Haha, mahtaa taas VELAt olla kateellisia tänään, kun
me ÄIDIT saatiin aamiaista sänkyyn ja kaikkea ihania lahjoja ja lasten askartelemia kortteja.
Kommentit (60)
Miksi pitäisi olla kateellinen? Yksi aamu ja yksi päivä siinä muitten joukossa. Itse olen ollut sen verran viisas, että ymmärtänyt olla hankkimatta lapsia. Se ei ole mun juttuni. Nautin elämästä muulla tavoin.
Äitienpäivä ei sulje pois sitä ihanuutta mistä muutoin saan nauttia. Ei tarvitse olla äiti saadakseen aamiaisen sänkyyn, kortteja, lahjoja, kukkia jne.
Nautin elämästäni mieheni kanssa kaksin. Nautimme vapaudestamme ilman lapsia.
t. VELA
Uskottele itelles mitä haluat :D
Entä jos on muuten vaan mies, joka tuo aamupalaa sänkyyn viikonloppuisin?;) ja lahjoja? Ahh ja sitten rakastellaan pitkään ja kovaäänisesti... Kamalaa!
Mies teki meille aamiaisen ja toi kahvin sänkyyn. Leipiä ei tuonut, kun ei kumpikaan tykkää syödä sängyssä.
Mies tekee aamiaisen usein niinä aamuina, kun ollaan yhdessä kotona.
Ihan ympäri vuoden. En tarvitse äitiyttä siihen, että mies arvostaa mua, hemmottelee mua, kunnioittaa mua.
Haha, mahtaa taas äidit olla kateellisia.
Tai ehkäpä se hyvässä ja onnellisessa parisuhteessa vallitseva rakkaus ja kunnioitus ei ole kiinni siitä, onko lapsia vai ei ;-)
Ihan provoamatta ja yhtään liioittelematta, mun mies tuo mulle kahvin sänkyyn ainakin viitenä päivänä viikosta. Aloitan päiväni rauhallisesti Hesaria lueskellen ja aeropress-kahvia litkien. Futonilla. Ilman härdelliä ja hälinää.
Siinä ei paljon äitienpäivää kaipaa :)
Tämä vela ainakin koki suurta iloa. Onnittelin äitiäni kortin ja pienen lahjan kera. Sitten joimme hyvät kahvit ja pyöräilimme yhdessä. Mukava päivä.
En näe syytä olla kateellinen kenellekään.
Minäpä kannoin VELA-naiselleni tänään aivan hulppean aamiaisen ja annoin lisäksi mieluisan lahjan. Sen jälkeen rakastelimme koko aamupäivän.
Harmittaako, aloittaja?
Se teidän rakastelu ei vaan koskaan tuota mitään
jos toinen on maho tai muuten tukittu.
En edes haluaisi kahvia sänkyyn. Lapsen olisin ottanut ilolla vastaan jos olisi suotu. Mutta eipä hirveesti harmita, enää. Elämä on hyvää näinkin, helpompaakin? Onnea silti kaikille äideille ja äidinmielisille, vara-äideille, mummoille ja muille!
[quote author="Vierailija" time="11.05.2014 klo 16:02"]
Se teidän rakastelu ei vaan koskaan tuota mitään
jos toinen on maho tai muuten tukittu.
[/quote]
Me rakastellaan nautinnon takia, sinä lisääntyäksesi.
Mun mielestä kummassakaan ei ole mitään väärää, mutta pidän enemmän tästä omastani.
Tukittu
Mulla on ollu molemmat ja pitkäaikainen ilo, ei minuuttien.
Ollaanko me luettu samaa palstaa tänään ollenkaan? Täällähän on mammat tänään valittaneet aamuvarhaisesta saakka, kuinka eivät saaneetkaan nukkua pitkään vaan piti herätä lasten kanssa aikaisin, itse keittää kahvinsa ja käydä Siwasta ostamassa pakastekakkua samalla kun mies nukkuu krapulaansa makkarissa.
Ja siis täydet sympatiani nämä mammat minulta saavat. Kyllä he mielestäni sentään ne pitkät aamu-unensa olisivat äitienpäivänä ansainneet, mutta tuota kateuskorttiasi en käsitä. En tosiaan keksi yhtään syytä, miksi kadehtisin tuollaista merkkipäivää keneltäkään.
Siis sulla on aikaa kirjoitella tänne katkeria aloituksia vela-naisia kohtaan, vaikka on äitienpäivä?
Tiesitkö, että Anna Jarvis, äitienpäivän keksijä ja kehittäjä, oli itse lapseton nainen, joka halusi kunnioittaa omaa äitiään. Oikeastaan saisit olla kiitollinen lapsettomille naisille.
Apua, näinkö suuret luulot sinulla on elämäntapasi haluttavuudesta? Olen ollut kateellinen monta kertaa, mutta koskaan en ole hetkeäkään touvonut, että minulla olisi lapsia. Äitiydessä ei ole kerrassaan mitään, mitä haluaisin omaan elämääni. Ei pastellinsävyisessä blogiäitiydessä eikä inhorealistisessa palstaäitiydessä.
Minäkään en tahdo ruokaa sänkyyn, ellen ole sairas. Ja kuvitelma vielä joltakin tahmatassulta, yök! En missään nimessä karehdi ketään.
Anna Jarvis oli naisaktivisti, joka halusi, että myös kotona olevien naisten, äitien, työtä kunnioitetaan. En tiedä oliko hän omasta halustaan lapseton vai ei, mutta ainakin hänen ajatuksilleen on edelleen tarvetta.
Naisten tulee kunnioittaa ja arvostaa toisiaan, ei kadehtia!
Hyvää äitienpäivää kaikille äideille! -13
En ole kateellinen.
Hyvää äitienpäivää äideille! :)
Enpä kyllä kateutta ole tuntenut sen takia että äidit saavat yhtenä päivänä vuodsta huomiota. :) Jos elämän kohokohta on se että saa aamiaisen sänkyyn, halauksia ja palvelua, niin mun elämässä on vuoden aikana kohokohtia vähän päälle sata. Mieheni nimittäin hoitaa joka viikonloppu meille aamiaiset petiin, hellii ja rakastaa. :D Tätä tämä on ollut jo 12 vuotta. <3
[quote author="Vierailija" time="11.05.2014 klo 15:56"]
Mies teki meille aamiaisen ja toi kahvin sänkyyn. Leipiä ei tuonut, kun ei kumpikaan tykkää syödä sängyssä.
Mies tekee aamiaisen usein niinä aamuina, kun ollaan yhdessä kotona.
Ihan ympäri vuoden. En tarvitse äitiyttä siihen, että mies arvostaa mua, hemmottelee mua, kunnioittaa mua.
Haha, mahtaa taas äidit olla kateellisia.
Tai ehkäpä se hyvässä ja onnellisessa parisuhteessa vallitseva rakkaus ja kunnioitus ei ole kiinni siitä, onko lapsia vai ei ;-)
[/quote]
Ihana! Sama mulla. Tai viime vk.lla sain aamiaisen vuoteeseen. Nyt mies on työmatkalla.
Tevreisin
argentiinalaisen vaimo
[quote author="Vierailija" time="11.05.2014 klo 15:53"]
Miksi pitäisi olla kateellinen? Yksi aamu ja yksi päivä siinä muitten joukossa. Itse olen ollut sen verran viisas, että ymmärtänyt olla hankkimatta lapsia. Se ei ole mun juttuni. Nautin elämästä muulla tavoin.
Äitienpäivä ei sulje pois sitä ihanuutta mistä muutoin saan nauttia. Ei tarvitse olla äiti saadakseen aamiaisen sänkyyn, kortteja, lahjoja, kukkia jne.
Nautin elämästäni mieheni kanssa kaksin. Nautimme vapaudestamme ilman lapsia.
t. VELA
[/quote]
Sehän se juuri onkin, että me ihmiset ollaan erilaisia ja se mitä toiset haluaa, ei ole toiselle tärkeää ja hyvä niin. Tätä on vain monien vaikea ymmärtää ja suvaita.
Välillä tuntuu, että ne, jotka halveksivat vapaaehtoisesti lapsettomia ja mollaavat heitä, ovat itse ihan väsyneitä lapsiinsa ja taas ne vapaaehtoisesti lapsettomat, jotka morkkaavat äitejä/lapsiperheellisiä, ovat kateellisia äideille. Tiedostamattaan ehkä. Miksi muuten olisi tarvetta arvostella toisia?
Itse olen kahden äiti ja oikeastaan aina halunnut lapsia. Eikä kuulu mulle millään tavalla jos joku ei lapsia halua. Eikä mun äitiyden pitäisi haitata ketään, jolla niitä lapsia ei ole.
Vela hullu paikalla.