Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kaksiosainen kohtu ja vauvan kääntyminen?

Vierailija
18.08.2014 |

Minulla todettiin kaksiosainen kohtu (ohut seinämä), ja nyt odotan lasta. Neuvolassa sanottiin että vauvan perätila on hyvin yleinen, koska sillä ei ole niin paljon tilaa kääntyä. Viikkoja on vasta 13, joten en osaa sanoa miten paljon tuo seinämä antaa periksi vauvan kasvaessa.

Onko täällä muita joilla kaksiosainen kohtu ja olette synnyttäneet? Miten raskaus ja synnytys meni, kääntyikö vauva jne? Kaikki tieto otetaan kiitollisena vastaan :)

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
18.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja lisään, muistaakseni ei edes suositeltu alatiesynnytystä perätilan vuoksi. Ei ollut ehdoton ei mut halusin sektion. Tsemppiä raskauteen :)

Vierailija
2/5 |
18.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perätilaan kääntyi ehkä rakenneultran aikaan. Ei enää kääntynyt raivotarjontaan ollenkaan. Käännöstä ei seinämän takia yritetty. Mutta erikoislääkäri ultrasi välillä, sanoi et hyvin joustaa kohtu. Ja et voi ehkä kääntyä mut rv 35-36 mahikset vähentyy kun tila loppuu. Sektioaika varattiin muistaakseni rv 35 tienoilla? 39+2 taidettiin tehdä suunniteltu sektio. Kaikki meni hyvin :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
09.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtaako aloittajat lukea vielä keskustelua mutta olittekontietoisia onko portioita kohdustanne 1 vai 2? Minulla kansiosainen kohtu ja rv 33 menossa. Vauva perätilassa, ollut koko ajan. Sektioon näillä näkymin menossa. Mulla jäi vielä epäselväksi tuo portuoiden määrä ja ylipäänsä se että vaikka vauva olisikin raivotarjonnassa onnistuisiko normi synnytys kuitenkaan ilman riskejä. Rv 36 tsekkaavat vielä vauvan tarjonnan ja tehdään sitten lopulliset synnytyssuunnitelmat.

Vierailija
4/5 |
09.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla meni lapsivedet viikolla 32. Tila loppuu ja sen takia kalvot repesivät. Kaksi viikkoa saa olla ilman vettä. Vauva oli perätilassa, eikä voitu kääntää kun ei ollut vesiäkään. Keisarinleikkaus. Lapsi painoi 1970 grammaa ja voi aika hyvin. Istukka oli pieni ja repaleinen. Nyt toi teinix tuolla köllii. Astma ja allergioita,ja vähän oppimisvaikeuksia, mutta muuten se voi hyvin. Pienikokoinen ollut aina.

Vierailija
5/5 |
09.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katso youtubesta DailyBumps! Missyllä oli kaksiosainen kohtu(n. vuosi sitten leikattu normaaliksi ja hän on raskaana uudestaan) ja synnytti pojan sektiolla. Heillä on päivittäisiä videoita ja Missyn omalla kanavalla tarkempaa infoa koskien juuri tuota kohdun väliseinämää ja sen aiheuttamia komplikaatioita. Suosittelen :)