Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vähän kyllästyttää jo tuo alakoululaisten suoraan koulusta kyläily

Vierailija
12.05.2014 |

Tai aika paljonkin ärsyttää, että pitää suoraan koulusta kylään päästä. Minusta olisi parempi, että käytäisiin kotona ensin. Onneksi tulee jo kesäloma pian.

Kommentit (66)

Vierailija
1/66 |
12.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi olisi sinusta parempi, että ensin kävisi kotona?

Vierailija
2/66 |
12.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.05.2014 klo 10:29"]

Miksi olisi sinusta parempi, että ensin kävisi kotona?

[/quote]

Syömässä ja tekemässä läksyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/66 |
12.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän lapset tekee läksyt siellä kavereiden luona. Jos tulevat kavereiden kanssa vuorostaan meille koulun jälkeen, niin katson että tekevät läksyt ja ottavat välipalaa ennen muita touhuja.

Vierailija
4/66 |
12.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama. Tänään taas on yksi tulossa...

Vierailija
5/66 |
12.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.05.2014 klo 10:34"]

Meidän lapset tekee läksyt siellä kavereiden luona. Jos tulevat kavereiden kanssa vuorostaan meille koulun jälkeen, niin katson että tekevät läksyt ja ottavat välipalaa ennen muita touhuja.

[/quote]

Teilläkö ei koskaan vain käydä koulussa ja tulla sitten sieltä kotiin? Tuntuu että ajat ovat muuttuneet, itse menin aina koulusta kotiin ja hoidin kyläilyt sitten myöhemmin.

Vierailija
6/66 |
12.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tälläisen säännön olemmekin sopineet meillä vierailevien lasten vanhempien kanssa, että jokainen käy kotona tekemässä läksyt ja syömässä välipalan.

Vierailija
7/66 |
12.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.05.2014 klo 10:38"]

[quote author="Vierailija" time="12.05.2014 klo 10:34"]

[/quote]

Teilläkö ei koskaan vain käydä koulussa ja tulla sitten sieltä kotiin? Tuntuu että ajat ovat muuttuneet, itse menin aina koulusta kotiin ja hoidin kyläilyt sitten myöhemmin.

[/quote]

Tottakai välillä on päiviä, kun tulevat suoraan kotiin koulusta. Sanotaanko, että suurinpiirtein 3 koulupäivää viikossa on sellaisia, että joko menevät kavereille suoraan tai kaverit tulee meille.

Vierailija
8/66 |
12.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on aina ollut lasten kanssa niin, että koulusta tullaan suoraan kotiin (yksin).

Tehdään läksyt ja välipala. Sitten vasta muu. Ja tämä on toiminut loistavasti.

Vierailija
9/66 |
12.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs jos lapset asuvat ihan eri suunnilla? Mun lapsella ja kaverillaan on kummallakin matkaa kouluun 3 km ja asuvat vastakkaisissa suunnissa. Lapset joutuisivat pyöräilemään 9 km, jos pitäisi ensin käydä kotona.

Vierailija
10/66 |
12.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mekin ollaan yritetty tuota, että jokainen kävisi kotona ensin, mutta osa kavereista asuu sellaisen matkan päässä, että harvoin sitten jaksavat sieltä asti lähteä tulemaan meille. Koululta on lyhyempi matka tulla. Mulle on ihan ok, että silloin tällöin tulevat, mutta ei jatkuvasti jaksaisi. Sitten saa aina kaivella tyhjiä kaappeja, että mitähän täältä tarjoaisi, kun ei ole osannut varautua ylimääräisiin.

Vierailija
11/66 |
12.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en kans ymmärrä tätä miten voi ärsyttää se että lapsen kaveri tulee kylään? Meillä on yksi lapsi ja lapsen kavereilla sisaruksia, mutta todella jouhevasti toimii että vuorotellen toistensa luo? Tyttö tekee läksyt kavereiden kanssa hyvin itsenäisesti ja kyselevät toisiltaan koekysymyksiä, harjoittelevat kokeisiin yms. Ja kaikilla tytöillä jokaisesta kokeesta aina vähintään 9. Sehän on aivan parasta opiskelua? Mä ymmärrän että ei ole kiva jos kaveri on sellainen jota ei läksyt kiinnosta,mutta eivät ne tulee kyläänkään sitten kun tietävät että läksyt pitää tehdä. :D Me tehdään myös aina ruokaa siten että voi syödä koulun jälkeen, enkä mitoita ruokaa siten että riittää just ja just kolmelle. Meille saa tulla kaikki, jotka toimii samalla tavalla että ensin välipala- sitten läksyt ja kotiin kuudeksi. Hyvin toimii ja kaikki ovat tyytyväisiä.

Vierailija
12/66 |
12.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.05.2014 klo 10:42"]

Entäs jos lapset asuvat ihan eri suunnilla? Mun lapsella ja kaverillaan on kummallakin matkaa kouluun 3 km ja asuvat vastakkaisissa suunnissa. Lapset joutuisivat pyöräilemään 9 km, jos pitäisi ensin käydä kotona.

[/quote]

Voi kauheeta...pyöräilessä voi tulla hiki! Entä sitten?!

Vierailija
13/66 |
12.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kun niitä kavereita kulkee useammalla lapsella täällä, niin melko paljon sitä ruokaa menee enemmän kuin vain yhden lapsen kaverin kanssa... Meillä on neljä lasta ja joskus täällä on kuin olisi hotelli pyörimässä. Ihan järkyttävää, mutta ihan joka kerta ei vain haluta kieltää.

Vierailija
14/66 |
12.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kiellän lapsia olemasta kavereiden kanssa ainoastaan silloin, kun on kokeisiin lukua. Kaverithan on aivan parasta lapsuudessa.

Vierailija
15/66 |
12.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.05.2014 klo 10:51"]

Mutta kun niitä kavereita kulkee useammalla lapsella täällä, niin melko paljon sitä ruokaa menee enemmän kuin vain yhden lapsen kaverin kanssa... Meillä on neljä lasta ja joskus täällä on kuin olisi hotelli pyörimässä. Ihan järkyttävää, mutta ihan joka kerta ei vain haluta kieltää.

[/quote]

Meillä kanssa 4 lasta. Joskus riittää päiväruoasta muillekin mutta monesti annan vain leipää tai vaikka jonkun hedelmän.

Vierailija
16/66 |
12.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.05.2014 klo 10:51"]

Mä kiellän lapsia olemasta kavereiden kanssa ainoastaan silloin, kun on kokeisiin lukua. Kaverithan on aivan parasta lapsuudessa.

[/quote]

Eihän kukaan ole kieltänytkään kavereiden kanssa oloa vaan toivonut, että niiden kanssa oltaisiin vähän myöhemmin kuin heti suoraan koulusta.

Vierailija
17/66 |
12.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se tekee helposti 100 euroa lisää ruokamenoihin, jos 10 päivää kk on ylimääräisiä ruokailijoita. Ja ruokaa menee hukkaan, koska nämä ovat yleensä ex tempore vierailuja, ei tiedä tekeeko ruuan neljälle vai kuudelle hengelle.

Vierailija
18/66 |
12.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.05.2014 klo 10:50"]

Voi kauheeta...pyöräilessä voi tulla hiki! Entä sitten?!

[/quote]

Vai voisiko olla, että matkoihin menee suhteessa paljon enemmän aikaa, kuin mitä sen kaverin kanssa ehtii olemaan? 

Vierailija
19/66 |
12.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ole koskaan ymmärtänyt miksi pitäisi mennä suoraan kotiin koulusta. Väliäkö sillä tekeekö läksyt kaverilla ja syö parit leivät.

Vierailija
20/66 |
12.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ollaan muutettu hiljattain ja musta on ihanaa että lapsilla on kavereita uudessa koulussa! Tervetuloa vaan meille kylään! Harva se päivä täällä onki porukkaa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi kolme