Mikä oli sinun herkkuasi, kun olit pieni? Minkä herkun ostamista odotit aina into pinkeänä?
Mun herkkua oli Aarrearkku-pussi. Ja sellaisena se on pysynyt edelleen. 😋
Aina into pinkeänä odotin lauantaita, kun lähdettiin kaupasta ostamaan viikonloppukarkkeja ja aina piti saada tuollainen Aarrearkku-namipussi. Sitä sitten natustelin itsekseni ja lueskelin Aku Ankkaa. 🤗
Kommentit (48)
Mikä tahansa.
Herkkuja ei ollut. Aarrearkku oli kyllä hyvä. Niitä pikkupusseja oli kiva availla.
Vaniljan makuinen naminami. Se oli vaaleansininen ja siinä oli jääkarhun kuva.
Maija-toffeekarkit ja Jambo-suklaapatukat. Muistan myös kun söin ensimmäistä kertaa Mars-patukkaa, oli ihan taivaallista, nyt ei menisi kirveelläkään. Olen syntynyt -71.
Finger licker-tikkari. Punainen pakkaus, jossa oli punainen tikkari ja kirpeää jauhoa, johon tikkari dipattiin.
Limsa. Sprite, cola tai päärynä. Kun sitä sai vaan kerran viikossa..
Snickers tahna lasipurkissa, varmaan oli tarkoitettu leivän päälle, mutta mä vedin sitä ihan lusikalla. Harmi kun myynti loppui!
Kaikista eniten pidin graavilohivoileivistä. Muut lapset halusi karkkia, mutta minä halusin mieluummin graavilohileivän.
Olisin halunnut kotitekoista kakkua jossa on karkkia päällä, mutta lapsille syötettiin joskus karkkipussi tai valmiskakkua.
Mikään ei voittanut isoäidin tekemiä lettuja sokerin mansikkahillon ja maidon kanssa nautittuna
80-luvulla setä toi aina bilar-karkkipussin, kun tuli ruotsista käymään. Oi sitä onnea. Heti kun tuli suomen kauppojen valikoimiin, ostin kokeeksi, niin olivatkin todella mauttomia. Niin se makumaailma muuttuu, kun "kasvaa aikuiseksi". Kerran kuussa nakkarilla käynnit: rillimakkara ja paljo sinappia. Jotenkin se makkara maistui paljon paremmalta kuin kotona valmistettuna.
Suffeli. Saatiin lapsilisäpäivänä valita Suffeli tai Pätkis. Valitsin aina Suffelin ku se oli isompi. Rahaa oli vähän joten meillä oli karkkipäivä kerran kuussa
Vierailija kirjoitti:
Snickers tahna lasipurkissa, varmaan oli tarkoitettu leivän päälle, mutta mä vedin sitä ihan lusikalla. Harmi kun myynti loppui!
Sitä saa nyt normal myymälästä. Täällä niitä oli siellä myynnissä ainakin viimeksi kun kävin.
Jaffakeksit ja suolaisista maksamakkara
Salmiakki, ja milloin mikäkin oli se järjestys, mikä niistä oli suosikki. Super salmiakki useimmiten.
Isän itse valmistama vaniljajäätelö. Nam, oli ihanan pehmeää. 👍
Siskon leipoma mustikkapiirakka, tietenkin pullataikinapohjalla. Vielä kun oli osallistunut pakotetusti niiden mustikoiden poimintaan, kyllä se oli herkullista!
Ränkkäkarkkiaskin