Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi äitejä ei kiinnosta yhteiskunnalliset asiat? Vai kiinnostaako?

Vierailija
11.05.2014 |

En tunne yhtään perheellistä naista, jota kiinnostaisi, mitä yhteiskunnassamme ja maailmalla tapahtuu. Mikä siinä on, että esimerkiksi hallituksen nykyinen vastuunpako, Euroopan taloustilanne, Ukrainan kriisi, asuntokaupan hyytyminen, inflaatio, siepatut nigerialaistytöt jne. eivät jaksa äitejä kiinnostaa? Puhutaan mieluummin kampaamoista, lastenvaatteista, tosi-tv:stä, ruoanlaitosta ja juorutaan ystävistä. Elämä pyörii ihan vain sen oman pienen piirin ympärillä. On lapset, päiväkoti, työpaikan kahvihetket, kauppareissut, viikon loma Inglesiin.

Miksi sinua ei kiinnosta, mitä ympäröivässä yhteiskunnassa tapahtuu? Riittäkö sinulle tosiaan, että kotona asiat on reilassa?

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
11.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitäisi avata ketju , jossa kysytään tällaista. Olen ollut joskus hirveän nuorena vaikuttamassa vaikka missä. Voin sanoa ole hyvä ja mene itse.Ymmärrät että ei kaikkeen jaksa otta kantaa , varsinkaan näin tyhmiin  ketjuihin

Vierailija
22/25 |
11.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tietenkään kiinnosta. Isäthän ne ovat niitä, jotka toimivat vapaa-ajallaan töidenkin jälkeen yhteiskunnallisesti aktiivisesti kansalaisjärjestöissä kuten Mannerheimin lastensuojeluliitto, Punainen risti, Kirkon ulkomaanapu, Amnesty International, Naisten pankki ja setlementtiyhdistykset jne. Eiväthän naiset ja äidit näistä yhteiskunnallisen vaikuttamisen alueista ymmärrä mitään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
11.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.05.2014 klo 17:25"][quote author="Vierailija" time="11.05.2014 klo 17:18"]

Mun on sanottava että tuopitää valitettavasti paikkansa,en sanoisi että äitejä vaan naisia yleensä.Työskentelin vuosikymmenet tehdasalalla,yhdessä vaiheessa olin kahviringin ainoa nainen.Juttelimme miestenkanssa päivänpolitiikasta,ulkomaiden asioista,maailmalla sattuneista onnettomuuksista ym.Sitten vaihtu työkohde ja kahvirinki oli naisvoittoinen.Yritin jatkaa samaan malliin,mutta laihoin tuloksi..Tärkeää oli,mitä kukkia on istutettu,kuka katseli jotain tv-juttua edellisenä iltana,millaiset verhot joku on hankkinut jne.Ainoa nainen,joka todella jutteli muustakin ja otti kantaa,oli syvästi uskovainen ja älykäs nainen.

[/quote]

Just näin. Saman olen huomannut minäkin työpaikalla. Miehet ovat paljon paremmin perillä siitä, mitä maailmalla tapahtuu.

ap

[/quote]

Ei meidän työpaikan miehet ainakaan ole perillä mistään muista ulkomaiden tapahtumista kuin urheilutuloksista. Niistä ne jauhaa tauosta toiseen. Varmaan salkkareiden juonenkäänteissäkin on enemmän yhteiskunnallista kannanottoa kuin sen pohtimisessa, saako kumikiekon maaliin tänä iltana useampia kertoja sini- vai keltapukuiset!

Vierailija
24/25 |
11.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus teininä kummastelin samaa. Parikymppisenä luin sanomalehtiä päivittäin ja katsoin uutiset ja ajankohtaisohjelmat. Sitten tulin äidiksi enkä ihmettele enää. Ainakin omalla kohdallani hetket jolloin voin olla rauhassa ja oikeasti keskittyä johonkin älyllisesti vähänkin vaativaan asiaan ovat harvassa. Kun saan vihdoin omaa rauhaa kuntoilen, luen tai katselen hömppä ohjelmia riippuen siitä kuinka väsynyt olen. En tiedä miten asiat ovat muilla.

Vierailija
25/25 |
11.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ei vaan kiinnosta politiikka eikä talousasiat, en mä niihin tavisäitinä koe voivani mitenkään edes vaikuttaa.

Mutten pidä itseäni minään tyhjäpäänäkään eivätkä kiinnosta juuri muoti, tosi-tv tai julkkiksetkaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi yksi