Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pelottaa tehdä raskaustesti!

Vierailija
05.05.2014 |

Vauva 9kk. Imetän edelleen 5 krt päivä. Menkat tullut miten sattuu, nyt ei ole ollut menkkoja kahteen kuukauteen. Kolmena aamuna on nyt ollut pahoinvoiva olo, paleltaa, päätä särkee. Mun pitäis mennä syksyllä töihin. Melko varmasti siis päädyn aborttiin. Ahdistaa. Pakko mennä ostamaan se raskaustesti tänään. Pitäkää peukkuja etten ole raskaana!

Kommentit (50)

Vierailija
1/50 |
06.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.05.2014 klo 19:57"]

[quote author="Vierailija" time="05.05.2014 klo 19:42"][quote author="Vierailija" time="05.05.2014 klo 18:20"]

[quote author="Vierailija" time="05.05.2014 klo 17:30"][quote author="Vierailija" time="05.05.2014 klo 16:05"]Yhden lapsen vanhemmat eivät tiedä vanhemmuudesta mitään. Vanhemmuuteen kuuluu oleellisesti tarjota lapselle parhaat eväät elämään. Parasta mitä vanhempi voi lapselle tarjota on sisaruksia! Mikä pirun kermaperse kitisee, että lasten kanssa on liian rankkaa ja siksi ei voi tehdä sitä sisarusta? Minun kaikki lapseni ovat olleet pahasto allergisia ja huutaneen ensimmäiset kaksi vuotta. Kukaam ei ole auttanut, isovanhemmat eivät pärjänneet vaativien vauvojen kanssa. Silti vielä yksi tulossa, jos sattuisi ero tulemaan niin olisi ainakin lapset täysiä sisaruksia keskenään. Yhden päätin vielä tehdä, jos toiselle lapselle jotain sattuisi niin olisi vielä yksi sisarus jäljellä. Lasteni parhaaksi.

Jättäkää ne ekatkin hankkimatta jos ei viitsi vaivautua lapselle sisarusta tekemään.ä

[/quote]

Kuulostat todella katkeralta:( Ei elämän tarvitse olla pelkkää uhrautumista ja kärsimystä, kukaan ei tule sinua siitä palkitsemaan!

[/quote]

Miksi olisin katkera? Miten olen uhrautunut? Lapsista saa valtavasti. Kun olen sen ekan päättänyt tehdä, täytyihän minun tehdä niitä sisaruksia. Lapsen parhaaksi. Ei se ole mitään uhrautumista, jokaisella äidillä vain on se tärkein työ tehtävänä. Ikäviä hedonisteja valitettavasti on ihan liikaa, ei jakseta sisaruksia lapselle hankkia, vaikka se on lapselle parasta.

[/quote]

Ei todellakaan ollut tarkoitus yläpeukuttaa! Ärsyttävää paskaa tuo että sisaruksia on pakko hankkia. Vaikka omat sisarukset on mulle tosi tärkeitä, olen nähnyt tuttavapiirissä paljon tapauksia, että sisaruksen (olipa iso tai pieni ikäero) kanssa ei juurikaan olla tekemisissä, ei lapsena eikä aikuisena. Ei siis tuo sisaruus automaattisesti onnea ja auvoa. Katkeralta kuulotat, ota huomioon, että sun tapasi/ajatusmaailmasi ei sovi kaikille.

[/quote]

Ja minä olen nähnyt niin paljon niitä ainoana lapsena kasvaneita kusipäitä. Kaikki enemmän taivähemmän itseään täynnä. Kukaan yksin kasvaneista ystävistäni ei ole päätynyt samaan ratkaisuun. Ovat katkeria lapsuudestaan.

[/quote]

Ja minä olen nähnyt niitä sisarusten kanssa kasvaneita kusipäitä. Ei se kusipäisyys johdu siitä onko ainoa lapsi vai monilapsisesta perheestä :D ihmiset ovat erilaisia jos et sitä tiennyt

Vierailija
2/50 |
06.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teitkös ap jo testin? Jännään sun puolesta, itsellä ollut hyvin samanlainen tilanne joku aika sitten, mutta en ollut onneksi raskaana sit kumminkaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/50 |
06.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
4/50 |
06.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap mitä raskaustesti sanoo?

Vierailija
5/50 |
05.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites se ehkäisyn käyttö? En saata uskoa, että pienten lasten äidit on niin vastuuttomia, että iso osa aborteista tehdään heille. Enkä nyt puhu juuri ap:sta vaan yleisesti.

Pidän peukkuja, ettei ap ole raskaana.

Vierailija
6/50 |
05.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oikeasti uskonut että näin voisi käydä. Kokoajan mietin että ehkäisy pitäisi aloittaa. Ajattelin että imetys, runsas laihtumiseni, ikäni (yli 36v) tekisivät raskautumisen todella epätodennäköiseksi. Pidetään nyt peukkuja että en ole raskaana.

Vierailija
7/50 |
05.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.05.2014 klo 13:44"]

En oikeasti uskonut että näin voisi käydä. Kokoajan mietin että ehkäisy pitäisi aloittaa. Ajattelin että imetys, runsas laihtumiseni, ikäni (yli 36v) tekisivät raskautumisen todella epätodennäköiseksi. Pidetään nyt peukkuja että en ole raskaana.

[/quote]

Eipä se mikään uskon asia ole.

Vierailija
8/50 |
05.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti en ole raskaana ja jos olen niin todella alkuviikoilla, silloin lääkkeellinen keskeytys ilman kaavintaa onnistuu. Ehkäisyn hankin hetimiten kun tämä asia selviää. t, ap

Vierailija
9/50 |
05.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi ihmessä olet luottanut imetykseen, ei se mikään e-keino ole?

Vierailija
10/50 |
05.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei ole menkkoja ollut kahteen kuukauteen niin miksi vasta nyt teet testin, miksi et aiemmin?

Vierailija
11/50 |
05.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kahdet menkat jo jääneet pois ja pahoinvointi alkanut, niin ei se nyt ihan alkuviikoilla enää ole.

Vierailija
12/50 |
05.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata tuossa iässä tehdä aborttia jos kuitenkin haluat useamman lapsen.

Vierailija
13/50 |
05.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.05.2014 klo 14:17"]

Jos kahdet menkat jo jääneet pois ja pahoinvointi alkanut, niin ei se nyt ihan alkuviikoilla enää ole.

[/quote]

Mulla oli kuukausi sitten yhden päivän menkat. Ajattelin että kuuluu asiaan koska menkat ovat olleet todella epäsäännölliset koko imetysajan. Vauva siis nyt 9kk. Mulla oli ensimmäiset menkat 7 vko synnytyksestä, seuraavat 4kk synnytyksestä, sitten 6kk synnytyksestä, sitten 7kk synnyksestä ja seuraavat oli ne yhden päivän menkat. Kierto ei ole tosiaankaan säännöllistynyt. Nyt kuitenkin kolmena aamuna raskausoireet?! Eli raskaudesta en ole varma, mutta raskauden mahdollisuus pelottaa. Ei tarvitse tuomita, ei tämä mullekaan ole mukava tilanne.

Vierailija
14/50 |
05.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.05.2014 klo 14:40"]

Ei kannata tuossa iässä tehdä aborttia jos kuitenkin haluat useamman lapsen.

[/quote]

Tajuan että nykyisen mieheni kanssa en halua enää yhtään enempää lapsia. Haluan pitää tästä 9kk vauvasta hyvää huolta ja saada talouteni kuntoon (mennä syksyllä töihin).

Vierailija
15/50 |
05.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.05.2014 klo 13:44"]

[/quote]

Miten voi olla näin välinpitämätön, jos sitä vauvaa ei todellakaan halua? En voi ymmärtää.

Vierailija
16/50 |
05.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä ikäero lapsille. Moni on tykännyt, kun kaksi lasta kasvaa rintarinnan. Ei aivan kaksoset, mutta toisilleen läheiset silti. Vanhempi lapsi ei osaa olla kateellinen vauvalle noin pienillä ikäeroilla. Kahden vuoden ikäeroilla osaisi!

Jos olet raskaana, toivon, että toivut nopeasti alkujärkytyksestäsi. Mieti, jos ei olisi toista lasta, saisit parin vuoden sisällä olla enemmän viihdyttämässä ainokaistasi. Vauvassa on vihdettä tarpeeksi! Kuka aikuinen nyt jaksaisi yhden lapsen kanssa kotona ollakaan!

Vierailija
17/50 |
05.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No oliko se paksuna ?

Vierailija
18/50 |
05.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.05.2014 klo 15:03"]

No oliko se paksuna ?

[/quote]

Mä en nyt ehdi päivystää tässä koneella koko ajan. Vauva heräsi päikkäreiltä ja lähden tässä ehkä kohta ostamaan sitä r-testiä. Sinänsä pieni ikäero voi olla ihan kiva juttu, mutta mulle on tullut selväksi tämän vauvan kanssa että suhteemme tulisi päätymään varmaan isoon kriisiin jos tähän enää muita lapsia tulisi. Mieheni siis varmasti toivoisi lasta, mutta ei käytännössä osallistuisi enempää kuin nytkään. Olen ihan tarpeeksi katkera ja poikki nytkin ja myönnän realiteetit.

Vierailija
19/50 |
05.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aiotko olla lääkärille rehellinen tuon "ehkäisysi" suhteen vai valehteletko käyttäneesi kondomia?

Vierailija
20/50 |
05.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee se testi, totuutta sen tekeminen ei muuta miksikään, mut tieto siitä tulee sulle.