Kansa ei usko thl:n suositusia - tuttavia ja sukulaisia tavataan silti
Kommentit (162)
Joilla on tarve ottaa rokote, ja jotka eväti muuta pelastajaa tähän hätään luule löytävänsä, haluavat syventää hysteriaansa. Ei sitä uskalla mennä ottamaan paria kolmeaa kuukautta tutkittua hötisä lihakseen jollei ole syvästi harhaisessa psyykoosissa. Vähän kuin selvinpäin ei uskalla laulaa karaokea tms.
Olen nähnyt omia lähisukulaisiani kerran koko tänä vuonna. Minä ja mieheni olemme olleet muuten ihan vaan kahdestaan kevään, kesän, syksyn, talven. Tuntuu kohtuuttomalta, etten edes joulua saisi viettää heidän seurassaan. Toinen isovanhempani on hyvin huonossa kunnossa eikä luultavasti elä tammikuuta pidempään. Onko se aivan kamalaa, että haluaisin vielä kerran halata häntä ja kertoa rakastavani kasvotusten?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"täältä tulen minä, uudella lookillani, koronamaskilla, kattokaa nyt, kuinka typerältä näytän kuin joltain kirurgilta tai orjalta, puhekin on yhtä sössötystä"
Maski on yritetty normalisoida, kohta kai aletaan hienovaraisesti viesittää mediassa, että itseasiassa ihmiset näyttää nyt paremmille, kuin oikeilla kasvoillaan. Tuleehan uuden näköisiä maskeja toki, eri värisiä, eri kuvioita, on tää tyylikästä. Kevään 2021 maskimallisto, syksy 2021, talvi season 2021-2022.´ jne. Keväällä ja kesällä sitten vähän kevyempää maskia ilman toppauksia, ettei tuu niin kuuma ja maski on kivempi.
Mä näin vähän aikaa sitten mainoksen talvimaskeista. Olin ihan WTF!!! Ei naamaa ole ennenkään peitetty talvisin millään tai korkeintaan vedetty kaulahuivia kasvojen eteen, jos on ollut kova viima tai hillitön pakkanen. Ihan yhtä lailla "kesämaski" käy talvella (eihän sitä ole edes tarkoitus pitää kuin sisätiloissa!!!), ei tarvita mitään talvimaskeja. Ihan hulluksi mennyt homma.
cool down. Valtaosa ihmisistä käyttää ihan normaaleja maskeja. Ei ole syytä olla huolissaan tuollaisesta mainoksesta. Ei maailma kaadu siihen mainokseen.
Pointtini olikin, että ihan älytöntä yrittää tehdä maskeista uutta asustetta. Talvimaski, kesämaski, kohta varmaan hellemaski, rantamaski, juhlamaski jne. Maskin tarkoitus on vain estää sylkipisaroita lentämästä, mutta ehkä jotkut pöhköt ostavat itselleen talvimaskin, kun sellaisia kerran mainostetaan ja myydään. Typerimmät kuvittelevat, että talvella pitäisi käyttää erilaista maskai kuin kesällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"täältä tulen minä, uudella lookillani, koronamaskilla, kattokaa nyt, kuinka typerältä näytän kuin joltain kirurgilta tai orjalta, puhekin on yhtä sössötystä"
Maski on yritetty normalisoida, kohta kai aletaan hienovaraisesti viesittää mediassa, että itseasiassa ihmiset näyttää nyt paremmille, kuin oikeilla kasvoillaan. Tuleehan uuden näköisiä maskeja toki, eri värisiä, eri kuvioita, on tää tyylikästä. Kevään 2021 maskimallisto, syksy 2021, talvi season 2021-2022.´ jne. Keväällä ja kesällä sitten vähän kevyempää maskia ilman toppauksia, ettei tuu niin kuuma ja maski on kivempi.
Mä näin vähän aikaa sitten mainoksen talvimaskeista. Olin ihan WTF!!! Ei naamaa ole ennenkään peitetty talvisin millään tai korkeintaan vedetty kaulahuivia kasvojen eteen, jos on ollut kova viima tai hillitön pakkanen. Ihan yhtä lailla "kesämaski" käy talvella (eihän sitä ole edes tarkoitus pitää kuin sisätiloissa!!!), ei tarvita mitään talvimaskeja. Ihan hulluksi mennyt homma.
cool down. Valtaosa ihmisistä käyttää ihan normaaleja maskeja. Ei ole syytä olla huolissaan tuollaisesta mainoksesta. Ei maailma kaadu siihen mainokseen.
Pointtini olikin, että ihan älytöntä yrittää tehdä maskeista uutta asustetta. Talvimaski, kesämaski, kohta varmaan hellemaski, rantamaski, juhlamaski jne. Maskin tarkoitus on vain estää sylkipisaroita lentämästä, mutta ehkä jotkut pöhköt ostavat itselleen talvimaskin, kun sellaisia kerran mainostetaan ja myydään. Typerimmät kuvittelevat, että talvella pitäisi käyttää erilaista maskai kuin kesällä.
Ei se ole meiltä pois. Antaa heidän käyttää, jos se tekee heidät onnellisiksi.
Vierailija kirjoitti:
Olen nähnyt omia lähisukulaisiani kerran koko tänä vuonna. Minä ja mieheni olemme olleet muuten ihan vaan kahdestaan kevään, kesän, syksyn, talven. Tuntuu kohtuuttomalta, etten edes joulua saisi viettää heidän seurassaan. Toinen isovanhempani on hyvin huonossa kunnossa eikä luultavasti elä tammikuuta pidempään. Onko se aivan kamalaa, että haluaisin vielä kerran halata häntä ja kertoa rakastavani kasvotusten?
Halaaminen tässä tilanteessa ei ole järkevää.
Vierailija kirjoitti:
Kansa noudatti ja teki kuten pyydettiin. Rajoista vaan jännästi saa kantaa tartuntoja tänne ihan miten paljon vain kerkiäävät. Minkähän takia kansaa ei kiinnosta enää vaan istua yksin kotona päivästä ja juhlasta toiseen?
Mä ihmettelen ettei tämä ristiriitaisuus oikeasti häiritse ihmisiä enempää. Kuinka kauan olette halukkaita pitämään elämänne tauolla siirtotyöläisten toiminnan vuoksi?
Vierailija kirjoitti:
Niin kauan kun koulut on auki ja skopjen kennot kulkee, niin on ihan turhaa rajoittaa ihmisten joulun viettoa.
Lapsellinen kommentti.
Jep, vastikään oli Vappu Pimiän somessa kuva pikkujouluista. Tekstinä oli että ei pieniin pikkujouluihin kukaan kuole. Siinä esimerkki siitä, että viis veisataan suosituksista ja vielä pistetään se someenkin. Suurin osa kommentoijista vaan ihkutti, muutama sentään kyseli että eikö sitä pitäis tässä tilanteessa pysytellä vaan kotosalla. Yhtenä jouluna ei kyetä olemaan ilman pikkujouluja, onhan se surullista. Tähän on tultu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on vain suositus. On olemassa myös esimerkiksi ravitsemussuositukset, mutta moniko niitä noudattaa? Kun ei ole pakko.
Vähän kökköä kyllä verrata suositusta, jonka ohittamisella vaarantaa vain oman terveytensä sellaiseen suositukseen jonka skippaamisella vaarantaa itsensä lisäksi myös ne omat, rakkaat läheiset ja jopa sivulliset, vieraat ihmisetkin.
Jälkimmäinen on paljon itsekkäämpää vaikka toisin voisi luulla.
Ne jotka haluavat suojautua voivat sen tehdä. Jos koronaa pelkäävä rajoittaa liikkumisensa oikeasti minimiin, huolehtii käsihygieniasta ja käyttää FFP3:sta ihmisten ilmoilla, niin on kyllä lähes mahdotonta tartuntaa saada.
Nyt ajatellaan takaperoisesti, että MUIDEN on pysyttävä pois julkisista tiloista jne, jotta koronaa pelkäävää ei ahdista liikkua/ shoppailla.
ffp3 ei ole sataprosenttinen suoja. Tartunta toi tulla myös silmien kautta
Vierailija kirjoitti:
Kuinhanan pitkään oletat ihmisten olevan yksin? Maaliskuusta asti olleet yksin ja kentie 2-3 vuotta vielä olla yksin näkemättä muuta kuin kaupan kassaa?
Mä olen maaliskuun alusta lähtien tavanut vain yli 90-vuotiaita. Jonkun kun pitää huolehtia heistäkin. En ole tavannut edes kaupan kassaa, koska en ole kohta vuoteen käynyt kaupassa. Täytyy myöntää, että olisi aika mukavaa tavata jo välillä muitakin. En tiedä, miten mun pää kestää, jos tätä jatkuu vielä ensi vuoden.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Halaaminen nimenomaan on järkevää, koska se ei ole mahdollista ehkä enää 2022 tai 2023 ja erittäin epätodennäköistä, että kirjoittajalla olisi korona ellei sitten ole juossut tuolla kauppakeskuksissa ja muissa joukkotilanteissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on vain suositus. On olemassa myös esimerkiksi ravitsemussuositukset, mutta moniko niitä noudattaa? Kun ei ole pakko.
Vähän kökköä kyllä verrata suositusta, jonka ohittamisella vaarantaa vain oman terveytensä sellaiseen suositukseen jonka skippaamisella vaarantaa itsensä lisäksi myös ne omat, rakkaat läheiset ja jopa sivulliset, vieraat ihmisetkin.
Jälkimmäinen on paljon itsekkäämpää vaikka toisin voisi luulla.
Ne jotka haluavat suojautua voivat sen tehdä. Jos koronaa pelkäävä rajoittaa liikkumisensa oikeasti minimiin, huolehtii käsihygieniasta ja käyttää FFP3:sta ihmisten ilmoilla, niin on kyllä lähes mahdotonta tartuntaa saada.
Nyt ajatellaan takaperoisesti, että MUIDEN on pysyttävä pois julkisista tiloista jne, jotta koronaa pelkäävää ei ahdista liikkua/ shoppailla.
ffp3 ei ole sataprosenttinen suoja. Tartunta toi tulla myös silmien kautta
Suojalaseja saa alle kympillä ja ne ovat monikäyttöisiä.
Vierailija kirjoitti:
Elän vastaavassa tilanteessa. Ensi joulua ei ehkä enää tule. Samaan aikaan tänne kannetaan tartuntoja muualta. En voisi antaa isovanhemmalle viimeistä joulua perheen kesken, koska toisella ihmisellä on oikeuksia levittää tartuntoja.
Toiminnat tehdään sen sairaan/ riskiryhmäläisen ehdoilla. Jos hän ei halua tavata, ette tapaa. Jos hän haluaa tavata tietyin ehdoin, noudatatte niitä ehtoja. Jos hän haluaa tavata ja olla normaalisti, se on ok, jos vastapuoli ei pelkää itse saavansa tartuntaa vanhukselta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ongelma ei ole siinä että tartuttajia olisi valtava määrä vaan siinä että etukäteen ei tiedetä ketä he ovat.
Kyllä sen näkee ja kuulee jo metrien päästä, kuka on pärskeissä ja kuka ei. Terveistä ihmisistä ei tarvitse olla huolissaan (tämä "oireettomien tartuttajien legenda"), ainakaan siihen asti, että asiaa olisi kunnolla tutkittu.
Kaikille Biohazard level 4 puvut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se halaaminen on ihan se ja sama jos toinen on kuitenkin kuolemaisillaan. Silloin voi halata ettei jää halaamatta.
Vierailija kirjoitti:
Luotan täysin STM:n näkemyksiin ja toimin sen mukaisesti.
"STM:n selvitys: kasvomaskien hyöty on arjessa vähäinen tai olematon"
Meillä täällä Suomessa on parhaat asiantuntijat asiassa kuin asiassa. :D
Nimenomaan tästä on kyse. Vantaalla on todettu että yli 10% koululaisista kantaa koronaa ja pääkaupunkiseudun muissa kunnissa tilanne lienee samankaltainen. Nyt nämä säntäävät jouluna tapaamaan 80+ vuotiaita isovanhempiaan ja tartuttavat heidätkin.