Yksinäinen, ostatko itsellesi joululahjoja?
Jos ostat, niin mitä? Itsellä on tapana ostaa, tuntuu jotenkin surulliselta jos ei mistään voi ilota jouluna, siksi kiva edes yhden asian ostaa itselleen. En vain ole keksinyt mistä tänä vuonna ostaisin, siksi olisi kiva kuulla ideoita.
Kommentit (71)
Kyllä! Tilasin itselleni uuden laadukkaan talvitakin. On joka vuotinen perinne että ostan itselleni jotain kalliimpaa mihin on tarve ja mihin saan panostaa kerta vuoteen.
En ole yksinäinen, mutta olen ostanut itselleni aina jonkin joululahjan, että varmasti on mieleinen. Lapsilta tulee sellaisia lasten juttuja ja miehen lahjat on suunnilleen kattila-paistinpannu-tasoa.
Vierailija kirjoitti:
Kun täällä on yksin joulua viettäviä, kysäisen, mitä sarjoja tai leffoja aiotte katsoa jouluna? Luen kirjoja, mutta olen pari viikkoa joululomalla ja muullekin on aikaa. Itse suosittelen Areenasta Rakasta mua -sarjaa ja Netflixistä Queen’s Gambitiä ja Crownia, jos ne ovat vielä katsomatta.
Joulurauhan julistus ja Lumiukko. Aattoiltana tv:stä tulee Citizen Kane, jos se on jonkin aikaa Areenassa aaton jälkeen, katson varmaan sen. Nyt ei ole mitään sarjaa kesken, mutta odottelen vinkkejä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen ostanut itselleni dekkarin, meikkejä, yksin tehtäviä pakopelejä, oloasuja ja joulusuklaata. Joulu menee mukavasti yksin, tuskin ehdin edes puuhata kaikkea mitä suunnittelen. Katson joka joulu myös jouluelokuvia.
minkälaisia nuo pakopelit ovat, joita voi ratkoa yksinkin?
En ole vielä testannut mutta sisältävät tehtäviä ja vihjeitä joita voi tehdä yksin tai joukkueena. Löytyy varmaan netti- tai app-versioitakin mutta ajattelin että olisi kiva hääräillä konkreettisen pelin kanssa. Tämä on merkkiä Exit.
Tilasin joku aika sitten Stockan alesta Coachin käsilaukun, joka maksoi aika paljon vielä 60% alennettunakin. Lahja minulta minulle.
Kokkaan joka päivä, joten ostin kalliin ja kestävän paistinpannun. Ehkä haen vielä kunnollisen kivimorttelin. Sekin on ollut listalla jo vuosia. Joulukuusen ajattelin laittaa kissojen iloksi.
En joululahjoja, mutta pitkin vuotta aina milloin on varaa, niin jotain tarpeellista ja välillä kivaakin itselleni. Nyt sattui joulunaikaan sitten olemaan uuden peiton vuoro, aiemmin syksyllä uudet tyynyt. Ensi kesälle on vihdoinkin suunnitteilla ostaa jonkinlainen viilennin sisätiloihin kotiin. Joten keväällä jää varmaan ostelut vähän vähemmälle, ellei sitten tule tarve jollekin.
Ei minulle joulu ole mitenkään surullinen aika vaikka itsekseni olenkin. Viihdyn oikein hyvin yksin. Harmi, että joillekin se on surullista, haikeaa tai jotenkin muuten vaikeaa.
Pääsisin kyllä viettämään joulua vanhempieni sekä veljeni kanssa, mutta tänä vuonna ei kiinnosta se känniörvellys ja ahdistava riitelyilmapiiri, joten olen yksin. Lahjaksi itselleni muutin uuteen ihanaan kotiin ja ajattelin vihdoin viettää jouluaaton rauhassa nauttien herkuista ja jouluohjelmia katsoen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en varsinaisesti ole yksin, on kaksi alle koulukäistä lasta. Mies kuoli vuosi sitten ja ollaan joulu nyt kolmistaan. Ostin itsellenikin lahjan, ettei tunnu olo niin orvolta. Meillä on leipälautasina muutama eripari lautanen, joita inhoan. Ostin uusia. Samaa sarjaa kuin ruokalautaset.
Tästä nousi kyyneleet silmiin. Voimia, halaukset ja lämmintä joulua teille.
Kiitos.
Voisihan se olla lapsille ihmetyksen aihe jos en saisi mitään. Paha mielikin tosiaan voisi tulla. Noh, nyt kaikille jotain :)
Vierailija kirjoitti:
Kun täällä on yksin joulua viettäviä, kysäisen, mitä sarjoja tai leffoja aiotte katsoa jouluna? Luen kirjoja, mutta olen pari viikkoa joululomalla ja muullekin on aikaa. Itse suosittelen Areenasta Rakasta mua -sarjaa ja Netflixistä Queen’s Gambitiä ja Crownia, jos ne ovat vielä katsomatta.
Mulla alkaa 10 päivän loma. Ajattelin kahlata läpi ainakin His dark materials HBO:lta.
Annan itselleni lahjat ja tällä kertaa ne ovat yllätykset sillä kaikki on tullut verkkokaupoista tilattuna ja olen unohtanut mitä niissä on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en varsinaisesti ole yksin, on kaksi alle koulukäistä lasta. Mies kuoli vuosi sitten ja ollaan joulu nyt kolmistaan. Ostin itsellenikin lahjan, ettei tunnu olo niin orvolta. Meillä on leipälautasina muutama eripari lautanen, joita inhoan. Ostin uusia. Samaa sarjaa kuin ruokalautaset.
Tietenkin sinunkin pitää saada paketti. Muuten lapsillesi tulisi paha mieli siitä, että heidän rakas äitinsä jää ilman lahjoja. Eihän lasten tarvitse tietää, että ostit sen itse.
Vuosikaudet jäin ilman paketteja, eikä kyllä painanut lasten eikä isänsä mieltä. Ei paina tänäkään vuonna. Eikä se että olen yksin.
Nyt mua harmittaa, etten hankkinut itselleni Hedwig-pehmolelua joululahjaksi. Toivoin sitä kyllä kun äiti kysyi mitä toivon, mutta siihen hän sanoi ettei sellaisia täältä löydy. Nyt ei ehdi tilata itselle enää ja taitavat olla loppukin monesta paikasta.
N27
Vierailija kirjoitti:
Pääsisin kyllä viettämään joulua vanhempieni sekä veljeni kanssa, mutta tänä vuonna ei kiinnosta se känniörvellys ja ahdistava riitelyilmapiiri, joten olen yksin. Lahjaksi itselleni muutin uuteen ihanaan kotiin ja ajattelin vihdoin viettää jouluaaton rauhassa nauttien herkuista ja jouluohjelmia katsoen.
Miten sait hoidettua muuton yksin? Haluaisin myös muuttaa muttei ole apuja
Ihanan positiivinen yksinäisten joulunviettoketju! Mä ostin kans itselleni kirjan ja vielä pitää hankkia värillisiä kuulia ja tehdä safkat. Olen saanut kutsuja useaankin lapsiperheeseen, mutta mieluummin olen kotona yksin kauniissa kodissani kuin sen metelin ja sotkun keskellä vieraana. Netflixiä ei ole, mut muita suosituksia Areenasta? Rakasta mua on kyllä huippu!
Olen ostanut niskanhierontalaitteen, uuden tyynyn ja icebug nastakengät ja kaikki jo käytössä, tykkään kovasti, kiitos minä 😁♥️
Suositus Areenasta: Aika on meidän, ihan paras.
Kuulostaapa monen joulunvietto kotoisalta. Itsekin Olen useamman vuoden yksinolon myötä siitä nauttimaan. Elämä on hidasta ja rentoa viikonloppuisin hektisen työviikon jälkeen. Käyn kävelyllä, katselen kaupunkia, ostan itselleni jotain pientä tai syön hyvän lounaan. Eihän tässä kohta edes halua suhdetta..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No en mitä järkeä siinä olisi?
Onhan se aika tympeää viettää joulu yksin kun ei ole kavereita tai läheisiä. Lahja tuo pientä iloa vaikka ostaa itselleen. Eihän se nyt kovin paljon eroa siitä että listaa mitä muiden pitäisi antaa, tietää kuitenkin mitä tulee saamaan.
Jonkun lahjan saaminen on perinne ja joulu tuntuu tyhjältä ellei mitään saa. Voihan se olla käyttötavara jonka tarvisi muutenkin, kuten vaikka aiemmin mainittu mutterinväännin.
Niinpä, minullakin käyttötavaraa joita olen tiennyt ostavani jo vuosia. Nyt niitä tuli vastaan, ja vaikka piheys hiukan vaivaa, niin perustelin sillä että ansaitsen minäkin joululahjoja. En kyllä paketoi niitä avatakseni aattona.
Esim. puhelin kun jo yli puoli vuotta ollut sim tabletissa kun entinen windows-puhelin alkoi toimia epäluotettavasti, eikä kumpaankaan saa esim. pankkisovelluksia koska iänikuisia laitteita. Raastin, no tarvitseehan sitä raastimen. Ruokailuvälineitä... No minulla on 3 haarukkaa jne., kiva saada grilliaterimet terävine veitsineen. Ja se grilli... Entinen on exällä ja lapsilla. Voisinhan sen sieltä riistää... No ei, ostin uuden.
Joka vuosi en osta itselleni kuitenkaan mitään.
Tietenkin sinunkin pitää saada paketti. Muuten lapsillesi tulisi paha mieli siitä, että heidän rakas äitinsä jää ilman lahjoja. Eihän lasten tarvitse tietää, että ostit sen itse.