Haha, mahtaa taas VELAt olla kateellisia tänään, kun
me ÄIDIT saatiin aamiaista sänkyyn ja kaikkea ihania lahjoja ja lasten askartelemia kortteja.
Kommentit (60)
[quote author="Vierailija" time="11.05.2014 klo 17:58"]
[quote author="Vierailija" time="11.05.2014 klo 15:59"]
Minäpä kannoin VELA-naiselleni tänään aivan hulppean aamiaisen ja annoin lisäksi mieluisan lahjan. Sen jälkeen rakastelimme koko aamupäivän.
Harmittaako, aloittaja?
[/quote]
Kaunis ele! Saako kysyä miksi annoit lahjan naiesllesi juuri äitienpäivänä vaikka olette valinneet lapsettoman elämän?
[/quote]
Ehkä juuri siksi että ei tarvitse äitienpäivänä herätä muksujen kiljuntaan! :)
En ole koskaan ollut kateellinen äideille enkä ole nytkään. En ymmärrä miksi olisin kun olen aina halunnutkin olla lapseton. Hyvää äitienpävää vaan äideille! Terv. 48v onnellisesti lapseton.
Pakko tunnustaa, että kyllä olen kateellinen. Kunpa minulla olisi itsellänikin lapsi, joka voisi herättää minut öisin, oksentaa päälleni, raivota, tuhota kehoni, viedä rahani, haistatella ja aiheuttaa häpeää ja kärsimystä. Ainoa pahempi päivä on kansallinen veteraanipäivä. Kunpa olisin voinut itsekin päästä mukaan sotaan, jonka syttymiseen minulla ei ollut mitään osaa, nähdä lapsuudenkaverini kuolevan suolet sylissään ja tulla kotiin sirpale molemmissa jaloissa ja painajaiset jokaöisenä seuranani.
On elämä epäreilua. :(
En oikein keksi mistä olisin kateellinen. Jos olisit saanut lahjaksi seikkailuloman, käteistä ja uusia meikkejä niin olisin ollut kateellinen :D
Lapsia en oikein jaksa katsella.
[quote author="Vierailija" time="11.05.2014 klo 15:48"]
me ÄIDIT saatiin aamiaista sänkyyn ja kaikkea ihania lahjoja ja lasten askartelemia kortteja.
[/quote]
Mä saan joka päivä. Ei ne lapset mitään tehnyt eikä tosiaankaan vapaaehtoisesti. Kuinka monessa perheessä lapset täysin itsenäisesti keksii täksi päiväksi hankkia lahjan ja tehdä aamiainen äidille? Ei kovinkaan monessa.
Monessa perheessä päinvastoin kytetään syyllisyyttä välineenä ruokkimaan äidin narsismia. Äiti loukkaantuu jos äitiä ei muisteta ja pälä pälä.
Jos lapset oikeasti ITSE ilman apua tai syyllistämistä niin sitten voisin ollakkin. Mutta en nyt
Ahdistaisi ihan helvetisti heti aamusta mölyävät kakarat rumine lahjoineen ja pakolliset kuviot, kun on äitienpäivä.
Ei kiinnosta tämäKÄÄN puoli mikä äitiyteen liittyy.
[/quote]
Kun luen av-palstan aiheita, en tunne mitään kateutta teitä äitejä kohtaan. En kyllä muutenkaan, koska en ole ikinä halunnut lapsia.
[quote author="Vierailija" time="11.05.2014 klo 18:19"]
Minäpä kannoin VELA-naiselleni tänään aivan hulppean aamiaisen ja annoin lisäksi mieluisan lahjan. Sen jälkeen rakastelimme koko aamupäivän.
Harmittaako, aloittaja?
[/quote]
Kaunis ele! Saako kysyä miksi annoit lahjan naiesllesi juuri äitienpäivänä vaikka olette valinneet lapsettoman elämän?
[/quote]
Tää päivä on kuitenkin ihan vaan sunnuntai muiden joukossa....
[/quote]
O.k. Onko teillä aiemmin sattunut lahajanantopäivä sille sunnuntaille kun äitienpäivää vietetään? Entä muistatteko äitienpäivänä jotenkin omia äitejänne?
[quote author="Vierailija" time="11.05.2014 klo 17:24"]
Miksi velat ovat vauva keskusteluissa?
[/quote]
Miksi vauva-keskustelussa esitetään kysymyksiä/heittoja vapaaehtoisesti lapsettomille ihmisille?
[quote author="Vierailija" time="11.05.2014 klo 19:29"]
[/quote] Minä olin satavarma että en halua lasta kun oli niin paljon muuta mielenkiintoista. niin vaan alkoi biologinen kello tikittää vinhaa vauhtia ja viiden vuoden odotuksen jälkeen sain, mahtavaa, antoisaa ja nyt tänävuonna 18 vee.
Kun luen av-palstan aiheita, en tunne mitään kateutta teitä äitejä kohtaan. En kyllä muutenkaan, koska en ole ikinä halunnut lapsia.
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="11.05.2014 klo 19:46"]
Hmmm.. Mikä on VELA?
[/quote]
Hmm... Se on sellainen veneilytarvike.
[quote author="Vierailija" time="11.05.2014 klo 19:50"]
Hmmm.. Mikä on VELA?
[/quote]
[/quote]
Vähän niinkuin mela, mutta vinompi.
[quote author="Vierailija" time="11.05.2014 klo 19:52"]
[quote author="Vierailija" time="11.05.2014 klo 19:50"]
Hmmm.. Mikä on VELA?
[/quote]
[/quote]
Vähän niinkuin mela, mutta vinompi.
[/quote]
Just niin! Sillä pääsee lujempaa!
[quote author="Vierailija" time="11.05.2014 klo 16:02"]
Se teidän rakastelu ei vaan koskaan tuota mitään
jos toinen on maho tai muuten tukittu.
[/quote]
Vela = vapaaehtoisesti lapseton. Taitaa muistisi hiukan pätkiä?
Miksi ihmeessä tästä pitää koko ajan riidellä? Jos joku ei halua lapsia, se on aivan ok. Samoin se, jos joku haluaa vain yhden lapsen, tai kolme tai kahdeksan. Jokainen varmasti nauttii omasta elämästään, ei se ole kiinni siitä onko lapsia vai ei.
Minusta oma elämäni olisi köyhää, jos ei meillä ei olisi lapsia. Ihanimmat muistot lasten pikkulapsiajoilta liittyvät ehkä juuri äitienpäiviin ja jouluihin, lomareissuihin, retkiin, mutta myös tavalliseen arkeen. Nykyään, kun lapset ovat teinejä, heidän kanssaan on mahtavaa jutella, kokkailla, harrastaa liikuntaa. Mutta en väitä, ettenkö olisi ollut välillä väsynyt ja toivonut edes viikon lomaa ilman lapsia. Mutta siltikään päivääkään en vaihtaisi pois. Se rakkaus, mitä äitinä tunnen lapsiani kohtaan, on vain jotain niin sanoinkuvaamatonta, olisin köyhä ilman sitä valtavaa tunnetta.
Mutta en silti epäile ollenkaan, etteikö vela tai muuten lapseton voisi olla ihan yhtä onnellinen kuin minä. Kukin taaplatkoon tyylillään ja tulkoon onnelliseksi omassa elämässään! Minulla on ystävinä niin veloja kuin suurperheellisiäkin, toiset onnellisia, toiset onnettomia.
Ainakaan näiden äitien päivissä ei ole kyllä mitään kadehdittavaa...
Yksi päivä vuodessa ei kompensoi loppuja 364:ää päivää milloin niitä lahjoja ja kortteja ei kanneta sänkyyn. Huono provo.
Harmittaako, aloittaja?
[/quote]
[/quote]
Tää päivä on kuitenkin ihan vaan sunnuntai muiden joukossa....