Asunto ei ole omaisuutta!
Muistakaa se. Kiinteistöjä ei lasketa omaisuudeksi.
Kommentit (12)
Jaa. Mitä se sitten on? Entäs asunto-osake?
Eli kiinteistösijoitusyhtiöillä ei ole ollenkaan omaisuutta? Selvä.
Muakin kiinnostaa tietää mikä se sitten on ja kuka muka tälläisen määritellyt?
Ymmärrän sen, jos on velkainen asunto, mutta jos siitä ei ole senttiäkään lainaa, niin sitten se mun mielestä kuuluu laskea omaisuudeksi.
Se-le-vä! Minulla on omistuksessa 1/2 kiinteistö ja tämän lisäksi 5 sijoitusasuntoa asunto-osakkeina. Minulla ei siis ole omaisuutta lainkaan. Kaikkea sitä av:lta oppii!
Totta mooses se on omaisuutta. Itse asiassa hyvin harva konkreettinen asia maailmassa ei ole omaisuutta.
Heh, sekä kiinteistöt että asunto-osakkeet ovat omaisuutta. Sen lisäksi ne ovat esineitä. Tonttikin on omaisuutta ja esine, vaikka se olisi rakentamaton.
Mäkin oon ollu niiiin tyhmä, luulin omistavani omakotitalosta puolet.
Kenenhän omaisuutta se sitten mahtaa olla?
Valaise nyt hyvä ap, että mitä omistusasunnot sitten ovat jos eivät omaisuutta??:D
Ehkä tämä on joku av-juttu. Jokaisella vähänkään normaalilla on omakotitalo jossa asuu ja muutamia sijoitusasuntoja, ja vähintään kymppitonnin kuukausitulot (miehillä tietysti tuplasti se), se ei ole vielä omaisuutta. Vasta sitten saa puhua omaisuudesta kun sillä voisi rahoittaa koko julkisen sektorin.
Kyllä kaikki mitä omistaa on omaisuutta, sitä se sana tarkoittaa, jos sulla on säkillinen sun vaatteita, ne on sun omaisuutta.
[quote author="Vierailija" time="12.05.2014 klo 20:26"]
Heh, sekä kiinteistöt että asunto-osakkeet ovat omaisuutta. Sen lisäksi ne ovat esineitä. Tonttikin on omaisuutta ja esine, vaikka se olisi rakentamaton.
[/quote]
Ei puhuta esineistä vaan nimenomaan kiinteistöistä kun puhutaan taloista, metsistä, tonteista, maatiloista jne.
Kuka ei laske?