Mitä suomalaiset miehet nykyään vaatii naiselta, kun tuntuu että olen heille ilmaa?
Olen ihan kivannäköinen vähän alle 35-vuotias nainen. Minuun iskevät silmänsä lähinnä tummahipiäisemmät miehet (ulkonäöstä päätellen voisivat olla kurdeja, arabeita tms). Ei siinä mitään, mutta ihmettelen, että suomalaiset miehet eivät tunnu edes huomaavan minua. Minusta kontrasti on vain niin huomattava noiden miesryhmien välillä, että se ihmetyttää. Ei tietenkään ihmetyttäisi yhtä paljon, jos KUKAAN ei huomaisi minua, silloinhan voisin olla vain epäkiinnostava yleisellä tasolla.
Mistä ihmeestä siis tämä johtuu? Ne suomalaiset miehet, joista nyt puhun eivät siis missään tapauksessa ole mitään mallimaisen komeita, hyvin pukeutuneita tms "korkean tason" valioyksilöitä, vaam ihan sellaisia normaaleja resupekkija pussikaljoineen. Edes tällaiset suomalaiset miehet eivät huomaa minua ollenkaan. Sen sijaan usein kun kuljen esim. julkisilla niin joku kurdi tms alkaa iskeä silmää, jutella, kysellä mitä kuuluu jne.
Älkääkä vastatko että "et ole tarpeeksi hyvännäköinen suomimiehille" koska sen tiedän mainitsemattakin! Minua kiinnostaakin se, että vaatiiko ihan tavallisetkin suomalaiset miehet todella mallimaista kauneutta naiselta vai mitä hittoa?
Toivon että voidaan keskustella aiheesta hyvässä hengessä, sillä en hae missään tapauksessa mitään riitaa tällä kenenkään kanssa, en ole katkeroitunut enkä vihaa ketään tämän aiheen tiimoilta. Asia on vain pohdituttanut minua jo pidemmän aikaa (onpas suuret ongelmat 😁, juu, tiedän...)
Kommentit (297)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomalaiselle miehelle on koko tämä vuosituhat tolkutettu että tuntemattomalle naiselle puhuminen vailla jotain hyväksyttävää syytä, JOTA ISKEMISYRITYS EI OLE, on seksuaalista häirintää.
Sitä saa mitä tilaa.
No älä nyt jaksa. Kyllä sinä itsekin tiedät että tuo on tekosyy omalle ujoudellesi. Harmi että se pitää purkaa tuollaiseen poliittis-ideologiseen hevonsontaan.
Ja sinunlaisia naisia pitäisi lähestyä? Milloin olet itse tarjonnut miehelle illallisen sirkushuveineen? -eri
:D en minä ole nainen vaan itsekin ujo mies. Myönnän vaan tämän enkä ala hakemaan syytä jostain amerikkalaisesta pari vuotta sitten olleesta liikehdinnästä
Minulta ei vaadita mitään. Olen hoikka, hyväkuntoinen, pitkähiuksinen, sinisilmäinen, hauska, fiksu ja minimalisti. Meikkaan hyvin vähän, aina en ollenkaan, en käy kampaajalla, käyn suihkussa, pesen myös hampaani, saatan lainata miehen vaatteita ja omistan hyvin vähän vaatteita itse, kun en välitä muodistakaan.
nainen 28 v
*BMI 23-25
*Akateeminen koulutus ja sitä vastaava työ mistä pitää
*Nätit kasvot
*Kink positiivisuus
*Max 170cm
Saman huomannut. Olen sinua vanhempi ja käynyt paljon nettitreffeillä. Tylyyden lisäksi jotkut miehistä vaikuttavat jopa vähän vihamielisiltä, en tiedä miksi.
Suuri osa hakee selvästi itseään nuorempaa naista, omanikäiset ei kelpaa ollenkaan. Liekö sitten insta ja prno luonut epärealistista kuvaa naisista niin, ettei tavallinen nainen käy enää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomalaiselle miehelle on koko tämä vuosituhat tolkutettu että tuntemattomalle naiselle puhuminen vailla jotain hyväksyttävää syytä, JOTA ISKEMISYRITYS EI OLE, on seksuaalista häirintää.
Sitä saa mitä tilaa.
No älä nyt jaksa. Kyllä sinä itsekin tiedät että tuo on tekosyy omalle ujoudellesi. Harmi että se pitää purkaa tuollaiseen poliittis-ideologiseen hevonsontaan.
Missä patterin välissä olet asunut viime vuodet?
Kyllä minä olen tietoinen tästä metoosta mutta ei keskustelun aloittaminen tuntemattoman kanssa ole mitään seksuaalista häirintää. Käytät tuota vaan tekosyynä omalle aloitekyvyttömyydellesi. Tunnistan tämän koska itse olen myös mestari keksimään tekosyitä ja selityksiä :D
Olet aika pihalla jos luulet että kyse on vain parin vuoden metoosta, se on jäävuoren huippu. Se että sinä olet joku ujo luuseri ei tarkoita että kaikki ovat.
Sun tekstin perusteella susta saa todella passiivisaggressiivisen vaikutelman. Ulkonäöstäsi en osaa sanoa mitään. Itse tykkään lempeistä ja tasapainoisista naisista, joiden lähellä on hyvä olla ilman turhaa draamaa. Ehkä susta paistaa jokin negatiivinen aura? En tiedä? Ehkä sun kannattaisi kokeilla niitä arabeja, nehän voi vaikka toimia sulle.
T. Vähän alle 35-vuotias mies
Vierailija kirjoitti:
Saman huomannut. Olen sinua vanhempi ja käynyt paljon nettitreffeillä. Tylyyden lisäksi jotkut miehistä vaikuttavat jopa vähän vihamielisiltä, en tiedä miksi.
Suuri osa hakee selvästi itseään nuorempaa naista, omanikäiset ei kelpaa ollenkaan. Liekö sitten insta ja prno luonut epärealistista kuvaa naisista niin, ettei tavallinen nainen käy enää.
Lässynlässyn. Oma vihasi paistaa tekstistäsi. Oletko Lesbo-alba?
No aloitetaan siitä että siirtyisit tälle vuosisadalle missä ihmiset lähestyvät toisiaan parisuhdemielessä digitaalisesti deittiprofiileillaan, niin ei tarvitse alkaa arvuutella toisesta juttuja pelkän ulkonäön perusteella.
Miksi lähestyisin missään julkisessa tuntematonta randominaista kun tinderissä, okcupidissa, happypancakessa yms voin lähestyä juuri sellaisia naisia jotka on kiinnostavia sen perusteella mitä he ovat itsestään kertoilleet?
Vierailija kirjoitti:
Milloin suomalaiset miehet ovat (selvin päin) iskeneet silmää ja tulleet pokailemaan naisia busseissa ja junissa?
Eli mikään ei ole muuttunut suomalaisten miesten "vaatimuksissa". Lisäksi on vain tullut toisista kulttuureista miehiä, joilla on erilainen tapa suhtautua naisiin.
Näinhän se on. Suomalaisuuteen kuuluu olennaisesti ujous. Ei minuakaan ole koskaan suomalaiset miehet lähestyneet varsinkaan selvinpäin. Olen jo yli 40v. Nykyään olen suomalaisille miehille entistäkin näkymättömämpi, mutta ulkkikset ovat vähän liiankin tungettelevaisia.
Toisaalta ymmärrän, olen vaaleudellani heidän silmissään herkkupala. Ei vaan kiinnosta heidän huomionsa. Olen niin perus juntti mökkikansaa, omissa oloissaan viihtyvä introvertti. En todellakaan halua mitään uutta kulttuuria elämääni. Mutta ymmärrän hyvin, että moni nainen sortuu. Onhan se tosiaan imartelevaa kun joku vihdoinkin huomaa juuri sinut ja näkee sinut kauniina, kun ei ole tottunut sellaiseen kuin ehkä joskus teininä viimeksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitä saa mitä tilaa.
Kyllä minä olen tietoinen tästä metoosta mutta ei keskustelun aloittaminen tuntemattoman kanssa ole mitään seksuaalista häirintää. Käytät tuota vaan tekosyynä omalle aloitekyvyttömyydellesi. Tunnistan tämän koska itse olen myös mestari keksimään tekosyitä ja selityksiä :D
Olet aika pihalla jos luulet että kyse on vain parin vuoden metoosta, se on jäävuoren huippu. Se että sinä olet joku ujo luuseri ei tarkoita että kaikki ovat.
:D no haistapa sinä paska. Enpähän ainakaan ole vihaa täynnä oleva katkeroitunut nettitrolli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitä saa mitä tilaa.
:D no haistapa sinä paska. Enpähän ainakaan ole vihaa täynnä oleva katkeroitunut nettitrolli.
Itseasiassa olet mutta muiden sijaan vihaat itseäsi, ja koska vihaat itseäsi vaadit että muutkin miehet ovat sinun kaltaisia jotta heitäkin vihattaisiin. Kasvata pallit.
Vierailija kirjoitti:
Miksi lähestyisin missään julkisessa tuntematonta randominaista kun tinderissä, okcupidissa, happypancakessa yms voin lähestyä juuri sellaisia naisia jotka on kiinnostavia sen perusteella mitä he ovat itsestään kertoilleet?
Ehkä jotkut haluavat vielä uskoa aitoon ihmiskohtaamiseen eikä siihen että kumppani valitaan speksien perusteella kuin polkupyörä
Asuin 15 vuotta Hgissä ja aina kun laitoin meikkiä ja kiharsin tukan, minulle vislailtiin ja moikkailtiin ja tultiin jutuille - ulkomaalaisten miesten toimesta. Nyt kun asun Treella koskaan kukaan ei katso tai moikkaa tms. (vislailua en toki kaipaa) - koska täällä ei ole ulkomaalaisia eikä senkään vertaa flirttikultturia kuin Hgissä (jossa joskus joku juopunut suomalainekin saattoi kehua).
Tinderissä sataa tykkäyksiä ulkomaalaisilta ja tosi kohteliaita viestejä! Toisin kuin suomalaisilta miehiltä, joilta saattaa saada ihan mitä tahansa; vaikka kutsun tulla "kakkosta antataam" tai ihan mitä tahansa.
Olen tullut siihen tulokseen että pitäisi ottaa ulkomaalainen mies. Harmi ettei heitä ole täällä Treella. Saisi kivempaa seuraa, kohteliaisuuksia, hyvää ruokaa (ovat usein hyviä kokkeja) yms.
Ap vika ei ole sinussa vaan suomalaisesta jurosta kulttuurista.
Ne viisi naisia pelottavaa kirjainta...!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitä saa mitä tilaa.
Itseasiassa olet mutta muiden sijaan vihaat itseäsi, ja koska vihaat itseäsi vaadit että muutkin miehet ovat sinun kaltaisia jotta heitäkin vihattaisiin. Kasvata pallit.
Haha :D Mistä päättelit että vihaan itseäni? Siitä että myönnän itsessäni olevan "virheitä" (kuten ujous) sen sijaan että purkaisin pahaa oloani raivoamalla anonyyminä netissä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä jotkut haluavat vielä uskoa aitoon ihmiskohtaamiseen eikä siihen että kumppani valitaan speksien perusteella kuin polkupyörä
Tekeekö se ihmiskohtaamisesta jotenkin vähemmän aitoa että ensin kohdataan toisen ajatuksia tovi jutellen netin yli ja sitten kohdataan kasvotusten jos juttu sujuu?
Kyllä minä, nykyisin, kun on tuo maskikin naamalla.
Ja sinunlaisia naisia pitäisi lähestyä? Milloin olet itse tarjonnut miehelle illallisen sirkushuveineen? -eri