, jonka kanssa meillä on harvinaisen paljon samoja mielenkiinnon kohteita. Opin häneltä paljon, saan mielenkiinnonkohteista kirjallisuutta ja mielipiteitä. Mies on minua 10+ vuotta vanhempi, naimisissa ja hänellä on lapsia. Ollaan tässä nyt useampina iltoina ja joinakin aamuina jutelleet. Omalle miehelleni toki kerroin heti, että törmäsin netissä todella mielenkiintoiseen miespuoleiseen henkilöön. Hänelle tosin tuli sitten myöhemmin yllätyksenä, ettei kyseessä ollut samanikäinen tuttavuus.

Nyt sitten mies illalla nukkumaan mennessään minulle sydämen, mistä hämmennyin. Sanoin, että ei ruveta tällaiseen. Keskusteltiin sitten vähän aikaa ja sen kautta ymmärsin, että ilmeisesti hänen vaimonsa ei tiedä, kenen kanssa juttelee ja mistä asiasta. Vaimo myös on nyt ollut ärtynyt siitä, että mies on ollut paljon netissä (ei kai pelkästään minun takiani?). Sain rivien välistä myös sellaisen käsityksen, että jos vaimo tietäisi, hän ei välttämättä pitäisi tästä yhteydenpidosta. En saanut selvää, koskiko se nyt tuota miehen laittamaa sydäntä vai ihan ylipäänsä keskusteluamme. Käskin tuttavani antaa enemmän huomiota vaimolleen ja lapsilleen ja toivotin samalla hyvät yöt, kun suljimme molemmat koneemme. 

Nyt olen sitten vähän miettinyt tätä asiaa. Haluaisin toki jatkaa hänen kanssa keskustelua aina silloin tällöin, mutta pelkään jos tilanne kehittyy sellaiseksi, että mies loukkaa vaimoaan tai alkaa kehittää tunteita suuntaani, minulla ei ole kovinkaan paljoa mielenkiintoa jatkaa yhteydenpitoa. En toisaalta tiedä, miten asiasta kannattaisi keskustella. Olisiko jollakin kokemuksia vastaavanlaisesta tilanteesta?

Kommentit (100)

Vierailija
61/100 |
13.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.05.2014 klo 15:55"]Tutustuin netissä mieheen, jonka kanssa meillä on harvinaisen paljon samoja mielenkiinnon kohteita. Opin häneltä paljon, saan mielenkiinnonkohteista kirjallisuutta ja mielipiteitä. Mies on minua 10+ vuotta vanhempi, naimisissa ja hänellä on lapsia. Ollaan tässä nyt useampina iltoina ja joinakin aamuina jutelleet. Omalle miehelleni toki kerroin heti, että törmäsin netissä todella mielenkiintoiseen miespuoleiseen henkilöön. Hänelle tosin tuli sitten myöhemmin yllätyksenä, ettei kyseessä ollut samanikäinen tuttavuus.

Nyt sitten mies illalla nukkumaan mennessään minulle sydämen, mistä hämmennyin. Sanoin, että ei ruveta tällaiseen. Keskusteltiin sitten vähän aikaa ja sen kautta ymmärsin, että ilmeisesti hänen vaimonsa ei tiedä, kenen kanssa juttelee ja mistä asiasta. Vaimo myös on nyt ollut ärtynyt siitä, että mies on ollut paljon netissä (ei kai pelkästään minun takiani?). Sain rivien välistä myös sellaisen käsityksen, että jos vaimo tietäisi, hän ei välttämättä pitäisi tästä yhteydenpidosta. En saanut selvää, koskiko se nyt tuota miehen laittamaa sydäntä vai ihan ylipäänsä keskusteluamme. Käskin tuttavani antaa enemmän huomiota vaimolleen ja lapsilleen ja toivotin samalla hyvät yöt, kun suljimme molemmat koneemme. 

Nyt olen sitten vähän miettinyt tätä asiaa. Haluaisin toki jatkaa hänen kanssa keskustelua aina silloin tällöin, mutta pelkään jos tilanne kehittyy sellaiseksi, että mies loukkaa vaimoaan tai alkaa kehittää tunteita suuntaani, minulla ei ole kovinkaan paljoa mielenkiintoa jatkaa yhteydenpitoa. En toisaalta tiedä, miten asiasta kannattaisi keskustella. Olisiko jollakin kokemuksia vastaavanlaisesta tilanteesta?

Oikea muoto on miespuoliseen, ei miesPUOLEISEEN.

Vierailija
62/100 |
13.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.05.2014 klo 15:59"]

Oletpas sä naiivi. Ei se äijä susta mitään mukavaa nettituttua halua vaan jotain aivan muuta

[/quote]

Näin juuri; älä ole sinisilmä hyväusko. Mieshän on jo lätkässä suhun!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/100 |
13.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ompas täällä kiukkuisia ihmisiä!

Toivotan onnea harrastuksellesi ap, kuulostaa todella erikoisalalta :) Luusisin että yhteydenpitokertojen vähentäminen riittäisi sammuttamaan mieheltä turhat toiveet ja jos näin ei käy niin sitten keskusteleminen asiasta tai yhteydenpidon lopettaminen.

Vierailija
64/100 |
13.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.05.2014 klo 17:47"]

Eikö ole nettisivuja harrastuksesta? Josta saa vinkkejä?

Aika harvinainen harrastus on joo jos ainoo jonka kanssa puhua löytyy suomen ulkopuolelta.

Jospa hankkisit uuden harrastuksen vaikka miehesi kanssa?

[/quote]

Löytyy joitakin sivustoja, mutta olen kokenut olevani aika ulkopuolinen. Lisäksi kun on montaa eri koulukuntaa, jotka sitten kiistelevät keskenään, kuinka jokin asia pitäisi tehdä oikein. Selkeitä kuppikuntia on ehtinyt siis syntyä ja niihin on vaikea päästä sisälle. En todellakaan ole Suomessa ainoa, mutta tuttavapiirissäni ei esimerkiksi ole ketään, joka tästä olisi niin kiinnostunut kuin minä olen. Tuntuu, että tämän kyseisen miehen kanssa olemme aikalailla samoilla aallonpituuksilla harrastuksen suhteen. Kuppikuntia on hänenkin maassaan.

Miehen kanssa meillä on yhteisiä harrastuksia, jotka ovat paljon yleisempiä. Meidän välit ovat ihan kunnossa, mutta emme tietenkään vietä aikaa toistemme kanssa 24/7. Ap

Vierailija
65/100 |
13.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.05.2014 klo 16:35"][quote author="Vierailija" time="13.05.2014 klo 16:33"]

[quote author="Vierailija" time="13.05.2014 klo 16:29"][quote author="Vierailija" time="13.05.2014 klo 16:08"]

Voi ihanaa jos kaikki naiset ajattelua näin nettitutuista, ettei ala suhteeseen. Mutta miksi sinulla varattu nainen on mies tuttavana

[/quote]

Varmaan siksi, koska mies nyt vain sattuu olemaan varattu, koska on sattunut löytänyt itselleen kumppanin, jonka kanssa on kuvitellut voivansa jakaa elämänsä ja mennyt tämän kanssa naimisiin. Aivan kuten minäkin satun olemaan varattu, koska tunsin löytäneeni ihmisen, jonka kanssa halusin jakaa elämäni. Ihmiset joko ovat suhteissa tai sitten eivät ole.

Apua kuinka naivi olet :D

Niitä joille mies tarjoaa baarissa koko illan ja luulet että tekee sen kaverina vaan hahaaaa

[/quote]

No hahaha. En luule. Baarissa kun yleensä ollaan etsimässä seuraa, minkä vuoksi en niihin edes tavallisesti eksy. Ap

Et tavallisesti eksy? Eli joskus luuhaat kapakoissa etsimässä vierasta. Totuus paljastuu tipoittain.

Vierailija
66/100 |
13.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.05.2014 klo 18:02"]

Ompas täällä kiukkuisia ihmisiä!

Toivotan onnea harrastuksellesi ap, kuulostaa todella erikoisalalta :) Luusisin että yhteydenpitokertojen vähentäminen riittäisi sammuttamaan mieheltä turhat toiveet ja jos näin ei käy niin sitten keskusteleminen asiasta tai yhteydenpidon lopettaminen.

[/quote]

Sitä samaa minäkin tässä mietin...

Kiitos! Pitää varmaan vähän hellittää tuota yhteydenpitoa toistaiseksi ja katsoa sitten, osataanko olla asiallisesti. Jos ei osaa olla harraste/kaveripohjalla tai tulee flirttiä ilmaan niin pakko se on kai pistää välit poikki. Ap

Vierailija
67/100 |
13.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.05.2014 klo 16:42"][quote author="Vierailija" time="13.05.2014 klo 16:06"]

Mies haluaa sinut sielukkaaksi keskustelukumppanikseen ja mukaan kulttuuriharrastuksiinsa, eikä kerro vaimolleen siksi että tämä on sinua vähemmän sivistynyt ja saattaisi pahoittaa mielensä...?

Herää jo, sinisilmäinen typerys.

[/quote]

Ihan selvennykseksi, että emme suunnittele varmaan edes koskaan tapaavamme välimatkan vuoksi. Keskustelu riittää minulle, kunhan pysyisi asiallisella tasolla ja nimenomaan siihen tahtoisin pyrkiä. Nainen ei myös ole kiinnostunut miehen harrastuksesta. Omakaan mieheni ei ole kiinnostunut minun harrastuksestani. Ap

Ai välimatka vaan estää teitä tapaamasta? Kyllä nyt näyttää siltä, että petät ukkoasi.

Vierailija
68/100 |
13.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.05.2014 klo 18:04"][quote author="Vierailija" time="13.05.2014 klo 17:47"]

Eikö ole nettisivuja harrastuksesta? Josta saa vinkkejä?

Aika harvinainen harrastus on joo jos ainoo jonka kanssa puhua löytyy suomen ulkopuolelta.

Jospa hankkisit uuden harrastuksen vaikka miehesi kanssa?

[/quote]

Löytyy joitakin sivustoja, mutta olen kokenut olevani aika ulkopuolinen. Lisäksi kun on montaa eri koulukuntaa, jotka sitten kiistelevät keskenään, kuinka jokin asia pitäisi tehdä oikein. Selkeitä kuppikuntia on ehtinyt siis syntyä ja niihin on vaikea päästä sisälle. En todellakaan ole Suomessa ainoa, mutta tuttavapiirissäni ei esimerkiksi ole ketään, joka tästä olisi niin kiinnostunut kuin minä olen. Tuntuu, että tämän kyseisen miehen kanssa olemme aikalailla samoilla aallonpituuksilla harrastuksen suhteen. Kuppikuntia on hänenkin maassaan.

Miehen kanssa meillä on yhteisiä harrastuksia, jotka ovat paljon yleisempiä. Meidän välit ovat ihan kunnossa, mutta emme tietenkään vietä aikaa toistemme kanssa 24/7. Ap

[/quote]

Lopeta yhteydenpito. Helppoa.

Vierailija
69/100 |
13.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.05.2014 klo 18:08"]

Et tavallisesti eksy? Eli joskus luuhaat kapakoissa etsimässä vierasta. Totuus paljastuu tipoittain.

[/quote]

"Hulluilla on halvat huvit, idiootilla ilmaiset." Terkuin Ap

Vierailija
70/100 |
13.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet Ap muutamaankin kertaan jo maininnut, että teillä on tämän nettimiehen kanssa 10+ vuoden ikäero. Onko tämä jotenkin asioihin vaikuttava seikka mielestäsi? Olisiko tilanne jollain tapaa parempi jos olisitte saman ikäisiä? Minkä ikäisiä olette?

Vierailija
71/100 |
13.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.05.2014 klo 17:59"]Ei voi olla totta ettei ole ainuttakaan naista suomessa jonka kanssa puhua harrastuksesta samalla tasolla.

Ellei sitten ole joku harrastus tyyliin kuurojen uimahypyt kissan kanssa takaperin vain ja ainoastaan fuksianvärisessä omatehdyssä uima-asussa.

Kaikki kissat pitää tappaa. Armotta.

Vierailija
72/100 |
13.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletpa saanut aivan ihmeellisiä vastauksia! Mikä näitä kirjoittajia oikein vaivaa? Hirveää vittuilua täysin asialliseen aloitukseen. Oma neuvoni on, jatka kirjoittelua, jos siitä jotain saat, ja unohda se sydän. Mies tietää, ettet ole kiinnostunut etkä aio pettää omaa miestäsi. Jos oma miehesi tietää, että kirjoittelet tällaisen tyypin kanssa, niin mikä tässä yhteydenpidossa on ongelmana? On kirjekaverisi oma asia, kertooko hän viestittelystänne vaimolleen ja mitkä heidän välinsä ovat. Jos miehestä tulee liian tuttavallinen ja hän alkaa osoittaa ihastumisen merkkejä, lopeta kirjoittelu. Yksinkertaista.

Vierailija
73/100 |
13.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap tyypillinen kaverinainen joka tarvii vieraan miehen huomiota.

Vierailija
74/100 |
13.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.05.2014 klo 18:15"]

Olet Ap muutamaankin kertaan jo maininnut, että teillä on tämän nettimiehen kanssa 10+ vuoden ikäero. Onko tämä jotenkin asioihin vaikuttava seikka mielestäsi? Olisiko tilanne jollain tapaa parempi jos olisitte saman ikäisiä? Minkä ikäisiä olette?

[/quote]

On sillä tavoin, että kyseessä on sellainen aktiviteetti, joka ei ole kovinkaan tyypillinen nuoremmalle polvelle. Tämän olen jo mielestäni maininnut. Jos omanikäisiäni kiinnostaisi, olisin tietysti innoissani. Ei sillä iällä toisaalta ole kovin paljon merkitystä. Mies on noin nelikymppinen ja minä vielä parissa kymmenissä. Ap

Vierailija
75/100 |
13.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.05.2014 klo 18:21"]

Oletpa saanut aivan ihmeellisiä vastauksia! Mikä näitä kirjoittajia oikein vaivaa? Hirveää vittuilua täysin asialliseen aloitukseen. Oma neuvoni on, jatka kirjoittelua, jos siitä jotain saat, ja unohda se sydän. Mies tietää, ettet ole kiinnostunut etkä aio pettää omaa miestäsi. Jos oma miehesi tietää, että kirjoittelet tällaisen tyypin kanssa, niin mikä tässä yhteydenpidossa on ongelmana? On kirjekaverisi oma asia, kertooko hän viestittelystänne vaimolleen ja mitkä heidän välinsä ovat. Jos miehestä tulee liian tuttavallinen ja hän alkaa osoittaa ihastumisen merkkejä, lopeta kirjoittelu. Yksinkertaista.

[/quote]

Tässä on varmaan asiallisin vastaus koko ketjussa. Yllätyin itsekin, miten paljon paskaa täältä on tullut niskaan.

Luulen kyllä, että otan asian kuitenkin puheeksi tämän uuden tuttavuuden kanssa. En nimittäin halua, että tämä lähtee "kehittymään" mihinkään suuntaan, jos hänen puolestaan pelissä on yhtään kipinää. Vielä enemmän toivon, ettei hänen vaimonsa joutuisi kärvistelemään asian kanssa, jos jo valmiiksi tätä on ärsyttänyt, että heppu huitoo illat pitkät koneella.

Omalle miehelleni tahdoin olla alusta alkaen rehellinen. Hän ei tosin ole yleensä mustasukkaista tyyppiä. Ap

Vierailija
76/100 |
13.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.05.2014 klo 17:08"]

[quote author="Vierailija" time="13.05.2014 klo 16:59"]

[quote author="Vierailija" time="13.05.2014 klo 16:54"]

[quote author="Vierailija" time="13.05.2014 klo 16:40"]

Voisithan pyytää mieheltä hänen vaimonsakin yhteystiedot ja vaihtaa muutaman sanan hänen kanssaan. Ties vaikka teistä tulisi ystävä pariskunta.

[/quote]

Kerrankin järkevä ehdotus. Olen myös itse tätä harkinnut. Eri asia sitten, mitä sanon vaimolle vai annanko hänelle vapauden kysyä, mitä haluaa. Ap

[/quote]

Voisitko ottaa huomioon että valtaosalle naisista ei käy että puoliso jutskailee iltaisin netistä löytämänsä naisen kanssa? Vai onko aivan liian vaikeaa?

[/quote]

Siksi minä tätä asiaa pohdinkin ja asiasta keskustelun aloitin... Ei se minullekaan sopinut, kun olin itse siinä tilanteessa, mutta silloin kun olin hänen vaimonsa asemassa taustalla oli muutakin pyörimässä.

Meidän pitää keskustella tuttavani kanssa. Ainakin sen verran, että hän nyt kertoisi rehellisesti vaimolleen juttelevansa 10+ vuotta nuoremman naisen kanssa mielenkiinnonkohteestaan. En halua olla se, jonka vuoksi tässä aiheutuu mitään mustasukkaisuusdraamaa. Jos jotakin yhteydenpitoa salaillaan tai jätetään kertomatta, siihen tulee aina tietynlainen jännite. Tämän olen itse henkilökohtaisesti kokenut. Ap

[/quote]

Täällä on ap ihan sekopäisiä kirjoittelijoita. Tätä sinun asiallista viestiäsikin on moni alapeukuttanut, en vaan tajua miksi!

Itse ajattelen niin, että voisit tehdä selväksi ja kysyä harrastustuttavuudeltasi, että pidetäänhän keskustelu vain tässä aaiheessa, ja että et etsi mitään muuta. Jos itselläsi tulee asiasta ahdistunut olo, tai mies ei tunnu olevan samoilla linjoilla, sano, että joudut valitettavasti lopettamaan yhteydenpidon.

Vierailija
77/100 |
13.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä se sydän tarkotti vaan ystävyyttä? Ei sydän aina mitään rakkautta merkkaa, varsinkin jos hän on naimisissa.

Vierailija
78/100 |
13.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä se sydän tarkotti vaan ystävyyttä? Ei sydän aina mitään rakkautta merkkaa, varsinkin jos hän on naimisissa.

Vierailija
79/100 |
13.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.05.2014 klo 18:44"]

Täällä on ap ihan sekopäisiä kirjoittelijoita. Tätä sinun asiallista viestiäsikin on moni alapeukuttanut, en vaan tajua miksi!

Itse ajattelen niin, että voisit tehdä selväksi ja kysyä harrastustuttavuudeltasi, että pidetäänhän keskustelu vain tässä aaiheessa, ja että et etsi mitään muuta. Jos itselläsi tulee asiasta ahdistunut olo, tai mies ei tunnu olevan samoilla linjoilla, sano, että joudut valitettavasti lopettamaan yhteydenpidon.

[/quote]

No älä muuta sano...

Hyvä neuvo. Pitää edetä keskustelussa nimenomaan tuolla tavalla. Pohjustin kyllä asiaa viimeksi, kun se sydän pamahti näytölle.. Ap

Vierailija
80/100 |
13.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.05.2014 klo 18:44"]

[/quote]

Sydän on lähtökohtaisesti rakkaussymboli ja minulle itselleni se merkitsee rakkautta. Vaikka teinit laittelevatkin jatkuvasti kavereilleen "kaverisydämiä", minun mielestäni miehen pitäisi ymmärtää, ettei sellaisen laittelu naispuoliselle kaverille ehkä silti ole kovinkaan sopivaa. Tai päinvastoin jos nainen laittaa sellaisen miehelle. Sydämessä on aina tietynlainen tunnelataus.

Mitä hyvänsä hän sillä tarkoitti, en pidä siitä, että hän sellaisen minulle laittaa. En ylipäänsä pidä, että kukaan muu kuin rakkaimpani laittelee minulle sydämiä. Hänkään ei niitä tosin laittele, niin miksi kenenkään muunkaan pitäisi? Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kolme