Ei jumalauta! Mies huusi naukuvalla äänellä ruokaa laittaessaan
Mä en kestä! Mies laittaa ehkä kerran kahdessa viikossa ruoan. Muutoin kokkailut on vastuullani. No, tänään hän alkoi väsäämään jauhelihakastiketta. Itse ajattelin kerrankin ottaa rennosti ja katsella tv:tä. Hetken kuluttua kuuluu ärsyyntynyt ja naukuva ääni: voitko tulla edes laittamaan makaronit kiehumaan kun käteni ovat sidotut jauhelihan ruskistamiseen. Vesi siinä kiehui jo yli äyräiden ja mies sinkoilee ympäri keittiötä. Olen myös joutunut sanomaan mikä kattila kastikkeelle sekä millä kastiketta voi sekoittaa kun kaikki lastat pesukoneessa. Ei jumalauta!
Ja nyt se siis on kiukkuinen kun joutuu yksin tekemään koko ruoan. Ja ps. voitte vaan kuvitella missä kunnossa keittiö on ja kuka sen siivoaa. Hän on sentään laittanut ruokaa.
Kommentit (402)
[quote author="Vierailija" time="13.05.2014 klo 07:16"]Teidän miehet on idiootteja. Sääliksi käy, ja kun vielä ilmeisesti kuvittelette että kaikki miehet on tuollaisia aivovammaisia lapsia.
[/quote]
Mieheni ei ole idiootti, vain hieman yli-innokas ja taitojaan liioitteleva wannabe-masterchef. En myöskään luule, että kaikki miehet ovat samanlaisia, koska tunnen mm. mikromakkaransyöjän sekä ihka oikean kurmeekokin.
t. 36
Mekään ei oikein sovita keittiöön samaan aikaan. Lapset kyllä pääsevät molempien avuksi. Ruoasta ei kuitenkaan sanota mitään negatiivista, vaan kotoani ja isovanhemmilta olen oppinut, että ruokaa saa kehua ja santsata, mutta jos ei ole hyvää sanottavaa, se pidetään sisällä ja otetaan ruokaa sen mukaan. Lapsillekin olemme opettaneet, että ruokaa ei moitita, vaan syödään sen verran kuin maistuu ja kaikkea maistetaan. Motivoi molempia oikein hyvin, kun saa kehuja onnistuneesta ruoasta ja molemmat uskallamme olla kriittisiä omalle ruoalle ja kysyä, voisiko jotain olla vielä paremmin. Nykyään lähes poikkeuksetta kaikki santsaakin.
no huhhuh.. Meillä tehdään sulassa sovussa ruokaa. Toinen ottaa pääkokin roolin ja toinen avustaa tai sitten lapsi on se joka avustaa.. Vuorotellen tai yhdessä siivotaan keittiö.
Mun mies väittää ettei kenenkään muun mies joudu siivoamaan joskus, tyhjentämään tiskikonetta tai täyttämään, kiukuttelee jos en illalla jaksa keräillä tavaroita kun mulla on koko päivä ollut aikaa tehdä niin.. niin no illalla se sotku on sama vaikka koko päivän järjestelis!
Toi etsimisen ja löytämisen ongelma on kyllä jännä. Mun mies tekee kaikkia kotitöitä, laittaa ruokaa ja ei muutenkaan ole sellainen, joka yrittäisi laistaa velvollisuuksista. On ollut hoitovapaalla ja hoitaa lapset hyvin. Mutta ei löydä mitään! Esim. eilen sanoi, että lapsella ei ole kurahousuja tarhassa kun ei löytänyt niitä aamulla vaikka etsi. Mä avaan eteisen kaapin ja siinä ne on, ei edes mitenkään piilossa. Mies etsii asioita niin, että avaa oven ja vilkaisee kaappiin, jos tavara ei hyppää hänen silmilleen niin se ei ole siellä.
[quote author="Vierailija" time="13.05.2014 klo 09:59"]
Mun mies väittää ettei kenenkään muun mies joudu siivoamaan joskus, tyhjentämään tiskikonetta tai täyttämään, kiukuttelee jos en illalla jaksa keräillä tavaroita kun mulla on koko päivä ollut aikaa tehdä niin.. niin no illalla se sotku on sama vaikka koko päivän järjestelis!
[/quote]
Sun mies kuulostaa ihan teiniltä.
[quote author="Vierailija" time="12.05.2014 klo 17:28"]
Onneni n ruuanlaitttaitoinen ja siivustaitoinen mies siis. Huh...
[/quote]
Toivottavasti sun mies on myös kirjoitustaitoinen, joka taloudessa olisi hyvä olla edes yksi.
Mä oon opettanut mun miehen laittamaan ruokaa ja 90 prosenttisesti tekee arkiruuan, kun on ensin kotona. Minä laitan sitten haastavammat ruuat, esim. pihvit. Siivoaa myös jälkensä.
Hyvät naurut näin aamusta! Mun exä oli loistokokki, tekikin kaikki ruuat. Siivosi keittiönkin ja leipoi leivän markkolainen kun on. Muuten hän olikin täysi mulkku!
[quote author="Vierailija" time="20.06.2015 klo 02:51"]Eläpä räkytä. Minulla on kuule pikkasen enemmän elämänkokemusta ja tietoa miten asiat tulee hoitaa kuin kaltaisellasi tytönhupakolla.
-jamo52
[/quote]Lopeta se naukuminen. Aikuinen mies.
Mieheni osaa tehdä muutamaa arkista ruokalajia ihan ookoo. Hän vaan on jumittunut orjallisesti valmistusaikaan. On joskus oppinut, että tuota lajia kypsennetään 20 minuuttia. Sen sijaan että katsoisi tai maistaisi, onko valmista, luottaa kelloon. Tuloksena usein rouskuvan raakaa pöperöä, mutta jatkoajalla tai mikrolla se hoituu. Rasittaa vaan se "syömään!, eiku..."
Vierailija kirjoitti:
Nää on näitä juttuja, että oon onnellinen kun oon päässy kouluttamaan miestäni 19-vuotiaasta alkaen. En tiedä mikä tumpelo meilläkin asuis muuten! Nyt se lihapiirakkaruokavaliolla elelijä oli sentään niin nuori että vielä oppi uusia temppuja.
Tämä menee nyt ihan ohi tämän hulvattoman aiheen, mutta että mulla nousee aina karvat pystyyn, kun joku ilmoittaa kouluttaneensa miehensä. Se on niin, että jos kasvatustyö on äidillä jäänyt kesken, niin vaimo joko hyväksyy miehen semmoisena tai palauttaa äidille. Ei miehiä, kuten ei meitä naisiakaan kouluteta niinkuin jotakin koiraa
Se ei ole mies eikä mikään, joka ei osaa ruokaa laittaa. Naisen kunnioitus ja kotitöissä/keittiössä auttaminen on myös itsestäänselvyys. Vaihda tuo kenttäsika välittömästi. M31
Minun mieheni ei myöskään löydä MITÄÄN itse. Ihan kuin tavarat itsekseen vaihtaisi paikkaansa laatikoista ja kaapeista?? :O Hän saattaa etsiä isoa kokkiveistä veitsilaatikosta, mutta se veitsi EI OLEKKAAN SIELLÄ?!! :OO vaikka juuri sen hetki sitten sinne laitoin astianpesukoneesta?! WHAAT?! Sitten: "Rakas mis meiän veitset on?" Saan ihan hirveitä naurukohtauksia katsellessani.. En edes viitsi vastata enään mitään. Tuijotan vaan huvittuneena. Olen miljoona kertaa sanonut "ETSI itse. Älä kysy aina multa. Kaikki tavarat on aina samoissa paikoissa. Ei voi olla niin hankalaa" :D Miksi särkylääkkeet olisi jauhokaapissa????? MIKSI kattila tai paistinpannu olisi astia- ja lasikaapissa? MIKSI tehosekotin olisi alalaatikossa missä on kaulimet ja leivontavälineet.. Olen ehkä jotenkin kieroutunut kun nauran hänen avuttomuudelleen. Onneksi ei loukkaannu ja osaamme nauraa yhdessä. Ja hän sitten joskus kääntää koko kämpän ympäri löytääkseen sen vessapaperirullan (yläkaapissa eteisessä) koska etsii ensin lipastoista.. Kuitenkin edistystä tapahtuu koko ajan!
En jaksa lukea koko ketjua, mutta tulin vain sanomaan että toivottavasti ette vittuile ja nalkuta kokoajan miehillenne heidän ruuanlaittotaidoista, se ei edistä yhtään heidän haluaan laittaa ruokaa tai yleistä hyvinvointia. Jos on elänyt vaatimattomasti niin ei siitä muutu gourmet-kokiksi yhdessä yössä vain sen takia että rupeaa seurustelemaan. Olen itse nainen ja en osannut laittaa ruokaa, olin suhteessa miehen kanssa joka harrasti sitä. No, nyt hän on hyvästä syystä exä, kun piikitteli ja vittuili ja raivosi minulle koko ajan joka asiasta jonka tein eri tavalla kuin hän. Esimerkiksi maistoin haarukalla riisiä oliko se kypsää, ei kuulemma saa ottaa kantta pois kun riisi on kypsymäsä.
Vierailija kirjoitti:
En jaksa lukea koko ketjua, mutta tulin vain sanomaan että toivottavasti ette vittuile ja nalkuta kokoajan miehillenne heidän ruuanlaittotaidoista, se ei edistä yhtään heidän haluaan laittaa ruokaa tai yleistä hyvinvointia. Jos on elänyt vaatimattomasti niin ei siitä muutu gourmet-kokiksi yhdessä yössä vain sen takia että rupeaa seurustelemaan. Olen itse nainen ja en osannut laittaa ruokaa, olin suhteessa miehen kanssa joka harrasti sitä. No, nyt hän on hyvästä syystä exä, kun piikitteli ja vittuili ja raivosi minulle koko ajan joka asiasta jonka tein eri tavalla kuin hän. Esimerkiksi maistoin haarukalla riisiä oliko se kypsää, ei kuulemma saa ottaa kantta pois kun riisi on kypsymäsä.
No tuollainen riisin kanssa hifistely on jo aivan naurettavaa pedanttisuutta...
Perusmeininkiä myös meillä. Kiva, kun joskus laittaa ruokaa, vaikkei silti kunnolla pystykään itse ottamaan rennosti.. Pitää auttaa ainakin silppuamalla sipulit ja/tai keittämällä riisit ja TOTTAKAI loppusiivous. <3
Meillä mies tekee ruokaa aina silloin tällöin, hänellä on jopa joitan bravuureita. Kuvio kokkauksessa menee jotakuinkin näin: ensin kilahdellaan työtilan vähyydestä (suunnitteluvika, kun pitkiä yhtenäistä tasoa ei ole), unohdetaan ottaa kaikki ainesosat esille, jolloin jotain täytyy epätoivoisesti etsiä kesken kokkauksen, pannun ollessa aivan liian kuumalla, jätetään lisukkeen teko kuitenkin minulle ja loppujen lopuksi jätetään keittoastiat ja käyttämättä jääneet raaka-aineet esille.
Vaikka kokkaukseen liittyy suurta draamaa, toivoisin miehen kantavan suurempaa vastuuta meidän ruokahuollosta.