Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi äitejä ei kiinnosta yhteiskunnalliset asiat? Vai kiinnostaako?

Vierailija
11.05.2014 |

En tunne yhtään perheellistä naista, jota kiinnostaisi, mitä yhteiskunnassamme ja maailmalla tapahtuu. Mikä siinä on, että esimerkiksi hallituksen nykyinen vastuunpako, Euroopan taloustilanne, Ukrainan kriisi, asuntokaupan hyytyminen, inflaatio, siepatut nigerialaistytöt jne. eivät jaksa äitejä kiinnostaa? Puhutaan mieluummin kampaamoista, lastenvaatteista, tosi-tv:stä, ruoanlaitosta ja juorutaan ystävistä. Elämä pyörii ihan vain sen oman pienen piirin ympärillä. On lapset, päiväkoti, työpaikan kahvihetket, kauppareissut, viikon loma Inglesiin.

Miksi sinua ei kiinnosta, mitä ympäröivässä yhteiskunnassa tapahtuu? Riittäkö sinulle tosiaan, että kotona asiat on reilassa?

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
11.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missähän piireissä sinä liikut? Itse asun Helsingissä, kaveripiirini on 35 + akateemista naista ja kaikkia tuntuu kiinnostavan yhteiskunnalliset asiat jopa rasittavuuteen saakka!

Vierailija
2/25 |
11.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos aloituksesta, oon miettinyt samaa. Ilmastonmuutos? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
11.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 24v äiti ja kyllä minua nuo asiat kiinnostavat.

Vierailija
4/25 |
11.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit vaihtaa sanan äiti tilalle ihminen. Joitakin kiinnostaa, joitakin ei.

Vierailija
5/25 |
11.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tän ketjun on avannut 8 ihmistä. I rest my case.

ap

Vierailija
6/25 |
11.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua kiinnostaa. Täälläkin voisi olla enemmän avauksia yhteiskunnallisista aiheista. Muistakin kuin pakkoruots, työttömyys ja hinnat.

Vierailija
7/25 |
11.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse keskustelen Suomi-redditissä uutisaiheista. Kevyttä keskustelua, mutta nimimerkillä. Suosittelen.

http://www.reddit.com/r/Suomi

Vierailija
8/25 |
11.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun on sanottava että tuopitää valitettavasti paikkansa,en sanoisi että äitejä vaan naisia yleensä.Työskentelin vuosikymmenet tehdasalalla,yhdessä vaiheessa olin kahviringin ainoa nainen.Juttelimme miestenkanssa päivänpolitiikasta,ulkomaiden asioista,maailmalla sattuneista onnettomuuksista ym.Sitten vaihtu työkohde ja kahvirinki oli naisvoittoinen.Yritin jatkaa samaan malliin,mutta laihoin tuloksi..Tärkeää oli,mitä kukkia on istutettu,kuka katseli jotain tv-juttua edellisenä iltana,millaiset verhot joku on hankkinut jne.Ainoa nainen,joka todella jutteli muustakin ja otti kantaa,oli syvästi uskovainen ja älykäs nainen.

Vierailija
9/25 |
11.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.05.2014 klo 17:18"]

Mun on sanottava että tuopitää valitettavasti paikkansa,en sanoisi että äitejä vaan naisia yleensä.Työskentelin vuosikymmenet tehdasalalla,yhdessä vaiheessa olin kahviringin ainoa nainen.Juttelimme miestenkanssa päivänpolitiikasta,ulkomaiden asioista,maailmalla sattuneista onnettomuuksista ym.Sitten vaihtu työkohde ja kahvirinki oli naisvoittoinen.Yritin jatkaa samaan malliin,mutta laihoin tuloksi..Tärkeää oli,mitä kukkia on istutettu,kuka katseli jotain tv-juttua edellisenä iltana,millaiset verhot joku on hankkinut jne.Ainoa nainen,joka todella jutteli muustakin ja otti kantaa,oli syvästi uskovainen ja älykäs nainen.

[/quote]

Just näin. Saman olen huomannut minäkin työpaikalla. Miehet ovat paljon paremmin perillä siitä, mitä maailmalla tapahtuu.

ap

Vierailija
10/25 |
11.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä maassa on sen verran monta äitiä, että taitaa olla hienoista yleistystä sanoa, ettei yhtäkään kiinnosta yhteiskunnalliset asiat.

Vierailija
11/25 |
11.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Kunpa sinäkin älykkyydessäsi viitsisit nähdä vähän vaivaa oikeinkirjoituksen parantamiseksi.

Vierailija
12/25 |
11.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yhteiskuntatieteiden maisteri ja koulutusta vastaavassa työssäjoten kyllä, tiedän näistä asioista vähän liikaakin.

Vierailija
13/25 |
11.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

onneksi kukaan ei ikinä koskaan yleistä mitään :)

Vierailija
14/25 |
11.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

:D eihän politiikassa tai missään yhteiskunnallisessa toiminnassa ole tietenkään yhtään äitiä, puhumattakaan yhteiskuntatieteitä tai valtiotieteitä opettavista tai tutkivista äideistä. Ehei, kun niitä ei ole ap:n ystäväpiirissä, ei niitä ole lainkaan olemassa.

Vierailija
15/25 |
11.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Kyllä duunari tietää nämä asiat - ja kielioppikin on hallussa :D

Vierailija
16/25 |
11.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.05.2014 klo 16:39"]

Missähän piireissä sinä liikut? Itse asun Helsingissä, kaveripiirini on 35 + akateemista naista ja kaikkia tuntuu kiinnostavan yhteiskunnalliset asiat jopa rasittavuuteen saakka!

[/quote]

Tällainen on minunkin äitikaveripiirini, ainakin suurimmalta osin.  Niitä lienee hyvin monenlaisia.

Minua aian mietityttää, kun täällä joku valittaa, miten KAIKKI tekevät niin ja näin ja ovat ihan vääränlaisia. Jos he itse ovat toisenlaisia, miten he sitten eivät ole tulleet hakeutuneeksi porukoihin, jossa olisi hengenheimolaisia. Ymmärrän, että eim.suvun kautta tai naapurina voi olla joku ihan erihenkinen, mutta että kaikki ympäristön naiset puhuvat aina vain seiskajuttuja, vaikka itse haluaisi vain keskustella vasemmistoliiton puolueohjelmasta tai Kantin kategorisesta imperatiivista? Kummallista. 

Vierailija
17/25 |
11.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.05.2014 klo 17:25"]

[/quote]

Just näin. Saman olen huomannut minäkin työpaikalla. Miehet ovat paljon paremmin perillä siitä, mitä maailmalla tapahtuu.

ap

[/quote]

Joo niin on, miehet kaikilla aloilla ja kaikissa tehtävissä. Tervetuloa rahtarien taukotilaan kuuntelemaan keskustelua politiikasta ja yhteiskunnallisista asioista. 

Vierailija
18/25 |
11.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei muakaan kiinnosta vaikka en äiti olekaan

Vierailija
19/25 |
11.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.05.2014 klo 17:04"]

Tän ketjun on avannut 8 ihmistä. I rest my case.

ap

[/quote]

No mua ainakin henkilökohtaisesti vituttaa tällaiset ketjut, yleensä en avaa näitä äitienmollaamisketjuja lainkaan. Eivät äidit kuulu mihinkään homogeeniseen ryhmään, jonka liittymisehtona on lapsi. Äidit ovat samalla tavalla erilaisia erilaisine ominaisuuksineen kuin lapsettomat naiset tai miehet, tai isät.

Vierailija
20/25 |
11.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä yleistykset ainakin kertovat valtavasta yleissivistyksen puutteesta. Naiset ovat nykyisin miehiä korkeakoulutetumpia ja se näkyy myös mielenkiinnon kohteissa. Nykyisin valtiotieteellisessä tiedekunnassa opiskelee enemmän naisia kuin miehiä. Ihmeen paljon noista naisista päätyy paitsi äideiksi, myös vaikuttamaan politiikassa. Taitaa sitä paitsi aika iso osa yhteiskunnallisesti aktiivisista järjestötoimijoistakin olla nuoria naisia (joista osa on myös äitejä).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi neljä