Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuntuisi ihanalta, jos joku ymmärtäisi, miten raskasta mulla on

Vierailija
13.05.2014 |

näiden neljän pienen kanssa kotona. Ei sillä, että en ymmärtäisi, että vastuu on mun, tuntuisi vaan mukavalta, jos jotenkin tulisi se kokemus, että joku on samalla aaltopituudella. Sanoisi, että hei, minä ymmärrän kaikki sinun väsyneet tunteesi, ja tarkoittaisi sitä.

Sen sijaan kukaan ei ymmärrä, kukaan ei hyväksy väsymystäni.

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
13.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

21, miksi sun ymmärrys ei riitä? Eikö sulla just pitäisi olla laaja-alaisesti empatiakykyä? Miksi sulla ei ole, itsehän sä kuulostat marttyyrilta, ei millään pahalla, mutta aika pahastikin katkeroituneelta kuulostat.

Vierailija
22/26 |
13.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.05.2014 klo 14:25"]

Niin, sitä vain toin esiin, että se tuntuisi ihanalta, jos kokisin sen tunteen, että kas, tuo ihminen ymmärtää minua. Ei teeskentele ymmärtävänsä, tai ei heitä mitään päälle liimattua fraasia. Ei kirjasta opeteltua viisautta tai lapsiluvusta syyllistämistä, haukkumista, mollaamista, parjaamista jne. mitä minä aika usein, tässäkin ketjussa saan osakseni.

Siis että tulisi tunne, että nyt olen tullut ymmärretyksi, ilman mitään selitysmalleja, vain ihminen ihmiselle. Joku olisi pienen hetken minua varten, eikä kokisi tarvetta asettaa valintojani suurennuslasin alle.

Mutta se on arjessa liikaa, aivan liikaa vaadittu. Tässä ketjussa tosin saattoi olla muutama aidosti empaattinen ihminen, harmi, ettemme elävässä elämässä kohtaa. Tarvitsisin kenties sen hyväksyvän katseen. Hyvä, jaksat sentään, noillakin eväillä sentään tuon verran taaplata eteenpäin.

ap

[/quote]

Voi, toivon niin kovast että kohtaisit niitä ymmärtäviä ihmisiä. Minulle niitä on suotu ja toivoisin samaa kaikille...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
13.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.05.2014 klo 14:07"]

Mun ymmärrys ei riitä.

Itselläni on vain 1 lapsi, erityslapsi ja hän on erittäin haastava. Minä en kenellekään saa valittaa väsymystä, kun minulla on vain 1 lapsi. hänen kanssaa ei voi käydä kaupassa, koska karkaa, kaataa tavaroita lattialle ja kaikkea siltä väliltä.

ja samaan aikaan ihmetellään kun minä, yhden lapsen äiti en ota jonkun kanintavalla lisääntyvän lapsia yöhoitoon.

Ystäväni sai esikoisen, joka on aina ollut äärimmäisen helppo. tämän jälkeen hän tuli yllätysraskaaksi ja sai kolmoset, jotka tietenkin syntyivät keskosina ja tuntui että maailma kaatuu. Häntä ymmärrän, mutta ihminen, joka on 4 kertaa tullut raskaaksi, synnyttänyt 4 lasta pienellä aikaerolla, koska yksikään lapsista ei ole koulussa, en ymmärrä.

sen takia meillä on tarhoja, päiväkoteja, kerhoja jne että äidin jaksamista helpotetaan.

Marttyyriksi ei kannata ryhtyä. Pyydä apua ja lopeta ruikuttaminen. Ja vie lapset hoitoon, olet taatusti parempi äiti kun jaksat.

[/quote]

Hm, olisi luullut että omien kokemustesi jälkeen olisit voinut ymmärtää muitakin arjessa väsyneitä, ja ainakin sen tunteen kun väsymystä ei hyväksytä ja valittaa et saa. Sen sijaan täsmälleen samalla tavalla suhtaudut esim ap:en kuin (katkerana) kerrot että sinuun suhtaudutaan. 

Vierailija
24/26 |
13.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Empaattisuus ja sympaattisuus loppuu kahteen lapseen. Kolmas, neljäs jne on tyhmyyttä. t. neljän äiti

Vierailija
25/26 |
13.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ymmärrän :) Haluatko sinä ymmärtää miten raskasta minulla on? Kuuden hengen taloudessa teen yksin suurinpiirtein kaiken, jos joku muu erehtyy tiskikoneen tyhjentämään, niin siitä muistetaan mainita. Asiasta on keskusteltu useaan otteeseen, jotenkin aina kaikki vain unohtuu ja taas huomaan tekeväni kaiken aivan yksin. Voimia meille, minä lähden nyt jatkamaan maalaus-urakkaa.

Vierailija
26/26 |
13.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kun pakkoko on suoltaa... Jo lapsuudenperheessäni se neljäs mursi kamelin selän. Itselläni on kaksi, eikä enempää tule.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme neljä