Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen mies ja haluan äitiyslomalle

Vierailija
12.05.2014 |

On se perkele kun naiset saa chillailla kotona pentujen kanssa pelkästään siksi kun maitoa tulee rinnoista. Kyllä stressin uuvuttamalle miehellekin kelpaisi vähän arkisempi elämä lasten kanssa.

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
12.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa, minun mieheni on ollut kummastakin lapsesta kotona vuoden. Aikoo olla myös kolmannesta. Minä olen ollut n 1.5v per lapsi. Kaverini oli kotona 6kk ja mies sen jälkeen 6kk. Miksi et siis voi jäädä kotiin? Ja lapset voi myös jättää tekemättä, jos työssäkäynnin ja lastenhoidon yhdistäminen pelottaa.

Vierailija
22/33 |
12.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tosiaan, rintamaidon voi lypsää, pakastaa jne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
12.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä isä jäi kotiin, kun äitiysloma loppui ja lapsi oli noin 3 kk. Hän jaksoi sitä valvomista ja kodinhoitoa tasan 21 päivää ja luhistui. Kuulemma väsytti ja hermostutti ja unet oli liian lyhyet eikä ehtinyt mitään. Olin onneksi nauhoittanut hänen sanomisiaan ja laitoin videon pyörimään: siinä hän huuteli minulle sohvalta 2 kk aikaisemmin, että "kun kotona olet kaiket päivät etkä mitään tee, niin siivoaisit edes lattian ja laittaisit ruokaa, minä se sun makoilus maksan".

Vierailija
24/33 |
12.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on ihan mahdollista jäädä äidin kanssa hoitamaa lasta kotiin ja myöhemmin äidin palatessa töihin isän jäädä lasta hoitamaan. Ne on niitä henkilökohtaisia arvovalintoja!

Vierailija
25/33 |
12.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.05.2014 klo 14:18"]

Meillä isä jäi kotiin, kun äitiysloma loppui ja lapsi oli noin 3 kk. Hän jaksoi sitä valvomista ja kodinhoitoa tasan 21 päivää ja luhistui. Kuulemma väsytti ja hermostutti ja unet oli liian lyhyet eikä ehtinyt mitään. Olin onneksi nauhoittanut hänen sanomisiaan ja laitoin videon pyörimään: siinä hän huuteli minulle sohvalta 2 kk aikaisemmin, että "kun kotona olet kaiket päivät etkä mitään tee, niin siivoaisit edes lattian ja laittaisit ruokaa, minä se sun makoilus maksan".

[/quote]

Joko on toinen lapsi tulossa. Vaikutatte kypsiltä aikuisilta.

Vierailija
26/33 |
12.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja aloittajahan voi toivoa että hänen lapsensa äiti kuolee synnytyksessä tai sairastuu vakavasti sen jälkeen niin sitten aloittajakin pääsee äitiyslomalle chillailemaan!

Vierailija
27/33 |
12.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.05.2014 klo 14:11"]

[quote author="Vierailija" time="12.05.2014 klo 14:09"]Äitiysloma kestää 105 arkipäivää. Sen jälkeen voit jäädä kotiin. Pitäisi olla ihan itsestäänselvää jokaiselle lasta suunnittelevalle aikuisille ihmiselle, ellei ole jotain kehitysviivästymiä.

[/quote]

en jätä lasta rintamaidotta siksi että haluan hoitaa lasta. se on hyväksi lapselle. Kunhan vaan vituttaa näin yleisesti.

[/quote]

Kyllähän se työssäkäyvä äiti-ihminen voi yleensä pitää taukoja niin, että saa pumpattu maitoa työaikana. Käyt vaikka muksun kanssa sitten hakemassa tölkillisen lounasaikaan.

Sitten taas jos ongelma oli että teet työpäivän ja sen jälkeen seuraavan työpäivän alkuun asti olet lapsenhoitovastuussa, niin raskaaltahan se kuulostaa. Jos se on raskasta siksi että lapsen äiti ei tee omaa osuuttaan, niin teidän pitäisi ehkä neuvotella työnjako uusiksi. Jos työnjaon uusiksi neuvottelu ei onnistu, niin koittakaa molemmat kovasti miettiä miten niiden lasten kanssa voisi ne illat viettää niin, ettei oma pää hajoa vaan koet eläväsi merkityksellistä elämää. Neuvoja on paha antaa kun ei tiedä onko teillä se yksi n.6kk ikäinen vai vaikka neljä alta kouluikäistä siinä. Oma aikakin on kiva asia mutta aina sitä ei saa sillä tavalla kuin haluaisi.

Jos päivät on raskaita siksi että teillä on vaikka useampia lapsia, lapsilla erityistarpeita tms. ja kummallakaan ei ole sitä hengähdyshetkeä vaan teette molemmat noita ympärivuorokautisia päiviä, niin kovasti tsemppiä teille ja toivotaan että löydätte voimia ja apua siihen rumbaan.

Vierailija
28/33 |
12.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sulta se lapsi kuitenkin löytyy, etkä vaan ole yleensä marisemassa naisten elämän helppoudesta, niin vakava keskustelu puolison kanssa olisi ihan paikallaan. Omaa aikaa pitää myös riittää isälle. Äiti ei voi myöskään omia vanhempainvapaita. Äidinmaito ei ole kynnyskysymys ja hienoa, että asetat lapsen tarpeet edelle. Kun soseet alkaa, niin isä voi hyvin jäähä kotiin ja äiti pumpata.  Tuntuu, että ongelma onkin nyt enemmän teidän vuorovaikutuksessa ja sinä olet ylikuormitettu. Ota se juttuhetki puolison kanssa :) Tsemppiä!

Vierailija
29/33 |
12.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vaimolle sovi että jään lapsia hoitamaan. Kyllä minä mielummin lapsen hoitoa kuuntelen kun vihaisten bisnesmiesten.

Vierailija
30/33 |
12.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.05.2014 klo 14:24"]ja aloittajahan voi toivoa että hänen lapsensa äiti kuolee synnytyksessä tai sairastuu vakavasti sen jälkeen niin sitten aloittajakin pääsee äitiyslomalle chillailemaan!

[/quote]

Typerä kommentti, mene pois.

Vierailija
31/33 |
12.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minnes se ap hävisi? Täällä on paljon hyviä vastauksia. Vai etkö niitä oikeasti halunnutkaan, vaan valittaa?

Vierailija
32/33 |
12.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.05.2014 klo 14:27"]

Ei vaimolle sovi että jään lapsia hoitamaan. Kyllä minä mielummin lapsen hoitoa kuuntelen kun vihaisten bisnesmiesten.

[/quote]

Vaimolle ei sovi? Äitiysloman päätyttyä alkavat vapaat eivät ole mitenkään etuoikeutetusti äidin.  Ei hän niitä voi omia. Avaa nyt vähän, miksi ei muka sovi? Jos emäntä on työtön ym. niin ei yllä toki ole mitään järkeä siinä, etä sinä jäät kotiin.

Vierailija
33/33 |
12.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites hoitovapaa?