Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ei jumalauta! Mies huusi naukuvalla äänellä ruokaa laittaessaan

Vierailija
12.05.2014 |

Mä en kestä! Mies laittaa ehkä kerran kahdessa viikossa ruoan. Muutoin kokkailut on vastuullani. No, tänään hän alkoi väsäämään jauhelihakastiketta. Itse ajattelin kerrankin ottaa rennosti ja katsella tv:tä. Hetken kuluttua kuuluu ärsyyntynyt ja naukuva ääni: voitko tulla edes laittamaan makaronit kiehumaan kun käteni ovat sidotut jauhelihan ruskistamiseen. Vesi siinä kiehui jo yli äyräiden ja mies sinkoilee ympäri keittiötä. Olen myös joutunut sanomaan mikä kattila kastikkeelle sekä millä kastiketta voi sekoittaa kun kaikki lastat pesukoneessa. Ei jumalauta! 

Ja nyt se siis on kiukkuinen kun joutuu yksin tekemään koko ruoan. Ja ps. voitte vaan kuvitella missä kunnossa keittiö on ja kuka sen siivoaa. Hän on sentään laittanut ruokaa.

Kommentit (402)

Vierailija
161/402 |
05.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin, että naukuu kovalla äänellä laittaessaan ruokaa.

Vierailija
162/402 |
05.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun ex-mies imuroi ehkä kerran vuodessa ja silloinkin hän koko ajan huusi mua apuun noukkimaan ja siirtämään tavaroita imurin tieltä. Oli kyllä niin ärsyttävä tyyppi. Sitten pitkän aikaa muisti mainita, miten hän oli imuroinut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/402 |
05.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naisen tehtävä on laittaa ruokaa. 

Mies tekee sitten ne vaativammat työt. 

Tarkennatko vielä, mitä ne vaativammat työt mahtavat olla? Tämä ketjuhan kertoo että ruuanlaitto on monille miehille jopa liian vaativaa.

Kaikki missä tarvitaan työkaluja ja/tai ymmärrystä tekniikasta. Jopa ruuvin seinään poraaminen on monille naisille jopa liian vaikeaa, puhumattakaan auton jarruremontista tai muista pikkuhommista jotka miehiltä sujuu tuosta vain. 

Huono vitsi. Suurin osa miehistä ei nykyään osaa tehdä mitään kodin tai auton pikkuremppoja, joten joudun nekin tekemään itse. Ja mitä muuhun tekniikkaan tulee niin IT-alan ammattilaisena nekin asiat sujuvat. Vielä joskus 80-luvulla jokainen jamppa rassaili autoja ja auttoi talon remppahommissa, eivät 90-luvulla syntyneet sitä ole enää tehneet. Eivät nuo hieman alle 40-vuotiaat miehet osaa tehdä oikein mitään. Eivätkä monet nelikymppisetkään. Poikkeuksena toki ne, jotka varta vasten ovat hakeutuneet alalle, jossa on pakko osata.

T. N40

Vierailija
164/402 |
05.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsittämätöntä, että näinkin selviä trolleja on aikoinaan mennyt ylläpidon seulasta läpi.

Vierailija
165/402 |
05.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta pakastaako ap:n mies sitten makaroonien keitinveden?

Ja muistaahan pestä jauhenlihan ennen käyttöä?

Vierailija
166/402 |
05.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin eilen töistä kotiin, mies ylpeänä kehuskeli et on jo syönyt poikien kanssa. Paistoivat oikein pihvit ja laittoivat sellaisen terveellisen graham-sämpylän väliin. Oikein käsillään innoissaan näytti miten ne oli tehty, ihmeissäni ja vähän jo itsekin innostuneena kysyin, mitä pihvejä olivat syöneet (mies ei ikinä raaski itse ostaa mitään hyvää pihvilihaa eikä myöskään tee mitään ruokaa hernekeiton lämmittämisen ja makkaran grillaamisen lisäksi). Ei meinannut sanoa, mutta sitten kertoi, että no niitä Hiillos-pihvejä.

Repesin.

Vierailija
167/402 |
05.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanha ketju, mutta mä olen nyt viimeisen viikon aikana tehnyt meillä 90 % ruuista, kun olen ollut lomalla ja mies töissä. Yleensä on toisinpäin. 7 päivä palataan vanhaan, minä tulen töistä suoraan ruokapöytään lähes aina, joskus on poikkeuksia. Mieheni on pian 60. Myös meillä molemmat pojat osaavat laittaa ruokaa tuoreista raaka-aineista. Kun kauempana asuva nuorempi poika tulee käymään, hän kokkaa usein meille hampurilaispihvit (tekee itse ja on neuvonut meille, miten tulee parempia), lasagnet yms. ja omalla kämpällään tekee hernekeiton alusta alkaen itse, ei purkista. Oon kyllä ylpeä sekä miehestä että pojista. 

Leipominen on minun juttu kyllä meillä, siihen ei miesväki ole innostunut. Nuorempi joskus saattaa jonkun kakun itselleen tehdä. 

Vierailija
168/402 |
05.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarkennatko vielä, mitä ne vaativammat työt mahtavat olla? Tämä ketjuhan kertoo että ruuanlaitto on monille miehille jopa liian vaativaa.

Kaikki missä tarvitaan työkaluja ja/tai ymmärrystä tekniikasta. Jopa ruuvin seinään poraaminen on monille naisille jopa liian vaikeaa, puhumattakaan auton jarruremontista tai muista pikkuhommista jotka miehiltä sujuu tuosta vain. 

Huono vitsi. Suurin osa miehistä ei nykyään osaa tehdä mitään kodin tai auton pikkuremppoja, joten joudun nekin tekemään itse. Ja mitä muuhun tekniikkaan tulee niin IT-alan ammattilaisena nekin asiat sujuvat. Vielä joskus 80-luvulla jokainen jamppa rassaili autoja ja auttoi talon remppahommissa, eivät 90-luvulla syntyneet sitä ole enää tehneet. Eivät nuo hieman alle 40-vuotiaat miehet osaa tehdä oikein mitään. Eivätkä monet nelikymppisetkään. Poikkeuksena toki ne, jotka varta vasten ovat hakeutuneet alalle, jossa on pakko osata.

T. N40

Me osataan miehen kanssa kumpikin ajaa auto huoltoon ja miksi pitäisi edes yrittää itse, kun ammattilaisia on sitä varten? Nykyautot on vaativampia kuin ennen oli. Mä osasin 18-v. tyttösenä vaihtaa tuulettimen hihnan kun mun pikkufiatisssa oli jatkuvasti sen kanssa ongelmaa, isä opetti.  

Meillä molemmat osaa kaikkea. Mies tekee ruokaa ja mä osaan huoltaa tietsikkani, teenhän sen töissäkin - en ole alan ammattilainen, mutta meidän alalla monissa pienissä insinööritoimistoissa on tapana, että jokainen hoitaa oman koneensa itse. Myös päinvastoin. Auton saa huoltaa liike. Ruuvinporukaset saa mies tehdä, koska on käsistään kätevämpi, mutta eihän se teknisesti vaikeaa ole kellekään. Lapsikin osaa, noitahan opetellaan jo ala-asteella. 

Vierailija
169/402 |
05.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keittiön laatikostoihin ja kaappeihin voisi laittaa Dymolla tms pienet merkinnät, mitä kunkin luukun takana piileskelee. Siihen uunia lähimpänä olevan laatikoston ylimpään laatikkoon teksti "Paistinlastat". Tai sitten piirtää sellaiset paistinlastan kuvat. Vähän niinkuin päiväkodissa on saksien kuvat saksilaatikossa.

Vierailija
170/402 |
05.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä tiedät että on mies? Onko sukupuolitesti tehty?

Vierailija
171/402 |
05.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin kuin joku aiemminkin kirjoitti, niin hauskan värikkäästi kirjoitettu aloittajalta. :D Jos esim. deittisovelluksessa joku nainen kirjoittaisi näin, niin haluaisin treffeille, vaikkei profiilissa olisi edes kuvaa.

Vierailija
172/402 |
05.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. N40

Moikkelis, täällä maakunnissa on vapaitakin 40v miehiä joilta sujuu auton moottorin korjaus, peltityöt, rakennustyöt ja jopa omistan ompelukoneen muiden työkalujen lisäksi. Vaihdan takin vetoketjun, kumppanini ei. Tiedäthän että nykyajan autoja ei enää "rassailla" kuten vanhoja Taunuksia. Protestina vanha auto on hyvä mutta vitsi vanhenee kun naapurit ajaa sähköautoilla ja käyvät Levillä jakutsi-lomillaan. Tietty jos tienaa hyvin ja ajaa Ladalla niin onhan siinä asennetta. Itse ajaisin Jenkillä jos olisi autotalli jossa harrastaa ja paikka varaosa-autolle. 

Vierailija
173/402 |
05.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nää on näitä juttuja, että oon onnellinen kun oon päässy kouluttamaan miestäni 19-vuotiaasta alkaen. En tiedä mikä tumpelo meilläkin asuis muuten! Nyt se lihapiirakkaruokavaliolla elelijä oli sentään niin nuori että vielä oppi uusia temppuja.

Tämä menee nyt ihan ohi tämän hulvattoman aiheen, mutta että mulla nousee aina karvat pystyyn, kun joku ilmoittaa kouluttaneensa miehensä. Se on niin, että jos kasvatustyö on äidillä jäänyt kesken, niin vaimo joko hyväksyy miehen semmoisena tai palauttaa äidille. Ei miehiä, kuten ei meitä naisiakaan kouluteta niinkuin jotakin koiraa

Hulvattoman hauska ketju. :)

Erityisesti huvitti se, ettei keittiöstä löydy mitään. Se muuten johtuu monen miehen mielestä usein siitä, että tavaraa on liikaa, varsinkin jos mies laittaa ruokaa harvoin tai vaan tiettyjä ruokalajeja.

Meilläkin riittäisi miehen mielestä yksi (korkeintaan kaksi) kattilaa, yksi iso paistinpannu ja yksi matala vuoka, yksi kulho ja paistinlasta. Ja tietysti leikkuulauta, vispilä, pikkuveitsi ja kokkiveitsi. Mun mielestä noilla ei pääse edes alkuun, kun omilleen muuttaa. :D

Olisi mielenkiintoista tehdä aloitus siitä, mitä kukin keittiössä tarvitsee, ja minkä verran laittaa ruokaa ja leipoo. :)

Itsellä suurimpia hankaluuksia alussa tuotti työjärjestys, määrät, maustaminen ja jälkien siivous. Jouduin siis aika nopeasti ojasta allikkoon ja ruuanlaitto tuntui tosi haastavalta. :D

Sivuraide:

Mun mielestä jokaisen pitäisi kouluttaa puolisoaan kuten koiraa, sekä miehen että naisen. Koulutuksessa tarvitaan kärsivällisyyttä, rakkautta ja lämpöä, ei pakkoa. Yhteinen huumori on eduksi.

Ensin luodaan rakastava suhde (leimaantuminen), sitten kerrotaan mitä odotetaan, ja opetetaan miten. Ei suututa virheistä, vaan todetaan, että opetan uudestaan, askel taakse ja lisää harjoittelua (toisto). Sitten kun molemmat oppii elämään toistensa kanssa (liimaantumatta toisiinsa), suhde on aika täydellinen.

Se edellyttää vain, että molemmat suhtautuvat toisiinsa kuin koiraan (kärsivällisesti, iloisesti, rakastavasti) ja pitävät toisen hyvää oloa yhtä tärkeänä kuin omaansa.

Vierailija
174/402 |
05.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan ku mun mies, en anna sen nykyään laittaa ruokaa vaikka joskus se haluiskin. Mielummin teen itse ja syön hyvää ruokaa kuin syön paskan makusta ruokaa ja siivoan koko keittiön katosta lattiaan + joudun vielä neuvomaan koko operaation ajan vieressä kuitenkin... joo, mun mies eli valmisruoalla ennenku tavattiin.

Juurikin tästä syystä opettakaa kaikki lapset sukupuoleen katsomatta jo kotona tekemään kotityöt ja laittamaan ruokaa. Vaikka ihan vaan ne perus makaronilaatikot, jauhelihakastikkeet ym. Olis ihan hirveetä jos oma poika olisi täysin uusavuton.

Vierailija
175/402 |
05.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Housut jalasta, vaikken sua rakasta.

Kyl sä tiedät, et mä rakastan vaan rahasta.

Teen susta ilosen, jos annat pari satasta.

Mä olen ilopoika.

Mä olen ilopoika.

Rusetti kaulaan ja henkselit kii.

Hö, enkelit pliis, suojelkaa matkaanii.

Varjelkaa mun nahkaanii

Viis hörppyy pullostaa, ettei taju kunnolla.

Niin illat menee helpommiin, täl heikol omaltunnolla.

Vaik muisti pätkii, ja vaimoki lähti.

Mikään ei saa mua lopettaan, oon viihdealan tähti

En tiedä mistä herään, mut jollain pitää elääkkin

Kiitos sulle, ja sulle laitan laskun tuleen perään.

Mä olen ilopoika.

Mä olen ilopoika.

Teen susta ilosen. Oon poika ilojen.

Lupaan olla ilonen, ja lupaustani riko en.

Hö, mua viihdyttää, nähdä et sä viihdyt tääl.

Mä tykkään, et tykkäät.

Mut toivon ettet ala kiintymään.

Pimpom, pimpeli pom.

Oon siellä, mis massit on.

Vaik vähän hävettää, en ainakaan oo massiton.

Mä vihaan rahaa, mutten sitä mitä rahl saa.

Kun viihdesielu varastaa, niin pitää rahastaa.

Mä olen ilopoika.

Mä olen ilopoika.

Vaik tuntuu pahalta, vieraita halata.

En mä osais enää menneisyyteen palata.

Äiti huolissaan, se haluu vaan mun parasta.

Mut mä olen iso poika.

Mä olen ilopoika.

Vierailija
176/402 |
05.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän kotityöt täytyy jakaa tasaisesti. Ehkäpä miehesi tekee sitten jotain muuta vai makaako se vaan sohvalla?

Tekstisi pohjalta voisi sanoa, että miehesi on onneton vässykkä, vaihda äkkiä. Toivottavasti olen väärässä.

Vierailija
177/402 |
05.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi "mies ei löydä mitään mistään" on jonkinlainen outo leikki, jota miehet ja naiset leikkivät keskenään. En ole oikein ymmärtänyt, miksi. Tuottaako miehelle jotain tyydytystä ja turvallisuuden tunnetta, että nainen on emäntä, joka tietää paremmin kodin tavaroiden sijainnin? Tuottaako naiselle jotain tyydytystä se, että mies osoittaa kysymällä olevansa riippuvainen naisestaan?

Oma rakas puolisoni oli yhdessäasumisemme alkuaikoina samanlainen, ja joskus satunnaisesti, 14 vuoden yhdessäasumisen jälkeen vieläkin palaa vanhoihin huonoihin tapoihinsa. Olemme aikuisen iän parisuhteessa, kummallakin takana ensimmäinen, pitkä avioliitto, ennen kuin erojemme jälkeen päädyimme yhteen. Aiemmassa avioliitossaan mies ja hänen exänsä olivat ilmeisesti leikkineet juuri tätä "mies ei löydä" -leikkiä, koska järkevä ja fiksu mieheni kyseli yhteisessä kodissamme (johon juuri oli tehty keittiöremppa ja yhdessä asiat järjestelty järkevästi) mitä on missä. Missä on mausteet, missä kattilat. Plus, vielä hassumpaa, missä on pyyhkeet, lakanat, missä hänen omat sukat. Tiesin kumminkin, että mies on työssä ollessaan jopa komennuksilla asunut ulkomailla yksikseen, ja tuona aikana joutunut löytämään sukkansa ja kattilansa ihan itse, joten en lähtenyt tähän leikkiin. En ollut kuulevinani kyselyjä. Tai vastaisin, että sorry en muista, etsi.

Minulla on nykyään järkevä, fiksu mies, joka löytää meiltä kauhat, kattilat, mausteet, sukkansa, paitansa, pyyhkeet ja lakanat. Me halutaan ehkä leikkiä muita leikkejä.

Vierailija
178/402 |
05.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löitkö miestäsi kun hermosi menivät ?

Vierailija
179/402 |
05.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä mulla toinen torvi. Sano sille ukolles jos moinen haittaa. Mitäse tänne vinkuminen asiaa miksikään muuttaa, häh?

Vierailija
180/402 |
05.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies voi korjata jäljet jos ei oo ruoan laittajaksi ja imuroida.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä seitsemän