Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naimisissa oleva nettituttu laittoi eilen illalla sydämen viestissään...

Vierailija
13.05.2014 |

Tutustuin netissä mieheen, jonka kanssa meillä on harvinaisen paljon samoja mielenkiinnon kohteita. Opin häneltä paljon, saan mielenkiinnonkohteista kirjallisuutta ja mielipiteitä. Mies on minua 10+ vuotta vanhempi, naimisissa ja hänellä on lapsia. Ollaan tässä nyt useampina iltoina ja joinakin aamuina jutelleet. Omalle miehelleni toki kerroin heti, että törmäsin netissä todella mielenkiintoiseen miespuoleiseen henkilöön. Hänelle tosin tuli sitten myöhemmin yllätyksenä, ettei kyseessä ollut samanikäinen tuttavuus.

Nyt sitten mies illalla nukkumaan mennessään minulle sydämen, mistä hämmennyin. Sanoin, että ei ruveta tällaiseen. Keskusteltiin sitten vähän aikaa ja sen kautta ymmärsin, että ilmeisesti hänen vaimonsa ei tiedä, kenen kanssa juttelee ja mistä asiasta. Vaimo myös on nyt ollut ärtynyt siitä, että mies on ollut paljon netissä (ei kai pelkästään minun takiani?). Sain rivien välistä myös sellaisen käsityksen, että jos vaimo tietäisi, hän ei välttämättä pitäisi tästä yhteydenpidosta. En saanut selvää, koskiko se nyt tuota miehen laittamaa sydäntä vai ihan ylipäänsä keskusteluamme. Käskin tuttavani antaa enemmän huomiota vaimolleen ja lapsilleen ja toivotin samalla hyvät yöt, kun suljimme molemmat koneemme. 

Nyt olen sitten vähän miettinyt tätä asiaa. Haluaisin toki jatkaa hänen kanssa keskustelua aina silloin tällöin, mutta pelkään jos tilanne kehittyy sellaiseksi, että mies loukkaa vaimoaan tai alkaa kehittää tunteita suuntaani, minulla ei ole kovinkaan paljoa mielenkiintoa jatkaa yhteydenpitoa. En toisaalta tiedä, miten asiasta kannattaisi keskustella. Olisiko jollakin kokemuksia vastaavanlaisesta tilanteesta?

Kommentit (100)

Vierailija
41/100 |
13.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.05.2014 klo 16:43"]

Mikä SINUA vaivaa? Vaikutat helvetin neuroottiselta jaarittelijalta.

[/quote]

Mikä minua vaivaa? Yritän saada erilaisia mielipiteitä asiasta ja mahdollisesti kokemuksia, jotta pystyn muodostamaan toimintastrategian tilanteeseen. Voin tehdä sen toki itsekin omassa rauhassani, mutta eiköhän siinä mene pari kuukautta, kun olen saanut mietittyä asiaa joka ikiseltä kantilta halki poikki ja pinoon. Mielummin hoitaisin asian nopeasti pois alta, mikäli tässä on mitään vaaraa tapahtua mitään. En tullut tänne hakemaan jäävettä niskaan. Ap

Vierailija
42/100 |
13.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.05.2014 klo 16:40"]

Voisithan pyytää mieheltä hänen vaimonsakin yhteystiedot ja vaihtaa muutaman sanan hänen kanssaan. Ties vaikka teistä tulisi ystävä pariskunta.

[/quote]

Kerrankin järkevä ehdotus. Olen myös itse tätä harkinnut. Eri asia sitten, mitä sanon vaimolle vai annanko hänelle vapauden kysyä, mitä haluaa. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/100 |
13.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.05.2014 klo 16:48"]

No miķä se harrastus on? Nettipalstoilla roikkuminen?

[/quote]

Se ei kuulu millään lailla tähän keskusteluun. Aktiiviharrastajia on Suomessa vähän, enkä halua tulla tunnistetuksi. Ap

Vierailija
44/100 |
13.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole sinun suhteesi kunnossa jos lähes jokailtainen chattituokio vieraan nettimiehen kanssa on omalle miehellesi ok.

Aivan ymmärrettävästi sen miehen vaimolle asia ei ole ok.

Vierailija
45/100 |
13.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.05.2014 klo 16:54"]

Voisithan pyytää mieheltä hänen vaimonsakin yhteystiedot ja vaihtaa muutaman sanan hänen kanssaan. Ties vaikka teistä tulisi ystävä pariskunta.

[/quote]

Kerrankin järkevä ehdotus. Olen myös itse tätä harkinnut. Eri asia sitten, mitä sanon vaimolle vai annanko hänelle vapauden kysyä, mitä haluaa. Ap

[/quote]

Voisitko ottaa huomioon että valtaosalle naisista ei käy että puoliso jutskailee iltaisin netistä löytämänsä naisen kanssa? Vai onko aivan liian vaikeaa?

Vierailija
46/100 |
13.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.05.2014 klo 16:59"]

[/quote]

[/quote]

Voisitko ottaa huomioon että valtaosalle naisista ei käy että puoliso jutskailee iltaisin netistä löytämänsä naisen kanssa? Vai onko aivan liian vaikeaa?

[/quote]

Siksi minä tätä asiaa pohdinkin ja asiasta keskustelun aloitin... Ei se minullekaan sopinut, kun olin itse siinä tilanteessa, mutta silloin kun olin hänen vaimonsa asemassa taustalla oli muutakin pyörimässä.

Meidän pitää keskustella tuttavani kanssa. Ainakin sen verran, että hän nyt kertoisi rehellisesti vaimolleen juttelevansa 10+ vuotta nuoremman naisen kanssa mielenkiinnonkohteestaan. En halua olla se, jonka vuoksi tässä aiheutuu mitään mustasukkaisuusdraamaa. Jos jotakin yhteydenpitoa salaillaan tai jätetään kertomatta, siihen tulee aina tietynlainen jännite. Tämän olen itse henkilökohtaisesti kokenut. Ap

Vierailija
47/100 |
13.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteydenpito poikki jos yrität olla "parhaasi mukaan päätymättä samanlaiseen tilanteeseen".[quote author="Vierailija" time="13.05.2014 klo 16:23"]

[quote author="Vierailija" time="13.05.2014 klo 16:13"]

[quote author="Vierailija" time="13.05.2014 klo 16:07"]

Olemme jutelleet vasta noin viikon verran ja välimatkaa meillä on ihan reilusti. Lähinnä olemme puhuneet mielenkiinnon kohteistamme ja itse olen liikkeellä pelkästään kaverimielessä.

Minusta on hämmentävää ja kaksinaismoralistista, että keskusteluissa, joissa miehen naispuolinen kaveri laittelee tälle sydämiä jne. niin tämä on ok ja nainen on "vain ystävä", mutta sitten kun puhutaan asiasta toisinpäin niin heti ollaan lynkkaamassa. Ap

[/quote]

Arvelinkin että tämä on miehen kirjoittama provo. Liikaa yrittämistä ja yksityiskohtiin takertumista.

[/quote]

En tiedä pitäskö vain itkeä vai nauraa. Ihan nainen olen ja olen itse ollut kirjoituksen vaimon asemassa taannoin, mutta silloin tilanne oli paljon pahempi, eikä mikään yksittäinen sydän. Tässä nyt parhaani mukaan yritän olla päätymättä samaan tilanteeseen. Ap

[/quote]

Vierailija
48/100 |
13.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä miehesi sanoi siitä sydänviestistä?

Vierailija
49/100 |
13.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.05.2014 klo 17:08"]

[quote author="Vierailija" time="13.05.2014 klo 16:59"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Siksi minä tätä asiaa pohdinkin ja asiasta keskustelun aloitin... Ei se minullekaan sopinut, kun olin itse siinä tilanteessa, mutta silloin kun olin hänen vaimonsa asemassa taustalla oli muutakin pyörimässä.

Meidän pitää keskustella tuttavani kanssa. Ainakin sen verran, että hän nyt kertoisi rehellisesti vaimolleen juttelevansa 10+ vuotta nuoremman naisen kanssa mielenkiinnonkohteestaan. En halua olla se, jonka vuoksi tässä aiheutuu mitään mustasukkaisuusdraamaa. Jos jotakin yhteydenpitoa salaillaan tai jätetään kertomatta, siihen tulee aina tietynlainen jännite. Tämän olen itse henkilökohtaisesti kokenut. Ap

[/quote]

Ei. Vaan kertoisi että jutteli. Kuitenkin kuinka tyhmä täytyy olla ettet tajunnut ettei kyse ole yhteisistä mielenkiinnonkohteista kun se piti vaimolta salata?

Joku mättää sun tarinassa, yhteinen harrastus josta pitää puhua lähes joka ilta...Niitä harrastuskavereita ei löydy oikeasta elämästä?

Ja aamuisinkin vielä chattiin jutteleen, mies salaa asian vaimoltaan ja tajusit vasta kun sydämen lähetti....

Jos mies pitää noin tiivistä yhteyttä niin siinä on aina jotain takana, luulisi ihan jokaisen aikuisen ymmärtävän sen.

Vierailija
50/100 |
13.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.05.2014 klo 17:09"]

Yhteydenpito poikki jos yrität olla "parhaasi mukaan päätymättä samanlaiseen tilanteeseen".

[/quote]

Se olisikin se helpoin keino. Mutta jos tuo on keino ratkaista kaikki ongelmat, sen puolesta varmaan voisin olla pitämättä ylipäänsä kehenkään yhteyttä.

Kuten jo sanoin aloitusviestissäni, saan tältä mieheltä paljon sellaista tietoa ja esim. kirjallisuutta aiheesta, että mieluummin haluaisin olla yhteydessä. Mutta maltillisesti ja siten, ettei yhteydenpito ole mitään salaista.

Toki, jos hänen vaimonsa ei sulata keskusteluja, voin suoraan sanoa, että olen valmis lopettamaan yhteydenpitomme siihen paikkaan. Ikävää se silti olisi, sillä voin keskustella miehen kanssa asioista, joista kovinkaan monella ei ole riittävän syvää tietämystä. Ap

Vierailija
51/100 |
13.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.05.2014 klo 17:10"]

Mitä miehesi sanoi siitä sydänviestistä?

[/quote]

En ole ehtinyt kertoa. Tosin luulen, ettei kovin hyvin sitä ota, jos uskallan. Ap

Vierailija
52/100 |
13.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.05.2014 klo 17:18"]

Yhteydenpito poikki jos yrität olla "parhaasi mukaan päätymättä samanlaiseen tilanteeseen".

[/quote]

Se olisikin se helpoin keino. Mutta jos tuo on keino ratkaista kaikki ongelmat, sen puolesta varmaan voisin olla pitämättä ylipäänsä kehenkään yhteyttä.

Kuten jo sanoin aloitusviestissäni, saan tältä mieheltä paljon sellaista tietoa ja esim. kirjallisuutta aiheesta, että mieluummin haluaisin olla yhteydessä. Mutta maltillisesti ja siten, ettei yhteydenpito ole mitään salaista.

Toki, jos hänen vaimonsa ei sulata keskusteluja, voin suoraan sanoa, että olen valmis lopettamaan yhteydenpitomme siihen paikkaan. Ikävää se silti olisi, sillä voin keskustella miehen kanssa asioista, joista kovinkaan monella ei ole riittävän syvää tietämystä. Ap

[/quote]

No ehkä vastaisuudessa tajuat että jokailtainen keskustelu vieraan kanssa netissä ei tee hyvää varatuille, ei sullekaan tai sun miehelles.

Ja ymmärrät että jos mies innoissaan sulle antaa jokailta ja useimpina aamuina harrastusvinkkejä niin se hakee jotain.

Vierailija
53/100 |
13.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tässä nyt ihan tosissaan kysytään niin pidät yhteyttä huomattavasti harvemmin, rajoitat keskustelun vain ja ainoastaan siihen harrastukseen, olet itse omassa suhteessasi avoin siitä että sinulla on harrastuksen vuoksi tällainen kaveri ja kehotat häntäkin olemaan. Ei sydämiä, ei pitkiä jaaritteluja siitä miten vain sinä ymmärrät häntä ja puoliso on vaikea ihminen. 

Mistään harrastuksesta sun ei tarvitse joka päivä tuntikaupalla keskustella kenenkään kanssa. Jos sen teet niin kyse on sun omasta halusta, ei mistään harrastuksesta. 

Vierailija
54/100 |
13.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.05.2014 klo 17:17"]

Ei. Vaan kertoisi että jutteli. Kuitenkin kuinka tyhmä täytyy olla ettet tajunnut ettei kyse ole yhteisistä mielenkiinnonkohteista kun se piti vaimolta salata?

Joku mättää sun tarinassa, yhteinen harrastus josta pitää puhua lähes joka ilta...Niitä harrastuskavereita ei löydy oikeasta elämästä?

Ja aamuisinkin vielä chattiin jutteleen, mies salaa asian vaimoltaan ja tajusit vasta kun sydämen lähetti....

Jos mies pitää noin tiivistä yhteyttä niin siinä on aina jotain takana, luulisi ihan jokaisen aikuisen ymmärtävän sen.

[/quote]

Kun keskustelut koskevat pelkästään harrastusta ja sitä, mitä muuta yhteistä ja erovaisuuksia meillä on, niin miten siitä voi päätellä, että kyseessä on jotakin muuta? Yhden asian voin sanoa jättäneeni mainitsematta. Mies asuu eri mantereella ja kun minulla on iltamyöhä/yö niin toisella on aamu ja päinvastoin.

Harrastetovereita ei nimenomaan löydy. Löytyy ihmisiä, joita asia kyllä kiinnostaa, mutta monet jättävät sen sikseen. Sen takia itse, koska olen keränyt paljon tietoa, en jaksaisi keskustella jatkuvasti alkeista. En tunne itseni lisäksi ketään aktiiviharrastajaa. Ap

Vierailija
55/100 |
13.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.05.2014 klo 17:23"]

[quote author="Vierailija" time="13.05.2014 klo 17:18"]

[/quote]

[/quote]

No ehkä vastaisuudessa tajuat että jokailtainen keskustelu vieraan kanssa netissä ei tee hyvää varatuille, ei sullekaan tai sun miehelles.

Ja ymmärrät että jos mies innoissaan sulle antaa jokailta ja useimpina aamuina harrastusvinkkejä niin se hakee jotain.

[/quote]

Sanoin, että noin viikon ollaan tunnettu. Ei mekään nyt ihan joka ilta olla tässä viikon verralla puhuttu. Useimmiten illalla/aamulla on jäänyt asioita kesken niin niitä on sitten täydennetty aamulla. Ap

Vierailija
56/100 |
13.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.05.2014 klo 17:25"]

Jos tässä nyt ihan tosissaan kysytään niin pidät yhteyttä huomattavasti harvemmin, rajoitat keskustelun vain ja ainoastaan siihen harrastukseen, olet itse omassa suhteessasi avoin siitä että sinulla on harrastuksen vuoksi tällainen kaveri ja kehotat häntäkin olemaan. Ei sydämiä, ei pitkiä jaaritteluja siitä miten vain sinä ymmärrät häntä ja puoliso on vaikea ihminen. 

Mistään harrastuksesta sun ei tarvitse joka päivä tuntikaupalla keskustella kenenkään kanssa. Jos sen teet niin kyse on sun omasta halusta, ei mistään harrastuksesta. 

[/quote]

Hyviä ja arvokkaita neuvoja. Kiitos niistä. En halua ruveta tukemiseen, koska "puoliso on vaikea". Siitä helposti lipsuu sitten henkisen pettämisen puolelle ja kiinnittyy enemmän siihen ulkopuoliseen. Tilanne ruokkii itseään. Toisaalta en haluaisi olla kamalan epäkohtelias. Emme ole oikeastaan tähän mennessä edes vaihtaneet muunlaisia kuulumisia. Olemme puhuneet vain mielenkiinnonkohteistamme. Omalle miehelleni olen ollut rehellinen. Nyt tämä sydän vain huolettaa. Ap

Vierailija
57/100 |
13.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö ole nettisivuja harrastuksesta? Josta saa vinkkejä?

Aika harvinainen harrastus on joo jos ainoo jonka kanssa puhua löytyy suomen ulkopuolelta.

Jospa hankkisit uuden harrastuksen vaikka miehesi kanssa?

Vierailija
58/100 |
13.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.05.2014 klo 17:08"][quote author="Vierailija" time="13.05.2014 klo 16:59"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Alitajuisesti haluat "kostaa" muille naisille, koska sinullekin oltiin petollisia. Psykologin neuvo: Älä enää lähetä MITÄÄN viestejä ko. miehelle. Älä enää vatvo tätä asiaa.

Vierailija
59/100 |
13.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.05.2014 klo 17:08"][quote author="Vierailija" time="13.05.2014 klo 16:59"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Alitajuisesti haluat "kostaa" muille naisille, koska sinullekin oltiin petollisia. Psykologin neuvo: Älä enää lähetä MITÄÄN viestejä ko. miehelle. Älä enää vatvo tätä asiaa.

Vierailija
60/100 |
13.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi olla totta ettei ole ainuttakaan naista suomessa jonka kanssa puhua harrastuksesta samalla tasolla.

Ellei sitten ole joku harrastus tyyliin kuurojen uimahypyt kissan kanssa takaperin vain ja ainoastaan fuksianvärisessä omatehdyssä uima-asussa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kolme