Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vähän kyllästyttää jo tuo alakoululaisten suoraan koulusta kyläily

Vierailija
12.05.2014 |

Tai aika paljonkin ärsyttää, että pitää suoraan koulusta kylään päästä. Minusta olisi parempi, että käytäisiin kotona ensin. Onneksi tulee jo kesäloma pian.

Kommentit (66)

Vierailija
21/66 |
12.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lapsen yksi kaveri ei käy meillä koska heiltä on matkaa meille 3km. Kyseessä 11 vuotias tyttö (ylipainoinen). Kerran on polkenut meille lapseni kanssa ja matka oli kestänyt puoli tuntia koska lapsi ei ollut jaksanut polkea. Oli välillä istunut tien vierustalle ja huutanut että hän ei polje enää metriäkään!!! Lapseni oli sitten taluttanut kaverinsa pyörää ja omaansa.

Ei enää käy meillä ilman että äitinsä tuo. Äiti on samanlainen punkero. Oikeasti, en ihmettele miksi lapset oppivat vihaamaan lihavia ihmisiä, kun sosiaaliset suhteet loppuvat kun eräät eivät jaksa polkea pyörällä suoraa asfalttitietä kolmea kilometriä?? Äitinsä sanoi vielä että hänen lapsi ei sen takia tule meille kun meille on niin pitkä matka.. Okei...Tervetuloa diabetes.

Vierailija
22/66 |
12.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meillä kukaan alakoululainen pyöräile/pyöräilisi 9km suuntaansa. Sitten pitäisi vielä 6km pyöräillä kotiin. Melkoinen urakka!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/66 |
12.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.05.2014 klo 10:56"]

Se tekee helposti 100 euroa lisää ruokamenoihin, jos 10 päivää kk on ylimääräisiä ruokailijoita. Ja ruokaa menee hukkaan, koska nämä ovat yleensä ex tempore vierailuja, ei tiedä tekeeko ruuan neljälle vai kuudelle hengelle.

[/quote]

Anna vaikka 1 banaani ja 1 keksi per kaveri. Ne ei tule kalliiksi.

Vierailija
24/66 |
12.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.05.2014 klo 11:00"]

Mä en ole koskaan ymmärtänyt miksi pitäisi mennä suoraan kotiin koulusta. Väliäkö sillä tekeekö läksyt kaverilla ja syö parit leivät.

[/quote]

Laita seuraavalla kerralla lapsellesi evästä mukaan, niin ei tarvi aina meidän ruokia syödä.

Vierailija
25/66 |
12.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.05.2014 klo 10:42"]Entäs jos lapset asuvat ihan eri suunnilla? Mun lapsella ja kaverillaan on kummallakin matkaa kouluun 3 km ja asuvat vastakkaisissa suunnissa. Lapset joutuisivat pyöräilemään 9 km, jos pitäisi ensin käydä kotona.

[/quote]

tästä tulee 6km? Eikä yhdeksän?

Vierailija
26/66 |
12.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.05.2014 klo 11:07"][quote author="Vierailija" time="12.05.2014 klo 10:42"]Entäs jos lapset asuvat ihan eri suunnilla? Mun lapsella ja kaverillaan on kummallakin matkaa kouluun 3 km ja asuvat vastakkaisissa suunnissa. Lapset joutuisivat pyöräilemään 9 km, jos pitäisi ensin käydä kotona.

[/quote]

[/quote] eiku joo mun moka:D

Vierailija
27/66 |
12.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.05.2014 klo 11:07"][quote author="Vierailija" time="12.05.2014 klo 10:42"]Entäs jos lapset asuvat ihan eri suunnilla? Mun lapsella ja kaverillaan on kummallakin matkaa kouluun 3 km ja asuvat vastakkaisissa suunnissa. Lapset joutuisivat pyöräilemään 9 km, jos pitäisi ensin käydä kotona.

[/quote]

[/quote] eiku joo mun moka:D

Vierailija
28/66 |
12.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.05.2014 klo 11:07"]

[quote author="Vierailija" time="12.05.2014 klo 10:42"]Entäs jos lapset asuvat ihan eri suunnilla? Mun lapsella ja kaverillaan on kummallakin matkaa kouluun 3 km ja asuvat vastakkaisissa suunnissa. Lapset joutuisivat pyöräilemään 9 km, jos pitäisi ensin käydä kotona.

[/quote]

[/quote]

Ei hyvää päivää.

Vierailija
29/66 |
12.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa, huomasitkin jo ite :D

Vierailija
30/66 |
12.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

3+3+6+6=18 kilometriä koulupäivä ja kyläilyt yhteensä. Kyllä tulee liikuntaa.

Vierailija
31/66 |
12.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käsitä miten voitte laskea että lapsen kaverit tulevat kalliiksi. 100€ Kuukaudessa kavereiden ruokiin, vastineeksi elinikäinen ystävyyssuhde? Liikaa pyydetty?

Meillä on 4 lasta, ja otetaan kyllä lasten kavereita oikein mielellään mökille ja lomille mukaan. Yleensä kustannetaan itse! Nuorimmaisen parhaan ystävän äiti on yh, eikä hänellä ole mahdollisuutta matkustaa lapsen kanssa. Lapsi matkustaa meidän kanssa, matkoihin tulee helposti +1000€ mutta näen sen panostuksena lapseni sosiaaliseen elämään.

Vierailija
32/66 |
12.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helpottaako se tosiaan kesälomalla? Meillä ainakin kesä on vielä pahempaa, jatkuvaa ravaamista ja jäätelön syömistä.

Vierailija
33/66 |
12.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.05.2014 klo 10:48"]

Mä en kans ymmärrä tätä miten voi ärsyttää se että lapsen kaveri tulee kylään? Meillä on yksi lapsi ja lapsen kavereilla sisaruksia, mutta todella jouhevasti toimii että vuorotellen toistensa luo? Tyttö tekee läksyt kavereiden kanssa hyvin itsenäisesti ja kyselevät toisiltaan koekysymyksiä, harjoittelevat kokeisiin yms. Ja kaikilla tytöillä jokaisesta kokeesta aina vähintään 9. Sehän on aivan parasta opiskelua? Mä ymmärrän että ei ole kiva jos kaveri on sellainen jota ei läksyt kiinnosta,mutta eivät ne tulee kyläänkään sitten kun tietävät että läksyt pitää tehdä. :D Me tehdään myös aina ruokaa siten että voi syödä koulun jälkeen, enkä mitoita ruokaa siten että riittää just ja just kolmelle. Meille saa tulla kaikki, jotka toimii samalla tavalla että ensin välipala- sitten läksyt ja kotiin kuudeksi. Hyvin toimii ja kaikki ovat tyytyväisiä.

[/quote]

Siksi, koska perheellä on muutakin elämää ja muita sisaruksia. Ja jokaisella perheelllä on omat tavat ja en ole koskaan tykännyt, että klo 14 jälkeen lamppaa läjä kavereita kylään iltapäivähoitoon. Teineillä voi olla juuri koekausi meneillään ja haluavat lukea rauhassa ja levätä hetken, ennen kuin alkavat kahlaamaan kirjaa läpi. Äidillä voi olla yövuoro ja haluaisi rauhassa nukkua. 

Joten pikkukoululaiset, kipin kapin kotiin syömään välipala ja läksyjen tekoon ja sitten illemmalla vasta kylään, jos kylään haluttaa. Mielellään ulos leikkimään, eikä koko illaksi kaverin luo kyttäämään, saisiko pelata.

Vierailija
34/66 |
12.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toiset ihmiset ovat taitavia käyttämään toisia hyväkseen: lapset syotetään ja hoidatetaan naapurissa koulun jälkeen, onhan se niin paljon kätevämpää. Älkää alkako lapsenvahdiksi toisten mukeloille, se on loputon suo ja rahaakin siihen uppoaa.

Vierailija
35/66 |
12.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässäkö näkyy nykyajan vanhempien vanhemmuus ja vastuu? Ei osasta sanoa lapsille, ei omille, eikä vieraille, mikä on sopivaa ja mikä ei! Kai joka kodissa sääntöjä on, ihan vanhempien laatimia!? Miksi lapsille on vaikea tehdä selväksi, että ensin yksin kotiin (syömään ja tekemään läksyt) sitten voi seurustella ja leikkiä toisten kanssa??

Vierailija
36/66 |
12.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.05.2014 klo 11:31"]

[quote author="Vierailija" time="12.05.2014 klo 10:48"]

Mä en kans ymmärrä tätä miten voi ärsyttää se että lapsen kaveri tulee kylään? Meillä on yksi lapsi ja lapsen kavereilla sisaruksia, mutta todella jouhevasti toimii että vuorotellen toistensa luo? Tyttö tekee läksyt kavereiden kanssa hyvin itsenäisesti ja kyselevät toisiltaan koekysymyksiä, harjoittelevat kokeisiin yms. Ja kaikilla tytöillä jokaisesta kokeesta aina vähintään 9. Sehän on aivan parasta opiskelua? Mä ymmärrän että ei ole kiva jos kaveri on sellainen jota ei läksyt kiinnosta,mutta eivät ne tulee kyläänkään sitten kun tietävät että läksyt pitää tehdä. :D Me tehdään myös aina ruokaa siten että voi syödä koulun jälkeen, enkä mitoita ruokaa siten että riittää just ja just kolmelle. Meille saa tulla kaikki, jotka toimii samalla tavalla että ensin välipala- sitten läksyt ja kotiin kuudeksi. Hyvin toimii ja kaikki ovat tyytyväisiä.

[/quote]

Siksi, koska perheellä on muutakin elämää ja muita sisaruksia. Ja jokaisella perheelllä on omat tavat ja en ole koskaan tykännyt, että klo 14 jälkeen lamppaa läjä kavereita kylään iltapäivähoitoon. Teineillä voi olla juuri koekausi meneillään ja haluavat lukea rauhassa ja levätä hetken, ennen kuin alkavat kahlaamaan kirjaa läpi. Äidillä voi olla yövuoro ja haluaisi rauhassa nukkua. 

Joten pikkukoululaiset, kipin kapin kotiin syömään välipala ja läksyjen tekoon ja sitten illemmalla vasta kylään, jos kylään haluttaa. Mielellään ulos leikkimään, eikä koko illaksi kaverin luo kyttäämään, saisiko pelata.

[/quote]

No jospa et julistelisi täällä kipinkapin yhtään mitään, kun kaikki eivät ole tuollaisia tiukkapipoja kuin sinä. Onneksi mä en tunne ketään tuollaista ihmistä. Tai itseasiassa tunnen, lapseni luokalla on yksi tyttö jonka äiti on sitruuna silmässä jatkuvasti ja liekö militaristi tausta Pohjois-Korean armeijassa kun on niin tiukat aikataulut. Mutta se lapsi onkin jatkuvasti yksin eikä sillä ole kavereita, ei ole aikaa sosiaalisiin suhteisiin kun lapsi on eristetty kaveriporukasta niillä älyttömillä kielloilla ja säännöillä.

Senkun vaan vedätte tuota linjaa vaikka siihen saakka kun lapsi täyttää 18, huomaatte kuinka epäsosiaalisia ja vaikeita tapauksia lapsistanne kasvaa. Aivan ehdottoman tärkeää on KANNUSTAA lasta ystävien pariin ja näyttää esimerkillä kuinka tärkeitä ystävät ovat. Tietysti jos vanhempi itse on sohvaperunaerakko, niin oletettavaa on että ei kestä kotonaan ääniä ja meteliä. Meillä on yksi lapsi, ja olen aina tyytyväinen kun lapsia tulee kylään. Samalla kun neuvon omaa lastani läksyissä, neuvon hänen kaveriaankin. Tosin eivät paljon neuvoja kaipaa ja koenumeroista päätellen hyvin sujuu itsenäinen opiskelu.

Vierailija
37/66 |
12.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

onks teille vanhemmille tullu mieleenkään, et te ne rajat vedätte ei lapset. yksinkertaista! sanotte: sinä tulet koulusta suoraan kotiin, teet läksyt ja syöt! vasta sitten saa kaverit tulla tai lähdet kyläilemään piste. onko vaikeaa? toimii ainakin meillä. ei kavereitten tyköön läksyjä mennä tekemään, helposti sitten kaikilla samat vastaukset jne... ja ei niitä tehdä vasta väsyneenä illalla.

Vierailija
38/66 |
12.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.05.2014 klo 11:16"]

En käsitä miten voitte laskea että lapsen kaverit tulevat kalliiksi. 100€ Kuukaudessa kavereiden ruokiin, vastineeksi elinikäinen ystävyyssuhde? Liikaa pyydetty?

Meillä on 4 lasta, ja otetaan kyllä lasten kavereita oikein mielellään mökille ja lomille mukaan. Yleensä kustannetaan itse! Nuorimmaisen parhaan ystävän äiti on yh, eikä hänellä ole mahdollisuutta matkustaa lapsen kanssa. Lapsi matkustaa meidän kanssa, matkoihin tulee helposti +1000€ mutta näen sen panostuksena lapseni sosiaaliseen elämään.

[/quote]

Kyllähän se ystävyys voi pysyä muutenkin kuin ruokkimalla ja kustantamalla matkat. 

Ja se on hienoa, että teillä on varaa laittaa 1000e lisää matkoihin, että naapurin lapsikin pääsee mukaan. Ei ole kaikilla.

Vierailija
39/66 |
12.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä taas oli että reppu kotiin ja välipalaa mutta ei tarvitse tehdä läksyjä. Sitten vasta kun ruoka syöty ja poika teki itsenäisesti, ei tarvinnut apuja.

Vierailija
40/66 |
12.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.05.2014 klo 13:23"]

Toiset ihmiset ovat taitavia käyttämään toisia hyväkseen: lapset syotetään ja hoidatetaan naapurissa koulun jälkeen, onhan se niin paljon kätevämpää. Älkää alkako lapsenvahdiksi toisten mukeloille, se on loputon suo ja rahaakin siihen uppoaa.

[/quote]

Muistan lapsuudestani sen, että aina mentiin koulusta suoraan kotiin, syötiin välipala ja tehtiin läksyt. Saatettiin myös vaihtaa siistit kouluvaatteet rönttäisempiin pihavaatteisiin. Sitten saatiin mennä hakemaan kavereita pihalle leikkimään. Ei siis menty kenenkään kotiin sisälle leikkimään kuin poikkeustapauksissa.

Poikkeustapaus oli myös se, että menin suoraan koulusta kaverille tai kaveri tuli meille. Kyseessä oli silloin esim. se, että jomman kumman vanhemmat olivat töissä pitempään tms. Mutta silloinkin asiasta oli sovittu jo ennalta käsin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kolme