Olen mies ja haluan äitiyslomalle
On se perkele kun naiset saa chillailla kotona pentujen kanssa pelkästään siksi kun maitoa tulee rinnoista. Kyllä stressin uuvuttamalle miehellekin kelpaisi vähän arkisempi elämä lasten kanssa.
Kommentit (33)
Ethän sä ap ole oikeasti mies, jos et osaa itse mennä sinne vanhempain vapaalle.
T: isä joka oli vanhempainvapaalla
Paska mäihä. Yritä syntyä seuraavassa elämässäsi naiseksi.
Äitiysloma onneksi kestää vain n. 4 kuukautta yhteensä. Voit jäädä sitten perhevapaille chillailemaan pentujesi kanssa :)
[quote author="Vierailija" time="12.05.2014 klo 13:58"]Äitiysloma onneksi kestää vain n. 4 kuukautta yhteensä. Voit jäädä sitten perhevapaille chillailemaan pentujesi kanssa :)
[/quote]
Ei onnistu kun maidon pitää olla rintamaitoa eikä sitä päivittäisiin tarpeisiin saa mitenkään säilöttyä.
[quote author="Vierailija" time="12.05.2014 klo 13:58"]Äitiysloma onneksi kestää vain n. 4 kuukautta yhteensä. Voit jäädä sitten perhevapaille chillailemaan pentujesi kanssa :)
[/quote]
Ei onnistu kun maidon pitää olla rintamaitoa eikä sitä päivittäisiin tarpeisiin saa mitenkään säilöttyä.
Jos, ei isyysloma kelpaa, niin kokeile synnyttää kersa, niin sitten saat äitiysloman, ihan vapaasti. Minäkin haluaisin vaikka kymmenen kakaraa jos joku muu ne kasvattaisi mahassaan, synnyttäisi ja hoitaisi, ja imettäisi. Minä se vaan kävisin töissä, ja töistä tullessa rojahtaisin sohvalle huilimaan, ja mäkättämään sille laiskaperseelle joka on kotona maannu koko päivän pentujen kanssa.
Eiköhän sillä raskaudella ja synnyttämisellä ansaitse ne 4kk. Sen jälkeenhän sitä vanhempainlomaa ja hoitovapaata voi pitää kumpi vaan.
[quote author="Vierailija" time="12.05.2014 klo 13:58"]Eikö isyysloma kelpaisi?
[/quote]
Kelpasi vallan mainiosti, sen pari viikkoa mitä se kesti.
Muuten naisena olisi kivaa, mutta tuo synnytys pilaa ulkonäön ja pimpin..
Mies
Anna jo se synnytys anteeksi. Itse jäin kotiin lapsen ollessa 8 kk ja emäntä lähti töihin imetyksen loputtua lapsen ollessa 10 kk. Mikä estää sinua jäämästä myöhemmin kotiin...
[quote author="Vierailija" time="12.05.2014 klo 14:02"]
Jos, ei isyysloma kelpaa, niin kokeile synnyttää kersa, niin sitten saat äitiysloman, ihan vapaasti. Minäkin haluaisin vaikka kymmenen kakaraa jos joku muu ne kasvattaisi mahassaan, synnyttäisi ja hoitaisi, ja imettäisi. Minä se vaan kävisin töissä, ja töistä tullessa rojahtaisin sohvalle huilimaan, ja mäkättämään sille laiskaperseelle joka on kotona maannu koko päivän pentujen kanssa.
[/quote]
Synnyttäisin vaikka miljoona lasta jos voisin. Jos lapsen kantaminen ja synnyttäminen velvoittaa isän käymään töissä 8 tuntia jonka jälkeen pelkkää lastenhoitoa ilman tippaakaan omaa vapaa-aikaa niin valitsisin mielummin sen lapsen hoidon päivällä ja vaikka illallakin.
Äitiysloma kestää 105 arkipäivää. Sen jälkeen voit jäädä kotiin. Pitäisi olla ihan itsestäänselvää jokaiselle lasta suunnittelevalle aikuisille ihmiselle, ellei ole jotain kehitysviivästymiä.
[quote author="Vierailija" time="12.05.2014 klo 14:05"]Muuten naisena olisi kivaa, mutta tuo synnytys pilaa ulkonäön ja pimpin..
Mies
[/quote]
meillä taisi tuossa käydä parempi mäihä, ei mitään mennyt pilalle. Muuta kuin mun hermot
[quote author="Vierailija" time="12.05.2014 klo 14:08"]
[quote author="Vierailija" time="12.05.2014 klo 14:02"]
[/quote]
Synnyttäisin vaikka miljoona lasta jos voisin. Jos lapsen kantaminen ja synnyttäminen velvoittaa isän käymään töissä 8 tuntia jonka jälkeen pelkkää lastenhoitoa ilman tippaakaan omaa vapaa-aikaa niin valitsisin mielummin sen lapsen hoidon päivällä ja vaikka illallakin.
[/quote]
Suurin osa äideistäkin käy töissä ja ihan ilman tekemättä asiasta tuollaista numeroa niin kuin sinä. Noloa.
[quote author="Vierailija" time="12.05.2014 klo 14:09"]Äitiysloma kestää 105 arkipäivää. Sen jälkeen voit jäädä kotiin. Pitäisi olla ihan itsestäänselvää jokaiselle lasta suunnittelevalle aikuisille ihmiselle, ellei ole jotain kehitysviivästymiä.
[/quote]
en jätä lasta rintamaidotta siksi että haluan hoitaa lasta. se on hyväksi lapselle. Kunhan vaan vituttaa näin yleisesti.
Maidon voi lypsää pulloon myöhemmin ja isä jäädä kotiin. Moni ei edes täysimetämissään vaiheessa ja 6kk tulee soseet. Sittenhän sitä ehtii olla kotona isäkin. Tosin sun pitäisi kai ensin hankkia se lapsi jonkun kanssa ;)
Jää vanhempainvapaalle ja äiti töihin? Ei lastenhoito kylläkään lomasta käy.
Voisit ryhtyä parrakkaaksi naiseksi? Nillä menee nykyään aika hyvin Euroopassa.
Vuorotteluvapaakin on ihan hyvä vaihtoehto. Sitä varten ei tarvitse edes tehdä lapsia.