Ei jumalauta! Mies huusi naukuvalla äänellä ruokaa laittaessaan
Mä en kestä! Mies laittaa ehkä kerran kahdessa viikossa ruoan. Muutoin kokkailut on vastuullani. No, tänään hän alkoi väsäämään jauhelihakastiketta. Itse ajattelin kerrankin ottaa rennosti ja katsella tv:tä. Hetken kuluttua kuuluu ärsyyntynyt ja naukuva ääni: voitko tulla edes laittamaan makaronit kiehumaan kun käteni ovat sidotut jauhelihan ruskistamiseen. Vesi siinä kiehui jo yli äyräiden ja mies sinkoilee ympäri keittiötä. Olen myös joutunut sanomaan mikä kattila kastikkeelle sekä millä kastiketta voi sekoittaa kun kaikki lastat pesukoneessa. Ei jumalauta!
Ja nyt se siis on kiukkuinen kun joutuu yksin tekemään koko ruoan. Ja ps. voitte vaan kuvitella missä kunnossa keittiö on ja kuka sen siivoaa. Hän on sentään laittanut ruokaa.
Kommentit (402)
Ihqu purkaantuminen, voimaantuminen taitaa olla saavutettu noin kymmennen sivun päässä pian hei- kuten Cyndi Lauper lauloi "She bob". Heh, juo kahvit/teet/yrttimehut ja ole kiitollinen että miehesi on keittiössä edes yrittämässä. Se on harvinaista, eikö se voisi olla teidän me-hetki edes?
Palstan taso-uskovaisille (rotu)miehille tässä eräs news flash: vaikeinta miehen IRL ei ole naisen iskeminen vaan pitäminen parisuhteessa oli se sitten millainen viritys tahansa. Se vaatii pelisilmää, Oppeja, tunneälyä sekä smoothiutta tilanteissa joissa menään aivan pois omalta mukavuusalueelta. Yökerhossa linereiden nakkelu on halpaa ja iisiä sekä riskitöntä koska sitä voi tehdä kenelle vain ja vaihtaa kohdetta jos ei onnistu. Parisuhteessa on asioita joita Iskijätkin pelkäävät, edes joskus, ettei tulisi omalle kohdalle.
Sitten pikkurouvat: ON olemassa tiskikoneita ( ei vissiin teillä) jotka avaa luukun kun on pessyt tiskin. Joten sellaisen käytössä on hyvä tietää onkohan kauniimpi puolisko laittanut koneen aikaisemmin päälle ennen kuin kone on tarpeeksi täynnä. Teesi: kun nainen tekee vähän asioita mutta useammin on silloin tehnyt enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Mun mies osaa grillata ja tekee sitä mielellään. Liiankin mielellään. Grilli ja sen siivoaminen on hänen vastuullaan.
Mies osaa myös oikein mainiosti tehdä broilerista kastiketta. Tai jauhelihasta. Keittää perunat, tehdä muusia, laittaa paistin uuniin (ja ottaa sen pois sieltä).
Mutta sitä marinaa: missä on tuo ja tää, kun määä en mitäään löydäää. Ja meillä on ihan tietyissä, samoissa laatikoissa aina ne kapustat, lastat ja kauhat. Kaikki paistamisessa tarvittavat välineet on lähimmässä, ylimmässä laatikossa siinä lieden vieressä. Ja niitä on sen verran, että aina on puhtaita, vaikka osa olisi pesussa.
Kun sitä ei vaan voi avata sitä yhtä ja samaa, lähintä laatikkoa ja katsoa. Ei, kun niitä lastoja on pakko etsiä toisella puolella keittiötä olevasta lusikkalaatikosta tai sen alta kokkiveitsilaatikosta tai jopa jauhokaapista. Siitä lähimmästä laatikosta vaan ei voi katsoa. Ei kykene.
Kerran sain haukut, kun olin ostanut niin merkillistä makaroonia, ettei se kypsy ollenkaan. Kurkistin kattilaan, siellä oli makaronista muodostunutta velliä. Mies yritti keittää makaroonia siten, että kattilan kaikki vesi imeytyisi makarooneihin - kuten siis keitetään riisiä.
Sitä Myllyn paras-pussin suomenkielistä makaroninkeitto-ohjetta ei sitten pystynyt insinöörimies lukemaan, ei. Kyllä on makaroonissa vika, kun ei vesi siihen imeydy!
Niin.Grillaamiseenhan kuuluu yletön kaljan kiskominen,joten sen varjolla mielellään grillaavat!
Voi teidän miestenhaukkujien miehiä. Inhottavia ovat sellaiset naiset, ketkä rääkkää lapsiaan, ei osaa kasvatusasioita, mutta luulee olevansa tosi taitava ja tykättyjä. Haukkuvat toisten naisten miehiä. Ja naisia niiden selän takana.
Miehet osaa kokata. Naiset osaa nalkuttaa lähes kaikesta.
Vierailija kirjoitti:
Minun mies tekee ihan sairaan hyvää ruokaa. Silloin kun tekee. Yleensä vaan laittaa viikonloppuisin ja vaikka hyvää tuleekin niin keittiö on ihan järjettömässä kaaoksessa sen jälkeen. En vaan tajua! Itse osaan tehdä ruokaa niin että roskaa, kastiketta, sipulinkuoria yms ei ole ympäri tasoja ja lattioita.
No voi kamalaa. Sopii siitäkin valittaa.
Vierailija kirjoitti:
Heh :) Minunkaan mies ei osaa ruokaa laittaessaan tehdä kuin yhtä asiaa kerrallaan ja ei osaa yhtään priorisoida ruuanlaiton järjestystä. Jos en ole vieressä vahtimassa, niin se on tyyliä; riisi laitetaan kypsymään vasta kuin kastike on jo valmis. Kerran mies teki ruokaa meille kun olin töissä, se oli jauhelihanakkikastike. Alkaa edelleen naurattamaan, vaikka tästä on jo vuosia :D
Meillä mies kyllä auttaa kivasti keittiössä ja on aina apukokkina mukana. Pilkkoo ja tekee mitä pyydän, mutta kyllä se pääkokin pesti on aina minulla.. ehkä ihan syystäkin.
Tämä, ellen erehdy, on sitä naisten metatyötä. Ukko käy kaupassa mutta sinä teet listan - ja pidät puhelimen äänellä koska ukko kysyy mikä on om.sose ja sitten kun se tulee kotiin, huomaat että se osti lehtikorianterin kun piti tuoda kuivattu maustekorianteri. Sitten kerrot sille minkäkokoista palaa porkkanasta pitikään tulla ja miehen mentyä sohvalle pilkot niitä järkäleitä sopiviksi, joka kerta kun jotain pitää tehdä joudut häiritsemään sitä ja saat kiukkuisen mulkaisun, ja varmistat että se laittaa esiliinan vaalean paidan päälle ennenkuin se avaa granaattiomenan...
Tämä ketju osoittaa loistavasti sen, ettei mies tarvi naista yhtään mihinkään.
Vierailija kirjoitti:
Mun mies osaa grillata ja tekee sitä mielellään. Liiankin mielellään. Grilli ja sen siivoaminen on hänen vastuullaan.
Mies osaa myös oikein mainiosti tehdä broilerista kastiketta. Tai jauhelihasta. Keittää perunat, tehdä muusia, laittaa paistin uuniin (ja ottaa sen pois sieltä).
Mutta sitä marinaa: missä on tuo ja tää, kun määä en mitäään löydäää. Ja meillä on ihan tietyissä, samoissa laatikoissa aina ne kapustat, lastat ja kauhat. Kaikki paistamisessa tarvittavat välineet on lähimmässä, ylimmässä laatikossa siinä lieden vieressä. Ja niitä on sen verran, että aina on puhtaita, vaikka osa olisi pesussa.
Kun sitä ei vaan voi avata sitä yhtä ja samaa, lähintä laatikkoa ja katsoa. Ei, kun niitä lastoja on pakko etsiä toisella puolella keittiötä olevasta lusikkalaatikosta tai sen alta kokkiveitsilaatikosta tai jopa jauhokaapista. Siitä lähimmästä laatikosta vaan ei voi katsoa. Ei kykene.
Kerran sain haukut, kun olin ostanut niin merkillistä makaroonia, ettei se kypsy ollenkaan. Kurkistin kattilaan, siellä oli makaronista muodostunutta velliä. Mies yritti keittää makaroonia siten, että kattilan kaikki vesi imeytyisi makarooneihin - kuten siis keitetään riisiä.
Sitä Myllyn paras-pussin suomenkielistä makaroninkeitto-ohjetta ei sitten pystynyt insinöörimies lukemaan, ei. Kyllä on makaroonissa vika, kun ei vesi siihen imeydy!
:D Mä exän kans kyllästyin olemaan tietotoimisto mis mikäki tavara sijaitsee ja aloin vastata kysymyksiin "kapustapaikassa" "kattilapaikassa" jne. No, se ei auttanut mitään :D Se keskustelu sit vaan meni niin et "Missä meillä on paistolasta?" "Paistolastapaikassa" ja sitse avas paistolastalaatikon ja otti sen sieltä :DD Mä en vieläkään tajua miks se ees kysy koska se selvästi tiesi :D
Vierailija kirjoitti:
:D vedin omenan väärään kurkkuun.....!
Henkitorveen, iso pala 🥳
Sä et tainnut tajuta sitten miehesi piilovittuilua :)
Ellei aikuinen mies löydä paistolastaa/kapustaa ni käyttäköön sormiaan.
Hard Target kirjoitti:
Ihqu purkaantuminen, voimaantuminen taitaa olla saavutettu noin kymmennen sivun päässä pian hei- kuten Cyndi Lauper lauloi "She bob". Heh, juo kahvit/teet/yrttimehut ja ole kiitollinen että miehesi on keittiössä edes yrittämässä. Se on harvinaista, eikö se voisi olla teidän me-hetki edes?
Palstan taso-uskovaisille (rotu)miehille tässä eräs news flash: vaikeinta miehen IRL ei ole naisen iskeminen vaan pitäminen parisuhteessa oli se sitten millainen viritys tahansa. Se vaatii pelisilmää, Oppeja, tunneälyä sekä smoothiutta tilanteissa joissa menään aivan pois omalta mukavuusalueelta. Yökerhossa linereiden nakkelu on halpaa ja iisiä sekä riskitöntä koska sitä voi tehdä kenelle vain ja vaihtaa kohdetta jos ei onnistu. Parisuhteessa on asioita joita Iskijätkin pelkäävät, edes joskus, ettei tulisi omalle kohdalle.
Sitten pikkurouvat: ON olemassa tiskikoneita ( ei vissiin teillä) jotka avaa luukun kun on pessyt tiskin. Joten sellaisen käytössä on hyvä tietää onkohan kauniimpi puolisko laittanut koneen aikaisemmin päälle ennen kuin kone on tarpeeksi täynnä. Teesi: kun nainen tekee vähän asioita mutta useammin on silloin tehnyt enemmän.
Siis mitä IHMETTÄ sä selität??
Anteeksi ap, mutta repesin tälle aloitukselle ihan täysin. En edes ymmärrä, mikä tässä oli niin hauskaa: ehkä vain mielikuva. Toki ymmärrän siis että sua tilanne harmittaa.
En ole lukenut koko ketjua, joten joku asia saattoi joltain muulta tulla jo.. Minkä ikäisiä olette, jos miehen ruuanlaittotaidot on tuota luokkaa? No, toki sama sille iälle. Mun mies mietti aikanaan että osaako keittää perunoita oikean ajan, mikä tuskastutti. Mutta neuvoin, ja sillä selvittiin ja nykyään mies laittaa maittavaa ruokaa. Vinkkaillaan toisillemme, jos toinen ei hanskaa jotain juttua ja tehdään paljon yhdessäkin.
Toimisiko vastaava teillä?
Vierailija kirjoitti:
Ok, taidan olla sittenkin ihan tyytyväinen että exän ruuanlaittovuoro joka oli noin kerran kuussa tarkoitti sitä että hän haki meille pizzat. Eipähän tarvinnut siivota sen jälkiä. Oon tainnu päästä todella helpolla. Ja taas tuli hyvä mieli siitä että olen pysynyt sinkkuna kun palsta muistuttaa millaisia ne miehet voivat ollakaan, kiitos <3 ja jaksamisia niiden omien miestenne kanssa, on heissä varmasti puolensakin. Okei, hyvä mieli ehkä liiottelua, mutta ei ainakaan tullut kaipuuta saada miestä taloon.
Sama täällä, tässä tuli paljon hyviä muistutuksia, jos on vaikka päässyt exästä unohtumaan. Toki jos tuo "kokkailutaito" on ainoa huono piirre miehessä (mutta pitäsi sitten olla paljon hyviä piirteitä kyllä), niin ymmärrän toki, että tuollaista jaksaa katsella. Kiva kyllä lukea näitä kommentteja, nauratti kovasti.
Eniten mä hämmästelen että tässä aviopuolisot avautuu, haukkuu siis puolisoaan. Mun mies sitä ja tätä eikä siivoa jälkiään. Nääkö sitten on miehiä ja naisia? Joka asiasta ulistaan, äkkiä avaus vauvikseen. Ihan lapsen tasolla, onko nää 30v täyttäneet vai teiniäiditkö täällä ulisee, teinipoikien rouvat? Sorry, olen liian fiksu lukemaan näitä. Poistunkin tästä lastentarhasta.
Mont vuotta vanha ketju. Ekat vuodet on ollu iloisia ja riemastuttavia viestejä, mut tän vuoden osuudessa keskitytään haukkumaan muita eikä puhuta alkuperäisestä aiheesta. Onkohan korona vaikuttanut tähän keskustelukulttuuriin näin vai mikä mättää?
Mä en kans tajua tota miten tavaroi ei löydä. Mä pyysin miestä keksimään uusille asioille paikat ajatuksena, että sitten se muistaisi, mutta ei se siltikään muistanut missä ne ovat.
Polvet yhteen ja ponnistus...Prröööööööööööööööööööööööööööth!
Terveisin mies kyökistä.
Mies ottaa vaimon kokiksi ja lastensa hoitajaksi. Mikä tässä on vaikea ymmärtää?
Yhden miehen kun piti ostaa leipää se onnistui löytämään puolivalmisteen joka piti itse paistaa valmiiksi.