Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yksinäinen, ostatko itsellesi joululahjoja?

Vierailija
17.12.2020 |

Jos ostat, niin mitä? Itsellä on tapana ostaa, tuntuu jotenkin surulliselta jos ei mistään voi ilota jouluna, siksi kiva edes yhden asian ostaa itselleen. En vain ole keksinyt mistä tänä vuonna ostaisin, siksi olisi kiva kuulla ideoita.

Kommentit (71)

Vierailija
21/71 |
17.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ajattelin ostaa itselleni sähköisen mutterivääntimen renkaidenvaihtoa varten. Pitkään ollut mielessä ettei jaksa enää käsin ruuvata joka kevät ja syksy.

M41

Tämä oli jotenkin ihana, kuten myös oloasut ja vihreät kuulat. Moni läheistensä kanssa joulua viettävä itkee aattona palstalla kun sai niin huonot lahjat ja näillä me sinkut hemmotelemme itseämme. Hyvää joulua meille kaikille!

Oon mäkin sinkku mutten vietä joulua yksin. Mitä ihmeen marttyyreitä oikein olette?

En minä ole marttyyri, vaikka elän yksin, ja haluan ehdottomasti viettää joulunikin yksin. Nautin jouluntunnelmasta, rentoutumisesta ja omasta rauhastani. Jouluni menisi pilalle, jos joutuisin viettämään sitä jossakin porukassa.

Vierailija
22/71 |
17.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en varsinaisesti ole yksin, on kaksi alle koulukäistä lasta. Mies kuoli vuosi sitten ja ollaan joulu nyt kolmistaan. Ostin itsellenikin lahjan, ettei tunnu olo niin orvolta. Meillä on leipälautasina muutama eripari lautanen, joita inhoan. Ostin uusia. Samaa sarjaa kuin ruokalautaset.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/71 |
17.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ostan.  Joka vuosi ostan itselleni kaksi joululahjaa.

Ne paketoidaan valmiiksi kaupassa ja avaan ne vasta jouluaattona.

Kun ei ole suurta sukua, ja vanhemmat ovat kuolleet, eikä vuosi viitsi eikä jaksa matkustaa ulkomaille, pois joulusta.

Niin juhlistan omaa jouluani, avaamalla nuo itse ostetut lahjat yksin syödyn jouluaterian jälkeen.

Ja aina toinen lahjoista on uusi kirja, jonka lukemisen aloitan välittömästi jouluaattona.

Toinen on joku pieni ylellisyyslahja, vaikkapa jokin tuoksu tai muu pikkuesine.

Kaikilla meillä suomalaisilla,  myös yksinäsillä ihmisillä, on oma tapamme viettää joulua.

Vierailija
24/71 |
17.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin itselleni satasella silmänympärysvoiteet ja kasvoseerumin. Olen ollut niin kiltti koko vuoden. :)

Vierailija
25/71 |
17.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En laita joulukuusta, mutta tietysti hankin hyasintteja, silitän joululiinan ja koristelen kotia. Aika moni niin tekee, vaikkei perheenjäseniä kiinnosta yhtään. Jouluruoatkin teen ihan siinä missä muutkin, tietysti osan lajikkeista jätän pois, jos en pidä niistä.

Hyasintti on paras jouluntuoksu kuusen jälkeen. Minäkään en yksinäisenä viitsi kuusta hankkia mutta hyasintin ostin viime jouluna, varmaan tänäkin vuonna ostan.

Vierailija
26/71 |
17.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen ostanut tänä vuonna vaikka mitä, puhelimen, pöytägrillin, kasvilampun, keittiötarvikkeita...

Mutta vinkki, jos juot kahvia niin osta sieniboxi tms. Millä nimellä niitä nyt onkaan.

Olettaen tietysti myös että syöt sieniä, esim. Osterivinokkaita.

Tämä kiinnostaa! Tänä vuonna viherkasviharrastus on päässyt käyntiin, mutta tämä voisi olla talven projekti.

Ei ap

Juu ainakin helsienestä on saanut, ja heidän rihmastopakettejaan ollut myös ruohonjuuressa. Valitettavasti omani onnistuin pilaamaan yhden sadon saatuani. Mutta jossain vaiheessa uusiksi. Oli hyviä sieniä kyllä.

Vierailija
27/71 |
17.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ajattelin ostaa itselleni sähköisen mutterivääntimen renkaidenvaihtoa varten. Pitkään ollut mielessä ettei jaksa enää käsin ruuvata joka kevät ja syksy.

M41

Tämä oli jotenkin ihana, kuten myös oloasut ja vihreät kuulat. Moni läheistensä kanssa joulua viettävä itkee aattona palstalla kun sai niin huonot lahjat ja näillä me sinkut hemmotelemme itseämme. Hyvää joulua meille kaikille!

Oon mäkin sinkku mutten vietä joulua yksin. Mitä ihmeen marttyyreitä oikein olette?

No sittenhän tämä ketju ei koske sinua ja voit mennä muualle keskustelemaan. Minä olen sellainen marttyyri, joka noudattaa suosituksia eikä matkusta leviämisalueelta rauhallisempaan maakuntaan tapaamaan riskiryhmään kuuluvia.

Vierailija
28/71 |
17.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin itselleni taulun ja paistinpannu-setin. Joulukukkia ja konvehtirasian, sekä HBOn joulukuuksi. Olen myös koristemlut kotini jouluisesti ja pyhiksi ostan jouluruuat ja juomat. Otin talvilomani nyt ja aion nauttia joulusta pitkän kaavan mukaan.

Vierailija
29/71 |
17.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en varsinaisesti ole yksin, on kaksi alle koulukäistä lasta. Mies kuoli vuosi sitten ja ollaan joulu nyt kolmistaan. Ostin itsellenikin lahjan, ettei tunnu olo niin orvolta. Meillä on leipälautasina muutama eripari lautanen, joita inhoan. Ostin uusia. Samaa sarjaa kuin ruokalautaset.

Tästä nousi kyyneleet silmiin. Voimia, halaukset ja lämmintä joulua teille.

Vierailija
30/71 |
17.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain töistä kolme lahjaa, laitan ne kuusen alle. Ostin itselleni kirjan lahjaksi, kirjakaupan myyjä paketoi sen. Aion vielä ostaa ensi viikolla uuden kuivausrummun, vanha yli 10v hajosi tänään. Se olkoon yhdistetty joulu- ja synttärilahja.

Vierailija
31/71 |
17.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ostanut itselleni dekkarin, meikkejä, yksin tehtäviä pakopelejä, oloasuja ja joulusuklaata. Joulu menee mukavasti yksin, tuskin ehdin edes puuhata kaikkea mitä suunnittelen. Katson joka joulu myös jouluelokuvia.

Vierailija
32/71 |
17.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun täällä on yksin joulua viettäviä, kysäisen, mitä sarjoja tai leffoja aiotte katsoa jouluna? Luen kirjoja, mutta olen pari viikkoa joululomalla ja muullekin on aikaa. Itse suosittelen Areenasta Rakasta mua -sarjaa ja Netflixistä Queen’s Gambitiä ja Crownia, jos ne ovat vielä katsomatta.

Vierailija
33/71 |
17.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No en mitä järkeä siinä olisi?

Onhan siinä järkeä. Silloin sen lahjan saa menneisyyden minulta.

Sinäkin voit vaikka kirjoittaa itsellesi joulukirjeen, jonka luet sitten joskus, jos vietät joulua yksiksesi. 

Niin monenlaisia jouluja olen elämäni aikana viettänyt, että uskallan väittää, että joulu on parempi viettää yksin kuin huonossa seurassa, jos sitä hyvää seuraa ei ole tarjolla.

Vierailija
34/71 |
17.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sackboy: A Big Adventure special edition tuli ostettuu ja paketoituu kuusen alle. :) Kuulostaa varmaa surulliselta paketoida lahja itelleen, mut siitä tulee parempi mieli. PlayStation 5 tulee sit tammikuun alus.

Vierailija
35/71 |
17.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sain töistä kolme lahjaa, laitan ne kuusen alle. Ostin itselleni kirjan lahjaksi, kirjakaupan myyjä paketoi sen. Aion vielä ostaa ensi viikolla uuden kuivausrummun, vanha yli 10v hajosi tänään. Se olkoon yhdistetty joulu- ja synttärilahja.

Minä taas jo ehdin myydä töistä saamani tarpeettoman lahjan ja nyt olis 90e käytettävissä. Aiemmin kuussa ostin jo 30 eurolla kirjan joka olkoon yksi joululahja, vielä 60e olisi käytettävissä. Ehkä ostan kameratelineen kuvausharrastusta varten, voisi yrittää kuvata tähtiä.

Vierailija
36/71 |
17.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen hankkinut mieluisan kirjan, suklaarasian, uudet sukat sekä kasvonaamion. Nämä kauniisti paketoituina ilahduttavat kuusen alla somisteenakin ennen avaamista.

Vierailija
37/71 |
17.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ostanut itselleni dekkarin, meikkejä, yksin tehtäviä pakopelejä, oloasuja ja joulusuklaata. Joulu menee mukavasti yksin, tuskin ehdin edes puuhata kaikkea mitä suunnittelen. Katson joka joulu myös jouluelokuvia.

minkälaisia nuo pakopelit ovat, joita voi ratkoa yksinkin?

Vierailija
38/71 |
17.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun täällä on yksin joulua viettäviä, kysäisen, mitä sarjoja tai leffoja aiotte katsoa jouluna? Luen kirjoja, mutta olen pari viikkoa joululomalla ja muullekin on aikaa. Itse suosittelen Areenasta Rakasta mua -sarjaa ja Netflixistä Queen’s Gambitiä ja Crownia, jos ne ovat vielä katsomatta.

Itse suosin TVtä jouluna. On harvoja kertoja vuodessa kun TVstä tulee muuta kuin sitä samaa sontaa kuin yleensä. Jos Netflix menee päälle, varmaan Gotham sarjan katselu jatkuu.

Vierailija
39/71 |
17.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te saatte yksin vietetyn joulun kuulostamaan tosi houkuttelevalta ja tunnelmalliselta!

Hieno ketju, kiitos kaikille.

Vierailija
40/71 |
17.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M41

Onko sulla ideoita kenen luokse voisi työntyä kuokkimaan? Teille vissiin voi? Pistäs osoite.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan kolme