Ei jumalauta! Mies huusi naukuvalla äänellä ruokaa laittaessaan
Mä en kestä! Mies laittaa ehkä kerran kahdessa viikossa ruoan. Muutoin kokkailut on vastuullani. No, tänään hän alkoi väsäämään jauhelihakastiketta. Itse ajattelin kerrankin ottaa rennosti ja katsella tv:tä. Hetken kuluttua kuuluu ärsyyntynyt ja naukuva ääni: voitko tulla edes laittamaan makaronit kiehumaan kun käteni ovat sidotut jauhelihan ruskistamiseen. Vesi siinä kiehui jo yli äyräiden ja mies sinkoilee ympäri keittiötä. Olen myös joutunut sanomaan mikä kattila kastikkeelle sekä millä kastiketta voi sekoittaa kun kaikki lastat pesukoneessa. Ei jumalauta!
Ja nyt se siis on kiukkuinen kun joutuu yksin tekemään koko ruoan. Ja ps. voitte vaan kuvitella missä kunnossa keittiö on ja kuka sen siivoaa. Hän on sentään laittanut ruokaa.
Kommentit (402)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tulin eilen töistä kotiin, mies ylpeänä kehuskeli et on jo syönyt poikien kanssa. Paistoivat oikein pihvit ja laittoivat sellaisen terveellisen graham-sämpylän väliin. Oikein käsillään innoissaan näytti miten ne oli tehty, ihmeissäni ja vähän jo itsekin innostuneena kysyin, mitä pihvejä olivat syöneet (mies ei ikinä raaski itse ostaa mitään hyvää pihvilihaa eikä myöskään tee mitään ruokaa hernekeiton lämmittämisen ja makkaran grillaamisen lisäksi). Ei meinannut sanoa, mutta sitten kertoi, että no niitä Hiillos-pihvejä.
Repesin.Meillä moinen repeilevä tuhlari saisi lähteä äkkiä etsimään arvolleen sopivampaa kortteeria.
Joo ihan päivänselvää. Jos vaimo tuhlaa palkkansa perheen ruokiin, niin miten sun harrastuksiin riittäs rahat?! 😁
No jos nyt meidän perheeseen juttu käännetään, niin itsehän olen ollut perheen pääasiallinen elättäjä 20 vuotta ja myös ne vaatimattomat harrastukseni omasta pussista kustantanut.
Perheen tarpeet olen kuitenkin pistänyt aina muiden edelle, eikä meillä ole aina rahan kanssa juhlittu. Alkuaikoina saatettiin joutua keräämään kolikot kasaan ja laskemaan tarkkaan, että saatiin ruoka riittämään seuraavaan tilipäivään asti.
Meillä ei siis ole ollut tapana naureskella ylimielisesti toisen laittamalle ruoalle, oli tekijä kumpi vaan ja kaikki on otettu kiitollisuudella vastaan.
Tartuin kommenttiin tuhlarista. Sanavalinnasta "kortteeri" olisi oikeasti pitänyt ymmärtää, etten keskustele provosoivan nuoren miehenalun kanssa. Vilpitön pahoitteluni, tässä kontekstissa kommentoin asiattomasti ja ikävästi. Otan moitteen vastaan ja koetan olla ensi kerralla provosoitumatta yhtä herkästi.
Olen täysin samaa mieltä siitä, ettei toisen laittamalle ruualle - eikä muutenkaan - naureskella ylimielisesti, ei se ole meilläkään ollut tapana.
Enhän minä toki mitenkään sinua moittinut. Yritin vain selventää kommenttini taustoja.
No ehkä minäkin selvitän vähän repeämiseni taustoja. Mies tienaa reilusti yli 150t/vuosi, ja tuhlaa vaikka mihin muuhun paitsi perheen ruokaan (pääasiassa itseensä ja omiin intresseihinsä). Ruoassa pitäisi muka aina säästää, paitsi kun minä ostan sitä hyvää pihvilihaa, jolloin sitä voi kiskoa kaksin käsin kohti omaa napaa. Ei ehkä ihan auennut tuosta alkuperäisestä tekstistäni. Tuhlata voi niin moneen, mutta kyllä ruoan pitää olla laadukasta, ravinteikasta ja hyvää, ei ainoastaan halpaa.
Entäs ne, joilla ei ole valinnanmahdollisuutta, eli on pakko syödä sitä mihin rahat riittää sen jälkeen, kun pakolliset menot on maksettu?
Teen parempaa ruokaa kuin lasten äiti. Kakarat syö siellä eineksiä. Mulla saa kotiruokaa. Mutta olenkin huono edesvastuuton mies.
2014 vuoden postaus, mutta pakko kommentoida :D
En voi ymmärtää, miten jotkut päätyy mieslapsen kanssa elämään. Iso muna? Rikas? Jokuhan sinä syynä on!Mutta ei tässäkään tapauksessa varmaan rikas ole, koska syövät jauhelihaa.
En vaan voisi asua tuollaisen ihmisen kanssa, en ikinä. Se ettei edes osaa opetella ruokaa laittamaan kertoo älykkyyden ja kykyjen olevan alle kouluikäisen tasolla ja käytännössä kehitysvammainen.
Ei tuo vielä mitään! Ollessani siskollani kylässä tämän vies huusi olkkarin sohvalta narisevalla äänellä: Hei Ellu! Voitsä tehä mulle voileivän, mut silleen et kinkku on juuston päällä?
Ihan täyskuntoinen mies on. Kysyin että miten sisko kestää tuota äijää. Mies kuuli ja on vihannut/vältellyt minua jo yli 30 vuotta. Suvun kesken naureskellaan tälle jutulle. Ja vieläkin on yhdessä! 😅
Vierailija kirjoitti:
2014 vuoden postaus, mutta pakko kommentoida :D
En voi ymmärtää, miten jotkut päätyy mieslapsen kanssa elämään. Iso muna? Rikas? Jokuhan sinä syynä on!Mutta ei tässäkään tapauksessa varmaan rikas ole, koska syövät jauhelihaa.
En vaan voisi asua tuollaisen ihmisen kanssa, en ikinä. Se ettei edes osaa opetella ruokaa laittamaan kertoo älykkyyden ja kykyjen olevan alle kouluikäisen tasolla ja käytännössä kehitysvammainen.
Anteeks mut miten jauhelihan syönti korreloi varakkuuden kanssa? 🥱
Olemme olleet 51 vuotta naimisissa. Mies ei ole kertaakaan tehnyt ruokaa. Nyt vanhana osaa keittää kananmunat ja tehdä suodatinkahvia. Lapsuudessaan oli ainoa lapsi. Anoppi oli kotiäiti ja taloudessa eleli
mummo. Mistäpä mies olisi oppinut, ja oli niin vastahakoinen, kun ehdotin että opettelisi. Onneksi poikani osaavat omissa kodeissaan hoitaa tasapuolisesti talouksiaan.
Vähänks oot parempi ihminen ku sun mies :)
Omalla paremmalla asenteella pääsee jo pitkälle.
Mieheni kertoi, että hänen ex-vaimonsa kanssa ei tullut keittiöhommista mitään, huutoa ja tiuskimista piisasi yms., ja yleensä hän saikin lähtöpassit koko keittiöstä ruoanlaiton ajaksi.
Minä taas sanoin miehelle, että luuletko tosiaan, että minä muka teen keittiössä yksin kaiken. Mieshän oppi tekemään minun kanssani osan ruoasta, kuten grillaamaan, pilkkomaan, pesemään perunoita, valmistamaan salaatit, siivoamaan jälkiä ym.
Joku tapa tottakai aina toisessa ärsyttää, kuten omalla miehellä tiskialtaan pesu tiskirätillä ja altaan kuivaus. Mutta täytyy sitä jotain pientä sitten sietääkin, jos meinaa paua saada. Tiskirättiä sitten vain usemmin uuteen ja naama kiinni altaan kuivaamisesta, vaikka kuivaaminen on minusta ihan turhaa puuhaa.
Miksi tulet tänne valittamaan? Täällä on paljon ruokaa taitavasti laittavien miesten vaimoja. Itse olet päättänyt jäädä 50-luvulle, se ei tarkoita, että muut olisi.
Kyllä minä katon tarkkaan että valitsen miehen joka kokkaa mulle ja osaa myös siivota. Mitään koulutettavaa en halua.
Vierailija kirjoitti:
Ne rumiin vaatteisiinsa pukeutuu,
Jotka ei oo ollut vuosiin muodissa.
On niiden hiukset rasvassa
Tai sitten ne kaljuuntuu.
Niillä on liian iso nenä ja vino suu.
Rumat ihmiset, menkää kotiinne.
Rumat ihmiset, ootte turhia.
Emme me ole turhia. Mehän tarjoamme sinulle mahdollisuuden tuntea ylemmyyttä asialla, jolla ei ole mitään merkitystä. Se millä sinun kannaltasi olisi merkitystä, on järki, mutta juuri se sinulta puuttuu ja siitä me rumat tunnemme ylemmyyttä. Me tunnemme parempaa ylemmyyttä.
Vierailija kirjoitti:
Olemme olleet 51 vuotta naimisissa. Mies ei ole kertaakaan tehnyt ruokaa. Nyt vanhana osaa keittää kananmunat ja tehdä suodatinkahvia. Lapsuudessaan oli ainoa lapsi. Anoppi oli kotiäiti ja taloudessa eleli
mummo. Mistäpä mies olisi oppinut, ja oli niin vastahakoinen, kun ehdotin että opettelisi. Onneksi poikani osaavat omissa kodeissaan hoitaa tasapuolisesti talouksiaan.
"Mistäpä mies olisi oppinut"
No vaikka siltä äidiltä tai mummolta :D Ilmaako ne söi kotona? Uusavuttomuutta ettei osaa itseään edes ruokkia. Mieti, sun mies kuolee nälkään sitten kun sinä kuolet.
Vierailija kirjoitti:
Miksi tulet tänne valittamaan? Täällä on paljon ruokaa taitavasti laittavien miesten vaimoja. Itse olet päättänyt jäädä 50-luvulle, se ei tarkoita, että muut olisi.
Niin, esimerkkisi ei ole yleispätevä. Nuorfeministit usein postaa tuollaisia aloituksia, jotka ei mitenkään vastaa enää nykypäivän miesmateriaalia.
Vierailija kirjoitti:
Kävi 8 vuotta sitten valittamassa, sinä valitat vieläkin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
mummo. Mistäpä mies olisi oppinut, ja oli niin vastahakoinen, kun ehdotin että opettelisi. Onneksi poikani osaavat omissa kodeissaan hoitaa tasapuolisesti talouksiaan."Mistäpä mies olisi oppinut"
No vaikka siltä äidiltä tai mummolta :D Ilmaako ne söi kotona? Uusavuttomuutta ettei osaa itseään edes ruokkia. Mieti, sun mies kuolee nälkään sitten kun sinä kuolet.
Mistäs ne sun pojat on oppineet kotitöitä tekemään? Ihan yhtälailla miehesikin olisi voinut oppia. Mutta no, tehty mikä tehty ja silloin 50v sitten aika oli erilainen kuin nykyään, turha enää ihmetellä.
Vierailija kirjoitti:
Heh :) Minunkaan mies ei osaa ruokaa laittaessaan tehdä kuin yhtä asiaa kerrallaan ja ei osaa yhtään priorisoida ruuanlaiton järjestystä. Jos en ole vieressä vahtimassa, niin se on tyyliä; riisi laitetaan kypsymään vasta kuin kastike on jo valmis. Kerran mies teki ruokaa meille kun olin töissä, se oli jauhelihanakkikastike. Alkaa edelleen naurattamaan, vaikka tästä on jo vuosia :D
Meillä mies kyllä auttaa kivasti keittiössä ja on aina apukokkina mukana. Pilkkoo ja tekee mitä pyydän, mutta kyllä se pääkokin pesti on aina minulla.. ehkä ihan syystäkin.
Sama, mies kyllä kuorii ja pilkkoo auliisti jos pyydän. Ja siivoaa jälkiänikin, vain kokkailu on mun vastuulla. Muutenkin siisti mies, pitää paikat järjestyksessä, joten ei haittaa vaikkei kokkailekaan. Munkaan ei sitten tarvitse vaihtaa renkaita eikä kiivetä katolle eikä edes leikata nurmikkoa ellen välttämättä halua. Hyvä työnjako, tykkään :)
On näköjään tämä mies-kirjoittelija pyörinyt täällä ainakin 8 vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Omalla paremmalla asenteella pääsee jo pitkälle.
Mieheni kertoi, että hänen ex-vaimonsa kanssa ei tullut keittiöhommista mitään, huutoa ja tiuskimista piisasi yms., ja yleensä hän saikin lähtöpassit koko keittiöstä ruoanlaiton ajaksi.
Minä taas sanoin miehelle, että luuletko tosiaan, että minä muka teen keittiössä yksin kaiken. Mieshän oppi tekemään minun kanssani osan ruoasta, kuten grillaamaan, pilkkomaan, pesemään perunoita, valmistamaan salaatit, siivoamaan jälkiä ym.
Joku tapa tottakai aina toisessa ärsyttää, kuten omalla miehellä tiskialtaan pesu tiskirätillä ja altaan kuivaus. Mutta täytyy sitä jotain pientä sitten sietääkin, jos meinaa paua saada. Tiskirättiä sitten vain usemmin uuteen ja naama kiinni altaan kuivaamisesta, vaikka kuivaaminen on minusta ihan turhaa puuhaa.
Se tiskiallas on todennäköisesti puhtain paikka keittiössä. Sillä ei ole mitään väliä peseekö sen tiskirätillä jolla muutenkin pyyhitte kaikki keittiön pinnat. Niiltä pinnoilta ei kukaan syö, vaan yleensä käytetään lautasta tai muuta alustaa. Joten no harm done. Tiskirätti on muutenkin bakteerien pesäke pesit sillä altaan tai et. Allas kuivataan pesun jälkeen koska bakteerit elävät kosteudessa ja märässä.
Joten sanoisin että miehesi on tällä erää oikeassa ja sinä ärsyynnyt turhasta.
Ei tulisi mieleenikään päästää ukkoani sössäämään jotain keittiöön! Ei todellakaan ole ruoanlaittaja. Se tekee, joka osaa, eli minä. Minä puolestani en ole kiinnostunut, enkä näin ollen viitsi opetellakaan yhtään mitään autoon tai nikkarointiin liittyvää. Hän hoitaa ne hommelit mielellään ja on taitava.
Hyvin on kaikki sujunut 30 vuotta.
Ne rumiin vaatteisiinsa pukeutuu,
Jotka ei oo ollut vuosiin muodissa.
On niiden hiukset rasvassa
Tai sitten ne kaljuuntuu.
Niillä on liian iso nenä ja vino suu.
Rumat ihmiset, ootte turhia.