Naisena yllätyin että 55+ vuotiailta vietiin eläkeputki. Raihnaiset vanhukset joutuvat tekemään töitä ja olemme sivitystvaltio.
Kommentit (109)
Olen jo 20v tiennyt että kun tulen eläkeikään on minun turha odottaa mitään eläkettä, ei Suomella ole silloin enää varaa maksaa sellaisia.
M48
On olemassa sairaseläke, mutta se vaatii että on sairautta, joka on lääkärin todennettavissa.
Vierailija kirjoitti:
Olen 53 vuotias nainen
Hiukset pitkät ja vaaleat , iho silkkinen ja rypytön.
Olen hoikka ja kiinteärintainen.
Sivistynyt ,luen paljon.
Silti ..työttömyys uhkaa koronan vuoksi.
Minut varmaan irtisanotaan HETI eikä 55 vuotiaana :(
Ja kännissä (kirjoitusvirheiden määrän perusteella).
Ap ei ole nähnyt 87-vuotiasta naapurin äijää metsätöissä. Jos olisi niin ei kirjoittaisi raihnaisista kuusikymppisistä mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuosda iässä on jo kaikki hankittu. Miksi ihmeessä niiden pitäisi saada vieläkin enemmän kuin muiden?
Mikä kaikki hankittu? Ei ole asuntoa tai autoa. Elän palkasta toiseen, ei palvelualan palkasta voi säästää paljoa, kun pieni palkka.
Tuo on ihan omaa hölmöyttäsi. Jos olisit 30 vuotta säästynyt vain 50e kuukaudessa, ja sijoittanut ne about 5% nousulla, sulla olisi nyt lähemmäs tai jopa yli 40t. Kyllä sillä auton ostaisi ja asunnosta käsirahan. Mutta eiii..
Vierailija kirjoitti:
Ap ei ole nähnyt 87-vuotiasta naapurin äijää metsätöissä. Jos olisi niin ei kirjoittaisi raihnaisista kuusikymppisistä mitään.
Yksi virkeä 87-vuotiasko muuttaa sen tosiasian että suurin osa sen ikäisistä miehistä on joko jo kuollut ja kuopattu tai raihnainen hoidokki?
Me leikattiin kulutusta ja laitetaan nyt 500e enemmän säästöön kk, aiemmin säästettiin niin että ajateltiin 65-85 elämämme säästöillä, nyt täytyy varaustua 10v pidempään ajanjaksoon.
Se nyt vaan on niin että huoltosuhde ei toimi jos 25-55 vuotiaat elättää 0-25 vuotiaat ja 55-105 vuotiaat.
Työ myös pitää virkeänä ja estää esim. ryyppäämästä täyspäiväisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuosda iässä on jo kaikki hankittu. Miksi ihmeessä niiden pitäisi saada vieläkin enemmän kuin muiden?
Mikä kaikki hankittu? Ei ole asuntoa tai autoa. Elän palkasta toiseen, ei palvelualan palkasta voi säästää paljoa, kun pieni palkka.
Tuo on ihan omaa hölmöyttäsi. Jos olisit 30 vuotta säästynyt vain 50e kuukaudessa, ja sijoittanut ne about 5% nousulla, sulla olisi nyt lähemmäs tai jopa yli 40t. Kyllä sillä auton ostaisi ja asunnosta käsirahan. Mutta eiii..
Jos on 30 vuotta säästänyt ja hankkinut asunnon käsirahan, ei se asunto useinkaan ole vielä 50-60 - vuotiaana maksettu. Voit menettää sen kun tiput peruspäivärahalle 60+.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksi virkeä 87-vuotiasko muuttaa sen tosiasian että suurin osa sen ikäisistä miehistä on joko jo kuollut ja kuopattu tai raihnainen hoidokki?
Hän on virkeä aktiivisuutensa ansiosta, tämän voi sanoa ihmistä tuntematta.
55-65v raihnainen vanhus? Minun vanhemmat on sen ikäisiä, eivätkä todellakaan ole vanhuksia tai raihnaisia. Erittäin hyväkuntoisia työssäkäyviä ihmisiän. Isä täyttää ensi kesänä 65, odottaa kyllä jo eläkkeelle pääsyä että jää enemmän aikaa harrastuksille. Nykyinen työnsä on rankkaa ja vastuullista, oli päälle 60v jo silloin kun haki ja sai tuon nykyisen työpaikan. Mutta onhan tuossa ikäluokassa niitäkin, jotka ovat paljon raihnaisempia, jos eivät ole pitäneet huolta itsestään, on pahaa ylipainoa, alkoholiongelmaa jne. Ja sitten osa tuntuu olevan henkisesti noin 80v "minä olen liian vanha opettelemaan mitään uutta", kun taas sitten joku toinen opettelee vielä 85-vuotiaana soittamaan ipadilla teams-puheluita lapsenlapsenlapsilleen.
Jos elää 90-vuotiaaksi ja tulee 55-vuotiaana kutsutuksi raihnaiseksi mummoksi niin aika pitkät 35 vuotta
Appeni on 76v, käy edelleen normaalisti töissä, ei suunnittele eläköityvänsä.
Vierailija kirjoitti:
Onko 55-65v raihnainen vanhus :D
Niin? Täytin 35v ja tuntuu että koko elämä ohi.
Kun teillä nuoremmilla alkaa "yllättäen" kroppa prakaamaan 50+ vuotiaina, nauran ja lujaa.
Mulle todettiin työperäinen selkäsairaus 30v. Nyt 50v. on pakko vaihtaa ammatti. Toinen vaihtoehto on sairauseläke. Että ei se aina ikää katso.
Missä iässä tuo pisteiden väärinkäyttö ja näön huononeminen alkaa?